galéria megtekintése

Terjeszkedik a Brit Média

6 komment


Bednárik Imre

A Brit Média folyamatos tőkeemelésekkel egyre nagyobb tulajdonrészt szerez a Klubrádióban. A két cég között tavaly júniusban létrejött szerződés alapján a Brit Média Kft. másfél éven alatt, hat részletben mintegy 250 millió forintos tőkeemelést hajt végre a Klubrádiót­ üzemeltető cégben, a Monográf Zrt.-ben.

Arató András, a Klubrádió elnök-vezérigazgatója lapunknak elmondta: a hat részből álló tőkeemelésből hármon vannak túl, s a tranzakció végére, decemberre a Brit Médiának hozzávetőleg 25 százalékra emelkedik a tulajdonrésze a vállalkozásban.

A Brit Média bevásárol. Garnitúraváltásról nincs szó
A Brit Média bevásárol. Garnitúraváltásról nincs szó
Móricz-Sabján Simon / Népszabadság

A Brit Média tavaly jelent meg a magyar sajtópiacon, amikor beszállt a Klubrádióba. A cég ezután többségi részesedést szerzett a 168 Óra közéleti hetilapot megjelentető Telegráf Kiadó Kft.-ben. Áprilisban távozott a hetilap éléről Mester Ákos alapító főszerkesztő, s Tóth Ákos, a Népszabadság korábbi főszerkesztő-helyettese vette át a szerkesztőség irányítását. Lapunk információi szerint a Brit Média tárgyal a Népszava megvásárlásáról is, ám a politikai napilap iránt érdeklődik a Geomédia is, amely a Vasárnapi Híreket és a Szabad Föld hetilapot adja ki.

 

A Brit Média ügyvezetője Megyeri András Jonatán, aki korábban a Viasat, majd a TV2 üzletfejlesztési igazgatójaként dolgozott. A cégvezető közismerten jó kapcsolatot ápol Köves Slomóval, az Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség (EMIH) vezetőjével, a Brit Média pedig ugyanarra a címre van bejegyezve, mint az EMIH által üzemeltetett törökbálinti idősek otthona.

Arató András elmondta: a folyamatos tőkeemelésre azért van szükség, mert elsősorban a Médiatanács eljárása miatt csaknem négy évig bizonytalan volt a rádió frekvenciajogosultsága. Emiatt a rádió elveszítette reklámbevételeinek döntő részét, hiszen a hirdetők nem tudtak biztos lábakon álló vállalkozásként tekinteni rá. Arató szerint a kormányzat a médiába is erőteljesen beavatkozik, egyebek mellett azzal, hogy az állami intézmények és vállalatok szinte kizárólag a kormánypártoknak kedves médiumokban költik el a sok tízmilliárdos állami kommunikációs keretet, más szóval a közpénzt. Ráadásul a piaci hirdetők egy jelentős része követi az állami szereplők mozgását, tartva a retorzióktól. Mindez súlyos torzulásokat okoz az egész médiapiacon, sérti annak szabadságát, a sokoldalú információhoz jutás alapelvét, gazdasági hátrányt okoz a független médiumoknak, köztük a Klubrádiónak is.

Arató felhívta a figyelmet arra is, hogy hiába pályáznak a médiahatóság rádiózást segíteni hivatott tenderein, szinte soha nem nyernek egy fillért sem. Legutóbb például a médiahatóság 73 millió forintot osztott szét 24 rádió között hír- és közéleti műsorok fejlesztésére. A Klubrádió pályázatát forráshiányra hivatkozva utasították el, miközben a kormánypártok számára kedves Európa, Katolikus, Mária, Info- és Gong rádióknak bőven jutott a keretből.

Megyeri András Jonatán lapunknak megerősítette a Brit Média tőkeemelését a Klubrádióban. Kérdésünkre azt sem tartotta kizártnak, hogy a Klubrádió tulajdonosaival egyeztetve jövőre tovább növelik részesedésüket a cégben.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.