A kezdeti komoly gondok után az Alstom-szerelvényeknek, illetve a Siemens biztosító és irányítórendszernek sikerült előírásszerűen teljesíteniük a próbafutást. Már 145 ezer kilométer megvan a szükséges 150 ezerből.
Várhatóan átadják a 4-es metrót még a választások előtt. Lapunk információi szerint az Alstom-szerelvények már 145 ezer kilométert futottak biztonságkritikusnak minősített hiba nélkül a hatóság által előírt 150 ezerből. Így szinte már biztos, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) a jövő héten kiadja az ideiglenes használatbavételi engedélyt a szerelvényekre, az alagútra, majd egy hét múlva az egész vonalra. Ezzel az utolsó akadály is elhárulhat a március 28-ra tervezett átadó ünnepség elől.
Az állomások és a járműtelep már január végén megkapta a szükséges engedélyeket. Tarlós István főpolgármester jó előre jelezte, hogy az eseményre nem hívja meg Demszky Gábort, mivel elődje „nem érdemli meg, hogy sütkérezzen a metró befejezésének fényében.” A 4-es metrót így éppen a Hősök terére összehívott Fidesz-nagygyűlés, illetve az odaérkező békemenet előtt egy nappal adhatja át Budapest első embere a nagyközönségnek.
Feltéve, hogy addig nem omlik össze a biztonsági és vonatirányító rendszer. A múlt héten ugyanis volt egy részleges rendszerleállás, ám a hatóság úgy ítélte meg, hogy ez nem érte el a biztonságkritikus határt, így nem kellett elölről kezdeni a két hónapos tesztidőszakot. Mint azt korábban többször is megírtuk, a sötétüzemi tesztek során megfelelően kell működniük többek között a biztosítóberendezéseknek, az ajtóknak, a fékeknek, a menetrendi vezérlő- és vonatfelügyeleti berendezéseknek, nem lehet rendszeres a megengedettnél nagyobb túlfutás, az egész rendszer működésére ható kommunikációs hiba, ahogy a menetrend tarthatóságának, a járműkísérői beavatkozások és a menetkimaradások számának is a hatóság és a megbízó által közösen előírt határértékeken belül kell maradnia.