Az L. Simon-féle alapítvány a Shortcut mellett ezúttal is meginvitálta a Kortárs Média Kft.-t; utóbbi cég közbeszerzési pályázatot a nyilvános adatbázis szerint kizárólag a Hornyák vezette Magyar Alkotóművészeti Nonprofit Kft.-nél nyert, igaz, ott három alkalommal is. A harmadik meghívott vállalkozás a Young and Partners, a Fidesz-frakció egykori kabinettitkárának, Kuna Tibornak a cége, amely csaknem hússzorosára növelte éves forgalmát 2009-es indulása óta.
Az expanzió különösen a 2010-es kormányváltás után vett nagy lendületet, amikor a Közgép, a Miniszterelnökség és számos minisztérium mellett a kormány stratégiai partnerei is a Young and Partnersszel dolgoztattak.
Kuna cége és az L. Simonhoz közel álló Shortcut feltűnően sokszor versenyezhetnek egymással szemben zárt, meghívásos állami pályázatokon.
Október 2-án például már a Young and Partners nyert meghívásos jellegű közbeszerzésen a Shortcut ellen a Nemzeti Kommunikációs Hivatal kiírásán. Feladata a Várkert Bazárhoz kapcsolódó PR-, kommunikációs, marketing- és sajtófigyelési feladatok ellátása lesz. A harmadik meghívott ebben a körben szintén egy régi ismerős érdekeltsége volt: Skultéty Tamás családi vállalkozása.
|
L. Simon László a Várkert Bazár egyik átadásán. Nehéz zavarba hozni Kurucz Árpád / Népszabadság/archív |
Skultéty a természettudományi-műszaki kutatással és fejlesztéssel foglalkozó Bay Zoltán Közhasznú Nonprofit Kft. vezetője volt 2011-től, amíg pár hónapja nem került a Nézőpont-csoporthoz tartozó Kutatópont Kft. élére. Az 1990-es évek második felében a Hallgatói Önkormányzatok Országos Képviseletének elnöke volt, és akkoriban L. Simonnal és Hornyák Tiborral is együtt tevékenykedett hök-tisztségviselőként.
Mindezt az teszi különösen figyelemreméltóvá, hogy a Skultéty vezette állami cég pályázatain szintén többször bizonyult szerencsésnek a Shortcut Communications. Vagyis a Szijjártó Péter külügyminiszter barátjának számító Kuna Tibor cége mellett egyfelől az L. Simon kabinetfőnökéhez köthető vállalkozást hívták versenyezni, nem először, másfelől annak a Skultétynek a cégét, aki állami vezetőként több alkalommal is foglalkoztatta a Shortcutot.
A Kuna-cég az öldöklő verseny eredményeként egy 24 millió 841 ezer forintos megbízást nyert el. Huszonötmillió forint fölött már nyílt pályázatot kellett volna hirdetni. Így azonban meg lehetett őrizni a verseny meghitt, ismerősi légkörét.
Az az eljárás, amelynek során most az L. Simon-féle alapítványtól bő 16 millió forint – döntő részben közpénz – került az államtitkár holdudvarához tartozó Shortcut Communicationshöz, július végén indult. Azokban a napokban, amikor kirobbant a barackmagügy, amelynek során az államtitkár letagadta saját cégét.