belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
25. péntek

Sajókaza: 'Kikapcsolási moratórium van, lopási moratórium nincs'

Sajókazán rendőrökkel érkeztek az áramszolgáltató emberei, hogy a szabálytalan vételezést megakadályozzák.

Ónody-Molnár Dóra| NOL| 2010. február 18. |60 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

TVMACI | 2010. február 20. | 13:37:39

Kérdezhetek?

Miért lenne szabad lopni? Máshol is lehet? Konkrétan hol még? És nekem miért kell mindezt megfizetni?

Úgy egyébként úyg tudom, kártyás mérő annak jár, akinek valaha volt szerződése a szolgáltatóval és vállalja az adósság későbbi kifizetését. Aki feldob egy vezeteéket az oszloptra az ügyebár ettől még nem lesz ügyfél, így jogai sem lesznek.

Egyébként mekkora ökör lenne az a szolgáltató aki nem rohanna felszerelni egy órát, amelyre ELŐRE és nem SOHASEM fizetnek?

Valami itt nem igen áll össze.

békegalamb | 2010. február 19. | 19:26:31

Kedves daráló!
Örülj neki, hogy te ott vagy, ahol vagy. Ha hirtelen lezuhannál a mélybe, megnézném merre kapálóznál. Szerintem te is felkapaszkodnál a villanyoszlop tetejére, többre nem sok esélyed lenne a mai körülmények között hidd el.
Addig amíg nem tudod mit jelent azon a telepen élni könnyen beszélsz.
Igazából fogalmad sincs miről beszélsz.

békegalamb | 2010. február 19. | 19:02:31

daráló | 2010. február 19. | 08:46:12

Melyik kommentben írtam azt, hogy a dolgozó népnek arany élete van?
Nem találom.
De figyelmedbe ajánlok két mondatot a cikkből:
"Az Elmű tolerálja a szociális helyzet miatt bajbajutott emberek fizetési nehézségeit.Ezért lehet alapítványi segítségért, részletfizetési lehetőségért folyamodni - mondja Boros Norbert, a társaság szóvivője"

A fent leírt tolarenciát mindenképp érdemes kihasználni mindenkinek.
Ezt csupán azért ajánlottam szíves figyelmedbe, mert valóban kedvelem az állatokat.

daráló | 2010. február 19. | 15:43:32

Moderálási alapelvek- komment törölve -

daráló | 2010. február 19. | 15:35:20

calmie | 2010. február 19. | 12:32:01
Öngól, calmie: azért, mert fát is lopnak, nem fogom őket megérteni. Már csak azért, mert aki az erdészettől veszi a fát, legkésőbb őszig behozatja. Ezt meg én tudom, hogy télen senki nem gyújt fát legálisan. Gratulálok, jól megvédted őket.
Az fel sem merül bennem, hogy azért jártál ott, meg megtanítsd őket arra, hogy ha már az áram és a fa "ingyen" van, a maradékból hogy lehet úgy gazdálkodni, hogy ki ne derüljön, mi minden kerül még ingyen a birtokukba?
Miért van az, hogy egy szavadat sem hiszem?

Ja, mert ott van a cikkben: "Egy év telt el, a társaságunk egymillió forintot adományozott, hogy a telepen a családoknak fel lehessen szerelni az előrefizetős órát. Semmi nem változott, maradtak a lopások".
Bocs, de a helyi polgármesternek hamarabb elhiszem, hogy pontosan tudja, mi folyik a telepen, mint egy nicknek.
"Az áramot fűtésre, és a korán beköszöntő sötétség miatt főként világításra használják az emberek", szintén benne van a cikkben.

Innen sikerült néhány "bennfentesnek" elkanyarodni odáig, hogy ők nem is villannyal fűtenek, és nincs is nekik feltöltős mérőóra.
Öreg vagyok én már a mesékhez.

calmie | 2010. február 19. | 12:32:01

daráló,

AKARNI, vagy NEM AKARNI lopni, (vagy nem lopni) akkor lehet, ha van választási lehetőség. Az nem választási lehetőség ezen akaratot illetően, hogy csak akkor van áramom, ha lopom, nem lopnom semmiképp sem adatik meg. Márpedig itt, mint a cikk világosan kifejti, ez a helyzet. Kommentekből megtudhattad (helyesen), hogy ott, ahol kártyás villanyórát szereltek fel, azóta senki nem lopja az áramot (sem). Az elektromos fűtésről szóló adatot nem tudom, honnan szedte a szerző (felteszem, nyilván az áramszolgáltatótól, akinek közhangulatszításilag érdeke ezt terjeszteni, s lehet, hogy tán egy ilyen esetet valóban találtak), alapjában marhaság. Tavaly és e télen is hosszú időt töltöttem az érintett telep családjainál (szinte mindegyiknél), senki nem fűt árammal. Fával fűtenek (a többőtök által hiányolt férfiemberek a nap nagyobb részében épp fát gyűjteni vannak távol), esetleg ronggyal, szeméttel. Erősen bízom benne, hogy a lekötött áramot a háztartások többségében azóta visszakötötték, és nem ülnek a családok télvíz idején, 2010-ben a sötétben.

daráló | 2010. február 19. | 10:02:26

h.genoveva | 2010. február 19. | 08:47:42
Ezt a liberális szemléletet, hálistennek, 10%-os MSZP-vel nem lehet továbbvinni.
Most komolyan: hány olyan ember van az országban, akinek fűthető a medencéje, de nem fizeti ki a villanyszámlát?! A szoláriumot üzemeltetőnél nagy tábla hirdeti, hogy VAN szoli, feltűnne néhány embernek, ha nem fizet villanyszámlát. Hányan lehetnek?
Gondolom, sokkal többen, mint a putrisoron lakó áramtolvajok.
Ellenben, úgy gondolom, náluk esetleg SZABÁLYOSAN van bekötve a villany, szakember csinálta... Ez órási különbség, ahhoz képest, amikor pl húskampót kötnek 10 méter rézvezetékre, és azzal lopják az áramot: ha erősen fúj a szél, már le is esett a földre..
Tényleg valamilyen tragédiának kell történnie, hogy ez is szempont legyen? Hogy felfogható legyen, hogy nem csak illegális, de ÉLETVESZÉLYES, amit csinálnak?

daráló | 2010. február 19. | 09:56:32

Aki szerint a fizetős óra a megoldás, azt megkérném, hogy a következő egy hónapban (már nincs -10 fok) két szobát fűtsön fel egy ezer éves hősugárzóval. Csak hogy legyen fogalma arról, mennyivel kéne feltölteni a villanyórát előre.
Aztán természetes, üde és őszinte mosollyal az arcán fizesse be a csekket.

Aki nem AKARJA lopni az áramot, az arra használja, amire feltétlen muszáj: 4 db villanykörte, egy hűtő. Nem éjjel-nappal villanyfűtés, megy a tévé, megy a rádió, stb, stb, stb... mert ingyen van.

Ez nem csak lopás, ez szégyentelen pazarlás is!

daráló | 2010. február 19. | 09:53:23

Aranyos sorminták lettek a kommentjeim. Köszi.
Azért megkérdem: miért KELL lopni az áramot, nincs más választás?
Ezt nem ismerem.
A 40 ezres nyugdíjból élő öregnek miért nem KELL lopni soha semmit?

sydney | 2010. február 19. | 09:21:10

"kukucska13" - a hálózati veszteségekről már a 60-as években tanultam, de azok már régen benne vannak a kWó árban. A 800-1000 Ft-os számla csak átalánydíjas helyeken jöhet a távollétben, én pl.most 3 hónapja nem léptem be a lakásomba, és nyilván ugyanannyit fizettek ki a számlát befizetők, mint amikor használom a lakást. Viszont a gáznál évek óta a nulla fogyasztásért fizetek, most már 2 ezer feletti átalányt. Nem lehet ezekkel mit csinálni, mert lelőni nem szabad őket, és különben is jönnének újabbak.

daráló | 2010. február 19. | 09:07:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

puli | 2010. február 19. | 09:06:57

Egyre gyakoribb hogy magányos kihülés miatt meghalt idős embert találnak .
Érdekes de ez nem téma most itt.
E hír demonstrációja valaminek ,-meghívták a médiákat is .
A fő baj az hogy ezt a töblet fogyasztást is beépítik az adóinkba ,-miközben az áramszolgáltató cégek évről évre növekvő nyereséget zsebelnek be .
E cégek idegen tulajdonba kerültek .

daráló | 2010. február 19. | 08:59:28

Moderálási alapelvek- komment törölve -

daráló | 2010. február 19. | 08:54:30

Jó Pál | 2010. február 18. | 21:33:25
Ebből látszik, hogy milyen jól ismered őket..
A fegyveres erők azért kellenek, mert védeni kell az alkalmazottat.
Az előre fizetős mérő óra is fizetős, benne van a nevében, és azért nem megoldás, mert nem fizetnek az áramért, hanem lopják. Tök mindegy, hogy előre, kártyáról fizetnek ki havi 5 ezret, vagy sárga csekken, nem? Ha feltölti az órát 2500 Ft-tal, miközben VILLANNYAL FŰT!, mit gondolsz, meddig elég, te szerencsétlen?! Most komolyan, próbálj már két szobát felfűteni egy ezer éves hősugárzóval, aztán mosolyod legyen széles és természetes, mikor kifizeted a villanyszámládat!
Aztán megbeszéljük a többit...

Aki havi 2500-at tud a villanyra szánni (Retekklub déli híradó, ott monjda az öreglány, vagy hazudik, de akkor megint jól megvédted őket), annak villanyfűtés mellett egy 3 nap, nem több. A hónap 27 napján meg lopja az áramot.

Ez egyszerű, reális matematika, és mint ilyen: tökéletesen objektív.

daráló | 2010. február 19. | 08:47:49

Moderálási alapelvek- komment törölve -

h.genoveva | 2010. február 19. | 08:47:42

A villanyáramot nemcsak a cigányok lopják. Legalább annyi villanyt lopnak az uszómedencéket fütő gazdagok, a soláriumot üzemeltetők stb. A szolgáltató velünk fizetteti ki a veszteségét. PL. az utolsó villanyszámlám : energia dij:2744, mindenféle egyebek :2090, ÁFA:1199. Összesen 6033 Ft. Igy lesz a 2744 Ft.-ból több mint 6000.

daráló | 2010. február 19. | 08:47:15

... és nem hagyják évekig halmozódni. Akik helyett a villanyszámlát nem fogja kifizetni az önkormányzat, mert ők nem "védett felhasználók".

Most akkor nincs szegény embereknek évek óta munkájuk, de napközben nincsenek otthon, csak a kisgyerekes anyák. Hol vannak a férjeik, kedves állatvédők? Netán csak nem feketén dolgoznak, ezzel is még egy alkalommal meglopva a társadalmat, és plusz bevételekhez jutva: amiből kicsengethetnék a villanyt?
HA akarnák...

Nem kell a sóder. Épp elég jól ismeri itt mindenki a "nyomortelepek népét", és akinek olyan rózsás lelke van, hogy fegyveres rendőr kíséri a munkáját végző ember, nehogy a rózsás lelkű honfitársak esetleg kicsit meglincseljék őket "jogos felháborodásukban", mert a társadalom megint kirekeszti őket.

TE figyi, áruld el nekem, hogy a 40 ezret kézhez kapó nyugdíjas, a 28 ezret kézhez kapó kismama, aki munka után és bölcsis férőhely után kajtat, a gyerekét egyedül, minimálbérből nevelő anya, stb, stb: miért nem lopja az áramot? Miért van az, hogy van egy réteg, ahol "érthető, sőt jogos", ha lopnak bármit, míg ugyanolyan jövedelemből élő, BECSÜLETES embereknél meg érthető, ha nem lopnak, hanem megélnek?

Tudod mi, odaadom a házam, a fizetésem, a két gyerekem, mindent egy fél évre, és meglátjuk, hogy aztán mi lesz a véleményed, ha mások miatt fizetsz égig érő villanyszámlát.
Ezek az emberek ugyanis nem a milliárdos bevételeket elkönyvelő áramszolgáltatótól lopnak: tőlünk lopnak, tőled, tőlem, mindenkitől, aki fizet villan

csabaka | 2010. február 19. | 08:46:15

Moderálási alapelvek- komment törölve -

daráló | 2010. február 19. | 08:46:12

békegalamb | 2010. február 18. | 21:31:59
Barátom: a telepen kívül élő ember is ismeri a nyomort. Miért, szerinted az micsoda, hogy a fizetés 1/3-a megy el a villanyra, mert nem elég, hogy az áramszolgáltató simán kiszámlázhat kétszer!! annyi villanyt, mint három éve, és szerinte ez így áll arányban a fogyasztással, de tenni se lehet ellene semmit? Mert az óra hitelesítése potom 80 ezer, de a csekket ettől még be KELL fizetni, és sem a fogyasztóvédelemtől, sem máshonnan nem számíthat az átlagember segítségre?
Szerinted az korrekt, hogy ezek az emberek annyi jövedelemhez jutnak a semmiért, "mert családanyák", mint más kemény munkával, csak óriási különbség, hogy ők lopnak, a dolgozó, normális átlagember meg az ő számlájukat is fizeti?
Mit gondolsz, a dolgozók között nincs családanya-családapa? Vagy az nem érdekes, annak lehet nyomorogni, az nem baj, ha béréből nem tudja fizetni a rezsit, az ..... meg, de a drága jó tolvajok, a közösség meglopói, a környezetüket életveszélybe sodró (ugyanis a bekötés még mindig nem szakszerű) emberek, azok támogatást érdemelnek?

Ezt vak, valóságtól elrugaszkodott, inkább állatvédő, mint humánus mentalitást kell végre a kukába dobni!
Egyik szavatokkal ütitek agyon a másikat, de véditek ezt az életformát körömszakadásig.
NEM ez a réteg a legelesettebb, hanem az, amelyik a saját számláját ki akarja fizetni, de már nem tudja, viszont lopni nem fog akkor sem, ha többé nem lesz áram. Akinél szemrebbenés nélkül behajtják a tartozását, és nem h

csabaka | 2010. február 19. | 08:44:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

csabaka | 2010. február 19. | 08:43:39

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kukucska13 | 2010. február 19. | 07:51:48

kedves sydney Az áramszolgáltató a kiépített hálózat veszteségét a fogyasztóval fizetteti ki ez egy kicsivel több mint150 Forint. Ezért fordulhat elő vidéki viszonylatban, hogy aki elutazik pl.1 hónapra 800-1500ft díjról kap számlát.

sandor1 | 2010. február 19. | 07:22:05

Moderálási alapelvek- komment törölve -

subi2 | 2010. február 19. | 05:32:00

Moderálási alapelvek- komment törölve -

csőrike | 2010. február 19. | 00:07:39

Felettébb rasszista ez a cikk:))))

Jó Pál | 2010. február 18. | 23:53:08

Kedves kaputt,
Mi a tapasztalataink alapján szólunk hozzá,
nem előítéletek és propaganda alapján,
mert itt élünk Sajókazán.
Mi láttuk ma is,
hogy az előrefizetős villanyórával rendelkező szerencsés családok
az egyetlenek, ahol nem volt áramlopás.
Mi ebből arra következtetünk,
hogy az áramlopás nem genetikus hajlam kérdése,
hanem a kilátástalanságra adott adekvát válasz.
A Hatalom döntésén múlik, hogy kriminalizálja a szegénységet,
vagy emberszámba veszi azokat,
akiket kaputt, bolhás, daráló, Szepessy Zsolt, Vona Gábor
és minden náci testvérük oly szívesen démonizál.

sydney | 2010. február 18. | 23:45:19

A nagy tolvajok (ELMŰ, ÉDÁSZ, TIGÁZ, stb.) a törvény teljes szigorával vigyáznak arra, hogy csak ők lophassanak. Hogy jönnek ahhoz a szerncsétlen éhezők és fázók, hogy egy kicsit lopjanak (mert azt csak ők, a nagyok lophatják el). Kérdezzétek meg ezt a Borost, mennyi az évi jövedelme a ti befizetett áramdíjatokból? Vagy a vezérigazgatóké és parazita sleppjeiké? Na most láthatjátok: ez a kapitalizmus (a tőkés társadalom), de nektek a szocialista nem volt jó. Ti akartátok, hogy ez legyen. Ja, hogy nem olvastátok előtte Marx: A tőke című művét? Ez a ti bajotok. De még most sem késő, bár Sajókazán nehéz lesz, sötétben olvasni. Vegyetek néhány gyertyát addig is.Az áramSZOLGÁLTATÓK (hatóságok!)tavaly titokban vezették be a havi 150 Ft + ÁFA alapdíjat. Az is milliárdokat hoz Boroséknak.......Minden magyar villanyóra után akkor is fizetni kell havonta, ha el sem indul a mérő. Ha az egész ország elutazna egyidőben, az ELMŰ akkor is gazdagodna...

kaputt | 2010. február 18. | 23:31:28

békegalamb | 2010. február 18. | 23:07:25

Most azt akarjátok beadni itt nekünk, hogy ha felszerelnék a kártyás órákat, akkor mindenki aki eddig lopta az áramot, jó útra térne, és a lopott (ingyen ) áram helyett fizetne érte? (Meg a több éves tartozását is kifizetné?)

Ne nézzetek madárnak! Pár nap múlva minden ugyanúgy menne, (meg megy is) mint eddig. Mindenki, aki tudja, ugyanúgy visszakötné az életveszélyes illegális vezetékét vidáman lopná tovább az áramot.

békegalamb | 2010. február 18. | 23:07:25

Ha az önkormányzat logikusan dönt, akkor ma már minden kikapcsolt fogyasztó előre fizetne az áramszolgáltatásért.
Jóval kevesebb dolga és költsége lenne az ÉMÁSZ-nak, a rendőrségnek, a bíróságnak, az ügyvédeknek, a börtönöknek.
No de futja erre az adófizetők pénzéből!
Sőt még a döntéshozók juttatására is futja, akkor is ha a döntésük logikátlan és embertelen.
Mit szólnak ehhez az adófizetők?

Jó Pál | 2010. február 18. | 22:11:28

Kedves Csil!
Ezek a családok szeretnének fizetni az áramért, de erre nincs módjuk, mivel évekkel ezelőtt leszerelték a villanyórájukat. Egy évvel ezelőtt kérelmezték az előrefizetős mérőórákat, amihez törvényes joguk van. Hatvan családból négy kapott előrefizetős mérőórát,ők már fizetnek az áramért. A többiek nem kaptak ilyen villanyórát, mert az egy-két százezres adósságukat nem tudják átütemezés nélkül törleszteni. Az adósságkezelési szolgáltatást pedig megtagadta tőlük a saját önkormányzatuk.

Csil | 2010. február 18. | 22:06:37

Moderálási alapelvek- komment törölve -

AlterEgo | 2010. február 18. | 22:00:48

A cikkből kiderül, hogy az emberek nem szeretnének áramot lopni, és vannak segítőik is, akik pénzt is adtak a dolgok megoldása érdekében. Érdekes módon az önkormányzat azonban nem volt partner az adósságkezelésben, ez egészen hihetetlen, pedig még pénzbe sem került volna. Ami aztán hab a tortán, hogy még az a pénz, amit az áramszolgáltató átutalt, még az sem a jó célt szolgálja. Kiket képvisel ez az önkományzat, ha nem a saját polgárait?

Csil | 2010. február 18. | 22:00:14

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Jó Pál | 2010. február 18. | 21:51:18

Kedves Bolhás!

A mai tapasztalat nem támasztja alá feltételezésedet:
azon a kevés helyen, ahol föl van szerelve kártyás villanyóra, az áramkommandó nem talált áramlopásra utaló jeleket. Pedig ez a kommandó jó alaposan fölkészült, hogy mindenkit fülön csípjen. Ha hiszed, ha nem, az emberek megbecsülik, ha civilizált megoldást kapnak. Persze ezt onnan, ahol Te élsz, biztosan nehéz elképzelni. Nekünk meg nem kell elképzelni: mi itt élünk, és látjuk.

békegalamb | 2010. február 18. | 21:50:47

Takarékosság? Ugyan! A fenntartható hatalom fontosabb, mint a fenntartható fejlődés!

Bolhás | 2010. február 18. | 21:46:15

kaputt | 2010. február 18. | 21:26:36
"De akkor miért kell két szakasz rendőr a villanyszerelők mellé?"

Mert vigyázni kell a villanyszerelőkre. Nagyon vad népség :-))

Bolhás | 2010. február 18. | 21:44:37

Jó Pál | 2010. február 18. | 21:33:25
"Az előrefizetős mérőóra pedig takarékosságra ösztönöz"

Persze. Ha elviszik a házig az áramot, akkor simán átkötik, akár prepaid, akár postpaid :-)

Error404 | 2010. február 18. | 21:37:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Jó Pál | 2010. február 18. | 21:33:25

Kedves kaputt,
Természetesen a megfélemlítés céljából kellenek a rendőrök. A megoldás - az előrefizetős villanyóra fölszerelése - sokkal olcsóbb lenne, mint a fegyveres erők bevetése, meg a méregdrága börtönellátás. Az előrefizetős mérőóra pedig takarékosságra ösztönöz - tehát kisebb fogyasztást generál. Csakhogy az államhatalom nem spórolni akar, hanem le akar feküdni a legnyereségesebb külföldi nagyvállalatnak.

békegalamb | 2010. február 18. | 21:31:59

A telepen kívüli,nyomort nem ismerő emberek mindig könnyen ítélkeznek.
Megnézném, hogy ők mit tennének ha holnaptól ott kellene folytatni az életüket, ugyanolyan kilátásokkal, mint az övék.
Nos, kaputt és dikeszi! Bevállalnátok?
Megnézném mennyit változna a mentalitásod kedves kaputt és milyen irányba. Mert a soraidból ítélve azzal már most is vannak problémák.

kaputt | 2010. február 18. | 21:26:36

Jó Pál | 2010. február 18. | 21:12:56 Szerinted így van. De akkor miért kell két szakasz rendőr a villanyszerelők mellé?

kaputt | 2010. február 18. | 21:19:21

Jó Pál | 2010. február 18. | 20:56:15

Nincs rendben!
De az nincs rendben, hogy sajnos így van. Ezek a tények. Valószínűleg nem csak ők tehetnek róla, de sajnos most már nincs jelentősége, hogy jutottak ide.

Jó Pál | 2010. február 18. | 21:12:56

Kedves dikeszi,
én jól ismerem a telep lakóit. Biztosíthatok minden tisztelt olvasót, hogy több emberség van bennük, mint azokban, akik a fűtött szobájukból messziről ítélkeznek felettük.

békegalamb | 2010. február 18. | 21:11:02

Szegénységben, kilátástalanságban, áram nélkül, remény nélkül...aztán néhány hónap múlva már talán anya nélkül.
Ez vár a Sólyom telepen élő gyerekekre.
Lehet ezt még tovább fokozni?

Jó Pál | 2010. február 18. | 21:10:13

Ha jól látom, két sajókazai kommentelő van: békegalamb és jómagam.
A Sajókazán kívüliek mégis mindent jobban tudnak.

dikeszi | 2010. február 18. | 21:08:55

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Goliát | 2010. február 18. | 21:08:23

Lehetne, hogy a józan ész visszatérjen közénk? Akkor tessék végiggondolni: mit tennétek, ha reménytelen munkanélküliségben, kértségbeejtő szegénységben kellene élnetek, és a gyerekeiteknek nem jutna meleg otthon, étel, ruha? Vajon mit tennétek, ha mindenhol falakba, előítéletekbe, aljas uszításba ütköznétek, segítség, emberség, együttérzés helyett? Akarjátok kipróbálni? Igen, ha nincs más, akkor lopni kell. Mert nekik is joguk van az élethez, sőt, még nagyon sokmindenhez, amit mi - nem más - mi veszünk el, és tagadunk meg tőlük.

békegalamb | 2010. február 18. | 21:02:22

A hatalom, amely példát statuál természetesen a leggyengébbek sorsával játszadozik a sakktáblán. Mert azok, akikre most ismét bírósági ítélet és börtön vár, nemcsak évek óta mély szegények, de ráadásul többgyermekes édesanyák. A razzia során többnyire őket találták otthon az intézkedő szervek.

Jó Pál | 2010. február 18. | 20:56:15

Kedves Népszabadság!
Rendben van az, hogy kaputt primitív csőcseléknek nevezi a cigánytelepek lakosságát?

kaputt | 2010. február 18. | 20:34:24

daráló | 2010. február 18. | 20:16:13
A cigánytelepen még a rendőr mellé is rendőrt kell küldeni.
Pontosan ezt a mentalitásukat kell tűzzel vassal megszüntetni. De azonnal.
Annál nagyobb hibát nem lehet elkövetni, mint amikor a primitív csőcseléknek eltűrik a hatóságok hogy önbíráskodjanak, hogy törvényen felül érezzék magukat, és szabadjára engedik őket. (Mint ami 8 éve folyik itt)

daráló | 2010. február 18. | 20:16:13

Engem az érdekel, miért kell rendőrnek kísérni az áramszolgáltató embereit? Mivel nem az áramtolvajokat fogdossák össze, ennek netán más oka van?

Mintha erre nem nagyon térne ki a nol. Mondjuk azért volt ott rendőr, hogy ne érje még több atrocitás a dolgukat végzőket?
Mert ezek a drága jó emberek (hangsúly azon, hogy drága!) nem elég, hogy lopják az áramot, de még "sérelmezik" is, ha ebben akadályoztatva vannak?!
Engem inkább ez a vonal érdekelne: miért kell felháborodni, ha a lopásban akadályoztatva vannak?
Lehet, hogy ez is egyfajta népi hagyomány, ezért nem értem, (nem értjük), csak már felháborító, hogy egyre többször azoknak áll feljebb, akiknek inkább meghúzni kéne magukat: a tolvajoknak, a rablóknak, a bűnözőknek.

daráló | 2010. február 18. | 20:12:06

Jó Pál | 2010. február 18. | 19:58:18
Bocs, de a híradóban pont olyan családokat mutattak, akiknek "feltöltős" villanyórája van.
Akkor most van ilyen, vagy nincs ilyen? Ejj, hát nem mondja, hogy ezek a drága jó emberek hazudnak a tévében?!

Maradtak a lopások, naná, hogy maradtak: ingyen mégis csak jobb árammal fűteni, nem igaz?
Nekem is jobb lenne, csak én inkább (nő létemre) járok a családdal fát kitermelni, amit az erdészetnek ki is fizetek, haza is hozatok, mert így a legolcsóbb, és reggeltől estig fél óránként rohangálok a kazánhoz.

Mikor a dolgozó embereknek is egyre komolyabb gondot jelent kifizetni a rezsit - benne a villanyszámlát - , akkor itt nem lehet már többé arról beszélni, hogy szép dolog-e, hogy nekik nem lehet villanyt lopni, amit a többiek fizetnek meg.
Elég volt ebből!
Lopják az áramot, és kimennek az áramszolgáltató emberei, megszüntetik a helyzetet, és pont.
Ha egy ....ul rögzített vezeték az udvarra esik, agyoncsapja az áram az ott játszó gyerekeket, az jobb lenne?! Itt már a bekötés is "gagyi": életveszélyes.
Nem a kezüket vágták le, nem verték meg őket, nem kellett rögtön kp-ban kicsengetni az összeget. Szétszedték a vezetéket, és tessék megnyugodni: ma már ugyanúgy lopják az áramot, visszakötik egy fél órán belül. Ahogy a polgármester mondja: maradnak a lopások.

ügyifagyi | 2010. február 18. | 20:08:43

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Jó Pál | 2010. február 18. | 19:58:18

Ezeket az embereket már megbüntették, van aki éveket ült ezért.
Kiálltak a nyilvánosság elé, és megmondták, hogy szeretnének fizetni az áramért. Előrefizetős mérőórát kértek erre a célra. Az áramszolgáltató és az államhatalom azonban abban érdekelt, hogy fönntartsa ezt a helyzetet, és ne oldja meg. Ezek az emberek arra kellenek, hogy legyen kivel példát statuálni a hatalomnak.

tarkabarka84 | 2010. február 18. | 19:55:44

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kaputt | 2010. február 18. | 19:39:25

Helyesen: ...Miért kellene egyeseknek elnézni, hogy nem fizetnek azért, amit elfogyasztottak, vagy NEM megbüntetni őket

kaputt | 2010. február 18. | 19:37:50

Itt egyesek fordítva ülnek a bilin: "...Megkérdeztük, miért volt szükség arra, hogy újabb eljárásokkal és rendőrségi intézkedésekkel tovább súlyosbítsák a Sólyom telepi családok életét..."

Miért kellene egyeseknek elnézni, hogy nem fizetnek azért, amit elfogyasztottak, vagy megbüntetni őket, ha életveszélyes illegális megoldásokkal lopják az áramot. Furcsállom, hogy egyesekben ilyen kérdés merül fel, ha cigánytelepről van szó.

És nem merül fel a kérdés, mikor én, a nyugdíjas édesanyám, a szomszégd öreg bácsi, a munkanélküli család pár hónappal elmarad a számlák rendezésével. Pedig ez utóbbi társaság nem is lopja az áramot.

Jó Pál | 2010. február 18. | 19:08:28

Ezek a családok szeretnének fizetni az áramért, de erre nincs módjuk, mivel évekkel ezelőtt leszerelték a villanyórájukat. Egy évvel ezelőtt kérelmezték az előrefizetős mérőórákat, amihez törvényes joguk van. Hatvan családból négy kapott előrefizetős mérőórát,ők már fizetnek az áramért. A többiek nem kaptak ilyen villanyórát, mert az egy-két százezres adósságukat nem tudják átütemezés nélkül törleszteni. Az adósságkezelési szolgáltatást pedig megtagadta tőlük a saját önkormányzatuk.

szerotomi | 2010. február 18. | 19:05:08

Kinek a kezében is van még a kormány?
Akkor intézkedjen, ne bíráljon.

HIRDETÉS

Ma kora reggel két rendőrautónyi járőrrel érkeztek meg a sajókazai, zömében romák lakta Sólyom telepre az Émász szakemberei, hogy megakadályozzák a szabálytalan áramvételezést, és a céget ért kárról jegyzőkönyvet vegyenek fel. A helyzet télvíz idején különösen rosszul érinti a családokat, a telepen ugyanis szinte semmilyen közmű, így gáz sincs. Az áramot fűtésre, és a korán beköszöntő sötétség miatt főként világításra használják az emberek. Abból a kényszerű helyzetből, hogy adósságaik miatt már rég kikapcsolták a szolgáltatást, maguk is szabadulni akartak.

Egy éve az egyik családapát az áramügy miatt egy év börtönre ítélték. A történetet ekkor ismerhette meg a nyilvánosság: a filmes szakma a tavalyi filmszemle idején gyűjtésbe kezdett, hogy a bajbajutott családok házaiban újra legálisan lehessen áram. A helyzet látszólag a kriminalisztika körébe tartozik, miközben inkább szociálpolitikai megoldásokra lenne szükség. A családok ugyanis a tartós állástalanság miatt egyre mélyülő adósságokba kerülnek, és munkalehetőség híján az egyre karcsúsodó szociális ellátásokból képtelenek kifizetni hátralékaikat. Így a telepen tömegével kapcsolták ki a szolgáltatást, és szerelték le a szolgáltató szakemberei a villanyórákat. Ez ellen próbáltak „lázadni" az emberek.

A filmes gyűjtés eredményeként másfél millió forint jött össze, ebből akarták kezelni a sajókazai asszonygyülekezet tagjai az áramproblémát. Azt feltételezték, ha az önkormányzatnak pénzébe nem kerül (az adományból fedezhető lett volna a törvény által előírt önkormányzati önrész), akkor a testület megalkotja azt a rendeletet, amely hozzásegíti a rászoruló családokat az adósságkezelési szolgáltatáshoz. Csak így lehetett volna felszámolni az adósságcsapdát. A sajókazai testület azonban ezt nem szavazta meg, ezért nem sikerült elindítani az áldatlan állapot felszámolását, és az előre fizetős mérőórák felszerelését.

HIRDETÉS

- Az Elmű tolerálja a szociális helyzet miatt bajbajutott emberek fizetési nehézségeit. Ezért lehet alapítványi segítségért, részletfizetési lehetőségért folyamodni - mondja Boros Norbert, a társaság szóvivője, hozzátéve, a kormánnyal megállapodást kötöttek, hogy télvíz idején felfüggesztik a kikapcsolásokat. Csakhogy ezeknél a családoknál már rég kikapcsolták, de mint megtudtuk, „lopási moratórium" nincs. Megkérdeztük, miért volt szükség arra, hogy újabb eljárásokkal és rendőrségi intézkedésekkel tovább súlyosbítsák a Sólyom telepi családok életét, hiszen az ott lakók szabadulni akarnak ebből a csapdából, és minden tőlük telhetőt megtesznek a helyzet felszámolására, de ebben egyelőre az önkormányzat nem bizonyul partnernek. Boros szerint viszont más a helyzet: „Egy év telt el, a társaságunk egymillió forintot adományozott, hogy a telepen a családoknak fel lehessen szerelni az előrefizetős órát. Semmi nem változott, maradtak a lopások", fogalmaz. Hasonló rendőrségi akciók voltak másutt is az országban.

Az Elmü valóban utalt pénzt. Csakhogy, mivel az önkormányzat nem volt hajlandó az adósságkezelést elindítani a településen, azt sem lehetett felhaszni. Úgy tudjuk, a pénz most a sajókazai Faluszépítő Egyesület számláját hízlalja.

Címkék: áramár
 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    60 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS