belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
25. péntek

Schmittet csak a parlamenti kétharmad mozdíthatja el

Az nem vetődhet fel, hogy a köztársasági elnök kézjegyével ellátott törvények érvénytelenek lennének.

Lencsés Károly| NOL| 2012. január 13. |78 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

reci53 | 2012. január 15. | 20:35:49

Szerintem vállaljuk el, hogy mi szégyeljük magunkat helyette,még akkor is, ha csak a gyanú felmerül, mert ő még erre is kevés, kedves haverjával a Vityusz vezérrel karöltve. Lépten nyomon lejáratják a Magyar népet.

maximilien | 2012. január 15. | 20:22:33

tüntetés jövő szombaton 16h-kor a tolvaj ellen a Várban:
facebook.com/events/336527573038924/

nablakarát | 2012. január 15. | 19:56:37

Nemrég hívtak a Fidesz központból, hogy jelölnének az idei Kossuth-díjra!
Egy feltételük volt: Kezet kellene fognom az álamelnökkel!

Nem vállaltam!

nablakarát | 2012. január 15. | 19:54:40

csataval: "A zembere kembere, a motorok motorja, a bohóc Pali bácsi, akinek két főnöke van Orbán és az Isten..."

Valaki tegnap ezt még úgy írta, hogy "két főnöke van, az Isten és Orbán..."

Valaki szólt neki, hogy még megütheti a bokáját!
Látom, te tanultál :-)

kimiért | 2012. január 15. | 18:48:40

Eddig sem nagyon rajongtak külföldön érte ezek után kerülni fogják.

Alasseo | 2012. január 15. | 14:19:46

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kisutca | 2012. január 15. | 14:09:43

Sajnos megrepedt a FIDESZ golyóstolla,most lehet ragasztgatni vagy lecserélni.Már nem igazán tölti be a funkcióját!

Bohém | 2012. január 15. | 13:10:12

Ismétlem, szerintem ez nem lehet politika!
Ez több annál!!
Itt a becsülettel a tét!
Azon emberek becsületéről szól akik megküzdöttek azért, hogy nevük előtt szerepeljen, Dr.
Rengeteg tanulás, ébren töltött éjszaka, az emberfeletti munka, a családok, barátok támogatása áll ez mögött!
Igaz ezt mind feledteti, mikor büszkén, csillogó tekintettel, átveszik doktori címüket, kortól függetlenül!
A lényeg! Megvannak erre szakemberek! Vizsgálják ki, hogy történt e lopás, ha igen az ismert szabályoknak megfelelőn járjanak el!
A neheze most jön!
A vétkes, ezeknek az embereknek kell, hogy a jövőbe a szemébe nézzen!
Számolni kell a becsületesek megvetésével, ez rosszabb, mint a halál!
Az egy pillanat, a megvetés élete végéig kíséri, és kísérje is!
Nagyon tisztelem és megbízok azokba az emberekbe akik végigjárták
a nehéz utat, de megvetem és semmibe nem veszem az aljasokat!
Így látom!
További szép napot!

csataval | 2012. január 15. | 12:37:33

Ez lenne a báb igazi lépése:
Korábban maga követhetett el bűncselekményt. Az abszurditás csúcsa az lenne, ha az államfő e jogkörében magának kegyelmezne meg,
És miután megkegyelmezett, kitűntetné magát Schmitt-ről elnevezett angyalkás éremmel.

talán jövőre | 2012. január 15. | 12:36:42

nablakarát/11:11:00
"AZ KÖVETTE EL A HIBÁT, AKI MEGÍRTA SP DOLGOZATÁT!"

Tökéletesen igaza van.

tepsike!!!
Sokan végeztünk egyetemet, de a doktori címre nem pályáztunk, mert ahhoz értelmi képességünk a tanulás után eljutott addig, hogy az egy bizonyos tudományos SAJÁT munkát igényel, nem pedig másoltatást mások munkájáról.
Gondolom, hogy marxista szakon végezhetett SP, mert , hogy nem közgazdaságon, ahhoz ész is kell. Ezt a szakot adták annak idején azoknak, akiknek papír kellett. De odáig vetemedjen valaki,hogy már doktori cím is kell, az a butasága jele és észbeli képességének minimuma.
Akkor kellett volna így üvöltöznie, amikor "az utca emberei" döntöttek a népszavazáson az egyetemek sorsáról. Itt az utca emberei a CSALÁST ítélik el, mert ez szellemi munka lopása.

csataval | 2012. január 15. | 12:32:30

Ettől a bohóctól ez is kitelik:
"A helyzet Kolláth szerint azért is „igen bizarr”, mert az elnök gyakorolhat kegyelmet, miközben felvetődik, hogy korábban maga követhetett el bűncselekményt. Az abszurditás csúcsa az lenne, ha az államfő e jogkörében magának kegyelmezne meg"

csataval | 2012. január 15. | 12:27:56

A kapkodó kétharmad, miért nem hoz egy kétharmados törvényt, hogy a plágium az pozitív tett, csak a bohócra nézve és persze visszamenőlegesen.

csataval | 2012. január 15. | 12:24:23

Szégyen, hogy az ország köztársasági elnöke egy csaló, báb, bohóc.
Az egész világ ezen a bohócon és a dilettáns, hatalommániás Orbánon röhög.

csataval | 2012. január 15. | 12:19:01

A zembere kembere, a motorok motorja, a bohóc Pali bácsi, akinek két főnöke van Orbán és az Isten, nem csak röhej tárgya az országban, ha nem hazug módon csalással szerezte meg a doktoriát.
Ez az ember már megválasztása óta alkalmatlan a feladata ellátására.
A szerencsétlen Pali bácsi, tünjön el a közéletből.

Több fényt! | 2012. január 15. | 12:06:39

Plagi bácsi ünnepélyes diploma(f)osztója lesz jövő szombaton a Várban. (Facebook)

Norris74 | 2012. január 15. | 11:25:26

pokolka67 | 2012. január 13. | 17:16:12
"Külföldön ő Magyarország arca."

Inkább a kudarca.

nablakarát | 2012. január 15. | 11:14:43

+one: "Most láttam Giró Szász nyilatkozatát!!Kijelentette- mint- Kormányszóvivő.A Magyar kormánynak kötelessége kiállni az államfő mellett mert mert a kormánytagok az ő szolgái!Végre valaki kimondta az igazat!Szolgák vagytok kutyaütők!!Javaslom megtartani jelszónak ezt az egyébként nagy igazságot!!!Lehet hogy belebukik de igaza van!!SZOLGÁK VAGYTOK,SZOLGÁK VAGYTOK!!!"

Kiváncsi lennék, akkor is ilyen lojálisak lennének-e, ha egy intelligens, tisztességes ember lenne az államfő?
Pl. Majtényi László!

nablakarát | 2012. január 15. | 11:11:00

Mandos kutyája: "...szerintem jogosan háborodok fel azon, ha egy "mindig jó helyen lévő elvtárs" némi fordítgatással..."

Még az sem biztos, hogy ő fordította!
Bár szerintem az álamfő vétlen ebben az ügyben!
Az követte el a hibát, aki megírta SP dolgozatát!
Nem gondolta, hogy ki fog derülni!

Mandos kutyája | 2012. január 15. | 09:55:09

Tepsike!
"Akinek nincs doktori címe, aki nem írt és nem védett még doktorit, az könyörgöm, fogja be a száját" - ok. Viszont mivel jelenleg dolgozok a disszertációmon, s tudom, mennyi munka egy ilyet tisztességesen elkészíteni, ezért szerintem jogosan háborodok fel azon, ha egy "mindig jó helyen lévő elvtárs" némi fordítgatással megszerez egy olyan titulust, amiért nekünk 4-5 évet kell dolgozni. S most még ki se akarják vizsgálni az ügyet kb. Ha egy átlag földi halandó követne el ilyet, azzal egy életre kiírná magát a szakmai közéletből... Persze minden állat egyenlő, de egyesek...

+one | 2012. január 15. | 08:51:37

Tepsike!Az utca embere is tisztában van vele /én/ azzal amit te leírtál-"Akinek nincs doktori címe, aki nem írt és nem védett még doktorit, az könyörgöm, fogja be a száját". Az ÁLLAMFŐ/d/ pontosan így tesz!Az utca embere nem nekiront az "értelmesebbnek", hanem megpróbálja megérteni.Neked is sikerült!Bocsánat de akkor te hová tartozol?Az értelmesebbekhez vagy az utca emberéhez?A törvény szolgái akiknek az utca embere adja a saját JOGÁT, hogy KÉPVISELJÉK ha ezzel vissza élnek akkor az utca embere elzavarja /neked lásd GYURCSÁNY-t!/Nos itt is visszaélés történt és itt is demokratikusan megválasztott vezető mi több ÁLLAMFŐ került ilyen helyzetbe!Az egyik hazudik/szerinted/ a másik lop/szerintem/!!Talán másképpen vonatkoznak a törvény ismervei ezekre?!Vagy csak a személy a gondod a pártatlan igazságérzetedben?!! Menny te a csudába..:))

polly | 2012. január 14. | 21:23:19

Gorekaqm!

Nem érted hogy miért gáz ez??? mi várható el egy jó Köztársassági elnöktöl szerinted???

hogy van ennek az országnak arca lecsukni bárkit is lopás miatt, ha a Köztársassági elnök, az informácio korszak kellös közepén, informácio LOPÁSÁVAL jutott doktori cimerhez valamint az államföi poziciójához???
hogy nem ég le a pofájárol a bör hogy egy másik ember munkáját ellopja, rájár mint a trofea étterem svédasztalához, ez leadja ugy ahogy van, még meg se probál rajta változtatni. drága nekünk ez! Ennyit ér minálunk egy Doktori cimer, mert igy lehet hozzájutni, és annak a bolgárnak nagyon sok pénzzel tartozik - Schmitt sokat keresett ezen a numerán! Amit a köztársassági elnöknek lehet azt másnak is lehet, kész pasz... Magyarországon mindent lehet csak ne legyen tul pitiáner ügy, mert akkor lecsuknak, de ha elég nagyott lehet akasztani akkor végülis ok! sicc

Gorekaqm | 2012. január 14. | 20:53:19

Moderálási alapelvek- komment törölve -

polly | 2012. január 14. | 20:27:06

Giró Szász: "egy Kormány semmilyen formában nem véleményezi a köztársassági elnökkel kapcsolatos dolgokat hanem világosan távoltartja magát ettöl..."
Kálmán Olga: "még ilyen estben is???"
G.Sz.: "...és támogatja a köztársassági elnököt, mert a köztársassági elnök egy intézmény!"
K.O.: "még ilyen estben is???"
G.Sz.: "minden esetben!"

kicsit késöbb ugy még azt is elmondja G.Sz., hogy "hogy ilyen demokrácia! Ilyen a demokratikus intézményi rendszer! A kormány nem mond véleményt a köztársassági elnökkel kapcsoltban, lehet hogy ez más politikai pártoknál megszokott volt, a jelenlegi kormány blabla és kormányeröknél nem!"

hozzáteszem, soha nem láttam még Kálmán Olgát ilyen állapotban, ez az ember hülyének probálta nézni öt, amit én is kikérek magamnak, minden második szava "ne haragudjon" volt, pökhendi stilusu leszolás, kulturálataln vitázás - egymás szavába vágás, a kérdések kikerülése és közben a müsorvezetö kioktatása - mese zöld-disznórol!

ugye látja mindenki hogy müködik a fideszben? ennek semmi köze a demokráciához, ezek posztkommunista elvtársak akik soha nem kérdöjelezik meg a vezért. Nem mintha az mszp a szivem csücske lenne, félreértés ne essék, de ha meghallom hogy egy fideszes komcsizik rögvest lekevernék neki egyet legszivesebben.

u.i.: hol van a szijjártó?

polly | 2012. január 14. | 19:39:23

@+one | 2012. január 14. | 19:20:19

http://atv.hu/cikk/video-20120114_giro_szasz_andras

...mondott itt mindenfélét, mindenkinek ajánlom, nagyon tanulságos és sokat elárul a fideszista menatlitásrol!

+one | 2012. január 14. | 19:20:19

Most láttam Giró Szász nyilatkozatát!!Kijelentette- mint- Kormányszóvivő.A Magyar kormánynak kötelessége kiállni az államfő mellett mert mert a kormánytagok az ő szolgái!Végre valaki kimondta az igazat!Szolgák vagytok kutyaütők!!Javaslom megtartani jelszónak ezt az egyébként nagy igazságot!!!Lehet hogy belebukik de igaza van!!SZOLGÁK VAGYTOK,SZOLGÁK VAGYTOK!!!

+one | 2012. január 14. | 19:16:19

lucius_ferrus | 2012. január 14. | 13:02:50 Hol van már az a 2/3-ad Csak nem a parlamenti 2/3-ra gondolsz??Ne a szobából politizálj a tévét bámulva tapsolva, menj ki az utcára és mond azt hogy te része vagy a 2/3-nak!!Egyedül maradtatok elszigetelve!Ezt TI k.....-tok el!:))

+one | 2012. január 14. | 19:06:07

Most láttam Giró Szász nyilatkozatát!!Kijelentette- mint- Kormányszóvivő.A Magyar kormánynak kötelessége kiállni az államfő mellett mert mert a kormánytagok az ő szolgái!Végre valaki kimondta az igazat!Szolgák vagytok kutyaütők!!Javaslom megtartani jelszónak ezt az egyébként nagy igazságot!!!Lehet hogy belebukik de igaza van!!SZOLGÁK VAGYTOK,SZOLGÁK VAGYTOK!!!

balboa | 2012. január 14. | 16:15:36

lucius_ferrus | 2012. január 14. | 13:02:50
Képzelem a kínálatot!
Az erkölcsősz Tökés!
A szabadszájú Fábri!
A 'barikádraföl' Wittner Mariska!
A listás Kubatov!
Öregbítsük kishazánk nevét!

Jajj! Kifelejtettem a legalkalmatlanabbat!
A főfocistát!

balboa | 2012. január 14. | 16:08:35

blau | 2012. január 13. | 16:53:49

Christian Wulff-nak (CDU) kb. két hét és a sajtó nem kegyelmez!
Guttenberg (CSU) is próbálkozott….hiába!
Ja, hogy ott a pártkoalíció nem nyelhet le akkora presztízsveszteséget!
Nálunk a fidesznek és a kdnp-nek már nincs presztízse!
Veszteni valója sincs már!

Anett77 | 2012. január 14. | 15:29:12

Semmi csodálkozni való nincs rajta: vannak első meg másod és harmad osztályú emberek. Attól tartok, hogy unokáink azon fognak csodálkozni, hogy valaki fennakadt ezen...

atengerimalac | 2012. január 14. | 14:33:35

Moderálási alapelvek- komment törölve -

weiner | 2012. január 14. | 14:23:03

Ha az alaptörvény alapján megidézem a Szent Korona szellemét, akkor különös súllyal esik latba, hogy a magyar kancelláriának statutuma szerint 1690-től „vigyázni kell a királyi méltóság épségére”. A méltóságon itt csorba esett, hol vannak a vigyázók?

lucius_ferrus | 2012. január 14. | 13:02:50

ez újabb hatalmas kaoufa a ballibsik részéről...
mert mi lesz ha lemond/eltávolítják sp-t?
2017-ig újabb elnököt választ a 2/3...

aztán még itt a nagy alkotmányellenesség kapcsán majd módosítják az alkotmányi és elnöki rendszert vezetnek be...

szóval elk.rtátok...

csataval | 2012. január 14. | 10:09:38

Pixy
"A Nemzet Gojóstolla annak idején kijelentette, hogy ha Athénban lesz magyar doppingügy, akkor helyből lemond.
Nem tudjátok, történt aztán ez ügyben valami? Kicsit homályos a memóriám..."
Ettől a hazug, csaló seggnyalótól csak ilyen megoldást tudok elfogadni.

csataval | 2012. január 14. | 10:06:25

Én úgy gondolom, hogy aki csalással szerezte meg a doktoriát, és a törvényeket a motorok motorja, minden szívbaj nélkül aláírta doktori címmel, érvénytelen.
A hamis doktorí címmel aláírt törvények érvénytelenek.

Pixy | 2012. január 14. | 10:03:57

A Nemzet Gojóstolla annak idején kijelentette, hogy ha Athénban lesz magyar doppingügy, akkor helyből lemond.
Nem tudjátok, történt aztán ez ügyben valami? Kicsit homályos a memóriám...

csataval | 2012. január 14. | 10:01:54

A zembere kembere, a motorok motorja, a bohóc Pali bácsi, akinek két főnöke van Orbán és az Isten, nem csak röhej tárgya az országban, ha nem hazug módon csalással szerezte meg a doktoriát.
Ez az ember már megválasztása óta alkalmatlan a feladata ellátására.
A szerencsétlen Pali bácsi, tünjön el a közéletből.

eliyahu | 2012. január 14. | 09:32:59

Tv tornától a Sándor-palotáig.
Inkább a TVMACI lenne ott , jobban járnánk.

tökös | 2012. január 14. | 09:10:32

Nekem egy bajom van ezzel a cikkel, azt véleményezi hogy Pali plágiumot követett el...

Pedig ez nincs bebizonyítva..


Hát milyen ujságíró az ilyen ?

Terminátor | 2012. január 14. | 08:09:18

O. V. és S. P. nem mondanak le, mert túl BÖSZMÉK.

pokolka67 | 2012. január 13. | 19:48:53

nekeresd rt. | 2012. január 13. | 17:29:25
És a Fidesz hogy került a Parlamentbe ?

Mufakkar | 2012. január 13. | 19:48:22

"A köztársasági elnök személye sérthetetlen – ezt viszont tartalmazza az alaptörvény, ezért tisztségét csak egészen kivételes esetekben veszítheti el."
Lencsés! Hogy lehet cikket írni ilyen tudatlanság mellett?? Nem vette észre, hogy 1989 óta ugyanezek a jogok illetik meg a mindenkori köztársasági elnököt??
Az Alaptörvénybe szinte szó szerint vették át az 1989-es alkotmánymódosításból köztársasági elnökről szóló részt, ebben semmiféle változás nem történt.
Micsoda hiteltelen egy bagázs..

Mufakkar | 2012. január 13. | 19:34:58

"Az nem vetődhet fel, hogy a köztársasági elnök kézjegyével ellátott törvények érvénytelenek lennének."

Kéne mi? Álmodik a nyomor :-D

Mufakkar | 2012. január 13. | 19:34:30

"Államfővé bármely magyar állampolgár megválasztható, aki betöltötte a 35. évét – olvasható az új alaptörvényben." - írja Lencsés elvtárs. Ezzel szemben a valóság az, hogy nem csak pontatlanul és slendriánul idéz, hanem még tudatlan is, ugyanis a "régi" alkotmány, azaz az 1949. évi XX. törvény 1989. évi módosítása óta ugyanígy tartalmazza, hogy ki alkalmas köztársasági elnöknek:
1989. évi XXXI. törvény III. fejezet 29/A. § (2)
"Köztársasági elnökké megválasztható minden választójoggal rendelkező állampolgár, aki a választás napjáig a harmincötödik életévét betöltötte."
Ezen törvény alapján választották államfővé Göncz Árpádot, Mádl Ferencet, Sólyom Lászlót és Schmitt Pált egyaránt.

bizinol | 2012. január 13. | 19:15:09

Újabban túladagolják magukat az elvtársak, hogy vörösben lássák a világot.

füzfaág | 2012. január 13. | 18:59:10

Itt nincs kétharmad felejtsük már el,ilyen szinten már gyanú is sok.veszitett és kész.

nablakarát | 2012. január 13. | 18:24:45

magnet: "Nem szeretném Schmitt Pált védeni"

skydiver: "Pedig azt teszed."

Vagy nem!
Akit egy ilyen buta ember véd, az felér egy hátbaszúrással!

nablakarát | 2012. január 13. | 18:21:04

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Furedi55 | 2012. január 13. | 18:18:36

Bírálatában Kertész István - aki ókortudós létére bírál újkori olimpiákról szóló sporttudományi dolgozatot - utal rá, hogy jó lett volna hivatkozni az említett jegyzőkönyvekre, mert tudományos munkánál ez a minimum. Normális helyen a következmény: úgy vágják vissza a dolgozatot, mint ama bizonyos orrváladékot. Feudalisztánban: summa cum laude. Gondolom, utána jót ünnepeltek együtt.

nablakarát | 2012. január 13. | 18:15:16

"Emiatt az sem vetődhet fel, hogy a köztársasági elnök kézjegyével ellátott törvények érvénytelenek lennének."

Pedig álnéven írta alá őket!

Furedi55 | 2012. január 13. | 18:14:13

magnet | 2012. január 13. | 17:56:43
"de a büntethetősége kizárt, mivel-ha plagizált is-a "másolást' nem haszonszerzés céljából tette, de egyébként is az "ügy" elévült."

Ezt legyél szíves majd a "Sukoró-ügy" kapcsán is megemlíteni, vagy pl. a "lex-Biszku" kapcsán.

misi53 | 2012. január 13. | 18:10:09

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nablakarát | 2012. január 13. | 18:08:05

"A helyzet Kolláth szerint azért is „igen bizarr”, mert az elnök gyakorolhat kegyelmet, miközben felvetődik, hogy korábban maga követhetett el bűncselekményt. Az abszurditás csúcsa az lenne, bár kétségtelen, hogy erre az elévülés miatt már nincs mód, ha az államfő e jogkörében magának kegyelmezne meg, és ehhez az igazságügyért felelős miniszter ellenjegyzését kérné."

Álamfőnk, ismerve gerincességét, tisztességét, becsületességét, ezt a verziót fogja választani!

mailla | 2012. január 13. | 18:02:58

Milyen szép a kép a cikkben! Schmitt Pál esküt tesz és melyik Alkotmányra???!!!

magnet | 2012. január 13. | 17:56:43

Nem akarlak elkeseriteni, de volt ebből haszna, nem is kicsi, mert ezzel a doktori cimmel nagy pénz jár!!! Hozzá lehet férni az ilyen " dokumentumokhoz "!!!!

class | 2012. január 13. | 18:00:21

Moderálási alapelvek- komment törölve -

skydiver | 2012. január 13. | 17:59:38

magnet | 2012. január 13. | 17:56:43
Nem szeretném Schmitt Pált védeni

Pedig azt teszed.

magnet | 2012. január 13. | 17:56:43

Moderálási alapelvek- komment törölve -

uniqmlaude | 2012. január 13. | 17:53:34

Na most mit fog mondani arra , hogy milyen tehetséges ő ! Felesége Katalin asszony most beborulhat a vaddisznók által feltúrt virágágyásokba ! Járhat fennhordott orral és dicsekedhet milyen gyermekei vannak kik amerikai egyetemeken tanultak illetve ott találtak párt maguknak !Ha valaki ilyenre képes akkor más ennél komolyabbra dologra lehet képes !Igen minden olyan bűnt melyet a csuti paraszt és bandája elkövetett ellenünk azt még államfőként még ráadásul parafált is Nagyon hamar elfog jönni az az idő mikor az ilyen a "plágiumra" azaz lopásra képes embereket elszámoltatják !


ground | 2012. január 13. | 17:53:06

Aki a korpa közé keveredik, megeszik a disznók avagy malacok. De legalábbis akinek vaj van a fején, maradjon az árnyékban. Ha ennyi bűne lenne volt és némely jelenlegi vezetőinknek, akkor a menyországba érezhetnénk magunkat a jólét által. Azért volt már érdekes előéletű államfőnk is, akin mégsem kérték számon a múltját, nem kisebbítve ezzel Schmitth esetleges bakiját.

Calva | 2012. január 13. | 17:33:19

Hogy 1992-ben hogy működött a politikától vezérelt tudományszervezés, arról vannak tapasztalataim. Kertész dr. sohasem tartozott a szabadságharcosok közé, megcsinálta, amit vártak tőle.

atengerimalac | 2012. január 13. | 17:28:33

Moderálási alapelvek- komment törölve -

pokolka67 | 2012. január 13. | 17:16:12

SaintJust | 2012. január 13. | 16:49:39

Tévedsz, nem a Fidesz államfője. A mi államfőnk. Igaz nem mi választottuk, de ezt ezt dobta a gép. Tudod, kicsit sárga, kicsit savanyú...
Külföldön ő Magyarország arca.

harunalrasid | 2012. január 13. | 17:02:25

podolin | 2012. január 13. | 16:40:52
no...mit nem mondasz...hát nem úriember az egész díszes 2/3? rágózva, szotyolázva, kockás ingben, kardigánban, ha ingben is,de nyakkendő nélkül, hát nem csupa úriember ül a padsoraikban?
schmitten legalább van nyakkendő.
igaz, ettől még nem úriember:-)

liberal001 | 2012. január 13. | 17:00:26

A Fidesz ezt a botrányt is magára vonja. Az ő baja. Azt a mai helyzetben nem lehet mondani, hogy Schmitt államfői mivolta csökkentené hazánk nemzetközi tekintélyét, az utóbbi ugyanis Schmitt nélkül is a béka s.gge alatt van.

harunalrasid | 2012. január 13. | 16:59:22

"Emiatt az sem vetődhet fel, hogy a köztársasági elnök kézjegyével ellátott törvények érvénytelenek lennének. "
hámáméne?
ha visszavonják a doktori címét, már a közokirat hamisítás is megáll:-)
hogy a személye sérthetetlen?
ugyan, kérem...

blau | 2012. január 13. | 16:53:49

Milyen jo Magyarorszagnak. Nemetorszagban meg a ketharmad sem mozdithatja el az allamföt, pedig mar egy honapja masrol nem szolnak az ujsagok, a tv-k, hogy hazudott, amikor meg tartomanyi miniszterelnökkent nyilatkoznia kellett gazdasagi kapcsolatairol, üzerkedett politikai befolyassal, megfenyegette a sajtot. Igaz, draga dolog lenne a lemondasa, mert a fizeteset (ami havonta kb 20 ezer pluzs iroda stb,) most mar addig kapja amig el

SaintJust | 2012. január 13. | 16:49:39

Maradjon csak minél tovább és emlékeztesse az embereket, hogy ő a Fidesz államfője!

podolin | 2012. január 13. | 16:40:52

Moderálási alapelvek- komment törölve -

HIRDETÉS
Schmitt Pál esküt tesz
Schmitt Pál esküt tesz
MTI - Kovács Tamás

Nem tudni, hogy a jogalkotó slendriánsága miatt, esetleg más megfontolások okán, de a köztársasági elnöki tisztség betöltésének feltételeit meglehetősen nagyvonalúan szabályozták. Államfővé bármely magyar állampolgár megválasztható, aki betöltötte a 35. évét – olvasható az új alaptörvényben. A köztársasági elnök jogállásáról és javadalmazásáról szóló sarkalatos törvény sem tartalmaz más előírásokat, vagyis: könnyebben lehet valaki államfő, mint közlekedési rendőr, mert ez utóbbi esetében alapkövetelmény például a büntetlen előélet és a feddhetetlen életvitel.

A köztársasági elnök személye sérthetetlen – ezt viszont tartalmazza az alaptörvény, ezért tisztségét csak egészen kivételes esetekben veszítheti el. Az államfő megbízatása mandátumának lejártával vagy lemondásával mindenképpen megszűnik. Ugyancsak távoznia kell posztjáról, ha a parlament kétharmados többséggel kimondja az összeférhetetlenséget – erre akkor kerülhet sor, ha például más állami, társadalmi vagy politikai tisztségétől nem válik meg –, illetve megállapítja, hogy az elnök kilencven napot meghaladó időn át képtelen feladatai ellátására.

Szintén az országgyűlés jogosult annak kimondására, hogy esetleg megszűntek az államfő megválasztásához szükséges feltételek. Miután a jogszabályok összesen két ilyet tartalmaznak, a parlamentnek nincs túl nagy mozgástere. Az elnök elmozdításához tehát az kellene, hogy visszafiatalodjék vagy elveszítse magyar állampolgárságát.

HIRDETÉS

Az államfőt tisztségétől a parlamenti kétharmad javaslatára az Alkotmánybíróság is megfoszthatja. Erre az „alaptörvényt vagy tisztsége gyakorlásával összefüggésben valamely törvényt szándékosan megsértő, illetve szándékos bűncselekményt elkövető köztársasági elnökkel szemben” van lehetőség, amit a képviselők ötöde indítványozhat. Ha ezt a kisebbség meg is tenné, a kezdeményezést a kormányoldal aligha támogatná. Az államfő távozására ma így legfeljebb akkor van esély, ha azt maga kezdeményezi.

A köztársasági elnök átmeneti akadályoztatása, lemondása vagy menesztése esetén a feladat- és hatáskörét az új államfő hivatalba lépéséig a házelnök gyakorolná – derül ki az alaptörvényből. Ha pedig új államfőt kellene választani, jelöltet a parlamenti képviselők legalább ötöde állíthatna. Az elnöki posztot első körben az nyerné, akit a képviselők legalább kétharmada támogat, a második fordulóban azonban már a feles többség is elegendő lenne.

A plágium gyanújába keveredett Schmitt Pál – amennyiben a doktori disszertációját valóban mások munkáiból ollózta össze –, bűncselekményt követett el, bár büntetőeljárást csak a megbízatásának megszűnése után lehetne ellene indítani. A gyanú alapján viszont elvileg megfoszthatnák őt a tisztségétől, s ezzel szabad utat engedhetnének a nyomozásnak.

Ez a böngésző nem támogatja a flash videókat

Kolláth György alkotmányjogász viszont leszögezte: egy jogállamban az elévülést az államfő esetében is tiszteletben kell tartani. A szerzői jogok megsértése mindössze két évig terjedő szabadságvesztéssel sújtható, így ha Schmitt tényleg más tollával ékeskedett is a kilencvenes évek elején, az ügy már régen elévült. A büntetőjogi felelősség tehát szóba sem jöhet.

„Az elnök a morális hatalmi ág a köztársaságban, a helyes mértéket kell sugároznia. Akkor jó az elnök, ha keveset beszél, tesz, mond, de sugározza a jogállam eszméjét, és csak akkor szólal meg, ha baj van, de akkor meg kell szólalnia” – emlékeztetett ugyanakkor Sólyom László korábbi államfőnek a Népszabadságban megjelent nyilatkozatára Kolláth. Ennek alapja az államfő megkérdőjelezhetetlen erkölcsi tekintélye, ami szerinte most súlyos csorbát szenvedett.

Ha a plágium beigazolódik, az elnöknek mindenképpen be kellene nyújtania a lemondását – tartja az alkotmányjogász. De úgy véli, mindazoknak vállalnia kell a felelősséget, akik korábban erre a posztra jelölték, s a legjobb lenne, ha „mindjárt a diplomájukat és erkölcsi bizonyítványukat is odatennék mindehhez.”

Ez a böngésző nem támogatja a flash videókat

Aki mások előtt őt meg nem illető címet használ, illetőleg kitüntetést vagy egyenruhát jogosulatlanul visel, húszezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható” – ezt tartalmazza az egyes szabálysértésekről szóló kormányrendelet. (Az új, április 15-től hatályos szabálysértési kódexben ez a tényállás már nem szerepel.) Ha tehát az államfőtől a vélelmezett plágium miatt esetleg visszavonnák a doktori titulust, egyes vélemények szerint nem kizárt, hogy ezt a jogsértést a terhére meg lehetne állapítani, hiszen a disszertációt visszamenőleg minősítenék értékelhetetlennek.

Más források nagyobb óvatosságra intenek, mert amíg valakinek a kezében olyan érvényes dokumentum van, amely az érintettet a doktori cím használatára jogosítja, nem lehet helye felelősségre vonásnak. Emiatt az sem vetődhet fel, hogy a köztársasági elnök kézjegyével ellátott törvények érvénytelenek lennének. Ez akkor sem jöhetne szóba, ha az államfő a cím viselésére feljogosító okiratot hamisította volna, de ebben az esetben büntetőeljárást kellene indítani.

A helyzet Kolláth szerint azért is „igen bizarr”, mert az elnök gyakorolhat kegyelmet, miközben felvetődik, hogy korábban maga követhetett el bűncselekményt. Az abszurditás csúcsa az lenne, bár kétségtelen, hogy erre az elévülés miatt már nincs mód, ha az államfő e jogkörében magának kegyelmezne meg, és ehhez az igazságügyért felelős miniszter ellenjegyzését kérné.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    78 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS