Az oszlopokon elhelyezett hirdetések okozta közúti balesetekről a KSH nem gyűjt adatot, korábban sem volt ilyen felmérése, erről soha nem készített elemzést és hasonló sincs folyamatban – tájékoztatta lapunkat Farkas-Varga Éva, a KSH osztályvezetője. Ehhez képest a csütörtöki kormánytájékoztatón Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter azzal indokolta az oszlopokon elhelyezett hirdetések tilalmának feloldását, hogy a KSH adatai alapján nincs összefüggés a balesetek száma, illetve az oszlopokon szereplő reklámok között.
A Fidesz-kabinet négy éve közlekedésbiztonsági okokra hivatkozva tiltotta be a villanyoszlopról lógatott hirdetéseket. Ám valós mozgatórugóként sokan már akkor azt sejtették, hogy az évi milliárdos haszonnal kecsegtető jogokat a baloldalinak tartott Bleuer István vállalkozása, az Esma birtokolta. Az így értéktelenné tett társaságot idén áprilisban vásárolta meg Bleuertől a kormányfő bizalmasaként ismert Garancsi István.
Az ügylet bejelentése előtti napokban a közlekedésért felelős nemzeti fejlesztési tárca megkeresésünkre még határozottan kiállt a tilalom fenntartása mellett, mondván, a közúti feltételekben azóta nem állt be lényegi változás. Két hete azonban a Rogán Antal vezette gazdasági bizottság a szaktárca egyéb közlekedési törvénymódosításaihoz mellékelve – így kikerülvén a plenáris vitát – már indítványozta is az oszlophirdetések újbóli engedélyezését.
Tulajdonosváltás után radikális jogszabályváltozás Kurucz Árpád / Archív |