Újpalota sem hagyja annyiban az útdíjat
Reviczky Zsolt / Népszabadság |
Ráadásul Újpalotán működik a fővárosi szemétégető, amely a város kommunális hulladékának 60 százalékát semmisíti meg. Ez azt jelenti, hogy az a napi 150-160 kukásautó, amely eddig az M0-son közlekedett, rázúdult a kerület lakótelepi és családi házas övezetének belső útjaira. A helyzet magától nem is fog változni, mert a polgármester szavai szerint a szállítást végző cég deklaráltan nem kíván most milliós tételt elkölteni a matricára. Ezért az egyetlen eszköz az lesz, ha a kerület kitiltja az áthaladó szemétszállítást – közölte Hajdu.
Korábban Budaörs polgármestere, Wittinghoff Tamás jelentette ki, hogy az M1-M7-es közös szakaszának fizetőssé tételével a kormány egyoldalúan megváltoztatta a város életét alapvetően befolyásoló közlekedési viszonyokat, ezért Budaörs felmondja azt a szerződést, amely alapján az autópálya-szakasz közvilágítását fizették. Soroksár pedig jogászok bevonásával vizsgálja az M5-ös bevezetője autóúttá átminősítésének lehetőségét, hogy így kivonják a díjkötelezett utak közül.