Elmeszelhetik az M3-as metrókocsik felújítási tenderét. A BKV úgy hirdette ki a pályázatot, hogy tisztában volt vele: a műszaki leírás félreérthető. Az észtek kizárásának okai között egyébként több olyan is akad, amelyre nem kérdeztek rá az eredményhirdetés előtti tisztázó hiánypótláskor.
Egyre bizonytalanabb, mikor írhatják alá az M3-as metróvonal járműveinek felújítását célzó szerződést. Bár Tarlós István főpolgármester a múlt héten még azt mondta: nem kell elhalasztani a szerződéskötést az észtek jogorvoslati kérelme miatt, a kontraktust mégsem írták alá.
A Közbeszerzési Döntőbizottság egyelőre csak nyilvántartásba vette a Skinest Rail AS jogorvoslati kérelmét, amelyet a BKV Zrt. „Budapesti M3 metróvonal járműparkjának korszerűsítéssel egybekötött felújítása és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások és eszközök szállítása” tárgyú közbeszerzési pályázata ellen nyújtott be. A jogorvoslati eljárást azonban még nem indították meg – derül ki a Közbeszerzési Hatóság Népszabadságnak küldött válaszából. Ugyanakkor nem erősítették meg Bolla Tibornak, a BKV vezérigazgatójának azon állítását, miszerint a BKV felmentést kért annak érdekében, hogy még az eljárás lezárása előtt szerződhessenek a tendergyőztes Metrowagonmash Nyrt.-vel. Márpedig az irányadó jogszabályok szerint enélkül nem írhatják alá.
Felújításra várva. Az észtek szerint a hiánypótlásoknál sem kérdezett rá a BKV arra, amit utóbb kizárási okként nevezett meg Reviczky Zsolt / Népszabadság |