csider tibor | 2012. január 29. | 11:38:44
Nevezőnek. Az összeállítás tökéletes, még Gíró Szász az is bejelenti idővel, hogy a Fidesz l2o%-al nyeri meg a választást mivel az eszkimók is rászavaznak.
nevezo | 2012. január 28. | 17:00:30
Századvég - Fidesz - Stumf - Gíró Szász.
Sine ira et studio | 2012. január 28. | 16:51:02
Folyt.:
taliga | 2012. január 28. | 13:55:16
Az már inkább indoka, hogy az unortodox gazdaságpolitika és a totális jogbizonytalanság következtében nincs fejlesztés, nincs hitelezés, így nincs gazdasági növekedés sem.
Úgyhogy gazdagon lehetne ezt jobban csinálni. Hogy egy ismert mondatot idézzek: Elkúrták. Nem kicsit, nagyon.
Sine ira et studio | 2012. január 28. | 16:49:07
taliga | 2012. január 28. | 13:55:16
"Ugyanakkor az ország mostani gazdasági helyzetében, az adósság teher alatt nyögve, attól tartok bármilyen párt vezette kormány alatt is 450,- forint vagy még több lenne a gázolaj..."
Fent írásodból egyedül az a rész igaz, hogy: "Ugyanakkor az ország mostani gazdasági helyzetében". De ezt vastagon a FIDESZ hozta össze.
Tájékoztatlak, hogy 2010. április-májusában 304 forint volt a gázolaj, és 192-194 forint az USD. Ezt az USD- árfolyamot szívós szabadságharccal sikerült tartósan
220 forint fölötti árfolyamra alakítani ( idén több mint két hétig 240 forint fölött volt), majd 2011. novemberében sikerült egy nem gyenge jövedéki adóemelést bevezetni, és sikerült 2012. január 01-től 2%-al emelni az ÁFA-t. Mindezt azért, hogy az egykulcsos szja és a balfék kormányzás okozta költségvetési hiányt pótolják.
Szerintem igen is lehetett volna másképpen csinálni. Azt nem állítom, hogy most is 304 forint lenne a gázolaj, de hogy 350-360 forintnál nem lenne drágább az biztos. Csak a jövedéki adó és ÁFA emelés majd 30 forintot dobott az áron.
A GDP arányos államadósság úgy, hogy az elmúlt közel két évben csak nőtt, pedig állítólag a nyugdíj megtakarításaink egy részét törlesztésre használták fel növekedett. A GDP arányos államadósság EU szinten nem számít magasnak, vastagon a középmezőnyben van, így ez nem indoka annak, hogy magyar gazdaság olyan állapotban van amilyenben. Az már inkább indoka, hogy az unortodox gazdaságpolitika és a totáli
katlanka | 2012. január 28. | 14:56:41
Valaki magyarázza már el, hogy lehet a 48% 44%- a 26%? Akárhogy is számolom, ez mindössze 21,12%! Lehet, hogy meg kell tanulni FIDESZÜL (századvégül) számolni.
Mekmörfi | 2012. január 28. | 14:38:40
kodiv | 2012. január 28. | 11:16:17
kodiv ezexerint az elvtárs szót ildikói értelemben használta, mely már-már vörösmarty-i magasságokba emeli (Tünde), de meg kell jegyezzük az Ildikó, mint olyan az abból a mára leszerepelt Ajrópából, nevezetesen Germániából származik, akit már Attila sem volt rest feleségül venni - bár ismerjük, milyen következményekkel.
Azóta sem bízhatunk a német nyanyákban, főleg a Merkozy-félékben....
Az azonban meglehetősen világos, hogy Kodiv mester milyen emócionális alapokon használja ezt a mexólítást.
Ha a fent nevezett személy elvtársozik, akkor joggal számíthat arra, hogy őt viszont viszont eltelen társazzák - persze csak akkor, ha van valakinek kedve és ideje az ő szintjére lefáradni.
Most ezt én megtettem, de soha többé.
Mekmörfi | 2012. január 28. | 14:23:51
Cher Louis Antoine Leon,
2012. január 28. | 11:28:41
Bár az általad hivatkozott személy a Saint Alliance oszlopos tagjának képzeli magát, valójában tehát biztosan nem bonapartista - bár erős vonzalma látszódik a centrista rendpárt irámyában, csak egy századdal korábbi változatban.
A hivatkozott személy a Bourbonok SZÉL(szekér)tolója: nem tanul s' nem felejt: így nem is fejlődik. Vele lehet ruszlit tartósítani, a szaga is olyasmi.
2x2=néha 5 | 2012. január 28. | 14:15:19
piramis37 | 2012. január 27. | 19:03:52
"Az év vicce,pedig még csak január van...:-DD
Nem biztos, hogy 2014-es évben is olyan viccesnek fogod találni.
kisutca | 2012. január 28. | 14:13:26
A Századvég a fidesz közvélemény kutatója!Ne csodálkozzunk azon,hogy a fideszt hozza ki nyertesnek.Stumpf István volt a tejhatalmú vezetője aki végül is az AB.hoz került alkotmány bírónak.Aki az előző fidesz kormány Miniszterelnöki hivatal vezetője volt.
taliga | 2012. január 28. | 13:57:02
...közvéleménykutatásokNAK...
taliga | 2012. január 28. | 13:55:16
Egyetértek azokkal, akik szerint semmi értelme az ilyen, időközi közvéleménykutatásokkal.
Már nem egyszer fordult elő, hogy a választások jócskán eltérő eredményt hztak, mint a pár héttel korábbi felmérések!
Ugyanakkor az ország mostani gazdasági helyzetében, az adósság teher alatt nyögve, attól tartok bármilyen párt vezette kormány alatt is 450,- forint vagy még több lenne a gázolaj...
Hacsak egy baloldali kormány, a szokásos populizmusuk oltárán, el nem bokázza a sok engedménnyel, segéllyel azt, amit a konzervatív kormányok (még népszerűség vesztést is vállava, de az ország érdekeit nézve) összekuporgatnak...
(Ez történt pl. Németországban is, Kohlék megszorítottak, spóroltak, jöttek Schröderék a populista igéreteikkel és 6 év alatt elmulattak mindent. Nem véletlenül buktak el!)
borris | 2012. január 28. | 12:56:42
A Századvég adatait felesleges megírni csak betű pocsékolás . Mindenki tudja előre , hogy mit fog írni.
ezredes35 | 2012. január 28. | 12:35:48
Századvég mostani felmérése egy fabatkát sem ér. Miért? mert
a jelenlegi és felsorolt pártok szerintem okafogyottak.
Én az egyikre sem szavaznék.Egy olyan demokratikus nagy
közösségnek kell keletkeznie és indulnia "pártként"akik a
mostani jobboldalt le tudja váltani.A jelenlegi vélemény gyüjtés nem sokat ér.
pietnik | 2012. január 28. | 12:15:14
Ha jól tudom,akkor Belgiumban kötelező a választásokon való részvétel!Elmaradás esetén büntit fizet az elmaradó!Túl azon,hogy nem szeressük a kötelezőt,azért van annyi jelzésértéke,hogy nem alakulhat ki olyan áleredmény,hogy a választók 38 százaléka a leadott szavazataival 2/3-os többséget biztosítson egy sehonnai gazember csoportnak!
A választási névsorban szereplő,de nem résztvevő állampolgár pedig fizessen 10 ezer jó magyar forintokat,ha elmarad!A beszedett díjakat pedig a következő választásokra,vagy esetleg az újból visszaállított népszavazásra lehetne fordítani!Eleinte biztosan fedezné a költségeket!Sztem csak egyszer!Utána mindenki meggondolná,hogy marad-e,vagy megy-e!
Striga | 2012. január 28. | 12:11:05
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Sine ira et studio | 2012. január 28. | 12:00:03
kovy | 2012. január 28. | 10:19:04
"A 14% viszont hatalmas teljesítmény, hát ha még a teljes társadalmon belül nézzükk akkor még hatalmasabb! Alig haladja meg a parlamentbe jutás küszöbértékét......"
Hát mit mondjak. Eszetlenül fordítva ülsz azon a dakota lovon.
Csak pár adat:
2010 áprilisában(a teljes választásra jogosultak körében, választási eredmény):
FIDESZ támogatottsága 33,7%
MSZP támogatottsága 12,3%
2012. január közvélemény kutatás TÁRKI adatai szerint (naná, hogy nem Századvég, vagy a Nézőpont, tekintettel arra, hogy ez a két társaság erőteljesen FIDESZ közeli, így nem nevezhető objektívnek):
FIDESZ támogatottsága 18%
MSZP támogatottsága 11% (itt a különbség alig több mint egy százalék)
A fenti adatok alapján kijelenthető, hogy a FIDESZ nem egészen két év alatt elbukott 1.260.000. szavazót, mely a 2010-ben rájuk szavazók 46,55%-át teszi ki.
Hát ez igen. Ez tényleg olyan teljesítmény, mire büszke lehet a FIDESZ.
Az eszetlen kormányzásuk egyetlen gyümölcse, hogy elvesztették a szavazóik 46,55%-át. Ez teljesítmény. Erre büszke lehet minden FIDESZ szimpatizáns és hívő.
Tekintettel arra, hogy tele a tököm a 450 forintos gázolaj árral, és az egy éve alatt bekövetkezett közel 20%-os élelmiszer ár növekedéssel és a devizahitelem egy év alatt bekövetkezett 64%-os emelkedésével erre csak azt tudom mondani, hogy "Fiúk, csak így tovább" az a 18% ezzel a kormányzással lesz még kevesebb is.
Hajrá!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
SaintJust | 2012. január 28. | 11:28:41
Mekmörfi | 2012. január 28. | 09:21:41
:-) Kedves barátom, ma nagy formát futsz, ezen a dumán a könnyem kicsordult a nevetéstől. Kedves jobber kommentelő társaink közül talán Kodiv érzékeli, hogy az általuk oly kedvelt standard-anyázás részint uncsi, részint nagyjából hatástalan, inkább csak magukat nyugtatgatják vele (kognitív disszonancia redukciója) és nem a ciánkáli öl, hanem a nevetségesség. Ennek tudható be gyengécske próbálkozása utánozni a stílbravúrodat. /kodiv | 2012. január 28. | 11:16:17/
BrendelMátyás | 2012. január 28. | 11:28:36
Bármelyik közvélemény-kutatót nézzük, mindegyiknél zuhan a Fidesz. A kérdés csak az, hogy mikor lesz nulla támogatottsága. Novermerben, decemberben, vagy jövő ilyenkorra?!
Ha a fideszesek azzal csapják be magukat a századvég miatt, hogy pár hónappal később foknak teljesen elbukni, az csak nekik rossz.
BrendelMátyás | 2012. január 28. | 11:20:17
A Századvég kormánypárti közvéleménykutató. Magukat csapják be.
De a századvég is több, mint húsz százalék esést mért a Fidesz támogatottságában szeptember óta. Még innen is az jön le, hogy a Fidesznek egy év múlva nulla támogatása lesz.
kodiv | 2012. január 28. | 11:16:17
Mekmörfi!
Az elvtárs nem becsmérlő szó, hanem Lendvai Ildikó szerint a mozgalomban elfogadott megszólítás, Pl.: Sztalin et., Rákosi et., Kádár et., Gyurcsány et. Közös daluk az Internacionálé, hiszen ők döntő hányadukban éhesproletárok, ami korlátlan szerzésvágyukból jól érzékelhető. Ma már a mozgalom korátlaga a legmagasabb az országban és így a biológia törvényei miatt egyre kevesebb tisztességben megőszült munkásőr kampányolhat piacokon és kocsmákban meggazdagodott elv és párttársai érdekében. A jövő befejeződött! Mene, tekel...
nonemárt | 2012. január 28. | 11:07:03
A századvég feltehetően jogi felmérést végzett. A politikai felmérések azonban azt mutatják, hogy a népnek az tőkéje tele van az orbánsággal és valami mást szeretne. Ehhez azonban még nem talált politikai partnert. Illetve, sokan sokféle partner találtak, és ezt orbánságunk kiröhögi. Az orbánság ellen egy összefogott, koncentrált és mélyen tagolt erő lehet sikeres, amelyik két éven belül elő is fog állni - és akkor a Századvég majd megmagyarázza (egyik utolsó jelentkezésében).
kovy | 2012. január 28. | 10:19:04
Gordon | 2012. január 28. | 10:00:11
Nyomorúlt 26% (más felmérés szerint 20%) a teljes társadalomon belül semmiképpen sem "hatalmas fölény",
A 14% viszont hatalmas teljesítmény, hát ha még a teljes társadalmon belül nézzükk akkor még hatalmasabb! Alig haladja meg a parlamentbe jutás küszöbértékét......
Alasseo | 2012. január 28. | 10:17:02
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Gordon | 2012. január 28. | 10:00:11
Nyomorúlt 26% (más felmérés szerint 20%) a teljes társadalomon belül semmiképpen sem "hatalmas fölény", inkább elenyésző kisebbség a teljes ellenzékhez képest. Ennek a megállapításához nem kell matematikai tudás.
Ha csak annyit elér az ellenzék, hogy aki nem akar a Fideszre szavazni, legközelebb menjen el és szavazzon bárki másra, mennek Orbánék a levesbe. Ennyit a hatalmas félényről...
Mekmörfi | 2012. január 28. | 09:42:04
Bár - és ígérem, többet nem terhelem (túl) ezt az oldalt -, a korábbi commentemet visszaolvasva, azt hiszem, meg kell követnem a "jobbot", mint oldalt azzal, hogy egyik - lent megnevezett - "társt" a "jobbtárs" kifejezéssel illettem.
Ez sértő lehet a jobb oldal részére, ezért ezekután a hivatkozott személyre a "széltárs" megszólítást javaslom.
És mivel ugyanazt a talicskát tolják: a hívek csoportja a Főnökkel az élen: SZÉLTOLÓK!
kukacoskodó | 2012. január 28. | 09:34:25
"A Századvég január 19. és 23. között ezer választókorút kérdezett meg, a felmérés hibahatára +/- 3,2 százalék."
A megkérdezettek bizonyára a genetikailag jobboldalhoz tartozó, ún. "békemenetről" kerültek ki.
Mekmörfi | 2012. január 28. | 09:34:25
Ezúton pedig elmondanám, hogy én böcsületös magyarembörként harcolok a számháborúban, és még a számomat is mögmondom a rejtegető ellenfülkeforradalmároknak!
Az én számom:
2/3
Mekmörfi | 2012. január 28. | 09:21:41
kodiv jobbtárs pléd-ául szinte csámcsogva elvtársazik, egy kis bajnaizással meg usázással. Hihetetlenül unalmas, ugyanakkor nagyon megbízható, bár nem tűnik eredetinek, de tudjuk, központi irányelvek követését nem nevezik plágiumnak, különösen azért sem, mert definitely nem szellemi termékről van nála szó.
Mivel itt a szilárd elvi alapokon nyugvó elhatárolódás esetének fennforgása (a' la Mézga család III. évad) van, meg kell elméleti alapon is fogalmaznunk az elvtárs fogalom antitézisét, mellyel kodiv barátunk már bátran azonosulhat:
ELVTELEN társ,
vagy
elv TÁRSTALAN
az elvtelen társtalan azért nem illik ráLya (sic) mert egyrészt öreg rálya megtitrálja, másrészt pedig a commutativitás szabályai szerint az anti-anti összetétel ismét kodiv lágyszervi irtózatának tárgyát állítani elő.
kodiv jobbtárs tehát velős megnyilatkozásai alapján elvtelen társ vagy elv társtalan. Az hogy ő ezek közül választhat, az egykerekű jobbtársunk szerint a demokrácia fényes bizonyítéka.
wagabond53 | 2012. január 28. | 09:19:35
kolmár | 2012. január 28. | 09:15:52
Kumin Feriről nem is beszélve.
kolmár | 2012. január 28. | 09:15:52
Ki hisz a Századvégnek, ahol olyan emberek vannak, mint a fidesz-szóvivőnek átigazolt hihetetlenül elfogult politológus. Ugyanez a Nézőpont Intézet. Fidesz komoly pénzeket áldoz a hazudozó csatornáira.
Mekmörfi | 2012. január 28. | 08:59:12
A torgyáni monnyonle szintet meg nem ütő egykerekes haggyanakmá békibe helyett azt legalább észre kéne venni, hogy Ajrópában a fülkéket máshogy forralják, de amit főztek, azt nemcsak ők, de mi is szeressük, legalábbis a receptkönyv preambuluma szerint.
Az más kérdés, hogy Regős Orbegúz a mi levesünkbe belefőzi a cipőpertlijét is, amit, be kell VALLAni, nem mindenki fogyaszt élvezettel.
Indul a zországház!
Mekmörfi | 2012. január 28. | 08:51:04
Ha alkalmazzuk a kitekert logikát:
Ha a kormányt nem gyepálnák a külök földjén, akkor most a népszerűsége a bányászbrekkencs farkát verdesné?
Vagy a népszerűtlensége felzúgna a zégbe?
Csecse Bubum | 2012. január 28. | 08:40:24
A Magyarország ellen folyó politikai hisztéria kampány a kormányt erősíti.
szoerz | 2012. január 28. | 08:32:13
A polgári értékek teljesen rendben lennének /10 parancsolat/ ,ha nem a huszár ruhába és paszományos mentébe öltözött "nagy magyarok" közvetítenék. Ugyanis az már csak a hagyományőrzés területén lenne elfogadható.Sőt ápolandó! Így az emberek összekeverik a XXI.szd-i kapitalizmust a 3millió koldus országának eszméivel.Így a közvélemény kutatás igaz is lehet.
Jager László | 2012. január 28. | 08:31:16
Hát igen Cél a 47 ezer fix kemény forint amiből jól meg lehet élni!
Matolcsy,matolcsy?
Hát éljen meg belőle Kósa,Boros,Orbán, Szijjáró,Selmeczi,Lázár mondjuk 1 évig!
Ez cca 3.4 millcsi 1 évre!!!
Mennyit megspórolhatnának a drágáim!!!????
Kivánom nekik!!!
J.L.
wagabond53 | 2012. január 28. | 08:30:33
Itt most valamelyik nagyon hiteltelen!
http://www.hir24.hu/belfold/2012/01/18/nezopont-a-fidesz-most-is-tarolna/
Jager László | 2012. január 28. | 08:28:43
Hát igen Cél a 47 ezer fix kemény forint amiből jól meg lehet élni!
Matolcsy,matolcsy?
Hát éljen meg belőle Kósa,Boros,Orbán, Szijjáró,Selmeczi,Lázár mondjuk 1 évig!
Ez cca 3.4 milcsi 1 évre!!!
Mennyit megspórolhatnának a drágáim!!!????
Kivánom nekik!!!
J.L.
papucsferj | 2012. január 28. | 07:43:08
Moderálási alapelvek- komment törölve -
pro publico bono | 2012. január 28. | 03:01:16
Én a Szonda és a Tárki eredményét szoktam átlagolni.
Wazull | 2012. január 28. | 00:03:13
"A Századvég hatalmas kormánypárti fölényt mér"
ezert fizetik oket, nem?
Wazull | 2012. január 27. | 23:57:21
udvozoljuk a koreinkban megjelent kisse debil, onmagukat szelsojobbosnak mondo egykereku kommentelotarsainkat.
Wazull | 2012. január 27. | 23:55:47
"tik-tak | 2012. január 27. | 17:49:22
Emlékezetem szerint a 2006-os választások előtt is minden valamirevaló közvélemény kutató a fidesz győzelmét vetítette előre aztán koppanás volt."
2002-ben meg inkabb igy volt. Mindenhol a fidesz vezetett. Volt egy csomo ember aki nem akarta megmondani kire szavaz, ezekre sutottek ra, hogy biztosan a miep-re, ezert nem mondjak meg.
Az eredmeny ismert.
taliga | 2012. január 27. | 22:34:16
Sine ira et studio | 2012. január 27. | 22:28:56
"...olyan, minta a beduin síugró. Nagyon sokan beszélnek róla, de senki sem látta."
Azért csak lassan, lassan ezekkel a példákkal...
Alpesi világkupán indult már Szaud-arábiai sielő (igaz, Svájcban járt egyetemre), láttunk már jamaicai 4-es bob csapatot és azért ugye a "híres Északi-sport nagyhatalom", Anglia képviseletében, EDDY the Eagle is megugrotta az olimpián a maga 48 méterét... (A győztes ugrás, ha jól emlékszem, 123 méter volt...)
taliga | 2012. január 27. | 22:29:32
Hogy előnyük van, azt bizonyára senki sem vitatja (még Gyurcsány Ferenc sem, aki még nem látja "elérkezettnek" az időt)!!
Hogy "hatalmas " lenne az az előny, azt azért kétlem!
Nem véletlen volt a mostanáig tartó törvénykezési "roham" a 2/3 tudatában és birtokában. Hiszen maga a kormánypárti koalíció is tudja, ha az ország gazdasági helyzete, a Magyarország ellen folyó politikai hisztéria kampány tovább folytatódik, 2014-ben nem várható újabb 2/3-os parlamenti többség...
Ahogy Franciaországban a Le Pen lányból SOHA nem lesz köztársasági elnök (ha véletlenül nyerne is, másnapra elüti egy autó...),ugy a JOBBIK-ból sem lesz kormánypárt Magyarországon!
Miért?
Azért mert a magyarok többsége, sem nem radikális, sem nem szélsőséges eszmék híve. Bármennyire is így szeretnék beállítani ország-világ előtt a haza kiárusítói...
Ezért!!
Sine ira et studio | 2012. január 27. | 22:28:56
bizinol | 2012. január 27. | 21:25:16
Mielőtt még eszetlenül eltelnél magadtól felhívnám a figyelmedet arra az apró körülményre, hogy a "FIDESZ jelenlegi mindent elsöprő támogatottsága", -különösen a Századvég előadásában- olyan, minta a beduin síugró. Nagyon sokan beszélnek róla, de senki sem látta. És nem is fogja látni senki. Ez nem önbeteljesítő jóslat. Egyszerűen f@szság.
gorzsonyat | 2012. január 27. | 21:44:46
hammada...
Most milyen szél fúj?
tibci | 2012. január 27. | 21:41:07
Tegnap telefonon kerestek 30-50 év közötti Fidesz szimpatizánsokat.Lehet,hogy ingyenes felvonulókat keresnek.
Azt mondtam,hogy rossz helyen keresik.Mostantól rajta leszek a
Kubatov-listán?
bizinol | 2012. január 27. | 21:25:16
Ezek után a harakirit javasolnám a baloldalnak. (Persze ez csak vicc, nehogy magatokhoz nyúljatok, viseljétek türelemmel a sorsotokat!)
nablakarát | 2012. január 27. | 20:42:10
"A Századvég hatalmas kormánypárti fölényt mér"
Engem biztosan nem kérdeztek meg!
Adrian Monk | 2012. január 27. | 20:22:13
Hammada Patrol W | 2012. január 27. | 19:48:29
Azért ezeket az eredményeket merészség lenne csak úgy extrapolálni ennyire előre. Sok minden változhat. Még tán' akár a demokratikus kormány is nyerhet.
Hammada Patrol W | 2012. január 27. | 19:48:29
Csak halkan említeném, hogy 2002-ben, Qurbán előző országlása végén annyi rejtőzködő baloldali szavazó volt, hogy az összes közvéleménykutató és okos politológus csak nézett, mint Jani a moziban. Pedig mi volt az ehhez képest...
Ezzel persze nem azt mondom, hogy a demokratikus ellenzék dőljön hátra a fotelben.
Hammada Patrol W | 2012. január 27. | 19:42:08
Ha ezeket a tendenciákat extrapoláljuk 2014-re, akkor a fütyisz nem kerül be, a demokratikus ellenzéknek bú háromnegyede van és a legnagyobb ellenzéki párt a jobbik húsz százalékkal...
De ha gondoljátok, az ellenkezőjét is ki tudom hozni ugyanezekből az adatokból néhány üveg minőségi vörösborért...
wizes4 | 2012. január 27. | 19:34:54
Annyi pénzért én 110%-ot jósolnék.
tibci | 2012. január 27. | 19:31:11
Egy kisvárosban és egy községben kérdeztem,az egyiket a T-nak,a másikat a M-nak.Kb. ugyanaz az "eredmény" 10 kérdezettből 5-en nem mennének szavazni,és még mindig volt 2-2 Fidesz szavazó.Viszont,amivel nem dicsekszenek,hogy sok narancssárga szavazó azt mondja,hogy rosszabb lett neki,és az országnak is az elmúlt egy évben,és nem vár sok jót,mégis jó irányban mennek a dolgok.
cacej | 2012. január 27. | 19:19:55
Aha. Elnéztem.
merec | 2012. január 27. | 19:15:14
"Összesen: 60%. 48% nem szavazna vagyis 108%. Valamit félreértettem?"
Igen:
48% venne részt biztosan a választáson, 52% nem, vagy nem biztos.
A pártválasztók közül 38% pártválasztása bizonytalan, 2% pedig nyilván más pártra szavazna.
piramis37 | 2012. január 27. | 19:03:52
Moderálási alapelvek- komment törölve -
2x2=néha 5 | 2012. január 27. | 18:59:02
SaintJust | 2012. január 27. | 17:57:08
"MSZP 23% + LMP 8% + DK 4% = 35. Ezzel szemben a Fidesz 44 %. A különbség már csak 9 %."
Ha ezek a számok stimmelnek, akkor lehet az a 9% akár 5% is abban az esetben, ha ez a Fidesztől áll át a demokratikus oldalra. Ugyanis 44%-5% = 39% és 35%+5% =40%
cacej | 2012. január 27. | 18:49:42
Engem a teljes népességre vetített adatok is érdekelnek:
Fidesz - 26%
MSZP - 14%
Jobbik - 10%
LMP - 7%
DK -3%
Összesen: 60%. 48% nem szavazna vagyis 108%. Valamit félreértettem?
A Szonda Ipsos szerint 57% nem szavazna.
krix | 2012. január 27. | 18:48:19
kodiv | 2012. január 27. | 18:42:12
"Érthető az elkeseredés, mert itt külső segítség nélkül az elvtársak soha nem jutnak a hatalom közelébe"
sajnos az elvtársak ott vannak, és úgy törvénykeznek, hogy csakis hideg vassal lehet kicsavarni a kezükből azt a hatalmat. De sebaj. Van hideg vas elég.
VB1990 | 2012. január 27. | 18:46:04
Van aki még komolyan veszi a Századvég "pártatlan elemzéseit"? :D
(bár az figyelemre méltó,hogy már ők is 4% körül mérik a DK-t :D)
kodiv | 2012. január 27. | 18:42:12
Érthető az elkeseredés, mert itt külső segítség nélkül az elvtársak soha nem jutnak a hatalom közelébe. A demokráciáért és a szabadságjogokért akár bombázni is képes Egyesült Államok meg nem fogja finanszírozni Bajnai felturbózását, ha kidobott pénznek érzik a belefeccölt milliókat, hiszen ők már 56-ban is megmutatták, hogy a reálpolitika erős oldaluk. Azért persze ne keseredjetek el, kiabáljatok, hogy látsszon a bátorság!
krix | 2012. január 27. | 18:23:27
Anett77 | 2012. január 27. | 17:54:38
"Churchill is azt mondta, hogy csak azt a közvélemény kutatási eredményt fogadja el, amit ő maga rendelt:))"
Csak annak a statisztikának hiszek, amit magam hamisítok.
nyugger56 | 2012. január 27. | 18:09:41
Azt tudom, hogy rettenetesen sok birka él a néhai Magyar Köztársaságban, de ilyen sokat csak az udvari "köz"vélemény kutató "mér"! Már magatoknak is hazudni kell narancsos ifjúság?
Fannyvár | 2012. január 27. | 18:06:08
Na...ennyit a közvéleménykutatások objektivitásáról :((( és még pénzbe is kerül :((
Loksi | 2012. január 27. | 18:03:28
Sajnos ezek most is választásokat nyernének, és 2014-ben is nyernek, főleg ilyen választójogi törvénnyel. Hogy Pelikánt idézzem A tanúból: "eltart ez még egy darabig"
marsalfia | 2012. január 27. | 18:03:26
Ja ha Századvég mondja, akkor biztosan így van.
katlanka | 2012. január 27. | 18:01:17
A megkérdezettek kevesebb mint a fele voksolna . Kb. 480 ember válaszát rávetíteni a mintegy 8000000 választóra, hát ............. nem is tudom.
Rásdásul a Századvég erősen jobboldali.
SaintJust | 2012. január 27. | 17:57:08
A Századvég azt a címet adta kutatásának, hogy "Változatlanul a Fidesz vezet". Ez igaz egyik oldalról, másik oldalról pedig csúsztatás, mert egyfajta stabilitást sugároz. A Fidesz támogatói szépen fogynak a Századvégnél is és ha elvégzünk egy egyszerű összeadást a biztos pártválasztóknál, érdekes dolgot láthatunk: MSZP 23% + LMP 8% + DK 4% = 35. Ezzel szemben a Fidesz 44 %. A különbség már csak 9 %. A Századvégnél.
Anett77 | 2012. január 27. | 17:54:38
Churchill is azt mondta, hogy csak azt a közvélemény kutatási eredményt fogadja el, amit ő maga rendelt:))
tik-tak | 2012. január 27. | 17:49:22
Emlékezetem szerint a 2006-os választások előtt is minden valamirevaló közvélemény kutató a fidesz győzelmét vetítette előre aztán koppanás volt.Most pedig oly korban élünk amikor inkább eltitkolják az emberek,hogy kire adnák voksukat.Ez pedig magában hordozza azt,hogy a kérdezőknek inkább a fideszt mondják mert abból nem lehet baj.Ki tudja ugyanis,hogy a kérdező hova jelent,milyen lista készül és kit hova sorolnak be.....Magyarán én óvakodnék a fidesz helyébe messzemenő következtetések levonására...
telehaz | 2012. január 27. | 17:48:21
A DK igen jó eredményt hozhatott, ha már az udvari Századvég is arra kényszerül, hogy 4 %-ot közöljön.
Az a 44 % fidesz szavazó nagyon jól mutat a teljesen lebutított táborban, ahol nem számolják ki, hogy a teljes választókorú népesség 48 %-ának a 44 %-a.
Elenyésző.
Az a "vezető pozíció" pedig 26 % (más intézeteknél 18 %).
Elenyésző.
Hofipisti | 2012. január 27. | 17:47:00
Néhány alkalommal már bebizonyosodott a közvélemény-kutatások eredményeinek értékelhetősége (pl. 2006-os választás). Akkor pedig csak az lehet, hogy ezek a - pártokhoz közeli - intézmények semmi mások, mint az adófizetők pénzének lenyúlásához létrehozott - néphülyítő - katalizátorai.
Attila | 2012. január 27. | 17:32:29
Azért történt változás:
http://torokgaborelemez.blog.hu/2012/01/12/kozvelemeny_kutatas_19
Fidesz teljes népesség: 30-ról 26%.
MSZP teljes népesség: 12-ről 14%
Már itt is nagy a baj akkor úgy látom.
De a DK is már lassan a Századvégnél is üti a parlamenti küszöböt a 4%-val!
|