Totális kormánypropagandát tálal Habony ingyenes hetilapja
A májusi induláskor még bulvárlapnak tűnt Habony Árpád új hetilapja, a Lokál, ma már viszont keményen nyomja a kormánypropagandát. A Simicska Lajos médiacsoportjának ellenében idén tavasszal létrehozott Modern Media Group (MMG) két tulajdonosa Habony Árpád miniszterelnöki főtanácsadó és Győri Tibor, aki korábban a Miniszterelnökség jogi ügyekért felelős államtitkára volt, továbbá a kormánynak is dolgozó Nézőpont Csoport Zrt. tulajdonosa.
A Lokál október eleji számában már kétoldalnyi kormányzati hirdetést helyeztek el, amely a menekültellenes nemzeti konzultáció „eredményei” alapján azt harsogja, hogy „Az emberek döntöttek: az országot meg kell védeni”. A Lokál ezenkívül egy külön aktuális oldalt szánt a menekültügyekre, s ezzel összefüggésben a legfrissebb közvélemény-kutatások eredményeire, amit úgy interpretálnak: „a publikált elemzések alapján konszenzus alakult ki abban, hogy a Fidesz–KDNP támogatottsága rég nem látott magasságokba ugrott”. (Itt érdemes megjegyezni, hogy a Fidesz–KDNP támogatottsága az elmúlt két hónapban nyilvánvalóan a menekültellenes politika miatt emelkedett látványosan, de az azt megelőző időszakban a Fidesz több mint egymillió szavazót veszített el.)
Szalad a szekér Andy Vajnával és Habony Árpáddal Veres Viktor |
A Lokál finanszírozása hosszú távon megoldott, s nem csak a kormányhirdetések miatt. A Szerencsejáték Zrt. a lap dupla „fortuna” oldalain van folyamatosan jelen hirdetésekkel, ezenkívül ez az állami cég szponzorálja a Lokál sportoldalát is.
Az meg különösen pikáns, hogy miközben Habony Árpád barátja, Andy Vajna a hírek szerint előrehaladott tárgyalásokat folytat a TV2 megvételéről, a Lokál nagy interjút közölt Shadia Nuguddal, a kereskedelmi csatorna programigazgatójával, majd Havas Henrikkel hirdette a TV2 Sztárban sztár című szórakoztató műsorát.
Lapunk számításai szerint a Budapesten hetente több mint 500 ezer példányban megjelenő Lokál, valamint a Lokal.hu portál az állami, az intézményi és a magánhirdetésekkel együtt minimum nullszaldós, de inkább nyereséges.
A Habony-művek másik terméke a két hete indult 888.hu portál, amelynek hangneme – legalábbis a készítők szándéknyilatkozatai szerint – inkább áll közel egyfajta underground-vonulathoz, mint a Magyarországon megszokott hírportálok stílusához. A portál főszerkesztő-hírigazgatója G. Fodor Gábor, a Századvég Alapítvány kuratóriumának tagja, stratégiai igazgatója.