Simicska Lajos eddig több tízmilliárd forint bevételtől esett el az Orbán Viktor miniszterelnök ellen folytatott háborúban, és ebben a nagyságrendben folytatódhat a piacvesztése. A pontos összeget alighanem az érintett sem ismeri, lapunk mindenesetre megpróbálta kiszámolni, mennyit buktak Simicska cégei, mióta tengelyt akasztott a kormányfővel.
A Simicska-birodalom zászlóshajója, a Közgép 2014 nyarán érezhette meg, hogy változott a széljárás. A fejlesztési tárca hirtelen visszavonta az M0-s régi, nagy Duna-hídjának felújítására kiírt bő 30 milliárd forintos beruházástenderét. A szakma úgy tartotta, ezt a projektet a Közgép nélkül Magyarországon nem lehetne megoldani. Korábban a cég a politikai akarat miatt volt megkerülhetetlen, most az kezdett problémát okozni, hogy a korábbi győzelmi sorozata miatt egyes építkezési technológiákban egyeduralkodóvá vált a Közgép.
A hídfelújítás lefújása még akár véletlen is lehetett, ám márciusban a Miniszterelnökség – az Európai Bizottság azóta sem igazolt kartellgyanújára hivatkozva – leállította az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közti szakaszának folyamatban lévő építését. A Közgép és konzorciumi partnere, az A-Híd Zrt. a nettó 110 milliárd forintos projekt részeként épülő Tisza-híddal és a hozzá vezető 2,3 kilométernyi autópályával ragadt bent ebben a megrendelésben. A 30 százalékos készültségnél leállított munka rájuk eső része a szerződés szerint 32,5 milliárd forintba került volna.
Simicska Lajos (középen) Németh Lászlóné volt miniszterrel és Liszkay Gábor egykori Magyar Nemzet-főszerkesztővel, aki azóta felmondott neki Forrás: Közgép |