belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
25. péntek

Szabadfi: beszéltem Gyurcsánnyal az MTV-ostrom alatt

Szabadfi Árpád országos főkapitány-helyettesként kétszer beszélt telefonon Gyurcsány Ferenc miniszterelnökkel a tévészékház 2006-os ostroma alatt. Erről a rendőrtábornok számolt be a parlament 2002 és 2010 közötti jogsértéseket vizsgáló albizottságának szerdai ülésén.

MTI| 2010. szeptember 1. |77 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

rasztaszív | 2010. szeptember 2. | 13:51:11

nablaquadrat | 2010. szeptember 2. | 13:36:42

azért ne bízd el magad.bár sokan szavaztak a fideszre,abból kevesen olyan trollok,mint te.
orbán uszított,és a törvény előtt meg fogja úszni.de azért el fog jönni számára is az igazság pillanata.

nablaquadrat | 2010. szeptember 2. | 13:36:42

Szó-kihagyás itt: "nablaquadrat | 2010. szeptember 2. | 13:33:52"

"-Te éppen a fentiekben-"
helyesen
"-Te éppen a fentiekben igazoltad-"

nablaquadrat | 2010. szeptember 2. | 13:33:52

@ Бездомный | 2010. szeptember 1. | 22:14:30

"Szerintem az a legfontosabb kérdés, hogy mi volt a Fidesz szerepe a köztársaság elleni támadássorozatban, s az a szerep értékelendő-e büntetőjogilag."

Látható, -Te éppen a fentiekben-, hogy sem az álbaloldal sem a klientúrája nem képes semmiből sem tanulni. Nem kár értetek! Viszlát a múzeumi vitrinben a többi kihalt őskövületek mellett!

nablaquadrat | 2010. szeptember 2. | 13:20:15

@ pirdom | 2010. szeptember 2. | 09:58:01

2010. október végére már a holló sem károg utánatok!
Szabadon és csendben álmodozhattok az aranyidőkről, Rákosi, Gerő és Marosán elvtársaitok dicső koráról, Gyurcsány csak egy szerencsétlen pancser volt, elszabta és végleg elszabta!
Lásd itt:
nablaquadrat | 2010. szeptember 2. | 13:00:13
nablaquadrat | 2010. szeptember 2. | 13:11:02

nablaquadrat | 2010. szeptember 2. | 13:11:02

@ nablaquadrat | 2010. szeptember 2. | 13:00:13

@ pirdom | 2010. szeptember 2. | 09:58:01
Milyen aranyidők voltak az 50-es évek!
Akkor nem kellett bajlódni a Btk-val, beszóltál hogy "a Nép ellensége uszított", már jött is az AVH a legendás nagy fekete autóval, vagy egy egész teheráutóval, és már el is tünt az ELLENSÉG(ed), akinek házára, lakására, hivatali beosztására vágytál, vagy
csak egyszerűen utáltad, mer szorgalmasabb vagy okosabb volt nálad.
Igazam van? Manapság hiába szólsz be az elvtársaknak, se nagy fekete autó, se teherautó, se eltűnés, se lakáskiutalás ... Micsoda időket élünk Piridom ...

nablaquadrat | 2010. szeptember 2. | 13:00:13

@ pirdom | 2010. szeptember 2. | 09:58:01

"A munkáltató, vezető ha ott van , akkor Ő nem sztrájkól,gyülekezik, hanem uszít!!!!
Ez pedig büntetendő!!!"

Ezt Te legfeljebb a Koreai Népi Demokratikus Köztársaság Büntető törvénykönyvébe álmodtadhattad bele.

A magyar Btk-ban az "uszítást"-itt fordúl elő:
-- Háborús uszítás (153. §)
-- Törvény vagy hatósági rendelkezés elleni uszítás (268. §)
-- Közösség elleni izgatás (269. §)

A hatályos Btk-t lásd itt:
http://apps.boon.hu/download/emtippek/BTK.pdf

Kérdezd meg Gyurcsány elvtársat, ő biztosan betéve tudja már a Btk-t betűről-betűre!

Szóba jöhet még Szilvássy elvtárs,
Tátrai elvtárs, (ő e napokban zárkózik fel),
Hunvaldt György elvtárs,
Hagyó elvtárs,
és még nagyon sokan mások.

Xavi | 2010. szeptember 2. | 12:31:25

fulopimre | 2010. szeptember 2. | 12:17:14

ha nincsen bizonyítva, akkor te mivel bizonyítod?

fulopimre | 2010. szeptember 2. | 12:17:14

Moderálási alapelvek- komment törölve -

pirdom | 2010. szeptember 2. | 09:58:01

Moderálási alapelvek- komment törölve -

latyek | 2010. szeptember 2. | 07:12:11

Máriusnak - igaza van provokáció történt a fidesz elment az alaja forradalomig az őszödi beszéd minden mindegy csak a politikai haszon számít alapon történő kihasználásáig és vagy felhasználásáig.

latyek | 2010. szeptember 2. | 07:08:50

Nekem is Szabadfi és a Márius tetszett.
Leginkább Máriusnak kedveskednék - ajánlom nézze alaposabban a hirtv akkori felvételeit és legyen boldog:forradalmat közvetített /még nem a fülke forradalmat-ez az alja - alapja - volt-lett a későbbinek/és forradalmárokat mutatott a vártán.Életre szóló élmény volt-gratulálok a fidesznek és vezérének.

Xavi | 2010. szeptember 2. | 00:27:02

igen pl...hoyg segítségért kiáltott a MNB...

Xavi | 2010. szeptember 2. | 00:01:02

igen pl...hoyg segítségért kiáltott a MNB...

korcoló | 2010. szeptember 1. | 23:15:58

Azért ez a Máriusz nevű "honatya" /röhej!/, nyikhaj, nagy hazárdőr! Bemegy a tűzvonalba, kierőszakol egy kis verést - ő a mártír -, látványos sérülés után felgyógyul, pedig ott is hagyhatta volna a fogát...Most pedig vizsgáztathatja az akkori vezető állami tisztségviselőket. Inkább vissza kellene hallgatni a fideszes Hír tv élő közvetítésének mámorban úszó kommentátorainak forradalmi lelkesültségét! Ezzel a négy évvel ezelőtti üggyel akarják elterelni a figyelmet arról az ámokfutásról, amit az utóbbi hónapokban műveltek. Hamarosan az ő bandájának az ügyeit fogják vizsgálni. Valakik...

giorgio | 2010. szeptember 1. | 22:51:51

ez az egész a legutóbbi húsz év legszégyenteljesebb ügye. Mindenestül. Ha másért nem, ezért megérdemelték a szocik a buktát, és remélem valami azért még kiderül. Illúzióim nincsenek.

Xavi | 2010. szeptember 1. | 22:33:04

http://index.hu/belfold/2010/09/01/ugyeszek_es_birak_felelosseget_is_vizsgalnak_a_2006_oszi_zavargasok_kapcsan/

Xavi | 2010. szeptember 1. | 22:27:37

Бездомный | 2010. szeptember 1. | 22:14:30

az a fidesznél nem érdekel senki, és az ügyészt se...ahogy a kerületbe se érdekelt senkit, hoyg szegény polgármester csak 2 millió köbméterrel többet számlázót, be perelték a képviselőket...azt jó van...lol...lassan lehet csomagolni, ha egy csoki lopásért leültetnek...

Бездомный | 2010. szeptember 1. | 22:14:30

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Xavi | 2010. szeptember 1. | 21:54:31

majd október 23-án kiderül, hoyg lehet e

Baloo | 2010. szeptember 1. | 21:27:41

Miért is lehet most nyugodtan, kordon nélkül ünnepelni?
Kormányra jutott a hőzöngő csőcseléket irányító erő?

weiner | 2010. szeptember 1. | 21:25:14

Ha Orbán reálpolitikus volna, hagyná a fenébe a 2006. őszén történteket, amikor rosszul reagált az öszödi beszéd nyílvánosságra kerülésére maga Gyurcsány (bár lehet, hogy ő dobta be a szöveget), bizonytalankodot a rendőrség, semmit sem tettek a köztársaság polgárai, és zavaros szerepet vállalt Orbán is. Mindenki rosszul mérte fel az utcai politizálás határait és az alkotmányosan vállalható mozgásteret. Mindenki mást képzel a az eseménynek mögé. Miközben egy zavarba került kormányzat próbálta fenntartani a közrendet. Ha az albizottság érezné a felvállat felelősséget, akkor nem a rendőri vezetőket nyomorgatná, akik tk. elismerik, hogy a rendkívüli helyzetben csődöt mondtak, hanem az utcai harcosok, demonstrálók szociológiai és politikai hátteréről próbálna minnél többet megtudni. Ne legyen senkinek sem kétsége, az a kör, amely 2006. őszén elfoglalta a Kossuth teret és az utcát, csak adandó alkalomra vár, és újra színre lép. Hiába hiszi Orbán Viktor, hogy uralja ezeket az erőket, kormányfőként kb. annyi esélye van mint Gyurcsánynak, hogy kordában tartsa őket. Ezt az esélyt a bizottság lényegében eljátsza a maga idióta működésével.

Kontaktus | 2010. szeptember 1. | 21:09:28

telehaz | 2010. szeptember 1. | 20:38:32

Arra befizetnék, hogy hasonlóan felbujtott hőzöngők ellen mit tenne Pintér úr, mit tenne Orbán Viktor. Szerintem nem egy pofont osztanának ki, és biztos, hogy nem lenne utána semmjiféle vizsgálat, ah mondjuk akár Mesterházyt vágnák is kupán az MSZP-ből. Ők meg tudnál értetni a közvéleménnyel, hogy ez volt a leghelyesebb. Ehhez csak a másik oldal nem ért, de tragikusan nem.

telehaz | 2010. szeptember 1. | 20:38:32

a kormányfő felhívta, tájékoztatást kért tőle, és utasítást ugyan nem adott a rendőrségnek, de általánosságban megfogalmazta azt az elvárást, hogy az MTV székházát minden törvényes eszközzel védjék meg.

És van ebben bármi elmarasztalható?

kimitake hiraoka | 2010. szeptember 1. | 19:32:15

Moderálási alapelvek- komment törölve -

puli | 2010. szeptember 1. | 19:20:31

Még jóval e mocsok események előtt jártam a TV székházában egy felvétel előkészítésén , az aula nagy volt és meglehetősen lerobbant állapotú , az asztalkákon filmes dobozok voltak a hamutartók .A kávé frisspörkölésű ,frissen darált.Igazi alkotó műhely hangulattal .
Úgy éreztem így is a kultura fellegvára ,-pedig az operatőr már több hónapja nem kapott fizut és nem tudtak kiszállni sem mert nem volt a tankolásra pénz .
Aljas és alantas volt ez a támadás a TV és a rendőr tanulók ellen .
Szerintem ez volt a célja az egésznek , az erkölcsi alap megszerzése a megtorlásra .

nablaquadrat | 2010. szeptember 1. | 19:16:58

Itt található a hatályos Btk (pdf-ben):

http://apps.boon.hu/download/emtippek/BTK.pdf

nablaquadrat | 2010. szeptember 1. | 19:04:58

@ vízöntő60 | 2010. szeptember 1. | 18:38:10

"Igaz, hogy nem tettek semmit, de a rendbotók mögött felsorakozva támogatták azokat. Ezek után nem kell csodálkozni, hogy nem tudtak, és nem is akartak különbséget tenni közöttük."

Csodálkozni nem kell, de a rendőröket el kell kapni és meg kell bünetetni őket! Mert miben is nyilvánult meg az a támogatás? A bámészkodásban?

Ha a rendőr "nem akar" különbséget tenni két két embercsoport között, amik között a szolgálati szabályzat v. parancsa szerint különbséget kellene tennie, akkor már nem rendőr, hanem bűnöző!

nablaquadrat | 2010. szeptember 1. | 18:54:24

@ Bölcsek köve | 2010. szeptember 1. | 14:16:06

"A bizottság VIZSGÁLJA KI: miért nem ítélték el a garázda résztvevőket hazaárulásért, az államrend fegyveres megdöntésére lázításért, az állam fegyveres erőinek életellenes megtámadásáért."

1.) A "hazaárulás"-hoz a Btk 143.§ szerint külföldi kormánnyal vagy szervettel történő kapcsolatfelvétel szükségeltetik.
2.) A "lázítás"-t én nem találtam a Btk-ban.
3.) Az "életellenes megtámadás" szerintem ab ovo hülyeség, ilyen sincs a Btk-ban.

Kérem, tessék kicsivel gondosabban eljárni! Sőt, sokkal gondosabban!
Fordúljon bizalommal Gyurcsány elvtárshoz, ő már biztosan betéve tudja a Btk-t!

figyeltem | 2010. szeptember 1. | 18:46:36

Kedves anonim ELVTÁRS!

Ma te kaptad feladatul a szerecsen mosdatást?
Arról miért nem beszélsz, hogy a rendőröket támadták meg előbb nem azokat a szegény jobboldali randalírozókat a rendőrök?

castadiva | 2010. szeptember 1. | 18:44:19

Moderálási alapelvek- komment törölve -

vízöntő60 | 2010. szeptember 1. | 18:38:10

anonim | 2010. szeptember 1. | 16:30:29
egy niemand | 2010. szeptember 1. | 16:15:43

A Révész úr megverése idején egész esete néztem a tv-t. Abból az látszott, hogy a randalírozók tudatosan menekültek a FIDESZ-gyűlés felé, hogy elvegyüljenek a tömegben.
A hazafelé tartó híveket órákon keresztül hangosbemondóval kérték a rendőrök, hogy távozzanak, de azok azt gondolták, hogy most Ők fognak forradalmat csinálni. Igaz, hogy nem tettek semmit, de a rendbotók mögött felsorakozva támogatták azokat.
Ezek után nem kell csodálkozni, hogy nem tudtak, és nem is akartak különbséget tenni közöttük.

nablaquadrat | 2010. szeptember 1. | 18:38:03

@ SaintJust | 2010. szeptember 1. | 15:20:11

"Gondoljunk csak abba, hogy mit érezhettek a rendőrök a kisrendőrtől a tábornokig akkor, amikor a "polgári oldal" velük szemben a csőcseléket támogatta! És itt nem a rendőri túlkapásokat védem. Azokkal szemben éppen úgy el kellett járni, mint amikor pl. az ügyészség szóvivőjét zsaroláson kapták."

Szerintem az biztosan a csőcselékhez tartozik, aki állampolgárok egy népes csoportjáról éppen ezt állítja. Pl. SaintJust csőcseléktárs.

I'm F.(mint ferenc) | 2010. szeptember 1. | 18:19:19

bandyta | 2010. szeptember 1. | 17:09:49

szóval te rendőr vagy? (bocs, rendőrségnél dolgozol)

stacio | 2010. szeptember 1. | 17:56:32

Bölcsek köve-vel egyetértek.A Révész Mariusz által feltett kérdések jogosak,Szabadfi egy hihetetlen nagy tévedés volt.Nyilatkozatai alapján sajnálatra méltó figura.Aki kinevezte,azt kellene felelősségre vonni! Nem létezik,hogy a rendőrségen belül csak ilyen kvalitású vezetők vannak!(voltak)

anonim | 2010. szeptember 1. | 17:27:48



én meg nem mentem Düsseldorfba love parade-ra, és nem is tapostak halálra. Következik-e ebből az, hogy a németek ne keressék meg, hogy kit milyen felelősség terhel 17 ember halálában? ha nem mennek oda, élnének, ugye. És persze a liberálisok tehetnek az egészről, akik a Love Parade-ot kitalálták, tehát a rendőrök, akik engedélyezték, nem.

Számunkra teljesen érthetetlen okból mégsem ott keresik a felelősöket. Fasse érti.

bandyta | 2010. szeptember 1. | 17:02:15

anonim | 2010. szeptember 1. | 16:55:24
érdekes, hogy az én fejemet nem verték pépé.... mert nem mentem oda!!! neki sem kellett volna odamennie!!!!!! főleg nem emberkednie....

nimród | 2010. szeptember 1. | 17:25:05

I'm F.(mint ferenc) | 2010. szeptember 1. | 17:00:33

"Szabadfi azzal a felvetéssel kapcsolatban, hogy a rendőrök a 2006 őszi fővárosi bevetéseken nem viseltek azonosítót, kifejtette: olyan intézkedést nem adtak ki, hogy a rendőr azonosítása ne történhessen meg."

Nagyon érdekes, hogy ennek ellenére egy rendőrön sem volt azonosító.
Talán egy sem akadt köztük akinek eszébe jutott volna, hogy ez törvénytelen?
Ilyen rendőrök akarják a törvényt védeni?

Egyértelmű, hogy valaki parancsba adta az azonosítók levételét. Már csak azt kell kideríteni, hogy kicsoda. Az lesz a főbűnös."

Meg a felbujtó, aki erre ösztönözte. (Elrendelte, kérte, sugallta, elvárta?)

Jager László | 2010. szeptember 1. | 17:13:49

Én meg padlásos Rákosival és a lógatós kövérrrel és a csuhás orbánnnyal.
Mit mondtak!??? Meg fogtok lepődni!!
Semmit!!
No ezen én is meglepődtem.
J.L.

kisördög | 2010. szeptember 1. | 17:13:13

Hazug gazemberek ezek mind! Egytől egyig a börtönben lenne a helyük!

bandyta | 2010. szeptember 1. | 17:09:49

I'm F.(mint ferenc) | 2010. szeptember 1. | 17:00:33
csak úgy mint a gyakorló demokráciákban, mehetsz tüntetni ahogy akarsz és amennyit akarsz, hiszen szíved joga, de csak egyszer takard el az arcodat, le is rendeznek a rendőrök rögtön!!!!
amúgy nem tudom meddig tudnád magad türtőztetni, ah köpködnek rád és az Édesanyádat szidják......

egy niemand | 2010. szeptember 1. | 17:06:08

T. anonim!
Természetesen a felelősség a Gyurcsány-kormányé, a második kérdés jogos! Én megtoldom egy harmadikkal:
- Milyen felelősség terheli a legnagyobb ellenzéki pártot, a Fideszt az események elindításában és eszkalációjában?
Egy demokráciában, ebben a konkrét ügyben az ellenzék felelőssége is nagy! Véleményem szerint a Fidesz azt a bolsevik alapvetést követte, hogy "minél rosszab, annál jobb", természetesen a Fidesznek!

bandyta | 2010. szeptember 1. | 17:05:59

anonim | 2010. szeptember 1. | 16:58:18
kérdezd, hogy mitől is érzett puskapor szagot!! honnan jött neki ez a szófordulat, vajon... netán mint főszervező???
és miért is kellett a politikát utcára vinnie??? a parlamentben közel 8 éven keresztül fel sem szólalt, ja és be sem járt.......

bandyta | 2010. szeptember 1. | 17:02:15

anonim | 2010. szeptember 1. | 16:55:24
érdekes, hogy az én fejemet nem verték pépé.... mert nem mentem oda!!! neki sem kellett volna odamennie!!!!!! főleg nem emberkednie....

bojan | 2010. szeptember 1. | 17:02:01

Kedves anonim!
Hogy hol vannak?
Hát a Fidesz háta mögött:

I'm F.(mint ferenc) | 2010. szeptember 1. | 17:00:33

"Szabadfi azzal a felvetéssel kapcsolatban, hogy a rendőrök a 2006 őszi fővárosi bevetéseken nem viseltek azonosítót, kifejtette: olyan intézkedést nem adtak ki, hogy a rendőr azonosítása ne történhessen meg."

Nagyon érdekes, hogy ennek ellenére egy rendőrön sem volt azonosító.
Talán egy sem akadt köztük akinek eszébe jutott volna, hogy ez törvénytelen?
Ilyen rendőrök akarják a törvényt védeni?

Egyértelmű, hogy valaki parancsba adta az azonosítók levételét. Már csak azt kell kideríteni, hogy kicsoda. Az lesz a főbűnös.

anonim | 2010. szeptember 1. | 16:58:18

ki is a vezérem? és miről kellene megkérdeznem? hogy ki volt kormányon? hogy ki kapta azért a fizetését, hogy a rendet fenntartsa és megvédje az állampolgárokat? hogy ki NEM kapott azért pénzt, hogy olyanokat gumibotozzanak, akik erre nem adtak okot? hogy ki volt az a magát liberálisnak hazudó főpolgármester, aki ezután kitüntetéseket osztott?
vagy mégis, miről kérdezzem?


bandyta | 2010. szeptember 1. | 16:52:42

kérdezd a vezéredet..... mint főszervezőt!!!

imisti | 2010. szeptember 1. | 16:55:51

Ha feltételezzük,hogy az őszödi beszéd felháborító volt(De csak azoknak,akik műfelháborodni vágytak a fidesz biztatására!!)akkor a kormányalakítás óta a fidesz legalább hatszor annyi baromságot "kürtölt"
már az emberek felé,tönkre téve pl. a valuta-hiteleseket,hogy legalább háromszor annyi ,valóban felháborodott ember ostromolhatná a székházat!!
De maradjunk az alapesetnél!Ha most én fel akarok székházilag háborodni,akkor a fideszes kommentelők azt mondják,hogy ha nem tetszik,akkor négy év múlva majd választhatok mást!!
Kedves jobberek,nem kellene ezt a bölcs mondást alkalmazni,visszamenőleg a székház-ostromlókra is?Már a fidesznek a visszamenő hatállyal van gyakorlata a törvényhozásban!

anonim | 2010. szeptember 1. | 16:55:24

bandyta | 2010. szeptember 1. | 16:51:35

... tehát péppé lehet verni a fejét. ezek szerint az a társadalomfilozófia, hogy aki nem tetszik, annak a rendőrök nyugodtan verják péppé a fejét, mink meg tapsolunk. szép új világ lesz, csak majd akkor nem kell reklamálni, hanem emlékezni kell rá, hogy volt, amikor ez még tetszett ...

bandyta | 2010. szeptember 1. | 16:52:42

anonim | 2010. szeptember 1. | 16:30:29
kérdezd a vezéredet..... mint főszervezőt!!!

bandyta | 2010. szeptember 1. | 16:51:35

anonim | 2010. szeptember 1. | 15:23:42
ha nem muszáj ne védd annyira azt kis fickót!!!
jobban tette volna ha szülőhazájában marad, mert akkor most nem osztaná itt az észt oly sértődötten....

és igen én utálom, mert a hazugságai miatt elvesztettem a munkámat......

anonim | 2010. szeptember 1. | 16:30:29

egy niemand | 2010. szeptember 1. | 16:15:43

szerintem a tények teljes torzítása a bolsevik tempó.

jó lenne ezekre a kérdésekre tényszerű válaszokat olvasni, de ezt nem látom sehol:
- ki volt akkor kormányon? kinek a feladata a rendfenntartás, az erőszak szervezetek működtetése, a törvényes rend fenntartása, az állampolgárok és az áldozatok védelme?

- kik voltak a RANDALÍROZÓK? kik borogattak kukákat? kik dobálták a rendőröket? mennyit állítottak elő ezek közül, mennit ítéltek el, mennyien fizettek kártérítést az okozott kárért? Hol vannak a rendbontók, az elkövetők?

hmhmhm | 2010. szeptember 1. | 16:29:55

"nugát | 2010. szeptember 1. | 14:34:45
Révész Máriusznak az fáj, hogy elagyabugyálták, amikor a csőcselék közé keveredett."

Révészt akkor verték meg, amikor bement a rendőrök közé hogy a hazafelé tartó békés fideszeseket ne verjék. A rendőrök lettek volna a csőcselék?

hmhmhm | 2010. szeptember 1. | 16:27:18

"bandi47 | 2010. szeptember 1. | 15:36:19
Lassan kideritik a tulbuzgó fityeszesek,hogy mindenki hibázott,így a rendőrség,a kormány és szándékosan. A randalírozó,csűrhe népséget vajon ki szabaditotta az utcára? Ki tartott utcai naggyülést?"

Az MSZP a 2006-os kampányban az Andrássyn
Miután kiderült az őszödi felvétel, mit kellett volna csinálniuk az embereknek? Otthon ülni és merengeni?

Tévedés, nem a garázdákat védem (a balosok szeretik összemosni a rendbontókat az ártatlan emberekkel), de szerencsére elmúltak azok az idők, amikor bármit le lehetett nyomni az emberek torkán, szerencsére már nem annyira birkák az emberek, hogy ezt is elviseljék.

egy niemand | 2010. szeptember 1. | 16:15:43

Bocsánat, természetesen: "...felelősségükről..."

anonim | 2010. szeptember 1. | 16:12:57

Ti mégis miről beszéltek!?

ad 1) Egy naggyűlés volt az Astoriánál, ahol nem voltak randalírozók, amíg a rendőrök oda nem tolták őket a Deák térről.

ad 2) Nem a randalírozók verték Révészt, hanem a rendőrök. Ezek szerint, egy begőzölt rendőr bárhol, bárkit megverhet? Nem a randalírozókkal kellene foglalkoznia? Ha 20 ember engem ver, és kijön a rendőr, lehet, hogy ő is engem fog!?
Normálisak vagytok!? A rendőröket az különbözteti meg a bűnözőktől, hogy törvények vonatkoznak rájuk. Még a vélt bűnözővel sem tehetnek bármit, aki meg maga nem támad a rendőrökre, és nem sért törvényt, azokkal SEMMIT nem tehetnek.

ad 3) Én is mondhatnám, hogy ha valaki nem akarja törvényesen vezetni a rendőrséget, minek megy oda? Nem kötelező rendőrkapitánynak lenni!

egy niemand | 2010. szeptember 1. | 16:07:13

A FIDESZ EGY KRIPTO BOLSEVIK PÁRT!!! Egyik bolsevik alapvetés: elterelni a figyelmet saját felelőségükről, ezért legjobb védekezés a támadás. Ezt teszi most a Fidesz!

bandi47 | 2010. szeptember 1. | 15:42:26

anonim!
Révész M. nem azért kapott mert nem volt szimpatikus!! Hanem azért mert a randalírozók között volt. Miért ment oda?

Xavi | 2010. szeptember 1. | 15:38:22

anonim | 2010. szeptember 1. | 15:23:42

ne mond már nekem, hogy szegény nem tudta mi folyik ott, és mi fog történni, ha túl közel megy...ha meg nem tudta, akkor köszönje meg a pártársainak, hoyg nem értesítették...

azokat a rendőröket sajnálom, akik megsérültek, azokat a tulajdonosokat, akik autóját tönkretették, és azokat az embereket, akik nem tudtak haza menni...a politikusokat semennyire sem

bandi47 | 2010. szeptember 1. | 15:36:19

Lassan kideritik a tulbuzgó fityeszesek,hogy mindenki hibázott,így a rendőrség,a kormány és szándékosan. A randalírozó,csűrhe népséget vajon ki szabaditotta az utcára? Ki tartott utcai naggyülést? Talán még arról is tudtak,hogy mi készül? Ha tudtak az ostromról /akár képviselő,vagy aktivista és netán ott is volt/ miért nem jelezték a rendőrség felé?? Kutya kötelességük lett volna. Ezt nem nyomozzák a fideszes urak?!! Persze, a hatalom megszerzése érdekében még akkor semmi sem volt drága, még az ország sem a nagy vezérnek és alattvalóinak. Aki pedig ott volt,legyen az fideszes ogy.képv.is,megérdemelten kapott a fejére.

evianna | 2010. szeptember 1. | 15:34:42

Bölcsek köve | 2010. szeptember 1. | 14:16:06

pontosan, ez engem is érdekelne.
mert szerintem nem vall végletes felháborodásra és abból következően erőszak alkalmazására az, hogy az épület elfoglalásakor - némi fosztogatás után - szépen hazamentek a legények.
ilyen székházfoglalás még a történelemben nem volt, pedig akadt már néhány nagyon furcsa.

Xavi | 2010. szeptember 1. | 15:31:24

Az a különbség, hogy a szocialisták és egyéb pártbéli emberek nem voltak ott, nem játszottak spontán sétálót, vagy csak figyelőt...elkerülték a helyszint ahogy bármelyik normális ember tenné...

de arra nem válaszoltál...
jah és lenne egy naiv kérdésem, ha beengedik a rendőröket, és akit érnek azt ütnek, mert rendőrre, és a Magyar Televízióra támad, akkor most azért vennék elő őket?

és ha révész út pont arra járt, szerinted a rendőrnek kéne tudnia ki ő?...vagy akár bármelyik mszp-s képviselőről...

Xavi | 2010. szeptember 1. | 15:25:51

anonim | 2010. szeptember 1. | 15:23:42

hozzá is szolnál, vagy csak szapulsz?

anonim | 2010. szeptember 1. | 15:23:42

"Máriusz viszont keveset kapott." Primitív barmok vagytok. Pont annyira primitívek, mint bármelyik B közép állat. Vagy mint Kuncze, aki képes volt ezen viccelődni. Szálljatok magatokba, és gondolkodjatok el rajta: Lehet, hogy nektek Révész nem tetszik, de van, akinek meg a TI nézeteitek nem tetszenek. Ha azt mondod, Révész keveset kapott, csak azért, mert nem szimpatikus, azzal azt is mondod: bátran szétverheti a te fejed is, akinek te nem vagy az.

Ezt szeretnéd?

SaintJust | 2010. szeptember 1. | 15:20:11

A Fidesz elmúlt nyolc évi disznóságai közül az egyik legdurvább a rendőrség lejáratása és hiteltelenné tétele volt. Gondoljunk csak abba, hogy mit érezhettek a rendőrök a kisrendőrtől a tábornokig akkor, amikor a "polgári oldal" velük szemben a csőcseléket támogatta! És itt nem a rendőri túlkapásokat védem. Azokkal szemben éppen úgy el kellett járni, mint amikor pl. az ügyészség szóvivőjét zsaroláson kapták. Ebből is látszott, hogy a Fidesznek semmi sem volt szent és elég drága a hatalom megkaparintása érdekében.

anonim | 2010. szeptember 1. | 15:19:40

nekem meg egy olyan naiv kérdésem lenne, hogy ha ez fordított előjellel történne (Pintér alatt vernének az azonosító nélküli rendőrök egy fiatal szoci képviselőt, mondjuk május 1-én, és nem lehetne ennek felelőst találni), akkor is ugyanígy, ugyanilyen felhanggal, ugyanilyen cinikusan kommentálnátok-e.

Nézzetek magatokba, elvtársak, és válaszoljatok őszintén: A demokráciáért aggódtok, vagy azért, hogy néhány inkompetens baromról kiderül, hogy inkompetens barom!?
Féreértés ne essék: én nem hiszek az összeesküvés-elméletekben, nem gondolom azt, hogy provokáció volt. Azt gondolom, ilyen korábban még nem történt és nem jól kezelték a dolgot. DE: aki hivatalt vállal, az ne csak a szolgálati gépjárművet lássa ebben, hanem a felelősséget is! Igenis azt gondolom, ha valaki felkészületlenül és tudatlanul elvállal egy pozíciót, amiben megbukik, azt nem kitünntetni kellene.

Dödölle | 2010. szeptember 1. | 15:19:30

Révész Máriusz a fejére kapott. Ezért felejtette el, hogy hisz' ők OVI-val egyeztettek.... Na, majd kap a fejére!... Az idiótája....

Mudnol | 2010. szeptember 1. | 15:15:34

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Xavi | 2010. szeptember 1. | 14:44:45

jah és lenne egy naiv kérdésem, ha beengedik a rendőröket, és akit érnek azt ütnek, mert rendőrre, és a Magyar Televízióra támad, akkor most azért vennék elő őke?

Xavi | 2010. szeptember 1. | 14:40:33

kedves Révész úrnak meg egy pajzsot adnék a kezébe, és két emberre olyan vasrúddal szapulnám, és kérdezném meddig bírja, hoyg ne üssön vissza

Xavi | 2010. szeptember 1. | 14:39:17

de sajnálom hoyg nem engedték be a rendőröket a térre, o be szép is lett volna, aztán csend is lett volna...

rénszarvas | 2010. szeptember 1. | 14:38:55

A kérdés az, hogy nem direkte hagyták e a helyzetet elmérgesedni, estleg maguk által odaküldött provokátorokat is használva. De nem hinném, hogy ha igy volt is, az most kiderülne.

SaintJust | 2010. szeptember 1. | 14:36:02

Mekmörfi | 2010. szeptember 1. | 14:13:09
Talált, süllyedt :-))

nablaquadrat | 2010. szeptember 1. | 14:17:43
Menteni a menthetetlent? Szép és tartalmas feladat. Szabadfi nagyapja nem volt Lenin-fiú szerű?

nugát | 2010. szeptember 1. | 14:34:45

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nablaquadrat | 2010. szeptember 1. | 14:30:20

Érdekes információk Szabadfi Árpád politikai kapcsolatairól és az MSZP reflex-szerú parlamenti reakcióiról ezzel kapcsolatban 2007. áprilisából:
http://belfold.ma.hu/tart/prcikk/a/0/169727/1

nablaquadrat | 2010. szeptember 1. | 14:17:43

"Beszélt arról is, hogy szeptember 19-én Gergényi Péter akkori budapesti főkapitánnyal és a Nemzetbiztonsági Hivatal vezetőjével tájékoztatta Gyurcsány Ferenc miniszterelnököt a történtekről, a megbeszélésen emlékei szerint részt vett Petrétei József és Szilvásy György is."

Ajjaj, hogy ennyire bizonytalan legyen egy négy évvel ezelött még aktív rendőrtábornok emlékezete. Szinte hihetetlen. Ezért nem is hiszem el.
Vagy esetleg baleset érte azóta? Vagy még ezután fogja érni?

Bölcsek köve | 2010. szeptember 1. | 14:16:06

A bizottság VIZSGÁLJA KI: miért nem ítélték el a garázda résztvevőket hazaárulásért, az államrend fegyveres megdöntésére lázításért, az állam fegyveres erőinek életellenes megtámadásáért. A bizottság derítse ki: talán a szélsőjobboldALI RÉSZTVEVŐK AZÉRT VOLTAK OLYAN BÁTRAK, MERT ÍGÉRETÜK VOLT ARRA, HOGY SEMMI BAJUK NEM ESHET?

Mekmörfi | 2010. szeptember 1. | 14:13:09

Juvenal X. szatírájára nyugodtan utalhatunk itt, persze némi XI. sz-i fideszes átírással.

A panem et circenses - panis, azaz kenyér híján - itt leginkább penis et circensesre módosul.

Bár ízvilága más, csakúgy rágcsálható, mint pékipari rokona, de abban közösek, hogy szeretett politikusaink a népnek szánják, mégpedig azoknak akik fogékonyak a politokulináris élmények ezen fajtáira.

Bölcsek köve | 2010. szeptember 1. | 14:12:17

A bizottság hallgassa ki Orbán Viktort és kötelezze arra, hogy részletesen számoljon be a 2006 augusztusában általa kezdeményezett egyeztetésről a fradi közismerten szélsőjobboldali magjával: MI VOLT A TALÁLKOZÓ CÉLJA?!

HIRDETÉS
Gyurcsány Ferenc köszönt...
Gyurcsány Ferenc köszönti 2007-ben kormányfőként Szabadfi Árpádot, aki akkoriban az Országos Balesetmegelőzési Bizottság vezetője volt
MTI - Soós Lajos

Szabadfi Árpád elmondta, hogy az ostrom napján, 2006. szeptember 18-án késő este - "mikor megindultak a drámai események" - a kormányfő felhívta, tájékoztatást kért tőle, és utasítást ugyan nem adott a rendőrségnek, de általánosságban megfogalmazta azt az elvárást, hogy az MTV székházát minden törvényes eszközzel védjék meg. Ezután Szabadfi akkor beszélt a kormányfővel, amikor elmondta neki, hogy a tüntetők betörtek a Szabadság téri épületbe.

A rendőrtábornok kérdésre válaszolva beszélt arról is: próbálta jelenteni Petrétei József akkori igazságügyi és rendészeti miniszternek, hogy felhívta a miniszterelnök, de úgy emlékszik, akkor este nem tudta őt elérni. A bizottság tagjai megjegyezték: ez összevág a Petrétei által korábban elmondottaknak, hogy otthon, papucsban nézte a tévét.

Szabadfi Árpád beszámolt arról, hogy aznap este felhívta Szilvásy György akkori nemzetbiztonsági szolgálatokat felügyelő miniszter, de emlékei szerint "nem volt konkrét tárgyköre a beszélgetésnek", az "tájékozódó jellegű volt" azzal kapcsolatban, hogy mi van a téren. Arra a kérdésre, nem furcsállotta-e, hogy egy olyan miniszter felhívja, aki nem is a felettese, a tábornok azt mondta: nem.

HIRDETÉS

Szabadfi bizottsági meghallgatásán elmondta: nem volt előzetes információjuk a készülő erőszakos eseményekről.

Beszélt arról is, hogy szeptember 19-én Gergényi Péter akkori budapesti főkapitánnyal és a Nemzetbiztonsági Hivatal vezetőjével tájékoztatta Gyurcsány Ferenc miniszterelnököt a történtekről, a megbeszélésen emlékei szerint részt vett Petrétei József és Szilvásy György is. A miniszterelnök arra volt kíváncsi, a rendőrség képes-e Budapesten biztosítani a rendet, de Szabadfi arra nem emlékszik, hogy utasítást kapott volna a kormányfőtől.
Gyurcsány Ferenc őszödi beszédének szeptember 17-ei nyilvánosságra kerülését követő erőszakos eseményekről szólva úgy fogalmazott, hogy traumát jelentettek a számára, amelyet máig nem hevert ki.


Ostromló csoportok a tévé székházának bejáratánál
Népszabadság/archív - Reviczky Zsolt
Az albizottság ülésén Révész Máriusz fideszes országgyűlési képviselő felvetette: pusztán dilettantizmus, vagy valami ennél sokkal súlyosabb probléma eredményezte, hogy késlekedtek a rendőri vezetők a tévészékház ostrománál a fontos döntések meghozatalával, és nem siettek bajtársaik segítségére. Hozzáfűzte: sokan úgy vélik, hogy a Szabadság téren 2006 szeptemberében provokáció történt, és ennek során "rendőröket dobtak oda áldozatként". A kormánypárti honatya szerint ez a legfontosabb kérdés, amelyre az albizottságnak választ kell találnia.

Révész Máriusz arról beszélt: "elszoruló szívvel" látta a Hír TV-ben, ahogy a feldühödött tüntetők egy lángoló vízágyús kocsiból rángatnak ki a rendőröket, és azokban a percekben senki nem tudta volna megmondani, hogy meglincselik-e őket, vagy elengedik. A fideszes politikus szerint "elfogadhatatlan abszurditás", hogy mindeközben a rendőri vezetők másfél órát késlekedtek a riadó elrendelésével.

Szabadfi Árpád a késlekedés okára vonatkozó ismételt kérdésekre nem tudott válaszolni, de meghallgatásán megjegyezte, hogy a történtekért minimum erkölcsi felelősséggel tartozik az országos főkapitány, illetve helyettese. Szavai szerint, ha a felelősségét megállapítják, akkor azt vállalni fogja.

Arra a kérdésre, miért nem vette át a parancsnokságot a budapesti főkapitánytól, Szabadfi Árpád - aki azokban a napokban a Rio de Janiero-ban tartózkodó Bene László országos főkapitányt helyettesítette - úgy válaszolt: nemcsak a fővárosban zajló eseményekkel kellett foglalkoznia, és bár igaz az, hogy a Szabadság téri helyszín volt a "legdrámaibb", az ország más nagyvárosaiban is nagy létszámú demonstrációkat tartottak, és akkor nem volt helyettese, aki ezt a feladatot átvehette volna tőle.

Gaudi-Nagy Tamás (Jobbik) idézte Gergényi 2006. október 2-i nyilatkozatát az eseményeket vizsgáló Ignácz István akkori Pest megyei rendőrfőkapitány vezette vizsgálóbizottság jelentéséből, amely szerint Szabadfi mellette volt a Szabadság téren történtek idején, és a budapesti főkapitány minden intézkedést vele egyeztetve, "a füle hallatára" adott ki. Szabadfi azonban az albizottság ülésén állította, hogy ez fizikailag lehetetlen, "nem álltam ott, nem is állhattam ott", bár azt elismerte, hogy a budapesti főkapitány sok intézkedéséről tudott. Szabadfi azt is elmondta, hogy bár Gergényi kérte a lovas alegység bevetését, ő egyeztetett az egység parancsnokával és ez alapján megtagadta a kérést.

Révész Máriusz arra is kíváncsi volt, hogy "a rendőrségi túlkapások időszakában", az "embervadászat" idején, azaz szeptember 19-én, 20-án és 21-én - amikor még Bene külföldön volt - Szabadfi legfőbb rendőri vezetőként tudott-e a rendőri visszaélésekről, próbálta-e a törvényes keretek közé visszaszorítani a rendőrséget?

Szabadfi Árpád szerint nem adtak ki a visszaéléseket lehetővé tevő, arra biztató központi utasítást, és a "negatív jelenségeket" később kivizsgálták. Révész szerint azonban a vizsgálatok gyakorlatilag nem jártak eredménnyel, a rendőrség tagjai "összezártak, összezárnak", és "bűnös módon nem tárják fel az igazságot, egymásnak falaznak".

Szabadfi azzal a felvetéssel kapcsolatban, hogy a rendőrök a 2006 őszi fővárosi bevetéseken nem viseltek azonosítót, kifejtette: olyan intézkedést nem adtak ki, hogy a rendőr azonosítása ne történhessen meg.
Kérdésre válaszolva elmondta: 2006. október 23-án az operatív műveletek irányításában nem vett részt, a bűnügyi információk elemzésével, értékelésével foglalkozott.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    77 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS