Temetik a fuvarozók a budapesti magántaxit
„Mély fájdalommal és végtelen szomorúsággal tudatjuk mindazokkal akik ismerték, szerették, tisztelték, hogy küzdelmes és munkás életútja végén, türelemmel viselt, hosszú szenvedés után betegsége végül legyőzte. Dilettáns, hozzá nem értő orvosai félrekezelték, ezzel megadták szeretett halottunknak a kegyelemdöfést” – olvasható a hallotaxi.hu portálon.
A „gyászszertartásra” minden olyan kollégát és családtagját várják, aki szeretné megmutatni, hogy életerős szakmáról van szó van, és azért sem hagyja magát legyőzni a gyilkos kórtól – olvasható a felhívásban. E szerint a „szertartásrend egy teljes temetés koreográfiáját vezeti végig. Kérjük, ha lehetséges, temetéshez illő öltözetben megjelenni. Aki teheti, hozzon egy szál virágot a sírunkra”.
A Taxigépkocsi-vezetők Független Szakszervezete a fővárosi önkormányzatnak a személyfuvarozásra vonatkozó döntése ellen kíván tiltakozni. A közgyűlés hamarosan új rendeletet fogadhat el, amely korlátozná a taxisok számát, s meghatározná azt is, hogy milyen autóval lehet taxizni.
A tíz évnél idősebb autókat kizárnák, de a tengelytávot és a csomagtartó minimális tárfogatát is meghatároznák. Előírnák azt is, hogy taxizni csak légkondicionálóval felszerelt autóval lehet, s kötelezővé tennék a bankkártya elfogadását.
A legalább az Euro 4-es károsanyag-kibocsátási normáknak megfelelő motor akár elfogadható követelmény is lehet, az már viszont aggályos, hogy a minimum 1600 köbcentiméter lenne. Ezzel korszerű benzines vagy dízelüzemű autók sorát zárnák ki, hiszen 1,2-es benzines turbóval vagy 1,5-ös turbódízellel – bár ezek már az Euro 5-ös normának is eleget tesznek – nem lehetne személyfuvarozási szolgáltatást vállalni.
A taxisok annak sem örülnek, hogy saját zsebből kellene egységes arculatúvá tenni az autójukat, viszont egységes, mindenkire érvényes kötelező tarifa bevezetését követelik.