Láthatatlanná sorvad Fodor Gábor pártja

Popper Gábor ügyvivő és Vargha Nóra fóti polgármesterjelölt elvi, erkölcsi okokkal magyarázta a döntést, míg Rózsa Mihály XX. kerületi polgármesterjelölt nem értett egyet a Liberálisok szervezeti felépítésével és irányvonalával.

Bodnár Zoltán, a párt főpolgármester-jelöltje az ATV-ben azt mondta: egy magántermészetű ügy miatt etikai eljárás indult az egyik távozó ellen, aki nem várta meg a végét, a többiek pedig szolidaritásukat kifejezve távoztak, miután ellenezték a többéves eset fölmelegítését. Lapunkhoz hasonló hírek jutottak el, azzal a kiegészítéssel, hogy az etikai eljárás válasz lehetett a párt működésével szemben megfogalmazott bírálatokra.

Fodor Gábor és Bodnár Zoltán még a fedélzeten
Fodor Gábor és Bodnár Zoltán még a fedélzeten
Bruzák Noémi / MTI

A három kilépő ugyanakkor közleményben tiltakozott az ellen, hogy döntésüknek köze lenne a Liberálisok pénzügyeihez. Az Egyenlítő blog ugyanis azt állította: Fodor nem tudta cáfolni azt a nem először szárnyra kapó híresztelést, hogy őszi reklámkampányukat a Fidesz pénzelte. A párt ezt visszautasította, és jelezte, hogy kiadásaira 30 millió forint hitelt vett fel. Az erről szóló – az államkincstárnak címzett – bejelentést a Liberálisok közzétették, igaz, a hitelező pénzintézet nevét kitakarva.

A találgatásokra okot adott, hogy Fodor az Indexnek az EP-választás előtt azt mondta: nem vesznek fel kölcsönt, miután a miniszterelnök korábban a pártok állami támogatásának megszüntetéséről beszélt. A pénztelenségre hivatkozva nem is indultak el az uniós választáson. Az önkormányzati voksolásban viszont meglátták a lehetőséget: Bodnár Zoltán a hirdetéseken legtöbbet látható ellenzéki jelölt volt Budapesten.

– Próbálkoztunk, de a Simicska Lajoshoz tartozó cégeknél nem tudtunk hirdetéseket elhelyezni egyik választás előtt sem – mondja a baloldali összefogás tavaszi kampányfelelőseinek egyike. Szerinte a Liberálisokkal szerződő ügynökség „dicséretet érdemel”, amiért a párt reklámjai a Mahir oszlopaira is felkerülhettek. (Idetartozik, hogy Bodnár leglátványosabb hirdetései, az épülethálókon látható óriásmolinók nem „Simicska-felületeken” jelentek meg.) A párt 46 millió forintot költött a kampányra, több mint a felét közterületi reklámra.

Fodorék 30 milliós hitele nem számít kiugrónak, bár az évi 71 milliós állami támogatásához mérve kissé kockázatos. A 134 millió forintból gazdálkodó Együtt 40 milliós kölcsönt vett fel az önkormányzati kampányra, de a tervek szerint másfél év alatt vissza is fizetik.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.