Egyik, az oligarchát jól ismerő forrásunk szerint vasárnap a referendumon kiderül, meddig terjed az „ellen-Simicska", Habony–Vajna médiabirodalom és az immár hírtelevíziósra hangolt Echo TV akciórádiusza, véghez tudják-e vinni a totális mozgósítást.
Forrásunk emlékeztetett, hogy a parlamenti választások, népszavazások előtt Orbán rendszeresen adott interjút a Hír TV-ben, és a Simicska–Fidesz médiabirodalom teljes meggyőző erejével azt sugározta: a nemzet érdekében Magyarország miniszterelnöke, ha kell, „a vízen is tud járni". A Magyar Nemzetben és a Hír TV-ben megjelenő orbáni hardcore politikai üzenetek a tábornak szóltak, a jobboldali szavazók elkötelezettségét erősítették, a kormányközelivé vált TV2 és az Origo közönsége összetettebb, illetve fogékonyabb a bulvárhírekre. Most még nehéz lemérni, milyen hatékony Orbán diverzifikált gazdasági-politikai hinterlandja.
A különböző hírekkel szemben, miszerint Orbán már csak Simicska telefonhívására vár és meglesz a kibékülés, munkatársunknak a hétvégén az üzletemberhez közeli források megerősítették:
Simicska már nem emeli fel a telefont. Harcosan elszánt az Orbán-rendszer megbuktatására, az pedig nem városi legenda, hogy a Jobbikban gondolkodik.
„De kivár. Érdeklik a közvélemény-kutatások" – mondta forrásunk. Azt is elmesélte, hogy amikor a 2018-as választási esélyeket latolgatják, Simicska nem hajlandó elfogadni azt a verziót, hogy a következő parlamenti választások után is Orbán-rendszernek kell léteznie, szerinte meg lehet buktatni a miniszterelnököt.
Ami az üzleti érdekeit illeti: mivel Simicska engesztelhetetlenül sértve érzi magát, és az érzelmei uralják, ismerői legfeljebb azt tudják elképzelni, hogy valamilyen „meg nem támadási egyezményre" lenne hajlandó a miniszterelnökkel. Az már kiderült, hogy ismét ki tud lépni a piacra, működik az a „konstrukció", hogy cégbirodalmának zászlóshajója, a Közgép más céggel konzorciumban indulva induljon közbeszerzési pályázatokon, aláígérve például a Mészáros Lőrinchez kötött Duna Aszfaltnak. Legutóbb az olasz Itinerával közösen jelezte, 58 milliárd forintért építené meg az M4-es egy körülbelül 29 kilométeres szakaszát.
|
Simicska Orbán megbuktatásán dolgozik, s a Jobbikban gondolkodik Közgép Zrt. |
Ha Simicska ebből rendszert csinál, azaz a Közgép indul a pályázatokon, de elutasítják, nemzetközi (uniós) bíróságokhoz fordulva képes lenne blokkolni országos fejlesztési projektek megvalósítását.
Arra, hogy Orbánnak érdeke lenne-e a békés egymás mellett élés Simicskával, forrásaink szinte egyöntetűen igennel válaszoltak,
azt viszont nem látják, a torta melyik szeletét tudná a miniszterelnök a számára felajánlani. „Vegye el Mészáros Lőrinctől, Garancsi Istvántól vagy Habony Árpádtól azt, amit egyszer már rájuk szignált ki?" – vetette fel ad abszurdum egyik forrásunk, megjegyezve: Budapesten az látszik, hogy a miniszterelnök emberei egyelőre a Simicska-hirdetőoszlopokkal sem bírtak el.