Sok hibát találtak a revizorok a főváros cégeinél
A Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. három kutatási szerződésének ügyében a pénzügyi ellenőrzési bizottság kérése alapján folytattak célvizsgálatot idén március 23. és április 4. között. A pályáztatás nélkül kötött szerződések külön-külön a 8 millió forintos értékhatár alattiak, de ugyanazzal a céggel kötötték őket.A jelentés megállapította, hogy az FKF által kifizetett összegek nem álltak összhangban a teljesítéssel, "a tanulmányok más szerzőktől átvett részeket tartalmaznak", amit az ügyvédek által írt véleményezés is alátámaszt.
Az eredeti szerződéseket a jelenleg is nyomozást folytató Nemzeti Nyomozó Iroda gazdaságvédelmi főosztályának gazdasági bűnözés elleni osztálya februárban lefoglalta. A hitelesített másolatokból a főváros vizsgálata megállapította, hogy a megállapodásokon nincs nyilvántartási szám; jogi szignó viszont csak ezeken van, a szerződéseken nincs.
A jelentés a szerződések tartalmi hiányának nevezte, hogy nem tartalmazzák a vállalkozóval kapcsolatos szerződéses biztosítékokat, például kötbéreket, késedelmi kamatokat. A dokumentum a megállapítások kapcsán több szabályszerűségi és célszerűségi javaslatot tüntetett fel.
Ugyancsak célvizsgálatot kezdeményeztek a Városligeti Műjégpálya szerződéseinek vizsgálatára, a revíziót tavaly december 14. és idén február 4. között, megszakításokkal végezték. A jelentésből kiderül, hogy a vizsgált kiadási szerződések indokolhatók és célszerűek voltak, hiányosságként említik viszont, hogy a teljesítések igazolása több esetben elmaradt.
Kitérnek arra is, hogy "a barter megállapodásoknál kifogásolható a szokatlan mértékű kölcsönös árengedmény". A jelentés szerint nem elfogadható a teljesítés előtti kifizetés, ilyet egy esetben találtak. A társaságnak egyebek mellett a szakmai teljesítésigazolás rögzítésével, illetve a gépjárművekkel kapcsolatos elszámolással összefüggésben fogalmaztak meg javaslatokat.
A gazdasági bizottság elfogadta a Fővárosi Közterület-felügyeletnél lefolytatott általános gazdasági ellenőrzés eredményét is. A vizsgálatot 2010. szeptember 28. és október 26. között végezték; ebben kitértek egyebek mellett a pénzügyi helyzetre, a irányítási rendszer működésére, a szervezeten belüli kommunikációra, a szabályozottságra, a szerződésekre és közbeszerzésekre, valamint a kontrollrendszerre.
A revízió megállapította, hogy az intézmény feladatait az alapító okiratban foglaltak szerint látta el, a felügyelet a jóváhagyott előirányzatok betartásával gazdálkodott. Az intézmény pénzügyi helyzete a vizsgált időszakban stabil volt a meglévő pénzügyi nehézségek ellenére, amelyek elsősorban a székhelyül szolgáló épület fenntartásához, üzemeltetéséhez és 2012-ben esedékes felújításához, valamint az elavult géppark korszerűsítéséhez kapcsolódnak.
A jelentés szerint a kialakított szervezeti struktúra átlátható, a feladat, felelősségi és hatásköri viszonyok egyértelműek. A költségvetési előirányzatok tervezése, a bevételek beszedése és a kiadások teljesítése a tapasztaltak alapján megfelel a jogszabályi előírásoknak. A szerződés-nyilvántartások teljessége minden esetben megfelelő, a pénzügyi, számviteli nyilvántartásokat naprakészen vezetik - olvasható a jelentésben.
A revizor a többi között a beszerzések lebonyolításával kapcsolatos eljárási rend kialakítását javasolja, illetve megjegyzi, hogy több szabályzatot aktualizálni kell.