A BKV menedzsmentje nemhogy nem áll ellen, de előzékenyen asszisztál a cég buszágazatának leépítésében – állítja Nemes Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke. A BKV nem tagadja, hogy megrendeléseinek harmadát veszítette el eddig a 2012-ben indított új buszüzemeltetési modellnek köszönhetően, de a teljes körű bevezetés esetén kétharmadra emelkedhet az arány.
Az érdek-képviseleti vezető szerint az új járművek lízingelése jobb megoldás lehetne a buszbérlésnél, hiszen akkor hasonló kiadás mellett a járművek végül a cég tulajdonába kerülnének. Nemes azt is sérelmezi, hogy a buszok karbantartásához a helyet és időnként az alkatrészt is a BKV biztosítja, de a munkát a külsős cég emberei végzik el, miközben a saját karbantartókat szélnek eresztik.
Félelmeit a cég menedzsmentjével folytatott – időnként meglehetősen paprikás hangulatú – levélváltás is igazolta. Bolla Tibor vezérigazgatónak írt levelében Nemes felvetette, hogy az Inter-Tan-Ker megjelenése (ettől a cégtől bérelt tavaly 15, az idén további 75 buszt a BKV) fővárosi terjeszkedése feszültséget gerjeszt a munkavállalók körében. A szakszervezet a kiszervezett járatok mellett a bérelt járművek költséghatékonysági mutatóit is szeretné megismerni. Erről azonban semmiféle adatot nem kaptak.
Munka nélkül maradhatnak a karbantartók M. Schmidt János / Archív |