Pamutpamlag | 2011. március 9. | 23:14:54
Szerintem ne képezzünk több kardiológust sem!
Semmi szükség rájuk, hisz hányan kardoznak manapság?
:-)
cirmuli | 2011. február 28. | 15:04:53
Lehet hogy már más is írta, de üzenném azon okoskodóknak, akik úgy vélik Pokorni csak bakiként mondta, hogy balneológia és tudta, hogy az nem bálnával kapcsolatos, csak utána tért át a bálnatenyésztés tudományára...Emberek keressetek példát bárhol a nagyvilágban arra, hogy HOL tenyésztik a bálnát. Mert eddig csak a mészárlásáról és védelméről olvastam. Azt hogy tenyésztik, tudományként nos még nem találtam meg.
cirmuli | 2011. február 28. | 14:45:07
Lehet hogy már más is írta, de üzenném azon okoskodóknak, akik úgy vélik Pokorni csak bakiként mondta, hogy balneológia és tudta, hogy az nem bálnával kapcsolatos, csak utána tért át a bálnatenyésztés tudományára...Emberek keressetek példát bárhol a nagyvilágban arra, hogy HOL tenyésztik a bálnát. Mert eddig csak a mészárlásáról és védelméről olvastam. Azt hogy tenyésztik, tudományként nos még nem találtam meg.
dvhr | 2011. február 27. | 17:43:52
evianna:
"Szakletesitesben es szakinditasban is elsodleges lenne a tarsadalmi (gazdasag, tudomany, kultura) igeny, konkretan a munkaero-piaci elorejelzes. Ezzel szemben ma meghatarozo az (elobbit csak masodlagosan figyelembe vevo) intezmenyi (let)erdek: mit tudunk kepezni, mire van erdeklodes (jelentkezo), mire kapunk felveteli keretet? Ebben a MAB nem nyilvanithat velemenyt, csak a minosegben. (Szelsoseges fiktiv peldaval illusztralva: egy jol megtervezett "balnatenyeszto szak"-ot is akkreditalnia kell, fuggetlenul a vegzok iranti nyilvanvalo hazai "igeny"-tol.)"
Bazsa Gyorgy: Valtozasok, valtoztatasok, megrazkodtatasok a magyar felsooktatasban az elmult ket evtizedben
http://www.fgsze.hu/kiadvanyok/im_tartalom.pdf
Rá Dios | 2011. február 27. | 11:13:45
Nyilván akad az akkor kifizetett számlák közt néhány, amit Fidesz-közeli bálnatenyésztő nyújtott be :-)
bubu64 | 2011. február 26. | 18:09:39
Szerintem fogalma nem volt róla, kiírták egy papírra , hogy a balneológia nem bálnakutatás, mutogatták neki és így próbálta menteni a menthetőt. De az is lehet, hogy a Gyurcsány tehet erről is.
krapulax | 2011. február 26. | 07:44:59
Érdekesség: A Széchenyi tervben 1999-2002 között kemény százmilliárdokat utalt ki a Fidesz haveri önkormányzatoknak, vállalkozásoknak fürdőfejlesztésre. A legtöbb életképtelen volt, s ma is az. Jobban jártak volna, ha konzultálnak egy-két balneológussal, ha a Széchenyi terv nem a pénzlenyúlásról szólt volna, hanem működő fürdőkultúra megteremtéséről.
tark | 2011. február 26. | 07:42:19
Moderálási alapelvek- komment törölve -
medve1942 | 2011. február 26. | 07:39:24
Pokorni szerintem nem volt FIDESZ-alapító. "Lázadó" szakszervezetis tanár volt (Pedaggusok Szabad Szakszervezete, ilyesmi), íghy csapódott a FIDESZ-hez, és egyrészt bölcsész volt, másrészt okosabb az átlagnál, harmadrészt majdhogynem naivan megbízható rendes ember, Orbán nem is félt tőle. Nemcsak oktatási miniszter lett, hanem emlékezetem szerint átvette a FIDESZ vezetését is hivatalosan egy időre a miniszterelnök Orbántól 2000 körül. Jelenleg a Rózsa néniből származó szavazatvesztés lehetőségeit igyekszik ellensúlyozni. Meg persze foglalkozik a leendő értelmiséggel is azért.
Rongykuvik megjegyzéséhez: Meglepő megállapítás, hogy a történelem nem a múltról szól, de igaz. A műltról beszél, de a jelenről szól (és így a jövőt is befolyásolhatja). Merthogy knowledge is power/znanyije szila, azaz a tudás hatalom. Sajnos, a tudás hiánya még nagyobb hatalom.
kipcsak | 2011. február 26. | 04:52:11
Moderálási alapelvek- komment törölve -
vitriol | 2011. február 26. | 02:29:16
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Tarka Barka | 2011. február 26. | 00:38:13
Táváris Ucsítyel , így van. Itt egy jó ks gyűjtenény:
http://www.retorikai-ismeretek.hu/index.php/nyelvhelyesseg/tulfokozas.html
( Fölösleges igekötők, fölösleges szavak, túlfokozás )
Amúgy, kedvencem ez a jellemzés:
Pokorni, a fidesz egyszemélyes értelmiségi tagozata.
(valamelyik humorista, talán a tótavé)
Jager László | 2011. február 26. | 00:32:42
Ténnyleg nem!!
Anglia,Angola,Mongólia,Szaud-Arábia,India.
A tatárok Mohi falunál 1241 április 11-én sűlyos vereséget mértek IV. Béla seregére!
Nekem ez jutott eszemnbe.
J.L.
Táváris Ucsítyel | 2011. február 26. | 00:11:55
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Uszui | 2011. február 26. | 00:06:31
Kedves Gaspar és Zsuzsó, sajnálattal közlöm veletek a megrázó hírt, hogy a magyar nyelv folyamatosan változik. Még az írott is! Egy-egy szó kikerül belőle, egy-egy meg belekerül minden áldott nap. Olyan szavakkal is megtörténik ez, amelyek tetszenek nektek, és olyanokkal is, amelyek nem. Így van ezzel minden élő nyelv. Ez bennük az élő. Nem értem, mennyivel jobb a leég a beégnél, csak azt tudom, hogy a leég többértelmű, a beég meg nem. Abszolút indokolt az irodalmiasodása.
pantokrátor | 2011. február 26. | 00:00:57
Ekkor azonban a negyedik magyarnak, akit se Siposnak nem hívtak, se rendőri felügyelet alatt nem állt, eszébe jutott egy meggy. (Most már ő sem ellenkezett, hanem szívvel-lélekkel velük tartott, és csak úgy buzgott a tettvágytól.) Az a bizonyos meggy olyan magasan termett, a lombkorona tetején, hogy annak idején nem tudták leszedni. Így aztán ott maradt, és magvára aszott.
Kisütötték, hogy négyen, ha egymás vállára állnak, azt az egy szál meggyet mégiscsak le tudnák hozni. Jól átgondoltak mindent. Alsónak odaállt az a rendőri felügyeletes, akinek sok esze ugyan nem volt, de ereje annál több. Az ő vállára az mászott föl, akit se Siposnak nem hívtak, se rendőri felügyelet nem állt. Őutána megint egy rendőri felügyeletes következett, utolsónak pedig a vékony húsú, vékony dongájú Sipos kezdett neki a mászásnak.
Nagy üggyel-bajjal föl is ért, ki is egyenesedett a három társából álló oszlopon. De mire fölért, elfelejtette, hogy mászott oda. Egyszerűen kiment a fejéből. A többiek hiába kiabáltak ugyan, hogy hozza le azt az összeaszott meggyet, Siposnak azonban hiába kiabáltak. (Tudniillek ő volt az, aki nagyotthalott.) Most aztán se föl, se le, se té, se tova. Néha mind a négyen egyszerre kiabáltak, de így se tudták a helyzetet megoldani. És úgy maradtak, ahogy voltak, egyik magyar a másikon.
Örkény István Az utolsó meggymag
sokoldalu | 2011. február 25. | 23:16:44
en mindig mondtam, hogy nem az a baj, hogy nem tetszik a nepnek az mszps vezetesi stilus, hanem az, hogy akit akarnak helyettuk, az szaszszorta dilettansabb es ez be is igazolodik alig par honap kormanyzas utan.....ezt tessenek mar megerteni, hogy amig nem kelnek eletre versenykepes partok, addig nem lesz valasztas! az orban vezette fidesz nem ert sem a politikahoz, sem a gazdasaghoz, csupan masok orra ala borsot torni kepes az egyetemen tanult jogi csurcsavarok segitsegevel, ami meg csak arra bizonyitek, hogy magyarorszagon az alkotmanyos rend nem a tisztesseges emberek erdekeit kepviselik.....szegyen ami folyik az orszagban!
rongykuvik | 2011. február 25. | 22:53:17
azért Pokorni (történelem tanár) úrnak már korábban is volt egy remek beszólása: "a történelem nem a múltról szól..."
nagyanyoka | 2011. február 25. | 22:39:19
trixi | 2011. február 25. | 15:15:33
Nem tehetek róla, úgy röhögtem, hogy a könnyem is kicsordult. Köszönöm, Pokorni!
nagyanyoka | 2011. február 25. | 22:35:13
Szaladó | 2011. február 25. | 13:18:25
Csak azt kérem, hogy a kínai kapcsolatok fejlesztéséhez ne egy kinológust kérjenek fel szakértőnek.
Kinn Oh logus-ra gondolt. Mert az van itt elég!
nagyanyoka | 2011. február 25. | 22:31:23
Ez a vérciki! Oktatásügy? Ja?!
Képzelem, a riporter hogy röhögött magában.
Rá Dios | 2011. február 25. | 22:12:58
A polgárok? Egy régi kabarétréfát picit módosítva: " Apolgárok a bányában dolgoznak."
Borcsahúga | 2011. február 25. | 22:03:55
és ez még a műveltebbek közül való - de hol vannak a polgárok?
mitzimacko | 2011. február 25. | 20:44:08
Moderálási alapelvek- komment törölve -
mitzimacko | 2011. február 25. | 20:36:52
Moderálási alapelvek- komment törölve -
evianna | 2011. február 25. | 20:32:32
http://www.origo.hu/itthon/20110225-pokorni-zoltan-osszekeverte-a-balnakat-a-gyogyfurdokkel.html
eszerint újságírói kérdésre már elismerte, hogy bakizott.
csak hát ezzel nem az a baj.
hanem sokkal inkább az, hogy
1. az állam kivonul bizonyos képzések finanszírozásából (miközben nem nagyon tudjuk, hogy a bálnákon kívül min is gondolkodnak)
2. azoknak, akik adott szakhoz ragaszkodnak, el kell tartaniuk a felsőoktatás velük foglalkozó, őket a szakmára kiképező részét.
és ez így nagyon nincs rendben.
mert azzal, hogy kérem, vegyen fel diákhitelt, a dolog nincs elintézve (ellenben egy életre el lehet vele adósodni), csupán az adott egyetem költségvetésének egy részét a diákok megfinanszírozzák. (ráadásul ez egy picit más, mint a költségtérítés, hiszen annak a szaknak a teljes működtetését nekik kell finanszírozniuk - ha külön tanszék vagy intézet van rá, akkor azt is -, viszont egyáltalán nem világos, hogy mi lesz az általános tantárgyakkal, amiken lényegében mindenki átmegy elsőben. azokért is fizetniük kell, vagy ott meg költségtérítéses diákok lesznek?)
bánáti? | 2011. február 25. | 20:27:21
Csapajev Elvtárs nem volt oktatási miniszter.
Rá Dios | 2011. február 25. | 20:03:56
Vaszil Ivanovics Csapajevet, a polgárháborús csaták sorát megnyerő szovjet partizánvezért csak az ötödik konzervatórium megnyitásának elrendelése után merte megkérdezni a szárnysegédje Pétyka, hogy imádott parancsnoka nem talán mégis inkább konzervgyárakra gondolva adta-e ki a parancsot. Persze a népnek mindkettő kell.
bánáti? | 2011. február 25. | 20:02:23
Volt oktatási miniszter, jelenleg az Országgyűlés Oktatási Bizottságának Fideszes elnöke igen csak összekeveredett. Már az elején hallható volt, hogy köhintéssel válaszolt a feltett kérdésre: köhö, ez jó kérdés.De mondjon egy példát!- Erősködött Kárász Róbert. ÖÖÖ balneológia. Balneológia? Igen, báln,monny, báln., a balneológia nem ugyanaz, bálnatenyésztés,maradjunk ennél a példánál...(itt minden összekeveredett a fejében).
Vagyis hangosan vitatkozott magával Pokorni, mert valami derengett neki a bálnákról is, de a balneológia szót nem ismerte.
Tudni kellene pl. angolul is talán, ha már latint nem tanult, de sok más nyelvben is balneo, balneológiaként jelölik a gyógyfürdők hatásaival és alkalmazásával foglalkozó tudományágat.
Szerintem meg az ő tanári diplomájához még nem kellett nyelvvizsga, az önképzést, önálló nyelvtanulásra meg biztos nem jutott ideje.
evianna | 2011. február 25. | 19:41:35
ami meg igazán vérlázító a dologban, az az, hogy a fizetőssé tételt azzal indokolja, hogy "amire a magyar társadalom, és annak képviseletében a kormány nem tart igényt".
nem hiszem, hogy van ország a világon, ahol a "társadalom" igényt tart valamiféle képzésre.
képzettségre, szakmákra igen, de maga a képzés csak a pálya iránt érdeklődőket érinti, senki mást - például Norvégiában nincs orvostudományi egyetem, mert minek?
ha ugyanis egy szakot elindítanak, annak mindenféle követelményei, eszközigényei vannak, és elképzelhető, hogy az országban később az ott megszerzett tudást még hasznosítani se lehet.
ezért fogadom el azt, hogy bizonyos szűk specializációkra ne legyen Magyarországon államilag finanszírozott, ingyenes képzés (bár azt nem látom be, miért ne lehetne ehelyett külföldi ösztöndíjakat felajánlani azoknak a csodabogaraknak, akik mégis azzal akarnak foglalkozni, vagy megszervezni, hogy részképzést külföldön kapjanak, aztán majd meglátjuk)
vagyis nekem az a bajom, hogy ez az indoklás nem arról szól, amit alá akarnak támasztani (fizessetek!), ez pedig nekem visszataszító.
különösen a Fidesztől és annak vezető oktatáspolitikusától, aki ráadásul még az illetékes parlamenti bizottság elnöke is. (talán érdemes lenne visszakeresni, miket nyilatkozott ugyanő a népszavazás előtt.)
bánáti? | 2011. február 25. | 19:36:37
Szerintem meg Kárász Róbert, a riporter tudta hogy mi a balneológia, az arcán én azt láttam. Csupán felkapta a fejét, hogy hazánkban, a hőforrások, gyógvizek országában éppen a balneológia elhanyagolható képzés lenne.
Egyébként minden hírforrás lehozta ugyanezt.
Kérem beütni a "gugliba": Pokorni, balneológia.
Ennyi ember félrebeszélne, illetve félrehord a füle?
evianna | 2011. február 25. | 19:28:03
no, megnéztem én is (elég kísérteties Hoffman Rózsa kéjes vigyora mindjárt az elején, hogy már el is kezdték a rendrakást...)
kétszer is meghallgattam az inkriminált részt, nehogy lemaradjak valamiről, és azt meg kell hagyni, hogy úgy látszik, valami felsejlett Pokorniban, hogy jé, én nem is tudom, mi az.. "a balneológia az a báln... na, ez nem pontosan ugyanaz, szóval vegyük a bálnatenyésztést..." (ami egyébként nem tudomány, hanem egy agrárágazat, ha nagyon pontosak akarunk lenni.)
ellenben ezt - mondjuk, korrekciót - roppant fontos információ követi:
az, hogy ez "Bazsa György kedvenc példája".
nos, Bazsa a MAB elnöke (ami nem más, mint a Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság, akiknek a kompetenciájába a felsőoktatási reform is beletartozik - http://fizkem.unideb.hu/bazsa.htm)
hát ez remek...
szóval kedvenc példa.
olyan embertől, akinek van és lesz szava abban, hogy a népakarattal ellentétben mégiscsak fizetős legyen a magyar felsőoktatás.
merenge | 2011. február 25. | 19:14:06
Helyesbítenék, Pokorni ugyan bakizott (aztán persze javított),de a Népszabadság égette be magát.
az rendbe van hogy agyalágyult hozzászólók gombnyomásra ontják magukból a sommás,hárommondatos marhaságaikat, de ők ezt hirtelen felindulásból teszik, míg Szalay Tamás Lajos előre megfontolt szándékból, bűnszövetkezetben, különös kegyetlenséggel, társtettesként, felfegyverkezve stb, stb,stb,.Aki látta a videót tudja miről beszélek, aki meg nem látta azzal meg mi a fenéről vitatkozzak.
kovin | 2011. február 25. | 18:32:59
Ez a Pákozdi nagyon hülye!Oktatás???????)
nenike | 2011. február 25. | 18:29:33
Akárhányszor hallgatom, ez bizony nagy beégés. Megkérdezte a riporter, és kapásból rávágta Pokorni, hogy balneológia. Aztán leesett neki, hogy hülyeséget beszélt (ez szóljon mellette), és próbálta javítani. Egy igazi pedagógus értelmiségi (lásd szeretem a kekszet viccét:):) ) ilyenkor javítja magát, hogy bocs, nem erre gondoltam, és akkor nem marad benne a helyzetben. Ezzel együtt is zavar a cikk címe. Az újságíró legyen választékos, igényes! Hagyja a szlenget a kommentelőknek!
Lady Justice | 2011. február 25. | 18:17:52
Vazze, szétröhögöm magam!
balboa | 2011. február 25. | 17:56:10
Jager László | 2011. február 25. | 15:02:14
http://kamillaviragzat.hu/wtDocument/browse/root/Egeszsegugy.pdf
Balneológus képzés fontossága, mert tényleg nincs " e kies hazában.."
36 oldal
Lehet, hogy sokan nem emlékeznek, 2004- ben a fidesz a kétszintű érettségi ellen vadul agitált. Akik bedőltek, sokan nem nyertek felvételit anno.
Most már kötelező lenne!
venember | 2011. február 25. | 17:54:48
BigP | 2011. február 25. | 17:26:39
:)))
A lényeg:
1. Pokorni kristálytisztán nyilatkozta, hogy a balneológiára nincs szükség.
2. Ezek után kb. 2 percet beszélt egy ezzel köszönő viszonyban nem lévő nyilvánvaló ökörségről, hogy álláspontját igazolja.
Amit írtam, megáll. Egy félre- és megvezető üzenet, valamint figyelmeztetés. Kivéve, ha a szöveg eleje vagy vége véletlenül jutott eszébe. De ezt kizártnak tartom. Marhára kell figyelni, kedves BigP. És ráadásul a balneológiára szükség van.
szeretem a kekszet | 2011. február 25. | 17:32:26
Woody Allen: Fogd a pénzt és fuss(1969)poénja(az elején a szőke lány szövege):
-Azt mondta, hogy balneológus, de én még egy árva aranyhalat sem láttam nála!
A pedagógus-főideológusi elszólásáról még még egy poén jutott eszembe:
-Maga értelmiségi?
-Nem kérem, én pedagógus vagyok!
(ezer bocs a kisszámú kivételnek)
Jager László | 2011. február 25. | 17:29:44
vitriolnak csak annyit.Folytasd tovább a kör négyszögesítését!
3.14........................................
Ha megoldod tiéd a Nobel díj!!
Szécsényit nem kaphatod meg meg!!
Esetleg a H2So4 díjat
Vagy a HCL díjat!
Sok sikert!!!
J.L.
flamingo | 2011. február 25. | 17:27:11
A gyógyfürdőkkel és az ezekre épülő külföldi vendégekre gondolva, Magyarországnak ez jó üzlet, lenne, lehetne, de azonban .....gazdaságpolitikájuk, nem ebben az írányban mutat. Sajnos vannak olyan adófizetők pénzéből élők akik nem értenek hozzá.
BigP | 2011. február 25. | 17:26:39
Az előttem szóló első mondatával egyet értek, tévedés és javítás. De azért nem kell spekulálni, hogy direkt botlik meg a nyelve, mert így akar üzenni a leendő balneológusoknak, hogy készüljenek a rosszra! (kiváltképp, hogy Magyarország termálvíz nagyhatalom, kevés befektetéssel nagyot lehetNE kaszálni, amivel a kormány megfelelő szakemberei is tökéletesen tisztában vannak) Ez azért eléggé bulvárlapos húzás a Népszabadságtól, hogy szánt szándékkal kihagyja a kontextus fontos részét, most csalódtam(pedig rendszeres előfizetője vagyok az újságnak).
venember | 2011. február 25. | 17:12:14
Hát megnéztem a riportot. És Pokorni nem keveri össze a két fogalmat, mert volt róla egy kb. 3 mp-es elharapott félmondata. Annál rosszabb a helyzet. Ugyanis tudatosan mosta össze a kettőt, annak érdekében, hogy a véleményét az átlaghallgató esetében nyilvánvaló ostobasággal (bálnakutatás Magyarországon) igazolja, míg annak, aki értette, miről volt szó, üzent a balneológiával foglalkozókbak, hogy sok jóra ne számítsanak.
Mesteri félre- és megvezető manőver volt, még az újságíró is megette(?). A riporterről nem is beszélve. A legjobb FIDESZ hagyományok szellemében.
Agysejtű | 2011. február 25. | 17:09:23
Moderálási alapelvek- komment törölve -
flamingo | 2011. február 25. | 17:03:04
Sydney: Lehet, hogy a TV2 a legpimitivebb adók egyike, de Pokorni Zoltán nyilatkozatára kell koncentálni,azért, mert a balneológia és a cetológia két külön téma, ha te vagy én össze keverjük az más kategória, mert nem vagyunk okatás politikusok.
diesirae | 2011. február 25. | 16:57:43
Miért, csak a szocik lehetnek hülyék? A hülyeség pártsemleges, nekik nem árt,illetve nem fáj, csak a "zemberek" isszák meg a levét.
hurikan | 2011. február 25. | 16:40:35
Na hát én ezt a m..pofát és tesóit ki nem állhatóm, lejapoint-nak igaza van.
Ezen az oldalon van "A TV2 reggeli műsorának részlete itt nézhető meg" felirat. A gyagyák az itt-re kattintva meghallgathatják a riportot.
zemberek hajrá
Agysejtű | 2011. február 25. | 16:33:38
Moderálási alapelvek- komment törölve -
bamapa | 2011. február 25. | 16:32:33
Nem ez volt az első eset, remélhetően nem is az utolsó!
Agysejtű | 2011. február 25. | 16:28:01
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Agysejtű | 2011. február 25. | 16:11:50
Moderálási alapelvek- komment törölve -
sydney | 2011. február 25. | 15:51:22
Mióta mondom, írom itt, hogy ezek hatalmas bunkók, de nem figyeltek rám. Mikor lett volna ideje a III./III.-as Pákozdi apukának nevelni az ő kicsi fiát? A TV2-is a legprimitívebb adók közé tartozik, ahol egy "műsorvezető"-nek gőze nincs ahhoz, amiről interjút készít. És ti csak nézitek, nézitek és tömitek ezek zsebeit.
trudika | 2011. február 25. | 15:43:07
Moderálási alapelvek- komment törölve -
lejapoint | 2011. február 25. | 15:38:23
Tok jo lenne, ha mielott kommenteltek figyelmesen meg is hallgatnatok a riportot. Nem vedem Pokornit, mert nem birom, de rogton mondja, h a balneologia nem ugyanaz, mint a bálnatenyésztés, akkor min vagytok kibukva?? Pontosan tudja, h nem ugyanaz, mondja is, ti meg fröcsögtök :D vicces
evianna | 2011. február 25. | 15:37:48
persze, lehet próbálni védeni a védhetetlent (csak nyelvbotlás volt stb.), de az azért nem elfelejtendő, hogy ez az ember oktatási miniszter volt és jelenleg is (megjegyzem, szerencsére) részt vesz a tervezett reformokkal kapcsolatos vitákban (azért szerencsére, mert valamelyest talán ellensúlyozza az ott felbukkanó fundamentalista szemléletű rémségeket).
az azonban nem fér a fejembe, hogy-hogy nem tud, volt miniszterként, kapásból mondani 3-4 olyan szakot, amelyek nyakló nélküli állami finanszírozása erősen megkérdőjelezhető (például évente kiképezünk x számú embert, de egy részük vagy nagy részük nem a szakmájában helyezkedik el).
saját tapasztalatai, ismeretei, meggyőződése alapján.
én azt elfogadhatónak tartom, hogy legyen olyan képzés, amire nem ad pénzt az állam - de akkor azt a szakot le kell építeni, "minorrá" tenni, kiegészítő költségtérítéssel, vagy más megoldást kell keresni (ez a kormány dolga, oldja meg).
konkrétumok helyett jópofizni azonban súlyos hiba egy politikus részéről.
mondhatná például, hogy "szerintem...", aztán majd legfeljebb a szakma szót emel, hogy nem, az mégis fontos.
ja, hogy nem konfrontálódunk? nem vitatkozunk?
csak rendelkezünk?! mert minket akart az ország? (ilyennek...?)
trixi | 2011. február 25. | 15:30:50
Big_predator!
Te is ülj le, egyes!
mordedor | 2011. február 25. | 15:24:21
kölök | 2011. február 25. | 15:12:28
érvelésed szimpatikus csak:
ez az egész történet a hozzáállásáról árilkodik,s pediglen,hogy felkészületlenül,kvázi nagyképűen beül 1 Tv-stúdióba és össze-vissza nyilatkozik...
Erről a Hernádi Judit 1 nyilatkozata jutott eszembe;mikor elkezdte a Heti -hetest azt hitte elég ha beül s inprózik;pocsék volt,mire a Verebes felhívta a figyelmét 1 olyan alaptételre -hát erre is készülni kell!na most ha 1 poénkodos műsorra is komolyan illik felkészülni,akkor 1 felelős vezető,pláne ha kormánypárti momentán,készüljön már fel 1 félperces riportra is...előre tudják a kérdéseket!!!!háááááááát álljon már + a gyászmenet!!!!!!!!
Big_predator | 2011. február 25. | 15:20:01
Ugyanis EZ a cikk egy rohadtnagy csúsztatás, egy totál humbug!
Big_predator | 2011. február 25. | 15:19:23
trixi | 2011. február 25. | 15:15:33
Először nézd meg figyelmesen, értelmezd és azután alkoss véleményt mert így Neked egyes /alá 50X ...:)))
trixi | 2011. február 25. | 15:15:33
Szégyen, de ha a volt miniszter csak ennyit tud, mit várunk a gyerekektől?
Ülj le fiam, egyes!
kölök | 2011. február 25. | 15:12:28
Eh csak az esélyegyenlőség nevében:
Én megnéztem a videót:
"balneológia...ööö... ehm...ez mondjuk nem ugyanaz: bálnatenyésztés.
Legyetek szívesek Ti is megnézni és nem egymást heccelni a hülyeségbe.
Nem a Pokornit védem, hanem a józan észt. Nyilván rájött már mondat közben, hogy a balneológia igenis fontos szak, hiszen országunk nagyon gazdag gyógyvizekben. Tehát próbálta menteni a saját hülyeségét és így sikerült neki kivágnia magát. Hülye volt persze, de nem úgy, mint ahogy Ti igyekeztek beállítani.
Tudjátok az éremnek mindig két oldala van és azt meg szokás nézni.
Köszi.
Jager László | 2011. február 25. | 15:02:14
Bálnaológia/esetleg/ nem balneológia/fürdő/ .
Mindezt a Széchenyi terv keretében.
Keverjük a fűzfát a fenyővel.
J.L.
vitriol | 2011. február 25. | 14:51:43
Moderálási alapelvek- komment törölve -
vitriol | 2011. február 25. | 14:46:35
Moderálási alapelvek- komment törölve -
balboa | 2011. február 25. | 14:40:07
kola | 2011. február 25. | 14:02:11
Ez így nem igaz ! A Pokorni nem ősfideszes, 1988-ban előbb a Fiatal Pedagógusok Egyesületének, majd a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének alapítója.Részt vett az Ellenzéki Kerekasztal tárgyalásokon.A pedagógusok között nem örvendett, túlzott népszerűségnek
Fideszbe történt belépése 1993. október 1.
Bár ez semmi alól nem mentesíti :):)
banhegyi | 2011. február 25. | 14:13:46
Moderálási alapelvek- komment törölve -
mordedor | 2011. február 25. | 14:09:18
mellesleg a leváltott garnitura is maga volt a katasztrófa vörösben!
steyr | 2011. február 25. | 14:07:23
Moderálási alapelvek- komment törölve -
kola | 2011. február 25. | 14:02:11
Ezekenek egyetlen "érdemük", hogy a FIDEsz alapításánál ott sürögtek, egyébként nagy nullák. Semmi érdemi munka, szakmai múlt, tudományos elismertség, semmi!
mordedor | 2011. február 25. | 14:00:11
Gaspar | 2011. február 25. | 12:44:02
te nagyon okos,ha nem tudod már védeni a védhetetlet akkor elkezdesz támadni?
aljas és ócska!!!
önkritikát kéne gyakorolnotok agymosott barmok,hogy semmivel sem különb ez a garnitura a leváltottnál és bocsánatot kérni,hogy ránk szabadítottátok őket így kisbetűvel
sharapova2008 | 2011. február 25. | 13:49:18
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Xavi | 2011. február 25. | 13:49:17
Én Vagyok | 2011. február 25. | 13:38:05
fölösleges 10 számjegyig tudni, az első négy elég :)
Keha | 2011. február 25. | 13:48:58
Én Vagyok | 2011. február 25. | 13:38:05
"De, ha a cikkíró (Szalai Tamás Lajos) tudja a pi-t első 10 tizedesjegyig fejből, akkor ugathat akár a Pokorninak is.De addig nem."
Ugyan mondja már meg, miért kellene egy újságírónak tudnia a pi-t első 10 tizedesjegyig fejből? Műszaki ember vagyok, de bevallom, nem tudom. Az ember feje nem arra való, hogy felesleges adatokat tároljon, hanem arra, hogy gondolkodni tudjon.
Én Vagyok, lehet, hogy a pi első 10 tizedesjegyét, meg hasonlóan felesleges adatokat tárol a fejében. Nem kellene valami fontosabbra használni?
cogito | 2011. február 25. | 13:45:18
Moderálási alapelvek- komment törölve -
nudli123 | 2011. február 25. | 13:45:11
Moderálási alapelvek- komment törölve -
cogito | 2011. február 25. | 13:44:16
Moderálási alapelvek- komment törölve -
dráma | 2011. február 25. | 13:35:28
Ez is mutatja, hogy kik lesznek "szak"miniszterek!
Semmi más nem történt: adott egy politikus, aki azért mert egyik-vagy másik PÁRT alapítója,vagy ép ott talált magának "álláshelyet", nyilatkozik: a témához semmi szaktudása nincs, ezért egy háttér tikár/titkárnő/köztisztviselő gyorsan ír neki a témával kapcsolatos anyagot(=kvázi amiről majd a drága SZAKminiszter nyilatkozni fog a nyílvánosságnak), ezt a SZAKminiszter gyorsan átfutja, és ami megragad az okos kis buksijában, azt lenyilatkozza! Így a rövidtávú memória kevés ahhoz, hogy valóban SZAK nyilatkozat hagyja el a miniszter szájacskáját!
Ezzel nincs semmi baj, a világon sok más vezető politikus is belelép ebbe a bakiba!
Csak egy a baj: aki megírja nyilatkozatot a politikusnak, aki kvázi ÉRT!!! a témához, az kap bruttó 150.000ft.-os fizetést, és a miniszterünk meg 2 milliót! Ez van!
Ovinkor | 2011. február 25. | 13:34:10
Szerintem egyébként a legextrémebbnek tűnő szakterületeken is szükség lehet egy-egy magyar szakemberre. Nem tudhatjuk, hogy a jövő mit hoz.
Pl. Magyarországon volt olyan időszak, amikor egyes ázsiai nyelveket alig tudott valaki megbízhatóan. Szinte mindent csak közvetítő nyelveken keresztül fordítottak. Aztán amikor ezek az országok gazdaságilag felfejlődtek, s a filozófiai vagy irodalmi műveken kívül hirtelen pl. termékleírásokat, műszaki rajzokat, műszaki könyveket kellett volna fordítani, vagy üzleti levelezést folytatni, hirtelen nagyon hiányoztak a lenézett bölcsészek, akik kiképezték volna a műszaki szakfordítókat, levelezőket, külkereskedőket...
Ez csak egy példa, de populista dolog a népet egyes tudományterületek ellen hangolni, miközben a kifogásolt szakok társadalmi szintű költsége esetleg elenyésző.
balboa | 2011. február 25. | 13:33:37
„ilyen a balneológia". a szomorú, de tényleg nincs ilyen képzés! Most akarnák beindítani, de nem ismeri Pokorni úr a Széchenyi tervet?
Nem tudja a két balkéz, hogy mit akar !Pedig kellene!
Egy ország, amely természeti kincsei között "csak" a hévforrásokban, termálvizekben (az 5. leggazdagabb)gyógyfürdőkben gazdag, a wellness turizmus, a stratégiai ágazatok között volt eddig felsorolva.
Zsuzsó | 2011. február 25. | 13:31:02
Kedves Szalay Tamás Lajos! Beégette? Ilyen magyarsággal meri magát újságírónak nevezni??
Ovinkor | 2011. február 25. | 13:24:58
Mondjuk ez legyen a legnagyobb bűne.
Viszont a fő kérdés megmaradt: Melyik is az a szak, amelyik nem szolgálja a közérdeket? A bálnatenyésztőn kívül.
Ha valaki tud egyet, amelyik semmilyen formában nem szolgálhatja a közérdeket, jelezze!
Nem azért h...e, mert belekeveredett ebbe, hanem mert ilyen populista szólamokkal operál.
Nem kell az országnak filozófiatanár, újságíró, anyagmérnök, vagy portugál tolmács? Egy darab se?
pittman | 2011. február 25. | 13:23:58
Se a 22-es csapdáját, se A tizennégykarátos autót nem olvasta. Biztos pártutasításokat kellett helyette. Oktatási miniszter; gyalázat!!
Keha | 2011. február 25. | 13:23:28
Ovinkor | 2011. február 25. | 13:20:43
Szaladó | 2011. február 25. | 13:18:25
Hacsak nem a kóborkutya-állomány élelmezési hasznosítása a cél...
Ovinkor, ez tetszett!
Szaladó | 2011. február 25. | 13:23:17
Ez meg mér' ment el újra???
Szaladó | 2011. február 25. | 13:22:14
Csak azt kérem, hogy a kínai kapcsolatok fejlesztéséhez ne egy kinológust kérjenek fel szakértőnek.
Ovinkor | 2011. február 25. | 13:20:43
Szaladó | 2011. február 25. | 13:18:25
Hacsak nem a kóborkutya-állomány élelmezési hasznosítása a cél...
Szaladó | 2011. február 25. | 13:19:57
Néhai főnököm mesélte, hogy a Minisztériumban egy erőmű anyagigénylésből kihúzták a szénkefét azzal a megjegyzéssel, hogy "mostantól a szenet nem keféljük!".
Szaladó | 2011. február 25. | 13:18:25
Csak azt kérem, hogy a kínai kapcsolatok fejlesztéséhez ne egy kinológust kérjenek fel szakértőnek.
spenot55 | 2011. február 25. | 13:16:09
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Xavi | 2011. február 25. | 13:14:49
csoszi12 | 2011. február 25. | 13:09:03
oktatásügyi megbízott , mintha miniszter is lett volna...szóval ne már....mert megkérdőjelezi a hozzáértését...ennyi...hitelét veszti
vitriol | 2011. február 25. | 13:13:17
Moderálási alapelvek- komment törölve -
vaban | 2011. február 25. | 13:11:51
erre mondják: néma maradtál volna, bölcs maradtál volna
Pernacchia | 2011. február 25. | 13:10:50
Egynagytúrót kérdezi, ha a Pokorni ilyen, milyen lehet a többi Fideszes főokos?
Hát igen... Nekem nincsenek illúzióim: legnagyobb részük műveletle, könyvtár és gyerekszoba nélkül fölnőtt, falusi és alsóváros-külsői suttyó. Ezen nem segít sem a létezhető legdrágább Audi autó, sem a drágya öltöny: ez utóbbit sajnos viselni is kell tudni. Mindegy, ez van, valahogy kibírjuk ezeket is...:-(((
Engen egyedül a Martonyi izgat. Ő egy brilliáns agyú ex-ügyvéd, jól ismerem még abból az időből, amikor kikönyörögte magának a legeslegutolsó sorszámot viselő MSzMP tagkönyvet, még 1988-ban. Nos, egy ilyen kaliberű - angolul, franciául folyékonyan és szépen beszélő - entellektüelnek, aki ráadásul dúsgazdag is - az egyik legnagyobb amerikai-magyar ügyvédi iroda vezető partnere volt évekig -, mi az úristent tud ajánlani a Ficesz azért, hogy ezt végigcsinálja és Orbán helyett égesse az arcát hetente többször szerte világban??? Erre válaszoljon valaki!
csoszi12 | 2011. február 25. | 13:09:03
Moderálási alapelvek- komment törölve -
vitriol | 2011. február 25. | 13:08:15
Moderálási alapelvek- komment törölve -
hangyaboy | 2011. február 25. | 13:05:40
Ja, a nagy tandíjellenzők bővíteni akarják a tandíjköteles szakok számát.Csak úgy mellesleg.
hangyaboy | 2011. február 25. | 13:04:16
Amint kimondta a balneológia szót és utána a bálnatenyésztést,átfuthatott az agyán,hogy a kettő nem ugyanaz,de látszott rajta,hogy halvány sejtelme sincs arról mi is az a balneológia.Állítólag a gyógyvizek országa lennénk,vagy mi a fene....Ráadásul az előző fidesz kormány nagyban támogatta a gyógyfürdőépítést.Lehet hogy valamelyik fideszes propagandaújságban olvasta a szót: balneológia és nem tudta hirtelen,hogy akkor bálnatenyésztést is bevállalták?Brrrrrrrrr.Így jár az aki nem mer kérdezni,csak kérkedni.
Carthagói | 2011. február 25. | 13:00:50
Ez csak nyelvbotlás volt! Ha ez lenne az egyetlen, legsúlyosabb és főleg UTOLSÓ, mely vezető Fideszes szájából elhangzott...!
Freddi | 2011. február 25. | 12:58:04
Megnéztem a videót, egyszerű nyelvbotlás volt, amit ki is javított Pokorni. Emiatt a cikk címe szemenszedett hazugság.
Loksi | 2011. február 25. | 12:57:35
Ebben nem az a legszörnyűbb, hogy nem tudja, hogy mit jelent ez a szó. Hanem az, hogy egyébként Magyarországon kit érdekel az, hogy végleg kipusztulnak a bálnák, az elefántok, a tigrisek, stb. és kiirtják az őserdőket. Majd ha az esőerdők eltűnése miatt Pokorni Úr is kapkodni fog a levegőért, akkor rájön, hogy vannak olyan dolgok, amik az emberiség egyetemes örökségébe tartoznak, és egyáltalán nem lényegtelen, hogy unokáink 30 év múlva látnak-e egyáltalán az emberen kívül élőlényt. Csak akkor már késő lesz.
Big_predator | 2011. február 25. | 12:53:58
Jó napot!...na megnéztem...valóban nyelvbotlás, SŐT, helyben javította is...Szó szerint: "Balneológia...a balneológia az nem ugyanaz, bálnatenyésztés...az egy létező tudomány...stb." ... Igencsak hatalmas rosszindulat kell ahhoz, hogy ezt ilyen módon forgassa ki bárki is...na de poénnak azért jó...:)))
prawirotaman | 2011. február 25. | 12:44:58
Alaposabban újra megnézve valóban bele lehet magyarázni, hogy ő tudja, hogy a balneológia és a bálnakutatás nem ugyanaz, de akkor is nagyon mókás ahogy átvezeti egyikből a másikat:-)
sydbarrett | 2011. február 25. | 12:44:58
libertyMUC | 2011. február 25. | 11:52:00
ja.. és miért nem lehetne bálnákkal (is) foglalkozni magyarországon?
Lehet, de csak otthon, a fürdőkádban.
Gaspar | 2011. február 25. | 12:44:02
Talán inkább arra gondolt az iromány szerzője, hogy Pokorni leégette magát?
Lehet, hogy bálnatenyésztési szakra nincs szükség Magyarországon, a magyar nyelvtan és helyesírás oktatására elenben annál nagyobb szükség lenne, különösen az újságíró iskolákban, ha egyáltalán léteznek még ilyenek.
A Népszabadságtól azért elvárható lenne, hogy a Nolon megjelenő cikkek ne használják az úcska amerikai tévéműsorok huszadrangú szinkronjiban hallható, zavaró argó szavakat (beégette, belefutott, beparázott...).
Esetleg el kellene magyarázni az újságírónak nevezett firkászoknak, hogy más az írott szöveg,és megint más az élőbeszéd, különösen az utóbbi években meghonosodott, a Való Világ szereplőinek színvonalán álló olcsó szövegek.
narancsdömping | 2011. február 25. | 12:43:24
Moderálási alapelvek- komment törölve -
egynagytúrót | 2011. február 25. | 12:42:34
Moderálási alapelvek- komment törölve -
mantel | 2011. február 25. | 12:41:19
Szegény, ez kínos, nyilván a felvétel során végig nem gondolt ötlet volt, de akkor is, kíííínos.
Ezek után betiltanám a paracetamolt is, nekem ne gyógyítsunk hisztis bálnákat. :-)
evianna | 2011. február 25. | 12:37:09
pazar...
lehet, hogy ezzel a megállapítással már nagy sikere volt fideszes körökben.
mindenesetre az jópofa, hogy az Új Széchenyi Terv egyik főcsapását jelentő gyógyturizmushoz kapcsolódó tudományt csak hobbiként lehet majd tanulni
hogy is volt csak?
havi 3000 forintos tandíj mindenkinek, az sok.
havi 50 ezer (ha nem több) a balneológusoknak, az méltányos. elvégre ha az a heppje... a jó kormány nem áll útjába a fejlődésnek.
a bálnatudománnyal egyébként Magyarországon nem foglalkoznak sehol. nem véletlenül.
narancsdömping | 2011. február 25. | 12:36:05
Moderálási alapelvek- komment törölve -
zeges | 2011. február 25. | 12:35:27
Moderálási alapelvek- komment törölve -
libertyMUC | 2011. február 25. | 12:33:30
bálnaizé ösmagyar tudmány. amikor még trianonos határainkat 89 óceán mosta a magyar nép fontos tápláláka volt a bálna. (nyereg allatt puhítva persze) a magyarok már egyiptomban meg délamarikában is bálnákra vadásztak és a magyar piramisok is a bálnák kubista képmásai.
akkor meg mit sír a pokorni a bálna szakembrek miatt? kellenek! elö kell készülni a piramisok hazacsatolására és délamerika újra-magyarosítására is.
(és ha se itt se ott nem lennének bálnák az nem baj, majd lesznek. megújjítjuk az országot, mondotta a nagy-bálnavadász.)
ferkooo11 | 2011. február 25. | 12:32:44
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Uszui | 2011. február 25. | 12:30:11
Nos, meghallgatva a műsort nekem az jött le, hogy Pokorni úr szerint is más a balneológia és a bálnatenyésztés, ezt ki is mondta, mintha a balneológia csak nyelvbotlás lett volna. Az viszont nem világos, hogy hol oktatnak bálnatenyésztést a magyar felsőoktatásban dotált szakon. Szerintem nem tudott hirtelen értelmes példát hozni, ezért jött az értelmetlen. Mindegy, egy nyelvbotlás is ciki, ha ennyire súlyos. Most ha balneológus lennék, azért felugrana a vérnyomásom.
matyas1443 | 2011. február 25. | 12:28:16
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Talán biztos | 2011. február 25. | 12:26:45
Megnéztem a videót, alaposan, különösen 1p50sec-től 2p20sec-ig.
Nem tudatlan, hanem nyelvbotlik.
Kövér László köteles beszéde, Teller levél...
Miért is hiteltelen a mai magyar baloldal?
narancsdömping | 2011. február 25. | 12:26:04
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Kevercs | 2011. február 25. | 12:13:47
Nem is annyira égett be.Tekintettel arra, hogy a disznóólat a kedves vezető
kitakarítja, így és ezért szegény ország lévén majd ráfanyalodunk a bálnákra. Kelleni fog ez még nekünk, ha nem lesz más. És nincs garancia arra, hogy mindíg ehetjük a jó magyar disznóhúst.
Bölcsek köve | 2011. február 25. | 12:13:26
és Pokorni oktatási miniszter volt....no comment!
mordedor | 2011. február 25. | 12:11:51
én hálás vagyok nkei!az életben nem tanultam volna + mi az a balneológia!
most már viszont soha nem fogom elfelejteni!nem mintha nem lettem volna 3 e tudás nélkül is,de 'jó pap holtig tanul'
csak ppedagógusi hivatását gyakorolta;azt + 1 pedagógusnak igazán szabad,vagy nem?
a Hillertől sem voltam elájulva,de ez a fiju mindekit überel!!!
és ez a pali +a hittan-rozi a két alternatíva...
hogy is szokta az egyik kommentelő befejezni?
Sírj Hungária!!!!
ottvoltam | 2011. február 25. | 11:52:43
egyetértek!!!!
forradalmár | 2011. február 25. | 12:02:04
Moderálási alapelvek- komment törölve -
|