belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
25. péntek

Rögtönítélő Fidesz: vége a kötelező tagságnak

Egy nap alatt megvitatta és elfogadta hétfőn a nyugdíjpénztár-választás szabadságáról szóló, a fideszes Selmeczi Gabriella által jegyzett törvényjavaslatot az Országgyűlés.

MTI| 2010. október 25. |152 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

nemválaszolok | 2010. október 26. | 09:11:20

PUBI | 2010. október 26. | 07:12:43

Nem engedték Brüsszelben a 7%-os hiányt, nem engedték elszámolni a mnyp-befizetéseket,ellenben meg akarják venni a MOL-OROSZ KÉZBEN LÉVŐ 20%-NYI RÉSZESEDÉSD.Majd kifizettetjük a zemberekkel!!!! VIKTOR TE ÉS A BANDÁD ELLOPJÁTOK A PÉNZEMET!!!! MOCSK.S ALAK VAGY EZZEL A B@NDÁDDAL EGYÜTT!!!!! Tolvaj miniszterelnöke van az ORSZÁGNAK!!!! DE NYUGI EZT A ZEMBEREK NEM FOGJÁK ELFELEJTENI NEKED!!!!!!!!!!!


NE LÉGY ENNYIRE ELKESEREDVE, VAGYUNK NÉHÁNY SZÁZEZREN, AKIKNEK EZ NEM TETSZIK, NAGYON NEM TETSZIK, DE TUDOD ELŐBB-UTÓBB A NARANCS IS MEGROHAD. ÚGYOGY NE AGGÓDJ! FEL A FEJJEL, EZ MÉG NEM LEFUTOTT JÁTSZMA. MATOLCSY PONT MOST HAZUDIK A PARLAMENTBEN.

Makk Marci | 2010. október 26. | 07:23:32

PUBI!
Ne süllyedj le a színvonalukra. Igazad van,meg is értelek de akkor se...

venember | 2010. október 26. | 07:22:36

Nyitunk, emberek:
Tolvajok, sikkasztók, zsarolók támogatói:
tudodki | 2010. október 25. | 22:32:02
késpapírolló | 2010. október 25. | 22:29:19
veritas | 2010. október 25. | 22:38:31
Kisöreg41 | 2010. október 25. | 22:47:02
Bondi | 2010. október 25. | 23:22:05
ekekeke | 2010. október 26. | 03:33:50
3.14159265 | 2010. október 26. | 01:38:14
Kis növekmény is növekmény. És a sikkasztó az sikkasztó, mese nincs. mert a parlament a Btk.-t nem változtatta meg, nyilván nem volt rá idő. Vegytiszta sikkasztás ez, emberek, természetesen támogatható. Azbesztgyomor nem akadály. Cusi, Hagyó és társaik sírva könyörögnek a receptért.

Makk Marci | 2010. október 26. | 07:21:33

Bondi! 74090124!
Én kiszámoltam,nagyon kedvezőtlen körülményekkel...pl az eddigi befizetéseket nem vettem figyelembe pedig a kezdetektől tag vagyok. 20 évem van vissza a nyugdíjig, akkor is jobban járnék ha most belépek mintha maradok az állami nyugdíjban.
Excell JBE függvény...
Ha kell kifejtem,de nem akarok senkit számokkal untatni.

PUBI | 2010. október 26. | 07:12:43

Nem engedték Brüsszelben a 7%-os hiányt, nem engedték elszámolni a mnyp-befizetéseket,ellenben meg akarják venni a MOL-OROSZ KÉZBEN LÉVŐ 20%-NYI RÉSZESEDÉSD.Majd kifizettetjük a zemberekkel!!!! VIKTOR TE ÉS A BANDÁD ELLOPJÁTOK A PÉNZEMET!!!! MOCSK.S ALAK VAGY EZZEL A B@NDÁDDAL EGYÜTT!!!!! Tolvaj miniszterelnöke van az ORSZÁGNAK!!!! DE NYUGI EZT A ZEMBEREK NEM FOGJÁK ELFELEJTENI NEKED!!!!!!!!!!!

74090124 | 2010. október 26. | 07:02:13

és mi a fedezete a már nyugdíjas visszatérők "veszteségei" jóváírásának?
csak nem az lesz, hogy megtartható a mnyp, de valami más járulék formájában beszedik ezen veszteségek leírásának (vagyis: többet osztunk vissza nekik, mint amit befizettek ) fedezetét?

(lehet, hogy hülye) kérdés: az önkéntes nyp kevesebb taggal, kisebb működési költségekkel, jobban teljesített (az enyém legalábbis), mint a kötelező mnyp. nem lehetne mostantól az mnyp is hasonlóan működő szervezet? :P (önkéntes alapú, és több hozamot is hozna, ha-ha)

veritas: javaslod az önkéntes nyp tagságot az állami mellett - PONTOSAN elmagyaráznád, miben különbözik az amúgy tökhasonló (nagyrészt állampapírban tartott klasszikus portfolió) az önkéntesnél, amiért azt ajánlod, míg a mnyp ellen nagyon tiltakozol?
félve kérdezem ezt is, bár talán nem hülyeség, ha az önkéntesek tudnak működni, pedig senkit sem köteleznek a belépésre, nem lehet, hogy a mnyp is tudna, ha kevesen maradnak is benne? legfeljebb kénytelen lenne szorítani a működési költségein stb., a racionalizálás sosem árt :)

74090124 | 2010. október 26. | 06:59:19

jó kezdeményezés visszaadni a választás szabadságát. nem csoda, hogy azt az emberek nagy többsége támogatja - én is támogatom, bár nem akarok változtatni, de azt tartom helyesnek, ha a jogom megvan rá.
de akkor mire kell a 14 havi járulékfizetés, ha (ahogy a Fidesz várja) mindenki rohan vissza az állam ölelő karjaiba?
és ez az ötlet volt előbb (14 havi járulék "átirányítása", a választás szabadságának visszaadását már utólag találták ki hozzá.
akárhogyis, ez ellentmond annak is, amit a nemzeti együttműködés programjában megfogalmaztak ... félve mondom, de csak nem füllentettek akkor ott egy kicsit?

Makk Marci | 2010. október 26. | 06:47:35

hóvirág!
Emlékezz az előző rendszerre... Ott is kellett közös ellenség,hogy az igazi problémákról eltereljék a figyelmet,a hatalmukat meg tudják őrizni. Most ugyan az a recept, csak a név más. Párton belül ott voltak a szocdemek-most orbán dezertőrökről beszél-országon belül ott volt a klerikus reakció,az imperialista kémek,ügynökök,a másként gondolkodók-uez most is megvan csak épp kommonista liberális gyurcsányista hazaárulók.. Külső ellenség is bőven akad,IMF EU szlovákok,idővel lesz ebből is több ismerve őket. 98-02-ben is össze voltunk veszve szinte mindenkivel. Már csak egy nagy hatalmas szovjetunió hiányzik a képből....
Régi,bevált recept ez,csak azt felejtik el mindig az alkalmazói ,hogy mi lett általában a vége.
A nyugdíjról meg csak annyit,hogy pofázhat nekem orbán,20 évem van vissza,kiszámoltam,ha most lépnék be akkor is jobban járnék mint az államival.. Aki meg akar és hisz nekik lépjen vissza,sőt adja nekik oda az önkéntes pénztárát is ! Oszt jónapot!

hóvirág | 2010. október 26. | 06:33:58

Ez a bank- és tőkeellenesség már abnormális. Nem tudom a Fideszes elvtársak, hol a jó büdös francban tartják a pénzüket? A párnacihában vagy a felcsúti takarékszövetkezetben? Úgy csinálnak, mintha nem lennének millióik, milliárdjaik, mindegyiknek van valamilyen érdekeltsége, ahol gondolom ő is tőkésként viselkednek. A Csányi úr, mint bankárt nem akarna már elbeszélgetni velük, vagy az ő bankja is vérszívó, rohadt kapitalista? Mert akkor onnan is ki kéne lépni! Nem érzik, hogy ez az egész úgy abnormális, ahogy van?

hóvirág | 2010. október 26. | 06:26:21

Ki találta ki ezt az önálló képviselői indítványt? Most kell dönteni, a jóváírás meg mindennek a szabályait majd később, egy éven belül dolgozzák ki. Ez normális? A Selmeczi döntene úgy valamiben, hogy majd egy év múlva megtudja, hogy amúgy mi lesz annak a tartalma? Az rendben van, hogy ők hülyék, de mindenkit hülyének néznek, és mindenkire rá is akarják kényszeríteni ezt az agyament gondolkodásukat? Én már rettegek, hogy mikor melyik szót találja ki valamelyik, mi hagyja el a száját, mert abból biztos, hogy törvény lesz!

vilike1966 | 2010. október 26. | 06:17:57

Javaslom mindenkinek aki itt nagyon okos, hogy a nminden év jan 31-ig megkapott jövedelem igazolásban leigazolt levont magánnyugdíjpénztári befizetéseit adja össze, majd nézze meg a legutolsó nyugdíjfolyíószámla kivonatát, érdekes lesz. (ott azt keresse, hogy mennyi a megtakarítás tényleges értéke)

vilike1966 | 2010. október 26. | 06:14:25

Tévedsz komám, 98-tól van kötelező. 1994-ben alakultak meg az első nyugdíjpénztárak.
Én is akkor léptem be.
1999-ben viszont ki, mert leszázalékoltak és rokkantnyugdíjas lette.
De még egy adalék, az önkéntes nyugdíjpénztáramban 1999-ben több mint 400 eFt-ot fizettek ki a leszázalékolásomkor, míg az hb a magán pénztári tagdíjamból az állam felé 117 eftal számolt el.
Beszkenneljem öcsi?

kerpeter | 2010. október 26. | 05:45:54

Én nem örültem a magánnyugdíjpénztárok megalakulásának, nem is léptem, be, mert már öreg vagyok. De közgazdász vagyok, és meggyőztek, hogy enélkül nem lesz finanszírozható az állami rendszer, durván kell emelni a korhatárt, és csökkenteni a juttatásokat. A magánnyugdíjrendszer ezen sokat segít, és bevonja az öngondoskodás elemét.

Most a Fidesz és csahosai annyit hazudnak egyetlen kottából, hogy erről a szintről Gyurcsány álmodni se tudott volna. Van itt minden, csúnya magántőke, tőzsde - érdekes, a kapitalizmus büszke építése során ezek nálunk szitokszavak lettek. Nálunk úgy látszik nem csak a szocializmus, a kapitalizmus sem működik. Ők egy sajátos magyar útra indulnak, a turáni nemzeti szocializmus felé???

Most elveszik a megtakarításokat azoktól, akik elkezdtek volna gondoskodni magukról, hogy mégis legyen egy kis nyugdíjuk, majd ha a nagy rendszer összeomlik, vagy nem akarnak 70 éves korukig dolgozni.

Persze valahol, valahogy, valamikor, valamiképpen majd mindenkit kárpótolnak, ezen még gondolkodnak egy kicsit. De elvenni most veszik el.

Aki nem akar átlépni, azokra meg rádöntik a nyugdíjpénztárakat a szabad választás jegyében. Ez valóban hihetertlen cinizmus.

De a fontos az, hogy a 300 forintokat megőrizték a zemberek számára!

nemválaszolok | 2010. október 26. | 05:39:35

vilike1966 | 2010. október 26. | 05:36:03

"Kicsit gondolkozni kellene már. A feleségem 1995 óta nyugdíjpénztár tag.
Minden évben elérte a nyugdíjplafont a jövedelme. (vagyis a max nyugdíjat, nyugdíjpénztári tagdíjat vonták tőle). És itt jön a csavar: eddig befizetett a nyugdíjpénztárba 6,4 mill ft-ot. A nyár elején megkapott folyószámláján van 2,4 mill ft."

Na erre lehet mondani, hogy ez akkora hazugság,mint ide Kiskunlacháza, vagy akár azt is mondhatnám, mint ide Felcsút. Már csak azért is buktál, mert magánnyugdíjpénztár '98 óta van kisöreg. Megbuktál, mint Rottenbiller.

nemválaszolok | 2010. október 26. | 05:36:20

ekekeke | 2010. október 26. | 03:23:24

"Remek.
Most akkor a magánnyugdíjpénztárak meg kápráztassák el a tagjaikat, hogy minél kevesebben hagyják el őket, illetve új tagok már nem kötelezően, hanem önként lépjenek be hozzájuk.
Végre lesz verseny."

Na megjött szűklátókörű elvtárs is.

És akkor hol is van verseny? Az állami mit is kínál tulajdonképpen? Valamiféle alamizsnát, könyöradományt, ahogy éppen neki tetszik, nemde.

vilike1966 | 2010. október 26. | 05:36:03

Kicsit gondolkozni kellene már. A feleségem 1995 óta nyugdíjpénztár tag.
Minden évben elérte a nyugdíjplafont a jövedelme. (vagyis a max nyugdíjat, nyugdíjpénztári tagdíjat vonták tőle). És itt jön a csavar: eddig befizetett a nyugdíjpénztárba 6,4 mill ft-ot. A nyár elején megkapott folyószámláján van 2,4 mill ft.
És nem lehetett kilépni belőle.
Akkor kinek az érdeke a nyugdijpénztárak fenntmaradása. Akik üzemeltetik. És ezek után lehet kommentelni!
Ha sima állampapírba vagy csak folyószámla lekötésbe tettem volna már akkor is legalább a tőke megmarad.
Akkor ki lop?
Ki él meg jól a nyugdíjpénztári befizetésekből T. kommentelő társaim?

dekimi | 2010. október 26. | 05:13:58

Most már csak azon kell izgulni,hogy Gerinctelen Pál sürgősen kihirdeti-e a törvényt?Gondolom izgulnak a Fideszék is.Ez gondolom nagyon izgalmas kérdés.

dekimi | 2010. október 26. | 04:55:03

Tudod ekekeke ezt majd az unokádnak meséd el aki az elosztó-kirovó rendszer miatt nem fogja megkapni csak a fele nyugdíját.Egyébként érdekes,hogy ez a mini Duce ha hatalomra kerül,mindjárt a nyugdíjakhoz nyúl.Valószínű az övé biztos.

ekekeke | 2010. október 26. | 03:33:50

Így siránkozik Baka F:
"A magánnyugdíjpénztárak egy része jövő év végén becsukhatja a boltot. Azok biztosan, ahol kétezer alá esik a taglétszám, erről ugyanis jogszabályok rendelkeznek."

És ezért kéne most hüppögni?
Mert a "hungarikumként" mszp-szdsz-világbank ötletként az országra erőszakolt kötelező magán(!)modell néhány szereplője, 13 év háboritatlan dőzsölés után lehúzza a rólót?

Na ne.
Majd most verseny lesz. Hát küzdjenek meg ők is a régi és új ügyfeleikért.
Tegyék vonzóvá magukat.

ekekeke | 2010. október 26. | 03:23:24

" Hamarosan mindenki otthagyhatja nyugdíjpénztárát és visszaléphet a tisztán állami rendszerbe, ha jószántából így dönt.
A képviselők 293 igen szavazattal, 9 nem ellenében fogadták el a szabad pénztárválasztásról szóló, múlt pénteken beterjesztett jogszabályt.

A törvény megszűnteti a pályakezdők kötelező nyugdíjkassza-tagságát, illetve lehetőséget ad a jelenlegi mintegy hárommillió tagnak, hogy eldöntse, a nyugdíjkasszák vagy inkább az állam kezelje a pénzét. A visszalépésről mindenki 2011 végéig dönthet."

Remek.
Most akkor a magánnyugdíjpénztárak meg kápráztassák el a tagjaikat, hogy minél kevesebben hagyják el őket, illetve új tagok már nem kötelezően, hanem önként lépjenek be hozzájuk.
Végre lesz verseny.

chili | 2010. október 26. | 02:28:26

nem eloszor mondom, hogy a fidesz ugy viszonyul az mszp-hez, mint Al Capone a csirketolvajokhoz. Fideszfanokat jol elkabitottak 8 ev alatt a ballib oldalra szort hazugsagok. Jo lenne, belatni mar vegre.

1kritikus | 2010. október 26. | 01:56:50

nemválaszolok | 2010. október 26. | 00:45:30

"a Fidesz nem olyan gerinces, hogy élből megszüntesse a magánnyugdíjpénztárakat, egyszerűen csak ellehetetleníti őket azzal, hogy megzsarolja, megfélemlíti a tagjait, akik majd esetleg kényszerűségből átlépnek az államiba, ahol persze majd semmilyen 20 év múltán jövő kormány nem fogja őket kártalanítani, meg kárpótolni az elvesztett hozamokért, sőt, még a nyugdíjuk is majd csak könyöradomány lesz. Egyszerűen kivéreztetik a pénztárakat, és annyi. Úgyhogy igen, tolvaj banda."

Részlet a 2010. kormányprogramból:
68.oldal, 4.3 fejezet

"Nem engedjük, hogy az állami nyugdíjak mellett szolgáltatást biztosító
magánnyugdíj-pénztári rendszer megtakarításai veszélybe kerüljenek"

Szóljon, akinek világos az összefüggés és leesett a tantusz, hogy a fentiek fényében mit jelent a kormányprogram ezen kétértelmû pontja.

Kivérezetik és ellehetetlenítik a magyug-pénztárakat, majd megvédik tôlük - maguknak - a polgárok megtakarításait.

Az évszázad bûnügye: Orbán és Selmeczi 3 millió embert rabolt ki egyszerre.

katarakt | 2010. október 26. | 01:54:28

fideszfan | 2010. október 25. | 22:49:54
Bocs de Mucius Scaevola nem hős hanem beteg volt. A furulyavelejűség nevű betegségben szenvedett. Ők nem éreznek fájdalmat. Bár csoda, hogy akkor hogyan érhette meg a hadrafoghatóság életkorát? Nem tudom.

nemválaszolok | 2010. október 26. | 01:47:34

3.14159265 | 2010. október 26. | 01:38:14

nemválaszolok!
"A stílust - akármilyen is - le kell tudni hámozni arról, hogy valójában mit is tesz a kormány. Ha az arogáns megnyilatkozásokat figyelmen kívül hagyjuk, akkor csak két dolgot tett:"

Nos, ugye van egy mondás, hogy a stílus maga az ember. És ezzel mindent elmondtam. Ami pedig azt illeti: nem tudom figyelmen kívül hagyni az arrogáns stílust, ugyanis aki a mi pénzünkből eltartott nép szolgája, mert ugye nekik ez a feladatuk, ezt ők maguk mondták, a nép szolgái, akkor ne legyen arrogáns, ne legyen pökhendi és felfújt, és főleg ne akarja megmondani és eldönteni helyettem, hogy nekem mi a jó.

Na ja, és tényleg nem hal bele senki, ha a kárpótlást az utókorra bízza, csak akkor annyi, hogy ne mutogassanak visszafelé. A bagoly mondja verébnek, hogy nagyfejű esete forog itt fenn. :))

katarakt | 2010. október 26. | 01:47:29

Most mit csodálkozunk? A vörös iszap katasztrófa után is három napra megszületett a törvény. Javaslat megírása, beterjesztése és elfogadása. Ez demokráciában világrekord lenne. Maga a legfőbb vezető és "nincs kegyelem" apródja hirdette ki az ítéletet. Az igazságszolgáltatást idejük sem volt megkérdezni. Meg minek is. Akkor most ez demokrácia vagy diktatúra? Bocs, befejezem mert csöngettek. Itt a nagy fekete autó.

1kritikus | 2010. október 26. | 01:42:08

veritas | 2010. október 25. | 22:58:17
"fideszfan | 2010. október 25. | 22:49:54 írja: " Ehhez képest a szocik kivonulása még múcius scévola hőstette is lehetne."

Helyesen: Mucius Scaevola (valódi nevén Gaius Mucius)"

Kösz, máskor biztosan nem téveszti el senki.

Elárulnád, hogy ilyen magas fokú humán háttérrel magad írod, vagy csak sokszorosítod a fidesz-brossúrákat?

3.14159265 | 2010. október 26. | 01:38:14

nemválaszolok!
A stílust - akármilyen is - le kell tudni hámozni arról, hogy valójában mit is tesz a kormány. Ha az arogáns megnyilatkozásokat figyelmen kívül hagyjuk, akkor csak két dolgot tett:
- aki akarja, választhatja az állami "politikusok nagyszerű igéretei" fantázianevű "portfóliót".
- a magán-nyugdíjpénztári tagoktól +8% adót szed, a kárpótlást rábízza az utókorra
Azért ebbe nem fog belehalni senki.

1kritikus | 2010. október 26. | 01:28:25

1kritikus veritas | 2010. október 25. | 22:34:26

"meg kell szüntetni azt a garanciavállalást, hogy az állam a magán nyugdíjpénztártagok követeléseit biztosító Alap fizetőképességét a központi költségvetés által garantálja."

Amíg a "Manyug"-ok invesztíciójának egy része törvényesítve és kötelezôen magyar államkötvénybe vándorol, addig logikusan a garanciát is vállalja az állam, a költségvetés.

"Az állam a központi költségvetés /az adófizetők/, az emberek terhére ne garantáljon semmit."

Ha piacgazdaságban az állam elôír valamilyen konkrét befektetési formát (pl. államkötvény), ami neki (államnak) kedvez, viselje csak annak a garanciális terheit is.

Nehogy már a nyugdíjukra elôtakarékoskodó, emellett adózó kisemberek dotálják magánvagyonukkal is a gazdaságirányítók hibás fiskális politkájáért az államot!

nemválaszolok | 2010. október 26. | 01:10:36

3.14159265 | 2010. október 26. | 00:51:24
Nos, a helyzet az, ha ez lenne a nagy Nemzeti Együttműködés Rendszere, hogy a vezér arra ébred, hogy most akkor nekem kell ez a pénz és elveszem, akkor én sajnos nem tudom magam biztonságban érezni. Ha nem kérik, hanem elveszik ukkmukkfukk, az bizony egy becstelen cselekedet, ilyet mondjuk útonállók tesznek. Ha szépen kölcsönkérik, akkor esetleg odaadom. De így? Csak ellenszenvet váltanak ki.

A kormánytól pedig jobb ajánlatra ne várjon senki, nem az a fajta. Amit mondtam, megmondtam. Kétharmad az mindenre feljogosít - gondolhatják ők.

3.14159265 | 2010. október 26. | 00:59:07

nemválaszolok!
Kár találgatni előre mennyi tagot sikerül átszédíteni az állami rendszerbe.
Jelenleg a forintban kifejezhető megtakarításért cserébe csak egy közösségi élményt kap cserébe a polgár: osztozhat az általa (még) szeretett jelenlegi politikusok szebb jövőbe vetett hitében.
Ez kevésnek tűnhet még egy fideszes szavazónak is.
Szerintem érdemes várni, hátha lesz jobb ajánlata is a kormánynak.

nemválaszolok | 2010. október 26. | 00:58:11

3.14159265 | 2010. október 26. | 00:51:24

Kártalanítás nem lesz, az már biztos. Ha egy törvény hozok einstandolásról, és nem teszem le azzal egyidőben az asztalra azt is, hogy hogyan kárpótolom az érintetteket, akkor a szándék sincs meg rá. Az a kárpótlás, hogy beléphetsz az állami rendszerbe. Nos, ez nem kárpótlás a 14 havi járulékrészért és a hozamokért, ami ugye tulajdonképpen a jelenlegi megtakarítás összege, plusz a 14 havi elmaradt utalással növelt összeg után járna, mert ugye azt is befektetnék, de nem fogják. És van még valaki, aki elhiszi Matolcsynak hogy itt 2 éven belül 6%-os növekedés lesz? Ugyan már! Ami pedig a mostani osztogatást illeti SzJA-ban és más egyéb, hasonló jellegű kiadásokban, az bizony 2013-ban 700 Mrd-os lyukat üt a költségvetésen. Tehát már most lehet gondolkodni, hogy azt hogyan fogják betömni? Akkor mit fognak lenyúlni: a bankszámláinkat?

3.14159265 | 2010. október 26. | 00:51:24

Kádárt is éltette a tömeg 1957 május 1.-én, és utána is.
De számít ma, hogy mit igért pld. 1977-ben a dolgozó népnek?
Mire nyugdíjba érek, nekem is ennyit fog számítani mit igér ma a kormány.

Az hogy tolvaj-e Orbán, vagy sem, az ki fog derülni abból, hogyan kártalanítja a magán-nyugdíjpénztári tagokat.
Hogy ez a padlás-söprés eredményes-e, azt is 1-2 év múlva lehet kiszámolni. A magyar GDP-nek kell versenyt futnia a pénztárak hozamával.

nemválaszolok | 2010. október 26. | 00:45:30

3.14159265 | 2010. október 26. | 00:37:50

No ne aggódj, a Fidesz nem olyan gerinces, hogy élből megszüntesse a magánnyugdíjpénztárakat, egyszerűen csak ellehetetleníti őket azzal, hogy megzsarolja, megfélemlíti a tagjait, akik majd esetleg kényszerűségből átlépnek az államiba, ahol persze majd semmilyen 20 év múltán jövő kormány nem fogja őket kártalanítani, meg kárpótolni az elvesztett hozamokért, sőt, még a nyugdíjuk is majd csak könyöradomány lesz. Egyszerűen kivéreztetik a pénztárakat, és annyi. Úgyhogy igen, tolvaj banda.

Osszián | 2010. október 26. | 00:41:18

Pí, ebben igazad van, magam is írtam ilyet: jön majd egy másik kormány és visszacsinál mindent.Óriáasi veszteséggel, mert rehabilitálni mindig többe kerül, mint ha mennek a dolgok a maguk útján.

Ez a magyar sors: ellopnak tőled sokszor mindent: padlásodat söprik, aztán jön valami kárpótlás, ha bukik a tolvaj.

De attól ez még igazi tolvajkormány marad, most már mindörökké.
És nyilván van még egy két simlis húzás a tarsolyában.

A birkák meg bégetnek, mint tegnapelőtt, amikor a főtolvaj kukorékolt és fiszutlázva üvöltözött a téren, az isten barmai (egy kettő itt is van köztük), meg tapsolt: Viktor, Viktor...

3.14159265 | 2010. október 26. | 00:37:50

A másik: "végleg meg kellene szüntetni a magánnyugdíj-pénztárakat."
Ez nem menne másképp, csak mint annak idején a TSZ-be léptetés.
Egyenként kellett meggyőzni a parasztokat az agitáló bizottságnak: párttitkár, körzeti megbízott és kalasnyikov elvtárs.
Nem valószínű, hogy ez újra megismétlődne.

3.14159265 | 2010. október 26. | 00:24:40

Osszián!
Ha nem ez a kormány kártalanít, akkor majd egy másik.
Nem kellene azt feltételeni, hogy a nemzeti-együttműködés-rendszere tovább élne mint pld. a Kádár-rendszer. Főleg úgy, hogy már nincsenek itt a szovjet tankok és a technikai határzár.

Osszián | 2010. október 26. | 00:20:48

Na ne csináld, pí, ne csináld.
A tolvajkormány még eztán dolgozza ki, hogy kártalanít-e, hogyan, mikor, és egyáltalán: lesz-e ebből valami.
Nem úgy néz ki, mert a szőke azt mondta: "bármi lehetséges"
Szíjjártó meg azt mondta: "Lehet, hogy már többé nem kell utalni a pénztáraknak" (mindenki átlép - lószart, papa)
Egy másik képviselő meg ma azt mondta a parlamentben:

"Terítsük le a nagy bikát!"

A 14 havi tagdíj, 420 milliárd forint eltérítésével megsebeztük a nagy bikát, ezzel a törvénnyel pedig kivéreztetjük - mondta a pobbikos Sneider Tamás, aki szerint most már le kellene teríteni, hogy ne okozzon több kárt, vagyis végleg meg kellene szüntetni a magánnyugdíj-pénztárakat."

Úgyhogy pí, ne védd a védhetetlent.
Tolvajkormányunk van,
Nem Hagyó módra - bár már kezdem elhinni, hogy az is fideszes rágalom, meg a többi.
Mert EZ a tolvajkormány.

3.14159265 | 2010. október 26. | 00:15:12

Tolvajozni még korai, a jelenlegi álláspont szerint kártalanítani fogják a magán-nyugdíjat fizetőket.
Az átlépőket sem érdemes bántani, fel lehet fogni úgy is, hogy ők egy igen speciális portfóliót választanak: Annyi lesz a "hozam"-uk amennyit a jövő politikusai megszavaznak nekik évente a költségvetésekben.

Hogy hosszú távon mi a bizonytalanabb: az értékpapír-piaci hozam vagy egy politikus igérete? Szerintem ezen kár vitatkozni, ez hit kérdése.

Osszián | 2010. október 26. | 00:15:12

Hogy mi az emberek érdeke, veritas?
Hát az én érdekem most az lenne, ha lekeverhetnék neked két egyforma rettenetes nagy pofont, de csak azért, mert a butaság mindig felbőszített: semmi más annyira, mint a konok értetlenség, ja és ha 100-szer elmond valaki valamit, főként ha az marhaság.
Mi a francból vagy te, hogy csak fújod, fújod ugyanazt, nem papagájként, bocsánat a papagájoktól, hisz még azoknak is több értelmük van az 1 dekás agyukkal.

Tehát a tolvajkormány lenyúlta a jövő évi pár százezres befizetésemet, a saját érdekemben.
A tolvajkormány erre rá fog faragni.
Előbb vagy utóbb.

veritas | 2010. október 26. | 00:07:11

Moderálási alapelvek- komment törölve -

venember | 2010. október 26. | 00:05:58

Záróra előtt.
Tolvajok, sikkasztók, zsarolók támogatói:
tudodki | 2010. október 25. | 22:32:02
késpapírolló | 2010. október 25. | 22:29:19
veritas | 2010. október 25. | 22:38:31
Kisöreg41 | 2010. október 25. | 22:47:02
Bondi | 2010. október 25. | 23:22:05

veritas, ha nem bírsz magaddal, felírlak még egyszer. Mert megérdemled. Jövök holnap is.

veritas | 2010. október 26. | 00:04:39

Moderálási alapelvek- komment törölve -

veritas | 2010. október 26. | 00:03:41

Moderálási alapelvek- komment törölve -

fideszfan | 2010. október 26. | 00:02:47

Moderálási alapelvek- komment törölve -

veritas | 2010. október 26. | 00:01:26

Moderálási alapelvek- komment törölve -

3.14159265 | 2010. október 26. | 00:00:31

Nem kellene így nyírni egymást ez ügy miatt.
Aki akar átlép. A saját megtakarításainak a felajánlásával bárki hitet tehet Orbán mellett.
Ennyivel is kevesebbet kell majd a többieket sarcolni.

fideszfan | 2010. október 25. | 23:59:49

Moderálási alapelvek- komment törölve -

veritas | 2010. október 25. | 23:56:20

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ordító egér | 2010. október 25. | 23:54:25

fideszfan | 2010. október 25. | 23:45:49

"...Egérke!
A konferencián az hangzott el (ORBÁN VIKTOR orra alól), hogy 1/3-ra kell növelni a takszövök arányát a banki szektorban. Én úgy gondoltam, odafolyik a lovetta. (oda is fog!)..."

Szívesen meghallgatnám Simlicske Lajost, hogy hogyan képzeli a takarékszövetkezetek feltőkésítését, illetve hogy ebből mennyi pénzt lehet lenyúlni.
Az az ember egy zseni, biztosan el tudná magyarázni érthetően.
Hacsak nem úgy lesz, hogy minden hű katona kap egy ilyen szövetkezetet a hűségéért.

Mint régen a birtokadomány.

fideszfan | 2010. október 25. | 23:53:14

Moderálási alapelvek- komment törölve -

veritas | 2010. október 25. | 23:53:12

Moderálási alapelvek- komment törölve -

dit54 | 2010. október 25. | 23:51:44

Hogy az én befizetésem hol van, az magánügy! DE! Nem veszteséges, SŐT! Kéretik megpukkadni!!!! VERITAS!

nemválaszolok | 2010. október 25. | 23:49:41

fideszfan | 2010. október 25. | 23:48:20

:)) :))

nemválaszolok | 2010. október 25. | 23:48:41

veritas | 2010. október 25. | 23:46:44

dit54 | 2010. október 25. | 23:41:57 írja: "Veritas! Te honnan a viharból tudod, hogy KINEK MI AZ ÉRDEKE??? Te észlény!!"

"Amennyiben a maga befizetése "Lehman Brothers” s hasonló kötvényekben van "fektetve", mit gondol - nem papíron, a virtuális kimutatásban - hanem a valóságban: mennyit ér?"

Hm. Hiába, elég értelmetlen magácska.

fideszfan | 2010. október 25. | 23:48:20

Moderálási alapelvek- komment törölve -

veritas | 2010. október 25. | 23:46:44

Moderálási alapelvek- komment törölve -

fideszfan | 2010. október 25. | 23:45:49

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nemválaszolok | 2010. október 25. | 23:45:40

fideszfan | 2010. október 25. | 23:42:26

Az biztos is, hogy csökkenni fog az árfolyama az államkötvényeknek is, és majd a 300 milliárdot bekebelezik majd a feléért, vagy még kevesebbért. Orbán a legnagyobb tolvaj, ez felér 8 évi lenyúlással is.

nemválaszolok | 2010. október 25. | 23:42:37

veritas | 2010. október 25. | 23:38:15

A lényeg az, hogy megtudtuk végre, hogy Orbán fejezte be az '56-os forradalmat is. Szánalmas vagy veritas. Hiába nyomod itt az igét, nem veszed észre, hogy senkit nem sikerül megtérítened? TE TÉNYLEG EGY BEÉPÍTETT KOMMENTELŐ VAGY. Fizetést is kapsz érte?

És majd selmeczi gabika fogja átvilágítani ugye, az a kalácsképű szerencsétlen, aki csak vigyorogni tud?

fideszfan | 2010. október 25. | 23:42:26

Moderálási alapelvek- komment törölve -

dit54 | 2010. október 25. | 23:41:57

Veritas! Te honnan a viharból tudod, hogy KINEK MI AZ ÉRDEKE??? Te észlény!!

ordító egér | 2010. október 25. | 23:40:51

fideszfan | 2010. október 25. | 23:34:31

"Megvan a válasz egérke!"

Nem kekeckedni akarok, de mi van, ha nekem az MLSZ vezére (és a főtitán jóbarátja) és az ő pénzintézete a leginkább szimpatikus. Nem 14 hónap múlva, hanem most.

Úgy látszik, hogy Stanglis Gabriella szenátor asszony semmit nem okosodott amíg hál' istennek nem tudtunk róla semmit.

veritas | 2010. október 25. | 23:38:15

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nemválaszolok | 2010. október 25. | 23:37:33

Bondi | 2010. október 25. | 23:22:05

nemválaszolok | 2010. október 25. | 23:13:21

˝68. oldal: nem engedjük, hogy az állami nyugdíj mellett szolgáltatást biztosító magánnyugdíjpénztári rendszer megtakarításai veszélybe kerüljenek. Ez van a Fidesz kormányprogramjában."

Na ennyit erről. HAZUG FIDESZ!˝

Mielőtt ilyen butaságokra ragadtatod magad, ajánlom, nézzed meg:
Szinte minden elúszott, amit tavaly a magánnyugdíj pénztárakhoz befizettek."

Hát én nem ragadtattam magam butaságokra, ugyanis ha megnézed a Fidesz kormányprogramját, bizony ez van benne, ezzel szemben nem ez történik.
Érdekes módon, az én pénzem nem úszott el, vagy pedig hazudik Szász Károly, a PSZÁF elnöke. Lehetséges ez?

fideszfan | 2010. október 25. | 23:37:29

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tusa | 2010. október 25. | 23:35:51

Alkotmánymódosítás szükséges, mert mint az elmúlt hónapok bebizonyították, vissza lehet és vissza is élnek a képviselői indítvány lehetőségével. Hovatovább már szinte minden így kerül a Parlament elé, kizárva a hagyományos és egyeztetési kötelezettségekkel járó utat. Elő kellene írni, hogy egy-egy ülésszak alatt maximum x képviselői előterjesztés lehet.

nemválaszolok | 2010. október 25. | 23:34:54

Nem is tudtam, hogy az állampapírok ilyen kockázatosak, hogy ezért meg kell szüntetni a magánnyugdíjpénztárat. Történetesen az én MNy pénztáramnál a portolói 91%a államkötvény. Ilyen szar lenne? De tényleg?

fideszfan | 2010. október 25. | 23:34:31

Moderálási alapelvek- komment törölve -

késpapírolló | 2010. október 25. | 23:29:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

fideszfan | 2010. október 25. | 23:29:20

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ordító egér | 2010. október 25. | 23:28:56

veritas | 2010. október 25. | 23:27:04


"Az állami mellett válaszd az önkéntes nyugdíjpénztárat."

Na ne! Akkor hol itt a szabad választás?

késpapírolló | 2010. október 25. | 23:27:33

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ordító egér | 2010. október 25. | 23:27:20

A kormány csak a javunkat akarja. Adjuk oda?

fideszfan | 2010. október 25. | 23:27:18

Moderálási alapelvek- komment törölve -

veritas | 2010. október 25. | 23:27:04

Moderálási alapelvek- komment törölve -

venember | 2010. október 25. | 23:26:52

Itt az ideje az ismeretfelújításnak.
Tolvajok, sikkasztók, zsarolók támogatói:
tudodki | 2010. október 25. | 22:32:02
késpapírolló | 2010. október 25. | 22:29:19
veritas | 2010. október 25. | 22:38:31
Kisöreg41 | 2010. október 25. | 22:47:02
Bondi | 2010. október 25. | 23:22:05
Kicsit aggódom. Rengeteg hozzászólás, de a lista nem akar nőni.

ordító egér | 2010. október 25. | 23:25:09

Az lenne a kérdésem, hogy ha valaki szabadon szeretne úgy dönteni, hogy magánnyugdíjpénztári tag szeretne lenni - mert például most kezd el dolgozni -, azt hogyan teheti meg, ha a tagdíja nem juthat el a nyugdíjbiztosítóhoz, mert az 0%-os a honatyák döntése alapján?

nemválaszolok | 2010. október 25. | 23:23:31

veritas | 2010. október 25. | 23:20:00

nemválaszolok | 2010. október 25. | 23:15:39

Azt sem tudja, hogy milyen portfóliója van?

Látja, ez a műcirkusz arra is jó, hogy ezt sok ember megnézte s megnézi"


DE MILYEN JÓ IS AZ, HA VALAKI MEGMONDJA, HOGY MIT TUDOK ÉS MINT NEM, MEG HA VALAKI MEGMONDJA, HOGY MIT CSINÁLJAK ÉS MIT NE!

venember | 2010. október 25. | 23:22:18

késpapírolló | 2010. október 25. | 23:13:32
venember bácsi, a nővérke eggyel kevesebb bogyókát adott ma?
egyébként a bácsi melyik magánpénztárba fizet?
vagy már nyugdíjasnak tetszik lenni?

Aki kíváncsi, hamar megöregszik, ha egyáltalán megéri. És akkor jön a meglepetééééés... nem fog nyugdíjat kapni! Node hol a 2/3? Vagy esetleg másnak is húsba vág a dolog? És BEM lehet csak úgy lekerülni a listáról, de nem ám. Inkább el kell gondolkozni azon, hogy milyen a sikkasztók támogatójának lenni. Pláne ha nem is fizetnek érte.

késpapírolló | 2010. október 25. | 23:22:06

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nemválaszolok | 2010. október 25. | 23:21:49

NaNI | 2010. október 25. | 23:17:09

Ehhez csak annyit, hogy mindenki a saját bőrén tapasztalja majd meg, amikor itt lesz az ideje, hogy milyen ellátást kap, és milyet nem, ki és ki nem. Ha majd lesz egy egyszerű kötelező alapellátás, és azon felül pedig majd térítési díjat kell fizetni, illetve kiegészítő biztosítást, akkor a mostani fidesz rajongók is biztosan nagyon boldogok lesznek, mert ez meg fog történni.

fideszfan | 2010. október 25. | 23:21:22

Moderálási alapelvek- komment törölve -

veritas | 2010. október 25. | 23:20:00

Moderálási alapelvek- komment törölve -

fideszfan | 2010. október 25. | 23:19:15

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tudodki | 2010. október 25. | 23:18:25

Elnézést a Hócipő jellegű hozzászólásért, de ennyit utoljára a megboldogult nyolcvanas években röhögtem politikai témájú gondolatokon/sziporkákon, a Ludas Matyi cikkein és Árkus József Parabola című adásain. Zseniális gyűjtemény gyűlik itt (is), balról és jobbról. Egyébként, a NOL is hozzáteszi a magáét, a címben rejlő hangulatteremtő erő fenomenális: Rögtönítélő Fidesz! De áldozati oltár tűzbe azért ne tegyük kezünk, mint Mucius Scaevola.
Kellemes éjszakát!

nemválaszolok | 2010. október 25. | 23:17:55

veritas: Mi lenne, ha nem akarna minket mindenáron meggyőzni az ostoba szövegével. Az, hogy kinek miféle portfoliója van, függ attól, hogy egyrészt milyen pénztárnál van és mire adott megbízást. Nemde? Na most elég, ha én aggódok a pénzemért, a kormány ne aggódjon helyettem, meg Ön se.

veritas | 2010. október 25. | 23:17:23

Moderálási alapelvek- komment törölve -

NaNI | 2010. október 25. | 23:17:09

Fn.hu Lázár Jánossal készített mai interjújából idézem: „A lényeg az, hogy Magyarország kínáljon perspektívát a húszas és harmincas éveiket taposók számára. „
Az újságírótól: „A citált mondatát én úgy értelmeztem, hogy már a negyvenes korosztály is annyira beleszocializálódott a múlt rendszerbe és a rendszerváltásba, hogy az ő irányításukkal semmi esély a kilábalásra.”
Lázár: „Jól értelmezte.”
Mi van e szavak mögött? Az, hogy a FIDESZ-nek, nem számítanak a társadalom azon széles rétegei, akik 40-50-60 évesek, pedig az ő általuk termelt / előállított javakból és adókból „gazdálkodik” a kormány - a 30-asok mellett - MOST és még 10-20-30 évig! Szerintem ez üzenet a negyvenes vállalkozóknak is, mivel ők szintén a „leírt” korosztály tagjai, szemben a kormány „vállalkozás-élénkítési” szemfényvesztő dumáival.
A magán-nyugdíjpénztári megtakarítások törvénybe foglalt lenyúlása után, nem lepne meg az egészségügyi ellátásból e korosztályok kiszorítása, vagy egyéb, „önkéntes” lépésnek álcázott - valójában kormánycélok kényelmes megvalósítását kiszolgáló – újabb és újabb tisztességtelen módszer bevetése sem!
Nem is tudom kinek kellene ezekhez a lépésekhez, tervekhez gartulálni Orbánnak -a „nemzeti összefogás” –i dumapárt és „hamarjában” áthajtott törvénymódosítások „hoppmester”-ének, vagy az új nyugdíjas ügyek "előretolt" k.biztosának , vagy Lázár Jánosnak?

fideszfan | 2010. október 25. | 23:15:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nemválaszolok | 2010. október 25. | 23:15:39

veritas | 2010. október 25. | 23:11:48

dit54 | 2010. október 25. | 23:02:44 figyelmébe ajánlom a | 2010. október 25. | 23:09:43 alatt írtakat."

Én meg figyelmébe ajánlom, hogy nem illik más fütyijével verni a csalánt, sem neked, sem Orbánnak.

veritas | 2010. október 25. | 23:13:35

Moderálási alapelvek- komment törölve -

késpapírolló | 2010. október 25. | 23:13:32

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nemválaszolok | 2010. október 25. | 23:13:21

"az állam nem ügyeskedhet, nem változtathatja kénye-kedve szerint a törvényeket és a szabályokat. 15 oldal: kiszámíthatóvá és tervezhetővé tesszük a jövőt; 68. oldal: nem engedjük, hogy az állami nyugdíj mellett szolgáltatást biztosító magánnyugdíjpénztári rendszer megtakarításai veszélybe kerüljenek. Ez van a Fidesz kormányprogramjában."

Na ennyit erről. HAZUG FIDESZ!

fideszfan | 2010. október 25. | 23:13:12

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ordító egér | 2010. október 25. | 23:13:00

Ez most valamiféle guinness rekord kísérlet?

A fiúk most mutatják meg, hogy egy év alatt is lehet annyit lopni mint nyolc alatt?

Hogy a p.i.c.s.á.b.a. lehet 3 millió ember évtizedes megtakarításairól úgy dönteni egy nap alatt, hogy "a jóváírás szabályait is ezt követően dolgozzák ki".

Kik választották ezeket a birka zombikat?

veritas | 2010. október 25. | 23:11:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nemválaszolok | 2010. október 25. | 23:11:39

veritas: Arany bogárka, azért azok nagy része államkötvényekben van. :)) de köszönjük a tanácsot.

veritas | 2010. október 25. | 23:09:43

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nemválaszolok | 2010. október 25. | 23:09:33

Kisöreg41 | 2010. október 25. | 23:05:40

"A megkérdezettek 95 százaléka egyetért azzal, hogy a jövőben az emberek szabadon dönthessenek pénztári hovatartozásukról, miközben ezzel ellentétes álláspontot az állampolgárok mindössze 3 százaléka vallott. A megszokottakkal ellentétben, elenyésző volt (2 százalék) azok aránya, akik nem tudtak vagy nem akartak válaszolni a feltett kérdésre."

Ez a 3 % milyen hangos tud lenni... Rajta! fel a népszavazásra? Még nem égtetek eleget?"

Kisöreg41: úgy látszik, nem tudod értelmezni a mondatot, ugyanis a szabad választás lehetőségének való örülés nem azonos azzal, hogy valaki ki is akar lépni a magánnyugdíjpénztárból. Tehát kár előre örvendezni bármiféle égésen is. Ki kell várni a végét, ha 300 forintért képesek voltak az emberek az urna elé járulni, akkor képesek lesznek 120-300 ezer forintért is odajárulni. :))

fideszfan | 2010. október 25. | 23:08:55

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nemválaszolok | 2010. október 25. | 23:06:24

tudodki | 2010. október 25. | 22:32:02

"Láthatóan baloldalon csak félremagyarázni tudják a nyugdíjpénztár körüli eseményeket, megmagyarázni nem. Ebben a témában is dühöng a pánikhangulat"

Bocsika, de a magyarázkodás mintha nem a balodalon lenne, hanem a kormány oldalán. És már elnézést kérek, de nagyon meg lehetsz vezetve, ha te azt hiszed, hogy magánnyugdíjpénztári megtakarításai csak egy esetlegesen baloldalinak vannak (nem is tudom, hogy ezt honnan veszed, tán van róla listád?, de 2 millió 800 ezer embernek, és biztos hogy vannak köztük orbánisták is, és nem hiszem, hogy ők üdvrivalgásban történek ki, hogy elveszik a pénzüket. Lehet, hogy te igen.

venember | 2010. október 25. | 23:06:23

veritas | 2010. október 25. | 22:49:20
venember | 2010. október 25. | 22:43:51
"Ugye nem gondolja komolyan,..."

Sajnálom. Erről a listáról csak egy módon lehet lekerülni; ha valaki nyilatkozik, hogy a sikkasztók világcsúcstartóival (mégiscsak 3 millió ember, az már valami!) nem vállal közösséget. És akkor a mezei nyuggereket még nem is számoltam.

Kisöreg41 | 2010. október 25. | 23:05:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

dit54 | 2010. október 25. | 23:02:44

TE, VERITAS!!! Menj már a józsiddal a p.csába! Ilyen idült embert én még nem pipáltam Az ÉN PÉNZEMET VISZIK!!!! MEG AZOKÉT LOPJÁK EL AKIK BIZTOSÍTANI AKARTÁK A JÖVŐJÜKET!!! Mért vagy gyopár.?? Menj már aludni, de gyógyszert VEDD BE!!!!

nemválaszolok | 2010. október 25. | 23:00:27

Nadir | 2010. október 25. | 22:50:02

"Viktor mikor takarodsz a magán nyugdijammal?Mennyit kaszáltál a kolontári gáton!Éljen az Orbán rablás!"

Apuka marha nagyot kaszált a kolontári gáton, hiszen csak ő szállított oda dolomitot, így áttételesen Viktorka is sokat zsebelt.

veritas | 2010. október 25. | 22:58:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Nadir | 2010. október 25. | 22:53:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

veritas | 2010. október 25. | 22:53:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

fideszfan | 2010. október 25. | 22:53:32

Moderálási alapelvek- komment törölve -

fideszfan | 2010. október 25. | 22:52:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Nadir | 2010. október 25. | 22:52:34

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Nadir | 2010. október 25. | 22:50:02

Moderálási alapelvek- komment törölve -

fideszfan | 2010. október 25. | 22:49:54

Moderálási alapelvek- komment törölve -

veritas | 2010. október 25. | 22:49:20

Moderálási alapelvek- komment törölve -

venember | 2010. október 25. | 22:48:37

Tolvajok, sikkasztók, zsarolók támogatói:
tudodki | 2010. október 25. | 22:32:02
késpapírolló | 2010. október 25. | 22:29:19
veritas | 2010. október 25. | 22:38:31
Kisöreg41 | 2010. október 25. | 22:47:02
Még van hely.

Kisöreg41 | 2010. október 25. | 22:48:14

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Kisöreg41 | 2010. október 25. | 22:47:02

Moderálási alapelvek- komment törölve -

piccola | 2010. október 25. | 22:44:48

mserussi: jó kérdés...

venember | 2010. október 25. | 22:43:51

Tolvajok, sikkasztók, zsarolók támogatói:
tudodki | 2010. október 25. | 22:32:02
késpapírolló | 2010. október 25. | 22:29:19
veritas | 2010. október 25. | 22:38:31

mserussi | 2010. október 25. | 22:39:43

amit tőlük vonnak....nem rólam van szó ugyanis

HIRDETÉS

A képviselők 293 igen szavazattal, 9 nem ellenében fogadták el a múlt pénteken beterjesztett jogszabályt. A kormánypártok mellett azt a Jobbik is támogatta, az LMP nemmel szavazott, a szocialista politikusok pedig a javaslat vitája során kivonultak az ülésteremből, és a voksolástól is távol maradtak.

Az indítvány megnyitja a jelenlegi magánnyugdíjpénztár-tagok számára az átlépés lehetőségét az állami nyugdíjrendszerbe, megszünteti a pályakezdők magánnyugdíjpénztárba való belépésének kötelezettségét, valamint az elmúlt években a vegyes rendszerből nyugdíjba vonultak esetében megteremti az állami rendszerbe történő visszalépés utólagos lehetőségét.

A törvény - amelynek sürgős kihirdetését kérték a képviselők a köztársasági elnöktől - a társadalombiztosítási nyugdíjrendszerbe történő visszalépésre 2011. december 31-ig ad lehetőséget. A jogszabály a kihirdetését követő napon lép hatályba.

HIRDETÉS

Az Országgyűlés előzőleg döntött arról, hogy a javaslatot a házszabálytól való eltéréssel, egy nap alatt megtárgyalja. Ezt a döntést a Fidesz, a KDNP és a Jobbik támogatta, nemmel voksolt az MSZP és az LMP.

Selmeczi Gabriella nyugdíjvédelmi miniszterelnöki megbízott a törvénnyel kapcsolatban közölte: annak révén mindenki visszakapja a saját pénze feletti rendelkezés szabadságát. Elmondta: az indítvány rendelkezik arról, hogy a magánnyugdíjpénztár-tagok a vagyonukat átvihetik és kezeltethetik az állami pénztárban. Leszögezte: ha valaki a magánnyugdíjrendszerből visszalép az államiba, akkor viszi magával a rá eső tulajdonrészt, ennek mértékét a magánnyugdíj-tagságon belüli portfólió összetétele határozza meg.

Az érintett az egyéni számláját viszi magával, a számlán lévő vagyont nyilvántartják majd, de hogy milyen járadékban részesülhet az átlépő, annak szabályait a közeljövőben dolgozzák ki.

Selmeczi Gabriella elmondta azt is: aki a vegyes rendszerből nyugdíjasként tér vissza az államiba, annak jóváírják a veszteségét, és úgy kezelik a már nyugdíjban lévőket, mintha korábban ki sem léptek volna az állami rendszerből, azaz a magánnyugdíjpénztárba befizetett összegekért - amelyet átadnak az állami kasszának - cserébe megkapják az állami nyugdíjuk száz százalékát, szemben a mai 75 százalékkal.

Aki úgy dönt, hogy magánnyugdíjpénztár tagja marad, annak azt a 14 hónapot jóvá kell írni, ameddig a pénztáraknak nem utalták a pénzt; a jóváírás szabályait is ezt követően dolgozzák ki - közölte a fideszes politikus.

A miniszterelnöki megbízott a javaslat hétfői parlamenti vitájában arról is beszélt: senki sem kötelezhető arra, hogy pénzét a "nyugdíjtőzsdén" kockáztassa, valamint hogy a magán-nyugdíjpénztári tagok a válság miatt komoly veszteséget szenvedtek el, befizetéseik egy része elveszett.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    152 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS