Újabb állami segítség egy Andy Vajna közeli cégnek
A NOL a cégbírósági nyilvántartásban azt találta, hogy a Liga annak a Csombó Katalinnak a tulajdonában van, aki Andy Vajna egyik legfontosabb cégét, a V2 Investments Kft.-t irányítja. Azaz Csombó az üzleti világban Vajna bizalmasa, hiszen a V2 több Vajna-cég tulajdonosa, vagyonának kezelője. Csombónak üzlettársa az a Kovács Andrea, aki a TV2-t megvásároló cég vezetője. Tehát a Liga Tv közvetve, de több szálon kötődik a filmügyi kormánybiztoshoz. (Cikkünk megjelenését követően levélben fordult szerkesztőségünkhöz Vajna sajtóirodája, melyben leszögezték, hogy A Liga TV nem tartozik Andy Vajna vagy vállalkozásai érdekeltségi körébe. Azaz sem ő, sem vállalkozásai nem tulajdonosok a cégben. Igaz, ilyet nem is állítottunk - lásd fentebb.)
A Gazdasági Versenyhivatal januárban engedélyezte, hogy a műsorszóró megvegye a műsorgyártó sporttal foglalkozó üzletágát. A Liga Tv egyébként a közmédia egyik legnagyobb beszállítója. A Mong Attila oknyomozó újságíró, Polyák Gábor, Nagy Krisztina médiajogászok és Urbán Ágnes közgazdász által alapított Mérték Médiaelemző összeszámolta, hogy a Liga 2014-2015-ben közel 80 millió forint megbízást nyert el a közpénzből működő Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alaptól (MTVA) különféle események – többek között egy Ákos- és egy Tankcsapda-koncert – felvételére. A blog megjegyzi, több esemény előbb volt, mint hogy az MTVA megkötötte volna a szerződést a Ligával.
Az AH nem volt hajlandó részleteket elárulni az adásvételről, így az összegről sem, mint közölték, a szerződés üzleti titkokat tartalmaz. Az Antenna Hungáriát 2014-ben vásárolta vissza egy francia cégtől 55,9 milliárd forintért, a blog szerint a titkolózás elfogadhatatlan egy köztulajdonban lévő vállalat esetében.
„Első olvasásra, de több napi gondolkodás után sem volt világos a felvásárlás motivációja. Az AH műsorterjesztéssel foglalkozik, a Liga TV pedig műsorok felvételével, közvetítésével, tehát az ún. televíziós értékláncban egymástól távol lévő szereplőkről van szó. Teljesen érthetetlen, hogy milyen stratégiai oka lehet annak, hogy egy műsorszóró vállalat a műsorgyártás piacába is beszáll" – írta a médiaelemző blog a furcsa adásvétel hátterét boncolgatva.