A médiaszolgáltatási alap az idén 5,4 milliárd forintot költ az egy hét múlva induló M4 Sport csatornára. Megfeszített munkával készülnek, hogy elkerüljék az M1 hírcsatorna indításának kínos kudarcát. Lesznek külsős beszállítók, a sportági magazinokat például a szövetségek készítik majd.
Az M1 hírcsatorna március 15-i indításának káoszából okulva, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) Kunigunda útjai gyártóbázisán megfeszített munkával készítik elő az M4 Sport csatorna július 18-i rajtját. A hozzávetőleg ötvenfős stáb folyamatosan „vak adásokat” készít, mintha élőben menne a műsor, hogy a műsorvezetők és a technikai személyzet begyakoroljon minden munkafázist.
Erre azért van feltétlenül szükség, mert a tervek szerint az állami sportcsatornán nagyon sok élő adás lesz, Vobeczky Zoltán, az MTVA sportfőszerkesztője korábban azt mondta, hogy hétköznaponként 16 órától jelentkeznek majd élő műsorfolyammal, hétvégén pedig gyakorlatilag reggeltől estig „igyekszünk szórakoztatni a nézőket”.
Lapunk információi szerint az MTVA nem kímél pénzt, paripát, fegyvert, hogy az M4 Sport sikeres legyen. A kihívás azonban igen nagy, mert csak a magyar tévés piacon jelenleg is számos tematikus sportcsatorna – például a Sport1, a Sport2, a SportM, a SportKlub, a Digi Sport1, a Digi Sport2, az Eurosport, az Eurosport2 – kínálja műsorát. Az MTVA ezért milliárdokat költött a legrangosabb és legtöbb nézőt vonzó sportesemények közvetítési jogainak megszerzésére, az elmúlt hónapokban pedig több neves sportriportert szerződtetett kiemelt fizetésekkel.