A szokásos rendszerkarbantartások során történt egy előre nem látható hiba, ami miatt leállt több információs rendszer és a repülőtér néhány központi számítógépe is. Hajnali 4-től fél 9-ig nem működött az utasfelvétel, a jegyellenőrzés, a csomagfeladás és a csomagátvizsgálás sem.
A reggeli járatok miatt körülbelül 2500 utas torlódott fel a két terminálban. Akinek csak kézipoggyásza volt, bemehetett a tágasabb belső váróba, aki viszont bőrönddel érkezett, kint rekedt az előtérben.
|
Kovács Klára / Népszabadság |
„Most kéne Párizsba érnem!"- üvöltött az egyik reptéri dolgozóval, izzadtságtól csöpögő arccal egy középkorú férfi. Miután lenyugodott, elmondta, fontos üzleti ügyben utazott volna a francia fővárosba, de majd kitalál valamit, most minden esetre elhagyja a repteret. Ezt hallva egy hölgy azt mondta: elképzelhető, hogy csak három nap múlva tud elutazni. Chichagóba indult volna a 6.20-as frankfurti géppel, két átszállással. De most minden borult. – Nem tudom, hogy megtérítenek-e valamit a káromból, 290 ezer forintot költöttem repülőjegyre.
Az információs pultoknál hosszú sorok alakultak ki, többen az átfoglalások iránt érdeklődtek. Közben poggyászkocsikról vizet kezdtek osztani a várakozóknak.
|
Kovács Klára / Népszabadság |
Két hajómérnök fiatalember méla nyugalommal szemlélte a tömeget az ásványvizes kocsi mellől. „Azt mondta a főnökünk, hogy autót küld értünk és elvisznek Bécsig, onnan pedig repülővel Marseille-be. Ott vár ránk egy teherhajó, így talán elérjük" – nézett végig az egyre feszültebb tömegen, majd hozzátette – „még szerencse, hogy a cégünk ezt megengedheti magának."
|
Koncz György / Népszabadság |
Fél kilenc előtt néhány perccel a hangosbemondó bemondta: megindul az utasfelvétel. Ezt halk taps, de annál nagyobb moraj kísérte a váróban. A gépek azóta folyamatosan indulnak. A lemaradást a kora délutáni órákra hozza be a repülőtér. De így is lesznek olyan utasok, akik a csomagjaikat csak később kapják meg, mert a csomagellenőrzést egyes, órák óta veszteglő gépek nem várják meg.