Bolla Tibor az ülésen azt is elmondta, hogy a csoportos létszámleépítésről szóló hivatalos bejelentést jövő hét elején teszi meg. Hétfőig azonban lehetőséget ad a szakszervezeteknek, hogy nyomós érvekkel meghassák őt, bár erre kevés esélyt lát, mivel a létszámcsökkentés már régóta elvárás a tulajdonos főváros részéről.
A csoportos létszámleépítés bejelentése után egyébként kötelező 15 napos kényszeralkudozás kezdődik az üzemi tanáccsal.
Néhány évvel ezelőtt annyit sikerült elérni, hogy a nagycsaládosokat, a régóta a cégnél dolgozókat, illetve azokat, akiknek a párja munkanélküli, ne küldjék el. Akkor azt is sikerült betetetni a felmondásokba, hogy az esetleges új munkásfelvételnél értesítsék az elküldött kollégákat.
Ez bölcs dolognak bizonyult, mivel fél év múlva súlyos karbantartóhiány támadt, és számos régi munkatársat visszavettek
a korábbi helyére.
|
Fotó: Móricz-Sabján Simon / Népszabadság |
Hasonlóra számít most is Nemes Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke, aki szerint hiába csökken most a teljesítmény, ha a 3-as metró pótlásakor a jelenlegi triplájára lesz szükség.
Különösen érthetetlen a döntés annak fényében, hogy most vesz 185 buszt a BKV, azokat ki fogja karbantartani. Télen ráadásul hatványozottan több a javítanivaló, a karbantartói munka.
Nemes nem igazán érti, hogy miért az érdekvédelmi szervezeteknek kell érveket felsorakoztatni arra, hogy szükség van a karbantartókra. Különösen felháborítónak tartja, hogy erre mindösszesen 24 órát kaptak a cégvezetéstől.
A szakszervezeti vezető kegyetlen karácsonyi gesztusnak tartja a bejelentést.
A harmincnapos felmondási idő miatt legfeljebb jövő évtől kerülhetnek utcára a BKV-dolgozók.