belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
25. péntek

Török Gábor: mi volt Kövér célja?

Kövér László olyan meglepő dolgokat mondott, hogy egy elemzői blogban hiba lenne szó nélkül elmenni mellette - írja Török Gábor. A parlament elnöke az ünnep kapcsán két helyen is szónokolt: tegnap Nyíregyházán és ma szülővárosában, Pápán. Mondott sok mindent, amit amúgy is szokott, viszont pápai beszédében megjelent egy izgalmas új elem - véli az elemző.

NOL| 2010. augusztus 21. |73 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Borszívóügynök | 2010. augusztus 26. | 13:46:29

cselcsabi | 2010. augusztus 24. | 12:07:11

„Az, hogy ki volt a végrehajtó, aki fejbe verte Szász Károlyt, az lényegtelen. A felbújtó és a megrendelő az MSZP volt!”

Ezt pedig az bizonyítja, hogy: ...tényleg! Mi is?

Magellan | 2010. augusztus 24. | 12:34:09

Moderálási alapelvek- komment törölve -

cselcsabi | 2010. augusztus 24. | 12:07:11

majd pont a szélsőjobboldaliaknak volt érdekük elverni Szász Kérolyt, hogy ne derüljön ki, mit csinálnak Medgyessyék Kulcsár Attilával!

Magellán, Borszívóügynök: hiába próbáljátok védeni a védhetetlent.
A Kulcsár-ügy, és ami körülötte történt, az mind az MSZP és az SZDSZ sara. Az, hogy ki volt a végrehajtó, aki fejbe verte Szász Károlyt, az lényegtelen. A felbújtó és a megrendelő az MSZP volt!

Normális | 2010. augusztus 24. | 10:52:49

Hát igen ő hires a méltányosságárol és a türelméröl,évtizedek ota!

Magellan | 2010. augusztus 24. | 10:40:49

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Borszívóügynök | 2010. augusztus 24. | 08:35:25

cselcsabi | 2010. augusztus 24. | 08:16:01

"SZász Károly is biztos magát verte fejbe seprűnyéllel."

Miért, te tudod, hogy hogy ki vágta kupán és miért? Mert ha igen, miért nem hozod az illetékes hatóságok tudomására?
E pillanatban még ott tartunk, hogy lehetett akár féltékenységi dráma, vagy pénzügyi el(le)számolás, sőt szándékos provokáció is.

cselcsabi | 2010. augusztus 24. | 08:16:01

"Ők /a "balodlali kormány"/ a független intézményeket és az igazságszolgáltatást nem is próbálták maguk alá gyűrni.

SZász Károly is biztos magát verte fejbe seprűnyéllel.

tn68 | 2010. augusztus 23. | 16:13:41

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Borszívóügynök | 2010. augusztus 23. | 14:52:54

Spartan | 2010. augusztus 22. | 14:42:51

Valóban! Sőt! Az nem is közgyűlés volt! Oszt - jó napot!

De a dolog lentebb leírt lényegén ez (sem) nem változtat. Orbánnal nem lehetett, nem hogy kompromisszumot kötni - de még tárgyalni sem, mert tárgyalni sem volt hajlandó!
Ezek után felróni, hogy nem kötöttek Orbánnal semmilyen kompromisszumot: ez a hazug cinizmus magasisikolája!

értelmetlenségi | 2010. augusztus 23. | 08:08:09

magnisios | 2010. augusztus 23. | 00:59:37
"horn ivott."

A jelek szerint te is...

Bezerédy brigadéros | 2010. augusztus 22. | 18:30:02

"Ez egyébként élesszemű Török most törököt fogott: Schmitt szinte szóról szóra ugyanezt mondta a Hősök terén (ráadásul az összes híradó ezt idézte be tőle), tehát nemhogy autonóm szöveg nem volt ez Kövértől, hanem egy előre megbeszélt retorika."

Pontosan - nálad a pont!





magnisios | 2010. augusztus 23. | 00:59:37

horn ivott.

Bezerédy brigadéros | 2010. augusztus 22. | 18:30:02

dodann | 2010. augusztus 21. | 17:24:59
Én is újraolvastam, azért nem találja, mert nincs is benne. Ez egyébként élesszemű Török most törököt fogott: Schmitt szinte szóról szóra ugyanezt mondta a Hősök terén (ráadásul az összes híradó ezt idézte be tőle), tehát nemhogy autonóm szöveg nem volt ez Kövértől, hanem egy előre megbeszélt retorika.
Kövér: „…megmaradni csak méltányossággal, türelemmel lehet, és csak így lehet újra kezdeni”.
Schmitt: „Egy nemzet sorsa történelmi alkalmazkodóképességén múlik. Miként él a lehetőségeivel, hogy helyezi el magát a nemzetek között, hogyan közelít másokhoz.”

vízöntő60 | 2010. augusztus 22. | 18:26:40

"túlzással, igazságtalansággal és vad indulatokkal lehet hódítani, de megmaradni csak méltányossággal, türelemmel lehet, és csak így lehet újra kezdeni".

Szerintem pedig ez volt Kövér László "öszödi beszéde"

-"túlzással, igazságtalansággal és vad indulatokkal"- Fidesz az elmúlt 8 évben válogatás nélkül bírált mindent amit a kormányzó pártok tettek. Volt amit kellett és volt amit jobb lett volna (az országnak) ha támogatják. Megfurtak minden reformot, minnél rosszabb az országnak annál jobb a Fidesz esélye a 2/3-ra. Nem vitás volt egy t ö k etlen kormány is.

-"megmaradni csak méltányossággal, türelemmel lehet"-Most a Fidesznek kell kormányozni, és ha nem akar belebukni, akkor az említett erényeket is magukévá kell tenni. Csak így lehet megőrízni a támogatást.

-"csak így lehet újra kezdeni"- Ezért most mindent kezdhet az ország az előlről.

Mudnol | 2010. augusztus 22. | 17:24:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

xanadu | 2010. augusztus 22. | 16:28:08

Há nyár van.

Mondani kellett valami húzósat.

Spartan | 2010. augusztus 22. | 14:42:51

Borszívóügynök | 2010. augusztus 22. | 11:00:56
1.A Fidesz semmiféle kompromisszumra nem volt hajlandó. Még tárgyalni sem volt hajlandó a parlamenti többséggel, inkább kivonult!

...egy kicsit szándékosan hézagos a memóriád, csak akkor vonultak ki amikor a Gyurcsányi megszólalt...

Borszívóügynök | 2010. augusztus 22. | 11:00:56

macskajaj | 2010. augusztus 21. | 16:15:35

„…ma Fidesz akar mindent magaalágyűrni(szer9nted)előtte meg az SZDSZ_MSZP banda tette ezt. lehetnek stilusbeli különbségek,de azért nem tudsz Te sem az elmúlt 8 évben egyetlen olyan cselekedetét sem nevesiteni a ballibeknek ami akár minimális kompromisszumot is tartalmazott volna a Fidesz felé.”

1.A Fidesz semmiféle kompromisszumra nem volt hajlandó. Még tárgyalni sem volt hajlandó a parlamenti többséggel, inkább kivonult!
2.Ők a független intézményeket és az igazságszolgáltatást nem is próbálták maguk alá gyűrni. Be is tartott nekik 8 éven át űgy az ügyészség, mint az alkotmánybíróság, de még a bíróságok is. Nem véletlen, hogy Orbán 2 hónap alatt kisajátított minden független intézményt, beleértve a közt. Elnököt és az alkotmánybíróságot is. Azaz mindent és mindenkit, amely a jogállamiság maradványainak legcsekélyebb garanciája lehetne.
Gőzerővel épül a totális egyszemélyi diktatúra, látszatdemokratikus díszletekkel,Szeretett Vezetőnkkel az élen!
„Előre a lukasenkói – milosevici úton”!

ingyenebed | 2010. augusztus 22. | 10:29:43

I'm F.(mint ferenc), nálad a pont!
:-)

Azért két dolgot még hozzátennék.

Egyfelől ez "természetes", hiszen ezek a bakelitpolitológusok abból élnek, hogy magukat próbálják futtatni, T G is ezt teszi. És most uborkaszezon van, ha nincs hír, hát próbál magának kreálni.

A másik dolog a sorok közt van. Az azért valahol szomorúan jellemző a mai viszonyokra, hogy lehet arról bejegyzést írni, hogy vajon a fidesz kórusból ki meri esetleg önálló gondolatokkal bírálni Orbánt, és erre milyen bizonyítékok vannak a múltjából. Hogy ez lehet téma. És az is jelzésértékű, hogy az egész szituról T G -nek a kremlinológia ugrik be mint módszertani hasonlóság. Ez a forradalmi kormány.

korcoló | 2010. augusztus 21. | 22:48:11

citoyen:
Hát...lehet, hogy így volt... :))

citoyen | 2010. augusztus 21. | 22:34:55

Augusztus 19. 17:05 Gabriel the Turk (TG) hívja Leslie the Fat (KL) titkárságát:
...TG: Laci, dögunalom, amit műveltek, tök kiszámíthatóak az ünnepi beszédek. Tegyél már meg egy szívességet és pörkölj oda Vikinek, de szólj előbb az újságíróknak, hogy erről kussoljanak.
KL: Na, de ebben mi az üzlet neked?
TG: Nyár van Lacikám, alig kattintanak a blogomra. Ha te felkavarod az állóvizet és én bedobom ezt a köztudatba, izzani fognak az optikai kábelek, kattognak a gépek, ömlenek a bitek és bazi nagy lesz megint a látogatottságom.
KL: Ok, már eszembe is jutott valami frappáns, de nem lövöm le a poént.
TG: Ne is, nekem is jár valami izgalom.
...

korcoló | 2010. augusztus 21. | 22:14:22

Juj, most a Kövér így mondta, meg úgy, netán nagy levegőt vett, és...???
Talán szembe akar szállni a Vezérrel? Ugyan! Mindenki tudja, hogy - karrierje jövőjét illetően legalább is - egy perccel sem élné túl.
Naív dolog illúziókat táplálni Kövérrel kapcsolatban.

piramis | 2010. augusztus 21. | 21:52:06

Ez már a vég. Nagykorú magyar állampolgárok Kövér László szöveget analizálnak. Vajon mit jelenthet? Mi van benne elbújtatva? Üzent-e a nemzetnek? Vagy netán régi haverjának, a kormányfőnek? Persze volt már máskor is a jobboldalon ilyen szellemi pezsgés: úgy fél éve, akkor Bayer és Vona, a jobboldal két nagy gondolkodója nyilvánosan küldte el egymást az anyjába. Micsoda idők! Hálás vagyok a sorsnak, hogy a tanúja lehetek!

tavi görény | 2010. augusztus 21. | 20:30:16

Kedves Macskajaj!
Rég olvastam az enyémtől fényévnyire lévő hozzászólást ilyen örömmel. Az történt ugyanis, hogy érvelt, kulturáltan fogalmazta meg mondandóját, amivel nem kívánok vitatkozni, mert nagyon nem látok olyan megfogalmazást, amiben érdemes lenne vitatkozni, axiomatikus, hitalapú szöveg. Egy szó van, amit ki kellene fejtenie, mert így olvasva nagyon erősnek tűnik:

macskajaj | 2010. augusztus 21. | 10:21:51 ... és elveszejtésére törekedtek a múltban és jelenben.

Milyen konkrét elveszejtésről lenne itt szó? Már a múltban is érdekes, de a jelenben mégis mire alapozza?
Várom a kifejtést és köszönöm a hangnemet.

bánáti? | 2010. augusztus 21. | 20:07:51

Az új izgalmas elem a méltányosság:azaz a kivételkezelés, amely a szabályzatokban leírt esetekbe nemférő helyzetekről szól.
Vagy méltányosság (aequiti): a szoros jog ellentéte.
Vagy méltányosság: a társadalomtagjai tevékenységük ellenértékeként akkora ellenszolgáltatásban részesülnek, amekkora a közjókhoz való hozzájárulásuk mértéke.
Ezeket az elemző nem írta le, pedig tanult szociálpszichológiát.

zsiga60 | 2010. augusztus 21. | 19:53:54

""továbbá arról beszélt, hogy "túlzással, igazságtalansággal és vad indulatokkal lehet hódítani, de megmaradni csak méltányossággal, türelemmel lehet, és csak így lehet újra kezdeni".
Vajon a fidesz elbukott választásai után saját maguk által generált zűr-zavart és a most elvárható kormányzati cselekvést akarta ecstelni.
A kereszténység és a maffia összefogásából, amúgy sok jóra ne számítsunk.

csakelőre | 2010. augusztus 21. | 19:42:45

tallózó

Amit egy politikus gondol, - főleg ha kormányzópárti, és méginkább, ha az a kormányzópárt 2/3-al rendelkezik - az ország gazdasági-politikai alakításának irányát jelöli ki kisebb, vagy nagyobb részleteiben.
Ezért aztán nem csoda, hogy szavaiknak, gondolataiknak értelmét politológusok,és itt most mi magunk is, igyekszünk megfejteni. Egyszerűen szeretnénk néhány lépést előrelátni, ami fontos ahhoz, hogy tervezni tudjuk az életünket.

Nem véletlenül vannak politológusok, szükség van rájuk, ha már vannak politikusok!

tallózó | 2010. augusztus 21. | 19:23:25

Kezdetben vala az egyértelmű közérthetőség.
Most pedig, ha egy fajsúlyosabb politikus mond valahol valamit, meg kell várnunk az esteli szófejtő TV konzíliumot ahol 2-3 kardigános- kordzakós szőrös ember / 2-3 nyakkendős- öltönyös hivatásos vátesz elmagyarázza a népnek, illetve a nép ama részének akiket ilyen irányú beteges érdeklődés hevít, hogy tulajdonképpen mit is mondott a Nagy Ember.
Ebből az következik, hogy nekünk nem is esendő politikusokra hanem inkább jó svádájú politológusokra van szükségünk.

evianna | 2010. augusztus 21. | 18:14:46

Török Gábornak igaza lehet:
Kövér túl akarja élni Orbánt. (mondjuk, Semjén nem fogja.)

Imremete | 2010. augusztus 21. | 17:34:21

"Hihetetlen pszichológiai érzékről tett tanúbizonyságot arra vonatkozóan, hogy milyen retorikával, milyen tárgyalási technikákkal érheti el a céljait."

Csakugy mint Hitler.

De en egyikert sem rajongok kulonoskeppen. Szerintem artalmas kartevo mindketto.

tik-tak | 2010. augusztus 21. | 17:28:23

..és aki sokat vár az LMP-től szerintem előbb vagy utóbb az is csalatkozni fog.A pénz hatására ők is el@urvulnak,csak idő kérdése mikor.Ha valaki emlékszik a Fidesz kezdeteire(1990-91)akkor emlékszik arra milyen üdítő szinfolt volt a politikai palettán.Amikor narancsot tettek a képviselők parlamenti asztalára stb.Meg kell nézni,hogy most hol tartanak....

Fóbia | 2010. augusztus 21. | 17:25:58

Moderálási alapelvek- komment törölve -

dodann | 2010. augusztus 21. | 17:24:59

Párszor újraolvastam, de egyszerűen nem látom azt az erős üzenetet Kövér szövegében, amiről az elemző ír. A cím alapján valami olyanra számítottam, hogy "román állampolgárságot a határon innenieknek" vagy "56 ellenforradalom volt".

Jager László | 2010. augusztus 21. | 17:24:41

Bocsánat!!!!
Helyesen!!!
Implicite Kövér egy evangelista mentalista!???
J.L.

tik-tak | 2010. augusztus 21. | 17:14:27

Erős túlzásnak tartom,hogy Orbán új szemléletet hozott,ahogy csakelőre írja.
véleményem szerint OV semmiféle új szemléletet nem hozott.Ez már ismert volt korábbi regnálása alatt is.Csak annyiban változott,hogy jelenleg 2/3 felhatalmazással bármit megcsinálhat és él is vele.Mindez egyetlen célt szolgál:hatalmának a lehető legtovább tartó megőrzését.a hatalom pedig pénz,sok-sok pénz.Senki ne gondolja,hogy ez a nemzet érdekében történik.Ez csakis a saját és a haveri kör érdekét szolgálja,hiszen politikus.Minden politikust ez vezérel és semmi más.A népre és egyebekre hivatkozás csak lózung .Van aki megette,van aki még mindig eszi és van aki már csak a zöldségekre kiváncsi.....

JoGabor | 2010. augusztus 21. | 17:06:12

Azért ez elég vicces. Kövér közismert: egyik oldalról bátor, meg nem alkuvó, egyenes, nyílt igazmagyar, a másik oldalról mosdatlan szájú, frusztrált proli. Most kétszer kimondta, hogy "méltányosság". Ez a szó valóban hiányzik pártja szótárából, de hogy ez olyan rettentő "izgalmas" volna, hogy emiatt egy komplett elemzést kellene megereszteni.... Na, szépen vagyunk.

Jager László | 2010. augusztus 21. | 16:56:25

"Hát mondjuk ki kőkeményen!!!"
Imlicite Kövér egy enagelista mentalista!???
.........
Schmitt úr is tőle tanulja az evangéliumot!?
........
J.L.

csakelőre | 2010. augusztus 21. | 16:55:02

Az idézett mondatok Kövér eddigi stílusát ismerve, az ő szájából meglepőek lehetnek, de egyáltalán nem érzem azt, hogy Orbán politikájával szembe mennének. Kövér a szavaival a radikális jobboldalnak üzenhet, méghozzá olyat, ami nagyon megfontolandó lehet a számukra.

A NOL-on Orbán talán egyesek szemében túlzottan radikálisnak tűnik, hiszen az eddigi politizálási keretek közül kilépett, és új határokat jelölt ki a kormányzás számára, de ha jobban megnézzük, abszolút reálpolitikus. Tisztában van azzal, hogy milyen gazdasági és politikai környezetben élünk, s képes arra, hogy ezek között az erőviszonyok között egyensúlyozzon. Hihetetlen pszichológiai érzékről tett tanúbizonyságot arra vonatkozóan, hogy milyen retorikával, milyen tárgyalási technikákkal érheti el a céljait. Kövér pontosan arról beszél, amit Orbán tesz, mondataiban semmi önállóság nincs, ugyanakkor jól foglalja össze az eddigi orbáni politika lényegét.

Szoknunk kell az új szemléletet, amit Orbán Viktor hozott, és tévútra kerülünk, ha az eddigi keretek közé akarjuk azt beilleszteni, mint ahogy azt most Török Gábor tette. Ritkán fordul elő, hogy nem értek egyet az elemzővel, ez most az a pillanat.

Fóbia | 2010. augusztus 21. | 16:45:29

Moderálási alapelvek- komment törölve -

macskajaj | 2010. augusztus 21. | 16:15:35

kobakabaka
az a köpenyegforgató,aki érdekből átáll valahová.bár egyikkel sem szimpatizálok,ez sem Szürösre se Pozsgayra nem jellemző:nem álltak be ajobboldalba nem vállaltak pozíciót(ellentétben néhány más Fidesz prominenssel)ők átértékelték az egypárti diktatúrához való viszonyukat és segitették a békés rendszerváltást.
lloydgeorge
kösz hogy megvédtél,egyébként nekem is tetszik kövér egyértelmű világlátása és annak kompromisszummentes képviselete,függetlenül attól,hogy ezzel okozott már kárt pártjának is.
borszívóügynök
ma Fidesz akar mindent magaalágyűrni(szer9nted)előtte meg az SZDSZ_MSZP banda tette ezt. lehetnek stilusbeli különbségek,de azért nem tudsz Te sem az elmúlt 8 évben egyetlen olyan cselekedetét sem nevesiteni a ballibeknek ami akár minimális kompromisszumot is tartalmazott volna a Fidesz felé.1773 Fidesz javaslatból 17 került beépitésre a törvényekbe miközben alig 20 fős többségük volt a koalicival.akkor most mi fáj?

bunkóságotoltó | 2010. augusztus 21. | 16:12:37

Török Gábor csak reménykedik, hát azt megteheti.....
DE ENNÉL AZ ÜGYNÉL ÉRDEKESEBB:
BUDAPEST – Az ügyészség újra megvizsgálja Budai Gyula miniszterelnöki megbízott egy korábbi földügyét, ahol a fideszes képviselő, még ügyvédként egy kétes szerződés megkötésében járt el – írta a HVG. A lap szerint Budai olyan adásvételi szerződést jegyzett ellen, amiben a szerződéskötés időpontjában az eladó már halott volt, mégis ott szerepel aláírása a halála után készült hivatalos papíron. Húúúú de ciki.....börtönbe vele!

Borszívóügynök | 2010. augusztus 21. | 16:11:50

Frank | 2010. augusztus 21. | 14:09:26

„Milyen igazad van! Sokkal hitelesebbek Orbánék, akik a Déli Áramlat ügyében tárgyaló Gyurcsányékat lehazaárulózták, s most tárgyalnak a megvalósításáért, a kormányzati negyedért karóba húzták volna Gyurcsányt, most meg ők tervezik megépíteni.”

ÉS AKKOR A VIZITDÍJRÓL MÉG SZÓ SEM ESETT! Mert - lesz ám az is, csak esetleg másnak fogják hívni. Bár ahogy a Szeretett Vezetőnk vastag bőrét ismerem...lehet, hogy még a neve is ugyanaz lesz!

bozsós | 2010. augusztus 21. | 16:10:22

És mi van, ha ez a szöveg csak egy politikusi bla-bla volt. Gyakran mondják a politikusok, hogy "szeressük egymást gyerekek", komolyabb mögöttes tartalom nélkül. Nézzük meg majd Kövér úr tetteit! Ha abban szembemenne Orbánnal, nos, akkor nem sokáig lesz házelnök.

kreivichiren | 2010. augusztus 21. | 15:52:08

Moderálási alapelvek- komment törölve -

adam2000 | 2010. augusztus 21. | 15:44:23

Török annyiban tévedhet,amennyiben a Kövé-Orbán viszonyt felhőtlennek látja.
Az elmúlt időszakban kemény véleménykülömbségek alakultak ki a Közt.Elnök,a parlamenti ülési rend,stb kapcsán.
Kövér retorikája azt hiszem nem szorul különösebb kommentárra.Antipolitikus alkat számomra.Az esetleges szembehelyezkedését viszont tiszteletreméltónak tartom.Ami nem azt jelenti persze,hogy egyetétértenék vele.
(a Közt.Elnöknél igen)
Ha a Parlament Elnöki pozicióját "parkoló pályának" szánták számára,azon nem csodálkoznék.

buff | 2010. augusztus 21. | 15:21:54

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Imremete | 2010. augusztus 21. | 15:10:33

Emberek szerintem itt mindenki felre erti a dolgot. Egyszeruean azert volt hirerteke a dolognak mert Kover Ur eleteben eloszor nem alpari stilusban szolalt meg, es valljuk meg ez igy 20 ev utan valoban szenzacioszamba megy.

KG1947 | 2010. augusztus 21. | 14:52:13

.
Nagy lenne az öröm Népszabadság- és Népszava-közeli körökben
egy kis Orbán-Kövér ellentét láttán.

Kövér mindig karakteresen nyilatkozik.
Ha meg úgy nyilatkozna, mint a többi, lehetne cikizni az Orbán egyeduralmát.
.

Jager László | 2010. augusztus 21. | 14:33:55

ÁMEN!
Meg vagyok hatva Kövér beszédeit ismerve!!!
J.L.

agmánd | 2010. augusztus 21. | 14:15:31

Folytatás:

"A házelnök szerint az újrakezdésben együtt lehet "az egész nemzet, az egész ország, mert csak együtt sikerülhet".

Csak együtt tudjuk megerősíteni a gazdaságot, a rendet és a közbiztonságot, együtt tudjuk megmenteni a csődtől a kórházainkat, és visszaadni a magyar oktatás régi rangját, fiataljainknak pedig az itthon való boldogulás reményét - fogalmazott az Országgyűlés elnöke.

Kövér László szerint "eljött az idő, hogy a nemzet részeiként megtaláljuk az egymáshoz vezető utat". A Fidesz vezető politikusa II. János Pál pápát idézte, aki szerint: "a múltra való emlékezés nem más, mint a jövő iránti kötelezettség".

"Amikor Szent István műve előtt fejet hajtunk, ezzel azt mondjuk, hogy folytatjuk az örökségét, folytatjuk az ezeréves utat" - mondta Kövér László a szülővárosában tartott ünnepségen."
--------
És ezt véli Török Gábor" az elmúlt hónapok sajátos baráti kritikájaként is felfoghatók" :D

agmánd | 2010. augusztus 21. | 14:14:45

Én csak a tájékozatlanok kedvéért elismételném Kövér László beszédének Török Gábor által "észre nem vett" részleteit:

"Kövér László szerint ugyanis az elmúlt nyolc év a magyar államot "tetszhalott állapotba juttatta". Szerinte "a magyar szabadságra hivatkozva igyekeztek igazolni a törvénytelenség uralmát, szabadjára engedték a bűnözést, nem adtak esélyt a rendőrségnek a bűn üldözésére, ehelyett hatalmi céloknak rendelték alá".

A gazdasági fejlődésre, a versenyképességre hivatkozva igyekeztek az erősek érdekeit leverni a gyengéken; a gazdákon, a hazai vállalkozókon, a hitelfelvevőkön, a családokon és jótékonysági szervezeteken - mondta a Fidesz vezető politikusa.

Kövér László szerint az elmúlt nyolc évben "az államot a magyar történelemben látott legnagyobb korrupcióval véreztették ki". Szerinte az idegen érdekeket önös érdekből kiszolgáló, erkölcsöt lábbal tipró hatalomgyakorlási mód ellen "példátlan nemzeti összefogás bontakozott ki".

Az új Országgyűlés felhatalmazást kapott az újrakezdésre, azaz arra, hogy visszatérjen az ezeréves útra - jelentette ki a házelnök.

Mint mondta: "arra az útra, amelyen a magyar nemzeti érdek, a magyar emberek érdeke az első".

A nemzet akaratából választott képviselők feladata az, hogy "újra berendezzük, újra otthonná tegyük ezt az országot minden polgára számára" - mondta Kövér László.

A házelnök szerint az újrakezdésben együtt lehet "az egész nemzet, az egész ország, mert csak együtt sikerülhet".

Csak együtt tudjuk meg

Frank | 2010. augusztus 21. | 14:09:26

Moderálási alapelvek- komment törölve -

krapulax | 2010. augusztus 21. | 13:35:49

Lehet, hogy Török Gábor írta Kövér beszédét.

Jager László | 2010. augusztus 21. | 12:28:23

Szrintem ez egy augusztus 20.-ai beszéd volt ,vagy Házelnök-i!?
Gondolom a közvéleménykutatások eredményét igyekezett tompítani és a sajátos fidesze beszédet /kövérit/ finomítani,most a választások előtt!!!!!
T.G. nem kell ezt magyarázni!!!
Én értem.
J.L.

krapulax | 2010. augusztus 21. | 12:19:09

Moderálási alapelvek- komment törölve -

d.a.angela | 2010. augusztus 21. | 12:16:39

tik-tak!
Semmi gond. :) Jó szombatot!

krapulax | 2010. augusztus 21. | 12:08:03

Szerintem Török Gábor fideszes bérblogger, egy szavát sem hiszem.

tik-tak | 2010. augusztus 21. | 11:51:37

d.a.angela!

Pontatlanul fogalmaztam és ez most visszaütött rám.(-:Elnézést érte!Az Ön véleményére értettem,hogy nem elvetendő.

d.a.angela | 2010. augusztus 21. | 11:42:35

tik-tak!
Persze, hogy nem elvetendő, azért is olvastam el. Érdekel az emberek véleménye, mindenkié. Csat ez tűnt fel, hogy egy ilyen mondatot elemzett ki, és úgy, mintha valami magy dolog lenne mögötte: "történelmi sorsa a magyarságot méltányosságra és óvatosságra tanította"...mint irtam, minden mondatba bele lehet magyarázni mindefélét. minek ehhez ez a mondat, ha az a véleménye az írónak, a Kövérről, ami azt simán is el lehet mondani, ilyen mondattal viszont nem támasztható alá. Mikor sulis voltam mindiog nekünk kellett szövegeket írni, a legjobbat kiválasztották. Hát a téma köré szép mondatokat irogattunk. De, hogy aztán lett volna valós jeletése???? tudtuk, hogy nincs. Csak szépen kelett hangoznia. Szóval nem emelnék ki egy ilyen mondatot....azt igen, ha káromkodott volna, ha szidott volna valakit, ha mindeféle etikettnek ellentmondó dolgokat csinált volna. Az elemzés meg találgatás csupán.

tik-tak | 2010. augusztus 21. | 11:14:43

d.a.angela!

Ez is egy vélemény amit ír és korántsem elvetendő.Így sokszínű a világ,de addig jó-szerintem-amíg nem egy szin közül tudunk választani,legyen az ing,nadrág vagy bizsu esetleg párt.

tik-tak | 2010. augusztus 21. | 11:09:29

Kedves Irena!

A cikkben írtakra ez nem érv,ha nem haragszol.Kövérről és az ő két mondata elhangzásának esetleges okairól beszélgetünk ezért kár "sopánka Ildikó nagyasszonyt" belecsempészni.....és mivel engem szólítottál meg ezért kénytelen vagyok azt is visszautasítani,hogy loptam volna,a többiek nevében nem tudok nyílatkozni.

d.a.angela | 2010. augusztus 21. | 11:07:52

Érdekesek ezek a beszédelemzések.
Gyerekkoromban ilyen ünnepi beszédek alkalmával mindig elgondolkodtam, hogy mennyiféle képpen lehet érteni. Pedig az egypárt rendszer volt. De kellettek a szólamok. Most is kellenek, ünnepek azért vannak. De "a mindenbe beleértek mindefélét" még most is van. Csak most pártok között. Egy ellenzéki párt, v. szavazó csak rosszat magyaráz bele. A saját szavazó v. párttárs jót. Én ebben a beszédben nem találtm ilyesmiket, amit az író belemagyaráz, de azt vitatnám, hogy ünnepen kell e politikai jellegű beszédeket mondani. De azt megtanultam, nem számít mit mondanak, amíg nem beszélnek túl nagy hülyeségeket,v. sértő dolgokat. Amit viszontmegtanultam a tett ami számít. Az ha egy bizonyos idő múlva visszanézünk, akkor azzal a párttal, v emberükkel elégedettek vagyunk, vagy sem. És akkor vagyok elégedett, ha az én, mint választópolgár érdekein dolgozgat. Egy ilyen átlagos beszédbe, amit kötelező ünnepkor megtenni, nem állnék neki belekötni. Ez egy teljesen átlagos mondat volt.

Irena | 2010. augusztus 21. | 10:58:59

Moderálási alapelvek- komment törölve -

lorid | 2010. augusztus 21. | 10:58:45

muszáj. pontos j. bárki használja.

harunalrasid | 2010. augusztus 21. | 10:56:59

aha.
lloydnak meg kéretik figyelembe venni, hogy csak egy vélemény hangzott el.
egyenlőre még szabad.
úgyhogy tán kiskegyednek illetik valamilyen órát venni.
mondjuk, toronyórát, lánccal.
hamár ilyen magas erkölcsiséggel ítéli meg a kommentet:-)

amúgy, hogy kövértől bárki is rettegne, az barokkos túlzás.
esetleg kiscsoportos ovodások megijednek a bajuszától, de egyébként csak egy ordító egér.

I'm F.(mint ferenc) | 2010. augusztus 21. | 10:56:17

Török gábor, blikk módra tálalja a szenzációt, aminek legfontosabb mondanivalója, hogy ő, törökgábor, mekkora zseni, hogy egyes egyedül ő vette észre azt a világrengető félmondatot, amit Kövér László mondott Pápán.
És senki más, még a "megyei hetilap" sem vette ezt észre, csak ő, törökgábor, "politikai elemző".

Boruljunk le nagysága előtt. :)

MU-HA-HA

Borszívóügynök | 2010. augusztus 21. | 10:49:42

macskajaj | 2010. augusztus 21. | 10:21:51

„Lényegileg azok nellen folytattak/folytatank kíméletlen politikai harcot,akik szerintük tovább akarják éltetni az egypártrendszert a pluralista viszonyok között.”

Nos – ez esetben a Fidesznek mindenekelőtt Orbánnal és a Fidesszel szemben kell „kíméletlen politikai harcot” folytatni!
Ők ma ugyanis az egyetlen politikai szereplő Magyarországon, amely jól érzékelhetően a teljes politikai játéktér maguk alá gyűrésén, azaz: az egypártrendszer megteremtésén fáradoznak!
Bár abban már nem vagyok egészen biztos, hogy ezt „pluralista viszonyok között” képzelik el!

lloydgeorge | 2010. augusztus 21. | 10:44:14

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tik-tak | 2010. augusztus 21. | 10:39:47

"... arra azonban alkalmas lehet ez a beszéd, hogy valamivel komolyabbnak gondolja a parlament elnökének autonóm és kritikus viselkedésére utaló híreket;"írja Török Gábor.Igaza van.A Fidesz az egyedüli párt-véleményem szerint- a mai magyar pártpalettán ahol csak a vezér akarata érvényesülhet.Nincs kibeszélés,saját gondolatok,autonóm személyiségek.Valóban kövér tűnik az egyedülinek aki olykor,ha szőr mentén is de szembe mer menni ezzel a vezéri akarattal.Írányról azért nem írok mert ahhoz Kövér is kevés.A párt vezető embereinek sem lehetnek önálló gondolatai.Jól látszik e téren Navracsics kommunikációja amely beleszürkült a narancstömegbe,pedig neki voltak gondolatai.A frakcióvezetőre kár szót vesztegetni,ő tökéletes Orbán kreatúra.A pozicióba kerültek is mind ugyanazokat a klissé szerű szövegeket szajkózzák.Ha Kövér nem akarja elveszíteni a róla kialakult képet akkor muszály valahogy kitünni a szürkeségből.Szerintem kizárólag ezért fogalmazott most elütő hangnemben a narancsemberkék szokásos szólamától eltérő stilusban.És a cikk példája mutatja,hogy ezt eredménnyel tette.
Magyarán nem kell messzemenő következtetéseket levonni az idézett két mondatból,pusztán csak figyelemfelhívás volt:Élek,itt vagyok,tessék számontartani.....

kobakaba | 2010. augusztus 21. | 10:33:39

macskajaj | 2010. augusztus 21. | 10:21:51
Szűrös meg Pozsgay mint akik szakítottak a múltjukkal? Elgurult a gyógyszere kedves macskajaj? A jelen események tükrében Orbán Viktort és a FIDESZ-t hatalom bebetonozással vádolni talán nem is olyan ostobaság. A két fent megnevezett urat pedig csak gerinctelen köpönyegforgatónak tudom nevezni.

macskajaj | 2010. augusztus 21. | 10:27:38

(dolyt)kapjanak a régiek ill. az újabb generációk.Ez szerintem nagyobbrészt logisztikai kérdés,amivel minden növekvő és terjeszkedő szervezet az idő múlásával szembekerül,pláne ilyen kiugró választási siker után.Amig az összekötő gyökerek erősebbek Orbán és Kövér között mint a helyzetmegitélés esetleges eltérése a kapcsolatuk is változatlan marad.Ha egyiknél átlépi ez a tűrésküszöböt,akkor egyikük visszább fog vonulni.Ez nem szokatlan a politikában lásd pl.Kis János szerepét az SZDSZ-ben

tik-tak | 2010. augusztus 21. | 10:22:00

Érdekes,még inkább szokatlan mondatok attól a Kövértől akitől 2002-ben még "....vegyenek egy kalapácsot, egy szöget és egy kötelet, menjenek le az alagsorba, és a szögre, vagy ha találtak jó gerendát, akkor arra kössék fel magukat..." javaslat elhangzott egyes másként gondolkodó embertársai felé.Azóta sok víz lefolyt a Dunán és kövér is idősebb lett,talán bölcsebb is.Bár ezt én személyszerint kevésbé hiszem.A politikában ugyanis semmi sem történik,hangzik el CÉL nélkül.Egyetértve az elemző levont következtetéseivel,azokat kiegészíteném még azzal amit én gondolok.

macskajaj | 2010. augusztus 21. | 10:21:51

Én úgy gondolom,hogy azok a kik nem szeretik a Fideszt mint képződményt,azok természetesen erős embereik(Orbán vagy Kövér)kritizálására,démnizálására és elveszejtésére törekedtek a múltban és jelenben.Ezért érte első miniszterelnöksége idején soha nem látott nagyrészt igaztalan,sértő ,becsületbe gázoló támadáshalmaz a ballib oldal részéről Orbánt-nem eredménytelenül.És ez történt Kövérrel is,holott aki nem felületesen olvasta korábbi megnyilvánulásait vagy tárgyilagosan értékelte titokminiszteri tevékenységét koaliciót,észlelhette volna gerincességét,következetességét és sok teklintetben józanságát is.Azt fogadjuk el alaptételként,hogy a Fidesz az egypártrendszer ellenében alakult,erősen kommunistaellenes szervezetként és ezt egyedüliként az ellenzéki kerekasztal tagjai közül következetesen betartja.Nem vállalt koaliciót mint az SZDSZ vagy kooperált mint az MDF az utódpárttal.De nem rekesztett ki olyan embereket akik szintén szakitottak múltjukkal(Szűrös?Pozsgay vagy a volt MSZMP tag Fideszesek.Lényegileg azok nellen folytattak/folytatank kíméletlen politikai harcot,akik szerintük tovább akarják éltetni az egypártrendszert a pluralista viszonyok között.Ezen felül erősen nemzeti érzelműek,a határon kivüli magyar közösségek és azok autonómiájának feltétlen támogatói,ami szintén vizválasztó.Orbán és Kövér között akülönbség most abban látszik,hogy a fenti közös értékek mentén milyen szélesre kell tárni az együttműködés kapuját,a megnövekedett pártban milyen és mekkora szerepet nk

Hegyi | 2010. augusztus 21. | 10:16:03

Mi volt Török Gábor célja ? Őrületbe,öngyilkosságba kergetni Kövér autonóm
urat?

HIRDETÉS

A tudósítások szerint - a megyei napilap beszámolója furcsa módon nem tartotta kiemelésre érdemesnek ezt a részt - Kövér azt állította, hogy "történelmi sorsa a magyarságot méltányosságra és óvatosságra tanította", továbbá arról beszélt, hogy "túlzással, igazságtalansággal és vad indulatokkal lehet hódítani, de megmaradni csak méltányossággal, türelemmel lehet, és csak így lehet újra kezdeni".

Nem hiszem, hogy elemzői belemagyarázás lenne, ha azt állítanám: a politikus feltehetően nem véletlenül ütött meg ilyen hangot - írja legfrissebb blogbejegyzésében Török Gábor. "Hogy milyet is? Olyat, amelyre egy hírszegény időszakban felkapják a fejüket a politika iránt érdeklődők. Hogy miért is? Mert amit mondott, az irányában és látványában eltér attól, ahogy a kétharmados Fidesz az elmúlt hónapokban politizált" - vélekedik a politológus.

Az elemző egy pillanatig sem hiszi, hogy Kövér László a Fideszen belüli belső ellenzék vezérének szerepére aspirál, hogy ezek a mondatai egy Kövér-Orbán háború nyitányát jelentenék, arra azonban alkalmas lehet ez a beszéd, hogy valamivel komolyabbnak gondolja a parlament elnökének autonóm és kritikus viselkedésére utaló híreket; részben a sajtóban olvasható beszámolókat, részben ilyen-olyan egyéb információkat.

HIRDETÉS

"Nekem úgy tűnik, hogy Kövér László - aki mindig is az egyik legkevésbé irányítható és leginkább saját gondolatai által vezérelt politikus volt - a jövőben is meg akarja tartani magának a jogot arra, hogy önálló szereplője maradjon a közéletnek, olyan, akitől őszinte és erős mondatok bármikor várhatók, de aki szinte soha nem csatlakozik semmilyen egyenbeszédhez. A kövéri pozíció paradoxona, hogy miközben közös múltjuk, évtizedes ismeretségük okán a párt mai vezetői közül talán ő áll a legközelebb a miniszterelnökhöz, valójában szinte ő az egyetlen olyan fideszes vezető, akinek van bátorsága (lehetősége?) a nyilvánosság előtt is kritikusnak, megkülönböztethetőnek lenni. Miközben Navracsics Tibor vagy Lázár János nem kerülhette el (illetve legfeljebb csak a kremlinológusok által felismerhetően tehette meg), hogy a forradalmi retorikától a nyilatkozat kifüggesztéséig mindent lelkesen támogasson, Kövér László mondatai tulajdonképpen az elmúlt hónapok sajátos baráti kritikájaként is felfoghatók" - véli Török Gábor.

Címkék: blog, noller
 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    73 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS