galéria megtekintése

Tudta? Augusztusra eltapsolták a teljes népszavazási pénzkeretet

6 komment

Spirk József

Nem tartott ki a népszavazásig a Miniszterelnöki Kabinet kampánykerete. Az erre a célra elkülönített 3,1 milliárd forint már augusztusban elfogyott az utolsó fillérig, ezért az október 2-ig hátralévő egy hónapra Rogán Antal minisztériuma újabb szerződést kötött a miniszter szomszédja, Csetényi Csaba cégeiből álló konzorciummal.

A Miniszterelnöki Kabinet nem verte nagydobra, de több mint egy hónappal a népszavazás előtt lenullázódott a kormányzati kampány finanszírozására létrehozott keret.

A Kabinet márciusban választotta ki a Network 360 Reklámügynökségből és az Affiliate Network Kft.-ből álló Egyesült Reklám Konzorciumot a lakossági tájékoztató kampány kivitelezésével és kormány kvótaellenes üzeneteinek megjelenítésével. A kormányzati honlapon közzétett szerződés szerint Csetényi Csaba cégeinek nettó 3,1 milliárd forint állt rendelkezésre az óriásplakátok, tévéreklámok, internetes megjelenések legyártására és elhelyezésére.

 

Ennél többet azonban eddig nehéz volt kisilabizálni a hivatalos nyilatkozatokból, Rogán Antal minisztériuma pedig nem sietett tisztázni a pénzekkel kapcsolatban felmerült kérdéseket.

A Népszabadság Online augusztus végén hosszú kérdéssort juttatott el a Kabinetirodának, ám a válasz lényegében egyetlen információt tartalmazott:

„a kampány az érvényes kommunikációs keretszerződések terhére történik, amelyekben legfeljebb nettó 3,9 milliárd forint áll rendelkezésre. A szerződő fél az Egyesült Reklám Konzorcium. Azt még nem tudjuk megmondani, hogy a népszavazási kampányidőszak alatt a kormány kimeríti-e ezt a keretet."

Pedig megmondhatták volna, mert az első keret akkorra már elfogyott. A számok nem stimmeltek, de a Kabinetiroda semmilyen magyarázatot nem fűzött a feltűnésmentesen megemelkedett keretösszeghez.

Az október 2-ai országos népszavazás szavazólapjait nyomtatják az ÁNY Biztonsági Nyomda Nyrt. fővárosi nyomdájában
Az október 2-ai országos népszavazás szavazólapjait nyomtatják az ÁNY Biztonsági Nyomda Nyrt. fővárosi nyomdájában
Koszticsák Szilárd / MTI

A hátteret Harangozó Tamás, az MSZP országgyűlési képviselője derítette ki, miután személyesen nézte át a Kabinetiroda szerződéseit. Harangozó a hétfői közérdekű adatbetekintés után a NOL-nak elmondta, hogy Csetényi konzorciumának szerződése augusztus 10-én lejárt, és nem sokkal később már a 3,1 milliárdból sem maradt semmi.

A Kabinetiroda ezért augusztusban újabb közbeszerzést írt ki, de erről nem adott ki tájékoztatást. A második megbízást ugyanazok a cégek nyerték el, az október 2-ig hátralevő kampányidőszakban további 800 millió forintot költhetnek.

A Network 360 Reklámügynökségből és a Affiliate Network az elmúlt egy évben a Kabinetiroda irányítása alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal egyik kedvenc partnere lett, de a Miniszterelnökség is őket találta a legjobb ajánlattevőnek egy áprilisi 5,1 milliárd forint értékű kommunikációs tenderben. A két cég már tavaly is jól ment, Csetényi összesen 700 millió forint osztalékot tudott kivenni belőlük.

NOL Piactér
Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.