Több gyerekműsor lesz a közmédiában
A konferencia a médiahasználat sajátosságairól, különösen a tudatos médiahasználat oktatásának módszereiről és lehetőségeiről szól - mondta a kommunikációs igazgató. Szabó László beszédében elmondta: az új médiatörvény hatályba lépésével, a közszolgálati média egységesítésével létrejött Magyarország legnagyobb médiavállalata, a közmédia vállalat. Ez több embert ér el egy nap alatt, mint bármelyik másik médiavállalkozás Magyarországon - fűzte hozzá.
"Ez hatalmas erő és befolyás, de egyben hatalmas felelősség is. Ezzel a felelőséggel tisztában vagyunk és ezzel élni is kívánunk, ezért fontosnak tartjuk, hogy olyan műsorokat hoztunk létre, amelyek a fiatalok számára értékesek és hasznosak" - hangsúlyozta. A kommunikációs vezető szerint olyan tartalmakra is szükség van, amelyek rávezetik a fiatal fogyasztókat, hogy melyek azok a tartalmak a médiában, amelyek a hasznukra válhatnak és melyek azok, amelyek értéktelenek, vagy éppen károsak.
Szabó László kiemelte, hogy 10 év után megint van gyermek- és ifjúsági főszerkesztőség a közmédia összevont rendszerében, amely az ifjúsági tartalmakért felel; ezt a jövőben tovább bővítik, így még több műsor juthat el a célcsoportig.
Az igazgató bejelentette azt is, hogy a közmédia - remélhetőleg hagyományt teremtve - a média területen meghirdetett országos középiskolás tanulmányi verseny első három helyezettjének egyhavi gyakornoki lehetőséget biztosít, tehát vendégül látja őket egy hónapra.
A kétnapos EAVI konferenciát az European Association for Viewer's Interest és a Vizuális Világ Alapítvány rendezte. A megnyitón Szabó László mellett beszédet mondott Aáry-Tamás Lajos, az oktatási jogok biztosa, Marco Ricceri, az EAVI alelnöke, Kozák Zsuzsanna, a Vizuális Világ Alapítvány elnöke és Vladimir Gai, az UNESCO Kommunikációfejlesztési Divíziója média- és civil részvétel osztályának vezetője.