Anyakönyvi kivonatok: hárít a magyar külügy
A tárca ezt írta: „A hazai anyakönyvezési és az azokhoz kapcsolódó útlevélkérelmek vonatkozásában a külképviseletek kizárólag közreműködői szerepet töltenek be, ami az említett kérelmek átvételére és azoknak a döntésre illetékes belföldi magyar hatóságoknak diplomáciai futárposta útján való továbbítására terjed ki.
A külképviseletek – a KKM közreműködésével – e feladatuknak folyamatosan és zökkenőmentesen eleget tesznek, tehát a hazai anyakönyvezés terén kialakult helyzet nem a kérelemtovábbítás időtartamának tudható be, hanem az illetékes belföldi hatóságok (Budapest Főváros Kormányhivatala, valamint a 2015. április 1-jét megelőzően illetékes Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal) érdekkörében bekövetkezett hatásköri változások következménye.
A KKM egyúttal jelzi, hogy a nemzeti légitársaság megszűnését követően a tárca alapvetően speciális gyorspostai szolgáltatások igénybevételével biztosítja a diplomáciai futárküldemények továbbítását. A diplomáciai posta speciális nemzetközi jogi státuszát a küldemény csomagolása és megkülönböztető jellege jelzi, a haladéktalan továbbítást pedig a gyorspostai szolgáltatók igénybevételével biztosítja a KKM.”