Várhegyi Attila Soós Lajos / MTI |
Százhúszmillió forintot költött el a közmédia egyik cége, az Új Média és Teletext Kft. 2014 májusában 110 internetes oldal és doménnév megvásárlására. A Magyar Híradó Kft.-től vették meg, amely egy korábbi meghatározó fideszes politikus, Várhegyi Attila családtagjainak többségi tulajdonában volt – közölte a Direkt36.hu oknyomozó portál. Hasonló doménekhez – döntő többségük egy városnevet és a hirado.hu szót tartalmazza – ingyen vagy pár százezer forintért is hozzájuthatott volna az állami cég.
A portál szerint Várhegyi és különböző hozzá köthető cégek az elmúlt években ezen kívül is több mint kilencvenmillió forint értékben kaptak tanácsadói és egyéb megbízásokat az Új Média Kft.-től és az azt felügyelő MTVA-tól. A 120 milliós beruházást a Direkt36.hu-nak az állami cég azzal magyarázta, hogy illett a tartalomfejlesztési stratégiájába. Az üzletről Várhegyi Attila semmit sem akart mondani, elhárította a megkeresést Nobilis Márton is, akinek különleges szerepe van a történetben. A 120 milliós szerződés megkötésekor ő képviselte a Várhegyihez köthető Magyar Híradó Kft.-t, azóta viszont már ő lett az MTVA tulajdonában lévő Új Média ügyvezetője.