A magyar média legbefolyásosabb szereplője lesz Rogán Antal. A jövendő miniszter felügyeli majd azt a kommunikációs szuperhivatalt, amely 1500 állami intézmény és cég reklámköltéseit intézi. A kassza pedig tele van: a perselyben 25 milliárd forint ragadt.
Egy fillért sem költött még a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) abból a két keretből, melyre még tavasszal írt ki közbeszerzést. Az NKOH jelenlegi gazdája, a Miniszterelnökség azt közölte a Népszabadsággal, hogy a keretösszegért folyó verseny még nem zárult le. Csak a végleges nyertesek kihirdetése után lehet költeni a pénzt.
Óriási befolyásra tesz szert, aki a kommunikációs milliárdokat felügyeli. Idén elég volt egy pletyka ahhoz, hogy Rogán Antal barátja, Habony Árpád a negyedik helyre kerüljön a legbefolyásosabb médiaszemélyiségek listáján. Kormányzati körökben azt lehetett hallani, hogy az NKOH létrehozása Habony ötlete volt. A hivatalt az Orbán Viktor és Simicska Lajos között folyó háború miatt alapították. Mivel 2010 után a legtöbb állami cég élére Simicskához hű menedzserek kerültek, ők dönthették el, hol és mikor reklámoznak. Az NKOH-t azzal a céllal hozták létre, hogy minden egy kézbe kerüljön.
Rogán Antal a magyar médiaipar főszereplője lesz Reviczky Zsolt / Népszabadság |
A 25 milliárd jelentőségét mi sem mutatja jobban, mint a Magyar Reklámszövetség 2014-re vonatkozó kimutatása: tavaly 189 milliárd forint volt a teljes reklámtorta. Bár az állam nem fordíthatja a teljes összeget hirdetésekre – hiszen a reklámfilmek, plakátok legyártása is pénzbe kerül –, ha csak húszmilliárdért vásárolnak reklámidőt és -helyet, akkor is az állam lesz a legnagyobb szereplő a piacon.