belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
25. péntek

Pokorni az 'egész napos iskola' modellel intergrálná a cigány gyerekeket

A cigányság helyzetének javítása az egyik kiemelten fontos feladat lesz a következő kormányzati időszakban - mondta Pokorni Zoltán, a Fidesz alelnöke a párt ifjúsági tagozatának balatonszárszói tanácskozása után szombaton az MTI-nek.

NOL| 2009. augusztus 29. |100 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

jarics | 2010. január 20. | 16:21:27

Mi a megoldás? Egy film címe Segourney Weaverrel....

Janoka | 2009. október 13. | 20:00:10

Nagyon szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban, nem hiszem, hogy a kocsmaban nevelkedett cigany fiucska kepes lesz egesznap ott ulni es halgatni a tanito nenit, amikor apuval gepezni lehet.A tanarok fizetese ezzel tobb lenne?, mert aki ezt kitalalta az meg nem foglalkozott nehezen kezelheto cigany gyerekekkel.Draga Pokorni ur,irassa be egy olyan iskolaba a kisfiat ahva ezek a gyerkocok jarnak valoszinu, hogy egy par heten belul sirva veszi ki a csemetejet.Dugjak ossze a jobbikkal a fejuket es talaljanak ki valami otleteset.A ciganyok sorsa a mi sorsunk is, de csak azoke aki beilleszkedtek, de sajnos ebbol nagyon keves van.

mokusok | 2009. szeptember 4. | 12:25:48

ÖSZINTÉNSZOLVA NEM ROSSZ ŐTLET.SŐT HETI ISKOLÁBA JÁRATNÁM A CIGÁNY GYEREKEKET MERT UGY SEM FOGLALKOZNAK VELÜK A SZÜLŐK MIKOR HAZA MENNEK ISKOLA UTÁN. És a családipotlékot is lehetne ezzel h csak a gyerek részére irányuljon az iskolában.

1 vélemény | 2009. szeptember 1. | 19:51:02

hát azért ez értelmes gondolat!! még ha fideszes is az illetö-) nem tudom meg lehet -e valósitani pl pedagogus bér?, stb de jó gondolat!!szerintem ez a mérsékelt fidesz polgártól egész a baloldal nem szélsörétegéig elgondolkodtató!!!ilyen gondolat kéne sok!!!

komszomol | 2009. augusztus 30. | 19:17:16

"ssian | 2009. augusztus 30. | 10:46:21

Hogy a komszomol milyen (örökös) ellentmondásban van önmagával, hát az hajmeresztő. Miközben tiltakozik a délutáni (régen napközinek mondott) tanulói elfoglaltság ellen, a kádári időket magasztalja, mikor a cigányok dolgoztak.
Igen ám, csak elfelejti, hogy csak kis részben saját jószántukból. Ráhatással, mondhatni erőszakkal vették rá a romákat a munkára: nem volt kibúvó, KMK volt, nem pedig segély. "

Semmiféle ellentmondás! Azt hogy mennyi volt az "erőszak" hülye felvetés. Mindig is azt hirdetem, dolgozni legyen kötelező, de ez nem romakérdés, mindenkinek legyen kötelező. És aki nem dolgozik önként, annak KMK.

Ha tilos lopni és büntetik, akkor a "fehéreket" is ERŐSZAKKAL veszik rá, hogy ne lopjanak? Aki akar lopni, annak erőszak, de megérdemli. Aki nem akar lopni, annak nem.

A hülyeséged abból áll, hogy bemeséled magadnak: a cigányok nem akartak dolgozni. Akartak, és ha lassanként sikerült beilleszkedniük egyre többet, és egyre jobban. Tehát nem volt erőszak. Aki mégsem akart, az volt kevesebb, de AZ tényleg megérdemelte az erőszakot.

Ma azonban a FEHÉR sem mind kap munkát, és a büdös fasiszta még rá is azt mondja, hogy NEM AKAR. Holott, akinek esze van, tudja, hogy a kapitalizmusban nem a dolgozni akarástól van valakinek munkája, hanem a konjunktúra-dekonjunktúra, szerencse és kapcsolatok (esetleg sikeres megvesztegetés) kérdése.

komszomol | 2009. augusztus 30. | 19:00:45

"ossian | 2009. augusztus 30. | 10:32:31

Általában inkább a NOL blogon kommentelek, de a cikkeket elolvasom, és néha a kommentelők véleményét is.
komszomol általában azzal fejezi be a kommentjét, hogy akik vele (az ő hihetetlenül szélsőséges, vérkomcsi) nézeteivel nem ért egyet, elintézi azzal, érvek helyet, hogy: "börtönbe velük"

Félreérted, ossian! Nem egyet nem értésról van szó, hanem fasiszta ideológiáról. A "börtönbe velük" pedig egy olyan leegyszerűsítő szlogen, ami a fasiszták szellemi szinvonalának megfelel.

Természetesen megalkothatók a JELENLEGI alkotmány alapján is olyan törvények, amelyek nemzet, etnikum (vallási csoport stb.) tagjainak emberi méltóságát sértő kijelentést bűncselekménnyé nyilvánítanak. A holokauszttagadás tulajdonképpen ennél enyhébb, mégis számos (és korántsem "kommunista" országban büntetendő. Nem én vagyok szélsőséges, hanem aki zsidózik, cigányozik.. Kifejthetném egy tudományos igényű tanulmányban is, de olvass el egy két fasiszta kommentet. Ezeknek? Minek? Akik meg ismerik a fasizmus veszélyét, azok magyarázat nélkül is értik: Börtönbe velük...

komszomol | 2009. augusztus 30. | 18:48:53

Gaspar | 2009. augusztus 30. | 10:07:30

Emlékezetem szerint a Kádár rendszerben sem kaptak a pedagógusok vezérigazgatói fizetést, mégis sokan képesek voltak arra, hogy akár szabadidejük egy részét is feláldozzák azért, hogy a gyerekkel foglalkozzanak."

Egyetértek, de most sajnos NEM a Kádár-rendszerben élünk.

Mustang | 2009. augusztus 30. | 14:27:01

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Józsi | 2009. augusztus 30. | 12:45:35

Bocs:
Láncfűrészt

Józsi | 2009. augusztus 30. | 12:45:09

Kedves Mindenki!

Lehet annak örülni, hogy milyen jól látjuk a gondokat, és akkor mi van?

Mi a konzekvenciája annak a sok igazságnak, ami ezeken az oldalakon létrejön?

Egy korábbi hasonlattal élve:

Néhány kedves, okos , szorgalmas jó szándékú lény farigcsálja kis bicskájával a fán ülve az egyik ágat.

Eközben lent a mélyben, legalább két ember fogja a lánfűrészt és már közel van ahhoz, hogy az egész hatalmas fatörzset kivágja.


lacus48 | 2009. augusztus 30. | 12:38:31

Józsi | 2009. augusztus 30. | 12:16:19
2002 óta nagyot romlott a helyzet. Elég ha az ember hétköznap délelőtt végigmegy a főutcán. A főutca tele van emberekkel (munkaidőben)és sok-sok gyerekekkel. Tőlünk azért ment el egy gimnáziumi tanerő. Betegsége miatt délelőtt ment ki egyszer az utcára és meglátta a leendő tanítványait. Szeptembertől már más helyen kezd.

kutykuruty | 2009. augusztus 30. | 12:29:38

Józsi | 2009. augusztus 30. | 12:16:19
"Ezért is borzasztó a helyzet, mert nem látszik sem forrás sem szándék a folyamat megállítására"

Igen, ott a pont! Vezetésileg nincs hajlandóság... legfeljebb a szokásos látszatintézkedések.
Az egyetlen aki próbál valamit tenni az a néhány elvetemült pedagógus, aki már "kihalófélben" van. Napról-napra mennek nyugdíjba és a többieket már nem érdekli ez a kérdés... van elég bajuk az idétlen állami adminisztrációkkal, meg mindenféle baromságokkal.

kutykuruty | 2009. augusztus 30. | 12:25:39

"Erre reflektáltam:
- Mit csinál a kedves szülő? Neki nincs dolga, felelőssége... a pedagógusé minden?"
Persze, tudom én csak nem értek vele egyet.
Erre van egy jó mondás, hogy a "törvény nem ismerete nem mentesít..."
Jó, persze a törvényt az ismerik... arra érdekes módon alkalmasak, meg arra, hogy tudják, hogy nekik mi "jár" stb. Én viszont azt mondom, hogy van dolga, van felelőssége, sőt képessége is... itt az akarattal van a gond... no meg azzal, hogy így kényelmesebb. (Tehát magyarán szólva az állammal, mert, amikor büntetnek, elvesznek, rögtön tudják mi a dolguk. Pl. a gyerek nem jár iskolába, kimegy a büntetés, akkor kiverik a gyerekből a csavargást. Szóval nem kell mindent a pedagógus nyakába varrni, hanem csökkenteni kell a pozitív diszkriminációt és annak kell adni, aki megérdemli és akkor lesz változás. Sőt már van is ilyen... több helyen is.)

Józsi | 2009. augusztus 30. | 12:16:19

lacus48 | 2009. augusztus 30. | 12:11:54

"El kéne azt is dönteni mit tud kezdeni a magyar társadalom a tömegesen jelentkező képzetlen rosszul szocializált emberekkel."

Igen, de nemcsak a romák mutatnak már hasonló jegyeket, de a nem romák között is exponenciálisan nő a társadalmilag használhatatlanok halmaza.

Ezért is borzasztó a helyzet, mert nem látszik sem forrás sem szándék a folyamat megállítására az éhséglázadásokig.

Lehet, hogy utána sem.

csontváz | 2009. augusztus 30. | 12:13:18

Moderálási alapelvek- komment törölve -

lacus48 | 2009. augusztus 30. | 12:11:54

A Kádár rendszer nem a szívem csücske de bizonyos elemeit alkalmazni kellene, mert hatákonyabb volt mint a nagy demokrácia. Hiába a nagy szabadság ha az ország rámegy ezekre a roma problémákra. Evégre a demokráciának nem célnak kéne lenni hanem eszköznek.
El kéne azt is dönteni mit tud kezdeni a magyar társadalom a tömegesen jelentkező képzetlen rosszul szocializált emberekkel.
A közmunka az nem megoldás, mert egy mesterségesen kreált állami pénzből finanszírozott munkahely. Jelenleg 77 ezer közmunkás van. Őket is mi adófizetők tartjuk el. Egy pozitívum van benne, legalább dolgoznak valamit.
Milyen piaci szereplő tudna ennyi képzetlen dolgozni nem nagyon tudó és akaró embert? Ezek a már felnőtt fiatalok tömegei. A gyerekeik még többen vannak, jönnek és kopogtatnak.

Józsi | 2009. augusztus 30. | 12:11:53

Kedves kutykuruty,

Erre reflektáltam:

- Mit csinál a kedves szülő? Neki nincs dolga, felelőssége... a pedagógusé minden?

a kedves szülők halmazának milliós méretű populációja 20 év óta mindenre alkalmatlanná vált.
Tehát ezekkel a kedves szülőkkel nagyon kevés dolgot lehet megoldani.
erre mutattam rá.

kutykuruty | 2009. augusztus 30. | 12:03:19

"Anjou megjegyzésében benne van a roma szülői modell antiszociális állapota, a többségi társadalomba való integrációjának hiánya is, tehát a te kérdésed nem adekvát az ő válaszával."

Nem teljesen értem ezt az adekvációt, de ezen nem veszünk össze... egyébként meg költői kérdésnek szántam. ;) (Tehát inkább megjegyzésnek.)

Józsi | 2009. augusztus 30. | 11:41:02

kutykuruty!

Anjou megjegyzésében benne van a roma szülői modell antiszociális állapota, a többségi társadalomba való integrációjának hiánya is, tehát a te kérdésed nem adekvát az ő válaszával.
Egyébként a magyar kapitalista 20 éves fejlődés eredménye képpen eljutottunk oda, hogy ma már a nem roma fiatalok tömegei is hasonló "értékek" mentén működnek és lassan tömegeket lesz lehetetlen integrálni a társadalomba.
Mivel nem tudják eltartani magukat, így nem életszerűtlen attól tartani, hogy ezeknek a rétegeknek egy kritikus tömege esetén éhséglázadások egyre gyakoribb kitörésével kell szembenéznünk öt -hat éves időhorizonton.

kutykuruty | 2009. augusztus 30. | 11:32:11

Anjou | 2009. augusztus 30. | 11:04:02

Erre két dolgot tudnék mondani:
- Mit csinál a kedves szülő? Neki nincs dolga, felelőssége... a pedagógusé minden? (El sem hinnéd, hogy mi mindent tesznek már meg a pedagógusok... ingyért... mert pedagógusnak is csak az megy más, aki hülye elszánt birka, vagy épp nem tud máshová menni. De az utóbbi el is tűnik onnan.)
- Hogy van az, hogy egyesek tudnak dolgokat, pl. finanszírozni, megtanulni... másoknak meg mindent ki kell fizetni helyette. (Miközben netto nincs több pénze az előzőnek sem, ha a segélyeket, járadékokat nézzük a másiknál. Viszont a másik legalább nem dolgozik.)

ossian | 2009. augusztus 30. | 11:20:59

Viszont vannak emberi jogok, kedves Anjou.

Anjou | 2009. augusztus 30. | 11:04:02

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kutykuruty | 2009. augusztus 30. | 10:57:33

"Egyszerűen arra gondolok, hogy abból a családból, amelyikben mindkét szülő elhanyagolja a gyerekeit, munkanélküli, netán bűnözésből él nagyon nehezen kerülhet ki becsületes, tanult fiatal."

Igen, ez sajnos így van. Nem is beszélve arról, hogy a gyerekre mér rá is kényszerítik a lopást, mivel ő nem büntethető... a gyerek a kukából eszik, mert a segély lemegy a szülők torkán... a gyereknek úgy kell adni füzetlapot, meg vonalzót.
És az a borzasztó, hogy annyira nincsen már tiszteletük a magántulajdon felé, hogy, ha adsz egy vonalzót és a másik is kér, akkor szó nélkül kettétöri... mondván, hogy neki nem kell az egész, meg úgysem az övé. (És ez még a finomabb eset volt, amikor valami pozitív is volt a cselekedetébe. De pl. az is természetes, hogy az iskolából eltüzelik a kapufát, mert akkor minek, amikor bent vannak a tornateremben... tavasszal meg majd vesz az iskola.)
Ez csak nevelés kérdése, mert senki nem születik így... ezt a kedves szülők okozzák.

Anjou | 2009. augusztus 30. | 10:48:29

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kutykuruty | 2009. augusztus 30. | 10:46:48

"elintézi azzal, érvek helyet, hogy: "börtönbe velük""

Ez a finomabb verzió. Vannak itt "ki kéne mind irtani" típusúak is. ;)
(Ez egyébként is csak példa volt, mást is lehet csinálni. Többek között kinyírni is. :DDD)
Ezek ugyanolyan szélsőséges megnyilvánulások, mint a náciké. Bár érdekes, hogy egyesek szerinte az nem az, az viszont igen, hogy "dógozni kéne mán végre".
Pedig sok cigány is tud dolgozni (igaz a számukhoz képest elenyésző)... és lám ezek már nem putriban laknak, taníttatják a gyerekeiket stb. Ennyit arról, hogy a cigányok nem megmenthetők és ennyit arról, hogy az elnyomott cigányok nem tudnak kimászni az un. "mélyszegénység"-ből.


"Mi lenne a vád (...)?"

Ja, amúgy a jogi indok: a cigányoknak a segély "jár". Aki ez ellen tiltakozik az rasszista és náci, hisz ami jár, az jár.

ossian | 2009. augusztus 30. | 10:46:21

Hogy a komszomol milyen (örökös) ellentmondásban van önmagával, hát az hajmeresztő. Miközben tiltakozik a délutáni (régen napközinek mondott) tanulói elfoglaltság ellen, a kádári időket magasztalja, mikor a cigányok dolgoztak.
Igen ám, csak elfelejti, hogy csak kis részben saját jószántukból. Ráhatással, mondhatni erőszakkal vették rá a romákat a munkára: nem volt kibúvó, KMK volt, nem pedig segély. És voltak bentlakásos iskolák, tanyasiaknak és romáknak, és akkor sem volt apelláta: a rendvédelem tízszer szigorúbb volt, dehogy mert volna egy cigányasszony (vagy az ura) tanárt verni, orvost, mentőst verni, avagy rendőrt! megtámadni. Erővel érte el a diktatúra amit akart.
Ma ez lehetetlen. Az emberi jogokba ez nem fér bele. Valamekkora szigor jól jönne, de akkor meg ott kiabálnak a jogvédők.
Ha van munka, akkor sem megy el a segélyezetteknek fele se dolgozni ,(vásárhelyi és szolnoki eset, azok tülekedtek a kis munkáért, akik munka nélkül maradtak, mert bezárt a cégük), és ilyen cikkek olvastán ki hisz komszomolnak, hogy az útépítésen dolgozók 80%-a cigány?

ossian | 2009. augusztus 30. | 10:32:31

Általában inkább a NOL blogon kommentelek, de a cikkeket elolvasom, és néha a kommentelők véleményét is.
komszomol általában azzal fejezi be a kommentjét, hogy akik vele (az ő hihetetlenül szélsőséges, vérkomcsi) nézeteivel nem ért egyet, elintézi azzal, érvek helyet, hogy: "börtönbe velük"
Miközben toleranciát, megértést követel, a lehető legintoleránsabb, pedig akad itt más is ilyen - ő azonban hajaz mindenkit.
Kérem, csupán jogi megfontolásból érdeklődve, válaszoljon: milyen indokkal záratná be azokat, aki mondjuk a cigányok nagy részét - csak úgy magukban - ingyenélő, élősködő népcsoportnak tartják?
Mi lenne a vád, és megállna-e? Milyen paragrafus alapján ítélne a bíró? Köztörvényes, vagy politikai elítéltek lennének-e a véleményük miatt?

irriga | 2009. augusztus 30. | 10:27:10

ossian | 2009. augusztus 30. | 10:23:11

Szerintem: csak ennek van értelme.

A direkt kifizetéseket meg kell szüntetni.

irriga | 2009. augusztus 30. | 10:25:57

Egyébként az algondolás lényege:
- egész napos ellátás, foglakoztatás.
- a program családi pótlékból finanszírozása.
- a családi pótlék alanyiságának megszüntetése, igényléshez kötése.

irriga | 2009. augusztus 30. | 10:23:34

Gaspar | 2009. augusztus 30. | 10:07:30

Rosszul látod.
A magyar nem utál csak, azért mert valaki más színű. Nézd meg a kereskedelmi adókat. Jó pénzt csinálnak az "idegenekből".

Lásd: Feket Pákót.

ossian | 2009. augusztus 30. | 10:23:11

A javaslat jó, mindazonáltal Pokorni feltalálta a spanyolviaszt. Azok az iskolák, ahol úgynevezett integrált oktatás folyik - Szeged, Hódmezővásárhely - pontosan ezt a szisztémát követik. Rengeteg pénzbe kerül, egyelőre semmi látszata: annyi az eredmény, hogy Szegeden bezártak egy rossz hírű iskolát, de sehogy máshogy nem tudják megoldani a "felzárkóztatást", minthogy délután is foglalkoznak a gyerekekkel a külön megfizetett mentorok.
Sok év telik el, míg kiderül: van-e értelme az egésznek. Fontos lenne, ha lenne.

Gaspar | 2009. augusztus 30. | 10:07:30

komszomol,
sajnos igaza van. Sok honfitársunknak nem a műveletlen, agresszív, ingyenélő cigányokból - hozzátenném, hogy sok magyar is ilyen - van elege, hanem általában utál mindenkit, aki nem fehérbőrű, viselkedésétől függetlenül. És utálják a fehér bőrű külföldieket is, ha Keletről jöttek, akkor azért, és még meg is vetik őket, ha pedig Nyugatról, akkor azért, ez utóbbi esetben viszont az utálathoz irigykedés vegyül és az a szándék, hogy jól megkopasszák őket.
Céljuk nem az, hogy egy valós problémáa megoldást találjanak, hanem az, hogy lehessen valakit utálni és kitölteni rajtuk felgyülemlett dühüket.

Persze ezen a szocialista kormány rasszistázása és politikailag korrekt propagandája sem segített semmit, sőt! Csupán elfedte a valóságot, vagyis azt, hogy egyes egyesületek, oktatócsoportok, kisebbségi vezetők stb. hatalmas pénzeket szakítanak le állami és európai forrásokból, miközben valójában nem történik semmi.

Egyébként annak idején én is napközis voltam, hiszen a szüleim dolgoztak, és nagyon szerettem napközibe járni.
Egyszerűen arról van szó, hogy az iskola biztosítson délutánra értelmes elfoglaltságokat a gyerekek részére, azon túl, hogy ellenőrzik és SEGÍTIK a házi feladat megírását, hogy azok ne az utcán csatangoljanak. Ilyen értelmes elfoglaltság lehet a sport, a színjátszókör vagy akár a korrepeálás is, hiszen nem minden településen lehet szabadidős tevékenységek között válogatni, vagy ha igen, sok szülő nem tudja azokat megfizetni. Persze ez feltételezi, hogy a gyerekekkel valóban elhivatott pedagógusok foglalkozzanak. Emlékezetem szerint a Kádár rendszerben sem kaptak a pedagógusok vezérigazgatói fizetést, mégis sokan képesek voltak arra, hogy akár szabadidejük egy részét is feláldozzák azért, hogy a gyerekkel foglalkozzanak.

komszomol | 2009. augusztus 30. | 10:00:01

Bocsi: pedig havi 400 km-t autózik

komszomol | 2009. augusztus 30. | 09:59:15

"Anjou | 2009. augusztus 30. | 09:32:58

Én is láttam cigány útépítőket, akik szorgalmasan dolgoztak, nagyon kemény fizikai munkát végeztek,"

A másik kommentelő viszont nem látott, pedig havi 400 km-t, és szerinte ez bizonyíték, hogy én hazudok. Látod, ezért nem érdemes fasisztákkal vitatkozni. Csak az egyszerű jelszavakat értik, lehetőleg egy-két szavast. Pl. Börtönbe velük!

komszomol | 2009. augusztus 30. | 09:54:52

"lacus48 | 2009. augusztus 30. | 09:40:40

komszomol | 2009. augusztus 30. | 09:16:33
Az ilyen emberek gerjesztik a feszültséget akik a magyar társadalom többségét lefasiztázzák. "

Idézzél már tőlem, ahol a társadalom TÖBBSÉGÉT fasiztáztam le.

Aki viszont "a cigányokat" ki akarja irtani, meg akarja szívatni, vagy uralkodni akar felettük, az fasiszta. Ha erre a társadalom többsége jelentkezik, hogy ő olyan, arról én hol tehetek?

Egyébként a vészkorszakból sorold már fel nekem a társadalom TÖBBSÉGÉT, akik cigányokat (vagy zsidókat) mentettek! Hagyjuk a nyilas dumát!

komszomol | 2009. augusztus 30. | 09:48:08

"Anjou | 2009. augusztus 30. | 09:32:58

Komszomol!
A legtöbb hozzászóló nem azokról a cigányokról beszél, akik már integrálódtak, és dolgoznak,"

A szövegértő olvasás nem erősséged. A legtöbb kommentelő arró ír, hogy "a cigányok" milyenek, és arra céloz, hogy ki kéne őket irtani, gettóba kéne őket zárni, de mindenképpen megvetendők. Próbálj csak itt cigány nicknév alatt békésen, okosan hozzászólni! Majd egyből látod, hogy hiába vagy diplomás, tisztességes családapa, egy perc alatt ízekre szednek, csupán mert azt hiszik, hogy cigány vagy. Én már írtam cigányra utaló nicknéven, úgy hogy hagyjuk a fasiszta dumát, hogy "csak a rossz zsidókat/cigányokat utálják a nácik".

lacus48 | 2009. augusztus 30. | 09:40:40

komszomol | 2009. augusztus 30. | 09:16:33
Az ilyen emberek gerjesztik a feszültséget akik a magyar társadalom többségét lefasiztázzák. Nem hiszem, hogy igy el lehet valami pozitívat érni.
Vagytok páran, az SZDSZ régebbi vezetősége biztosan, a sok megélhetési fajvédő
stb.
Az a legnagyobb baj, hogy a mai fiatal cigány szülők többsége már úgy nőtt fel, hogy munka nélkül, ügyeskedve jobban tud élni mintha elmenne robotolni valami munkahelyre minimálbérért.
Akik szakmunkások és dolgoznak (az a kevés) azok az én ismeretségi körömben a Kádár rendszer termékei. Az ő gyerekeik is már normálisan dolgoznak élnek általában.
Ők már csak genetikailag cigányok az éltmódjuk nem az.

komszomol | 2009. augusztus 30. | 09:39:12

El ne felejtsem! Elit budai környéken a lányomnak volt egy barna bőrű osztálytársa, akit 100 %ig fehér, ráadásul nálunk sokkal jobb módú nevelőszülők fogadtak örökbe. A szemét rasszista tanítónéni addig b@sztatta, hogy a jó társadalmi pozicióban lévő család is kénytelen volt másik iskolába vinni. Ott aztán nem is volt vele semmi baj, Ma már valószínűleg diplomás a kis srác és gondolom kivándorolt, mert itt nyilván nincs esélye öt diplomával sem.

Anjou | 2009. augusztus 30. | 09:32:58

Moderálási alapelvek- komment törölve -

komszomol | 2009. augusztus 30. | 09:31:26

"Anjou | 2009. augusztus 30. | 09:24:21

A cigánygyerekeket, amelyek nem megfelelő családi körülmények között élnek, egyedül azzal lehetne integrálni, ha minél korábban örökbe adnák őket rendes, gyermekszerető családoknak."

Ugye, tolonganának értük az itteni fasiszta kommentelők örökbe fogadni? Aztán a gyerekek qrva hálásak lennének ám, hogy elszakították őket a szüleiktől. Gratula ezért a hülyeségért.

komszomol | 2009. augusztus 30. | 09:28:04

"Gaspar | 2009. augusztus 30. | 09:14:50

Nagyon jó ötlet végre egy értelmes javaslat! Lehet persze sopánkodni, hogy vissza akarják csempészni a Kádár rendszer oktatási rendszerét, az azonban tagadhatatlan, hogy többek között ennek köszönhetően sikerült éppen abban a rendszerben sohasem látott módon növelni a társadalmi mobilitást."

Bizony, a Kádár rendszerben már kezdtek integrálódni, és ha nem jön közbe ez a szemét kapitalizmus, már alig különbözne a többségük az alsó középosztálytól. (A kisebbségük már most sem különbözik, volt egy banki ügyintéző cigánycsaj ismerősöm, ismertem néhány érettségizett egyéb szakmunkást stb.)

Viszont ezt nem úgy érte el a Kádár-rendszer, hogy délután bezárták volna őket az iskolába. Elég baj az fehéreknél is, ha nincs más megoldás, de a cigánygyerek mégnehezebben viseli el a felnőtteknek való hosszú kötöttséget.

Na, persze, ha volna gyerekeket szerető, kulturált pedagógus, akkor esetleg működne, de azok már rég angliában bébicsőszök.

Az senki pszichéjének nem tesz jót, ha napi 8 órában utálják és lenézik.

Anjou | 2009. augusztus 30. | 09:24:21

Moderálási alapelvek- komment törölve -

komszomol | 2009. augusztus 30. | 09:16:33

"lacus48 | 2009. augusztus 30. | 07:08:29
komszomol | 2009. augusztus 29. | 23:47:42
Ezzel a hangnemmel nem segítesz a cigányokon. Látszik, hogy nem láttál még élő cigányt."

Hahaha! Mármint, hogy én nem láttam? Talán elkerülte a figyelmedet, hogy a nyóckerben is dolgoztam, de amiről még nem referáltam eddig, zsenge ifjúságom nagy részén is intenzív kapcsolatban voltam elég sokkal. Képzeld! Mind dolgoztak!

Éppen a fasiszták nem kerülnek velük kapcsolatba, hacsak úgy nem, hogy ölik őket.

ejnye | 2009. augusztus 30. | 09:15:16

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Gaspar | 2009. augusztus 30. | 09:14:50

Nagyon jó ötlet végre egy értelmes javaslat! Lehet persze sopánkodni, hogy vissza akarják csempészni a Kádár rendszer oktatási rendszerét, az azonban tagadhatatlan, hogy többek között ennek köszönhetően sikerült éppen abban a rendszerben sohasem látott módon növelni a társadalmi mobilitást.
Lehetetlenség ugyanis a családokon kezdeni, nem egy 30-40 éves, tanulatlan, napi megélhetési gondokkal küszködő felnőtt fog megváltozni. Egy 5-10 éves gyereknek viszont sokkal nagyobb esélye van arra, hogy szüleitől eltérő életstratégiákat alakítson ki, ha azt megfelelő ideig látja maga körül.
Szerintem nem arról szól a javaslat, hogy délután is tartsunk plusz matematikaórákat, hanem arról, hogy a gyerek töltse hasznosan a délutánjait az iskolában, ahelyett, hogy az utcán csatangolna.

Egyébként megkérdezném, hogy akik most a földbe döngölik ezt a javaslatot, hová teszik alsú tagozatos gyermekeiket délutánonként? A feleségük talán 11 évig otthon marad, hogy ellenőrizze a gyerekek házi feladatát?
És hozzátenném azt is, hogy sem Fideszes nem vagyok, és az elmúlt rendszert sem sírom vissza, ugyanakkor ha valami eredményt azalatt a 40 év alatt sikerült elérni, az vitathatatlanul az oktatás volt.

kutykuruty | 2009. augusztus 30. | 08:46:01

"remek politikai stratégia ajudeolibsibolsi hatalomnak, mert amíg mi itt a cigányokról vitatkozunk, addig nyugodttan lehet ellopni a Velencei tavat, az egész ingatlanvagyont, meg minden értékeset"

Így van, pont ez a cél (meg a terrorizmussal is)... ill. még az, hogy a gazdasági problémákról, hazugságokról eltereljék a figyelmet. (A terrorizmus kártyát egyébként már az "Amikor a farok csóválja" c. filmben is kijátszották. :DDD)
Sőt Szlovákiában is ez megy: a magyarok sunyik, a magyarok terroristák... mi sem bizonyítja jobban, mint Draskovics. :D

kutykuruty | 2009. augusztus 30. | 08:42:21

"Én kb. 4000 km-t autózom havonta, az aszfaltozók között nagyítóval sem látsz cigányt. Se 40 fokban, se 25 fokban."

Nálunk már látnál :D, ugyanis a teljes többséget szerzett oldal (lényegtelen melyik) - eddig csak vita volt - már csak akkor ad [s]segélyt[/s]fizetést, ha valaki dolgozik. A vezető naponta ellenőrzi a munkákat. Aki nem dolgozik kirúgja, aki dolgozik megtartja és az válogathat maga mellé munkásokat. (Mert van miből válogatni... és már sorban állnak.)
Ha kész a munka, akkor fizetnek.
A helység szépül, szemetek tűntek el, a munkákat gyorsabban végzik.

69(t)69 | 2009. augusztus 30. | 08:41:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

69(t)69 | 2009. augusztus 30. | 08:35:35

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ejnye | 2009. augusztus 30. | 07:37:12

Moderálási alapelvek- komment törölve -

irriga | 2009. augusztus 30. | 07:36:46

lacus48 | 2009. augusztus 30. | 07:08:29


A motiváció egyszerű: pénz.

Orbán alatt csak akkor volt családi pótlék, ha a gyerek iskolába járt.
Ezt az szdzs, mszp Ferge Zsuzsa gyorsan megszüntette.

Kaptuk a Jobbikot, a Gárdát.
Szép baloldali eredmény ...

lacus48 | 2009. augusztus 30. | 07:08:29

komszomol | 2009. augusztus 29. | 23:47:42

Ezzel a hangnemmel nem segítesz a cigányokon. Látszik, hogy nem láttál még élő cigányt. Hogyan motiválod elsősorban a szülőket ha nekik sincs meg még a 8 ált. sem. Egy ilyen ember - akinek szintén minden meg volt adva, hogy tanuljon - hogyan és miért támogatná a gyereke tanulását. A munkaügyi központok tele vannak tanulatlan cigányokkal. Az ő gyerekeiket kéne most tanítani.

mizar | 2009. augusztus 30. | 06:40:09

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mobil11 | 2009. augusztus 30. | 06:33:45

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mobil11 | 2009. augusztus 30. | 06:28:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Laura | 2009. augusztus 30. | 05:20:33

Annak idejen, napközibe jartam, igy hivtak. A szüleim dolgoztak, es mas megoldas nem volt. Termeszetesen utaltam. Egy valami jo volt benne, nem csavarogtam az utcan, a hazi feledatom kesz volt, es kaptam ebedet, a szüleim meg nyugodtan tudtak dolgozni. Amikor nagyobacska lettem, kikönyörögtem, hogy ne legyek napközis. Az eredmeny az lett, hogy a jegyeim romlottak, es ujra visszadugtak a napközibe. Utolag halas vagyok, mert talan ennek köszönhetöen vagyok ott, ahol most. Tanultam delutan, es nem csak jatszottam. Nem tudom, hogy letezik-e meg Magyarorszagon a napközi.

albin | 2009. augusztus 30. | 04:38:38

már ötéves koromban is úgy utáltam a bábszínházat, hogy anyám felvette a legsúlyosabb fenyegetéseinek listájára - naez csak Pókorrnyiról jutott eszembe :)

tanker | 2009. augusztus 30. | 00:22:31

A KÖTELEZŐ TANULÁSI KORHATÁRT EL KELLENE TÖRÖLNI.VISZONT AKI ISKOLÁBA SZERETNE JÁRNI,AZT MINDEN ESZKÖZZEL TÁMOGATNI KELL.

komszomol | 2009. augusztus 29. | 23:59:05

"Ennek megállapítása és dokumentálása
természetesen nem jelenti sem a cigányság kollektív megbélyegzését, sem
rasszizmust, hiszen a jelenség mögött nem genetikai meghatározottságot, hanem
sajátos szocio-kulturális hátteret jelölünk meg."

Ne hazudozzatok fiaim! Ezt írtátok a programba, de itt a topikon, a sok primitív fasiszta egyebet sem csinál, mint kollektíven megbélyegez.

"A cigányok nem dolgoznak". Melyik cigány, baromarcúak? Amelyik aszfaltozik 40 fokos kánikulában?

Ha két melós éppen egyformán dolgozik, melyiket rúgja ki a jobboldali főnök (meg a baloldali is)? Na? Na? Ugye hogy a cigányt. Ha a magyart rúgná ki, nem hazaáruló lenne? Dehogynem. Ilyen gennyládák a fasiszták.

Ja! El ne feledjem, nem sokára következnek a zsidók, pedig azok között kevés a munkanélküli. Egyelőre. Mert ha ezek hatalomra kerülnek, gondoskodni fognak róla, hogy ez megváltozzon.

komszomol | 2009. augusztus 29. | 23:47:42

lacus48 | 2009. augusztus 29. | 21:35:56

Amig nem teremtenek valamiféle anyagi érdekeltséget a gyerek és a szülők számára a minél jobb tanulmányi eredmény elérésére"

Baromság!!! Pénzért nem lehet normálisan tanulni, csak érdeklődés alapján. Azt meg a tanároknak kell felkelteni, de persze nem b..gatással. Tornával és készségtárgyakkal kell kezdeni, de nem olyan állat pedagógusok által, akik eleve utálják a cigányokat.

mizar | 2009. augusztus 29. | 23:43:30

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mizar | 2009. augusztus 29. | 23:35:53

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Frigyes | 2009. augusztus 29. | 23:33:22

mizar | 2009. augusztus 29. | 23:29:55

Nem tetszik az igazság? Nekem sem!

mizar | 2009. augusztus 29. | 23:29:55

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Frigyes | 2009. augusztus 29. | 23:17:22

csontváz | 2009. augusztus 29. | 19:30:35
Azért, hogy ne legyenek állatok! És tudjanak munkát vállalni. Nem értenek semmihez, azért nincs munkájuk. Vagy tudsz jobb megoldást?! Írtsuk ki őket?
- A Jobbik szerint a roma etnikum jogfosztása és kiirtása a megoldás. Ahogy meghirdette a Jobbik a „4 pont a cigánybűnözés felszámolására” programjában.
- Korábbi hozzászólásaidat olvasva, tőled sem idegen a roma etnikumhoz tartozók kiirtásának gondolata. Akkor most mit aggodalmaskodsz?
- morientez04 | 2009. augusztus 29. | 19:20:44 hozzászólása pedig csak bemuatta a Jobbik valódi arcát és prenáci mivoltát.


fidesz$$ | 2009. augusztus 29. | 19:17:29 és fidesz$$ | 2009. augusztus 29. | 19:21:39
Úgy ahogy mondod; a romának csak származása okán a Jobbik szerint nincs joga az iskolai oktatáshoz. Ahogy meghirdette a Jobbik a „4 pont a cigánybűnözés felszámolására” programjában. Pokorninak hirtelen azért lett fontos a roma gyerekek fokozottabb iskolai oktatása, hogy némi agymosással, és az iskolákban a Kerpen féle, FIDESZ-árnyékállam egyik szatellitszervezeteként a PDSZ megkezdhesse a „párttitkár polgártárs” által előírt ideológiai agymosást a tanulóknál, annak érdekében, hogy így (is) biztosítson magának a FideSS szavazóbázist a roma etnikumból.


housemd | 2009. augusztus 29. | 19:43:38 és lili | 2009. augusztus 29. | 19:53:35
A FIDESZ, mint aki szívén viseli a roma gyerekek iskolai képzését? Akkor kérdezzél rá, hogy például Hódmezővásárhelyen miért deportálták egy cigányiskolába az összes roma gyereket? Kérdezz rá Kiskunlacháza FIDESz-Jobbik polgármesterénél, hogy az ottani roma gyerekek miért nem járhatnak a helyi iskolába, miért kell Ráckevére ingázniuk? Kérdezz rá arra, hogy a FIDE(SS)-Jobbik koalíció irányította Józsefvárosban miért volt kötelező (!) az összes roma tanulót átíratni a Lakatos Menyhért iskolába? És a fideszes Kaposváron, Győrben mi a helyzet? És miért ugyanaz a helyzet Hevesben, mint Kiskunlacházán?


bánáti? | 2009. augusztus 29. | 20:22:08 és bánáti? | 2009. augusztus 29. | 21:48:31
„Szerintem a Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat álljon a helyzet magaslatán.”
- Én is ezt mondom. De tegyük hozzá: az Orbán-kormány 1998-2002 között szétverte és lerombolta a Családsegítő Szolgálatok Országos Hálózatát! EZÉRT „diszfunckionális” a szociális szakma, és a családgondozás MA! És a FIDESz-Jobbik koalíció által irányított önkormányzatok tovább rombolják a családsegítő és gyermekjóléti intézményrendszert! A családgondozók és szociális munkások jórésze pedig elhagyta a pályát 1999-2002 között! Az újak képzése pedig qrva lassan halad. Akármennyire is jól látod a helyzetnek ezt a részét – a FIDESZ és programja pont EZT az intézményrendszert rombolta és rombolja!
„Tudom azt is, hogy lehet a cigánycsaládokat jól segíteni, irányítani, ha jól felkészült, empatikus az adott szakember.”
- Én is – SZEMÉLYES TAPASZTALATBÓL!


szegfuszeg | 2009. augusztus 29. | 20:39:52 és Hurvinek | 2009. augusztus 29. | 20:17:02
Az internátus és hetes iskola kapcsán ajánlom áttekinteni a kanadai „kolonizációs projektet”, amelyet az eszkimók, és északi indián törzsekkel művelt az akkori kanadai oktatási kormányzat a XX. század második felében. Az „ősőktől”, a „gyökereiktől” és a kulturális környezetükből kiszakított indián és eszkimó „kölköket” bezárták egy zárt internátusba. Ahol monoton módon bevágták a tananyagi ismereteket, de emellett totál gyökértelenek lettek, elhidegültek és elidegenedtek a saját családjuktól is. Egyrészt meggyűlölték a többségi társadalmat, másrészt nem találtak vissza a gyökereikhez. Az ezekből eredő problémákkal ma a kanadai rendészet és egészségügyi rendszer küszködik – mert abból az indián és eszkimó generáció döntő többségéből egy kallódó, alkoholista, drogfüggő „szociológiai réteg” lett.

bánáti? | 2009. augusztus 29. | 23:00:51

Kedves szegfuszeg! Felvetését díjazom. Sajnos a tapasztalatom azt mutatja, hogy jótékonykodni nálunk valóban nem divat, főleg nem az újgazdagéknál. A közepesen gazdag és jó náhány magánvállalkozó adományoz leginkább. A különböző használt dolgokat bár mi is gyűjtjük, mint egy nagy segélyszervezet tagjai, de azt ingyen lehet csak továbbadni. Törvényeink nem engedik, hogy akárcsak filléreket lehessen értük kérni, és ezzel a kis összgyűlt pénzzel segíteni tudnánk azokat, akiknek nem erre-arra, hanem egy kis pénzre lenne inkább szükségük. Ha ezen lehetne változtatni, akkor mások adománya értékesebb lehetne forintosítva, amiből minden igazi rászoruló kaphatna.

69(t)69 | 2009. augusztus 29. | 22:39:59

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kutykuruty | 2009. augusztus 29. | 22:08:57

Amúgy meg le vannak maradva, mert természetesen nálunk voltak délutáni szakkörök, ami erősítette a morált, összetartást. Segítette megcsinálni a házit, sőt kézügyességet is növelte. Az elkészített tárgyakat a szülőknek meg lehetett venni, vagy tombolán nyerni.
Ezen kívül voltak kirándulások. Az állatkertet, székely kaput imádták.
Persze mindez ingyért csinálták a pedagógusok... mármint aki csinálta. (Azokat szerették is.)

Szóval Pokorni úr vagy le van maradva és/vagy ezentúl fizetést is akar adni ezért a munkáért?

kutykuruty | 2009. augusztus 29. | 22:01:46

"Azért, hogy ne legyenek állatok! (...) Nem értenek semmihez, azért nincs munkájuk. "
Dehogynem!
Én pl. ismerek olyan fuvarozót b,c,d,e jogosítvánnyal írási és olvasási tudás nélkül... a nevét nem tudja leírni normálisan. És még csak nem is "állat". (Hehe, úgyhogy sok dolog nem kell sok dologhoz. :D)
Ugyanakkor meg van olyan "állat", akit addig köteleztek iskolára, ameddig kötelező volt. Még valami 7. osztályig el is jutott.

kutykuruty | 2009. augusztus 29. | 21:54:50

fidesz$$ | 2009. augusztus 29. | 19:17:29
"szerinted a cigánynak nincs joga okosodni ?"

Nagy különbség van a jog és az akarat között. ;)

bánáti? | 2009. augusztus 29. | 21:48:31

Én még mindig kitartok amellett, hogy a családoknál kell kezdeni a nevelést. Ne a tanítókra, tanárokra hárítsák ennek a problémának a kezelését. Addig, amíg a családot nem tudják megnyerni az iskolának, addig az egésznapos elfoglaltság a cigánygyereknek annyi, mint halottnak a csók. Tehát, Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálatoknak kell kiadni ezt a munkát, aki a családi szocializációt segíti, életviteli tanácsokat ad és ellenőrzi is rendesen, hogy a családgondozási tervben foglaltakat betartja-e az adott család. Mindkét területen több éves /munka/tapasztalatom van.Ezért szorgalmaznám inkább először a tényleges és lelkiismeretes cs.gondozást. Tudom azt is, hogy lehet a cigánycsaládokat jól segíteni, irányítani, ha jól felkészült, empatikus az adott szakember.

lacus48 | 2009. augusztus 29. | 21:35:56

Amig nem teremtenek valamiféle anyagi érdekeltséget a gyerek és a szülők számára a minél jobb tanulmányi eredmény elérésére addig kidobott pénz minden forint. Szerintem eredménytől függő ösztöndijjá kéne átalakítani a családi pótlékot. A tanárokat persze a mainál hatásosabban kéne védeni.

ejnye | 2009. augusztus 29. | 21:21:49

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tölgyes | 2009. augusztus 29. | 21:14:45

Moderálási alapelvek- komment törölve -

medve1942 | 2009. augusztus 29. | 20:56:59

szegfüszeg viszont sose járt még magyar nevelési intézményben. Legalább a Csirkefej című Spiró-darabbal meg kéne ismerkednie - de gondolom, harminc év óta sokkal züllött a helyzet.

medve1942 | 2009. augusztus 29. | 20:55:14

lilinek mélységesen igaza van. Tanárt alaposan fizetni olcsóbb, mint bármilyen szerény börtönt építeni.

lacus48 | 2009. augusztus 29. | 20:46:24

Ha Pokorni jövőre miniszter akar lenni, akkor tenné a legjobban ha szeptembertől elmenne vidékre tanítani egy-egy hetet egy faluban vagy kisvárosban. Én a magam részéről igazolnám neki a hiányzást a parlamentből.

Maci Laci | 2009. augusztus 29. | 20:39:20

Moderálási alapelvek- komment törölve -

bánáti? | 2009. augusztus 29. | 20:28:28

Jaj! Elfelejtettem leírni, hogy Pokorni még nem volt bizonyára kisiskolás cigánygyerekeket is oktató iskolában, osztályba nórán, ahol láthatta volna, hogy a gyerek vagy rosszalkodik, vagy elalszik az első 10 percben az órán - ezért javaslom a családoknál kezdeni mindent./fő hansúly: életvitel, életszemlélet változás, változtatás/.

bánáti? | 2009. augusztus 29. | 20:22:08

Én nem az egésznapos foglalkoztatásnál kezdeném.
Szerintem a Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat álljon a helyzet magaslatán. Gondozzák, neveljék, segítsék ezeket a gyermekes c. családokat, ellenőrizzék, adjanak életviteli jó tanácsokat, sőt néha még reggelente 1-2 iskolába nem járó gyereket kézen is foghatnának, és elvihetnék a tanórákra.
Mert ugye addig, amíg a családban nincs meg a napirend, a rendszeresség,/a gyerekek pl.nem fekszenek le időben, mert a szülők éppen úgy akarják, vagy éppen a rokoni összejövetel miatt a gyerek sem tud pihenni/, akkor az iskolai foglalkozás sem tudja lekötni, még a 45 perces óra is nehezen elviselhető, nemhogy az egésznapos, hiszen fáradt, valahol ki kell pihennie magát... Én ezt az oldalt erősíteném, nem erőltetném még alternatívaként sem az egésznapos iskolát.

lacus48 | 2009. augusztus 29. | 20:18:23

Halott dolog. A tanuláshoz kitartás is kell, azonkívül pozitív példák.
Se kitartásuk se pozitív példák. Egyszerűbb izomra gyúrni és uzsorásnak menni, és főleg kifizetődőbb.

Hurvinek | 2009. augusztus 29. | 20:17:02

Moderálási alapelvek- komment törölve -

irriga | 2009. augusztus 29. | 20:15:32

Szerintem jól látja Pokorni
Csak az ott tanító pedagósuknál is be kellene vezetni az alapbér mellé a háromszoros prémiumot, vagy az adómentes költségelszámolást.

Hamarosan lesz lehetősége bemutatni mit tud a gyakorlatban.

lili | 2009. augusztus 29. | 19:53:35

Nagyon jó gondolatnak tartom, okosan, körültekintően be kell vezetni a roma gyerekek számára, sőt a szüleik számára is lehet, programokat szervezni.
Vannak jó angol példák, ahol a bevándorlók gyermekeit illeszették be ezzel a módszerrel az angol társadalomba.

De! Ki kell iktatni minden továbbképzés szervező , ilyen-olyan oktatási tanácsadó céget, mert ezeknél megakad az oktatásra szánt pénz! Közvetlenül a tanító nénik és tanárok, napközis nevelők fizetésére kell fordítani a pénzt. Háromszoros fizetésemelést a roma kisgyerekekkel foglalkozó elhívatottaknak!
Iskolát, tanárt fizetni olcsóbb, mint börtönt építeni, igazságszolgáltatást, büntetésvégrehajtó apparátust fenntartani.

housemd | 2009. augusztus 29. | 19:43:38

úristen, emberek, milyen igénytelen fröcsögés megy már itt - respekt a kivételnek - ez végre egy gondolat cigányügyben, amin lehet töprengeni, vitatkozni, érvelni, kísérleti programot csinálni, legalább valami, eddig a legkonkrétabb ötlet, amit mostanában a Fidesztől hallottam.
egyébként elvileg jó is lehet, csak szerintem finanszírozhatatlan. most éppen.

csontváz | 2009. augusztus 29. | 19:30:35

Moderálási alapelvek- komment törölve -

fideszss | 2009. augusztus 29. | 19:21:39

Hangsúlyozta: az egész napos iskolát nem bevezetni kívánják, hanem támogatni szeretnék az iskolákat abban, hogy minél többen válasszák ezt a pedagógiai utat. Az intézkedéssel újrateremtődhetnének a nevelésközpontú és közösségformáló iskolák.

Na f@sz akkor megint beköltözik a Fidesz SS az iskolákba, És már a gyerekek fejébe sulykolnák ki a gonosz politikus és melyik párt mind ahogy ezt csináltak 98. 02 között is.

fideszss | 2009. augusztus 29. | 19:17:29

És ?? szerinted a cigánynak nincs joga okosodni ? ti nácik valóban ostobák vagytok egytől egyig.

fideszss | 2009. augusztus 29. | 19:15:54

Éjen a kommunista szocialista oktatási újraélesztése .

mobil11 | 2009. augusztus 29. | 19:03:07

Moderálási alapelvek- komment törölve -

HIRDETÉS

A cigány gyerekek integrációjában a Fidesz által javasolt egész napos iskola nagyon fontos szerepet játszhat - fejtette ki az Orbán-kormány oktatási minisztere. Hozzátette: ezt a pedagógiai modellt alsó tagozaton, választható módon lehetne alkalmazni.

A modell lényege, hogy délutánra is szervezzenek az oktatási intézmények pedagógiai foglalkozásokat, programokat a gyermekeknek. Így sokkal több idő és lehetőség nyílna a közösségi formák megerősítésére, kirándulások, fejlesztő foglalkozások, szabadidős tevékenységek szervezésére. Az a szándék, hogy az ilyen, ma gyakran csak a piacon, és csak a családok egy része számára hozzáférhető foglalkozásokat minél több helyen finanszírozzanak - fejtette ki Pokorni Zoltán.

Hangsúlyozta: az egész napos iskolát nem bevezetni kívánják, hanem támogatni szeretnék az iskolákat abban, hogy minél többen válasszák ezt a pedagógiai utat. Az intézkedéssel újrateremtődhetnének a nevelésközpontú és közösségformáló iskolák.

HIRDETÉS

Az elképzelésről a héten támogatólag nyilatkozott a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete is. Kerpen Gábor az MTI-nek azt mondta: első helyen a családokat kell megerősíteni; a pedagógusok, "ha megfeszülnek", akkor sem helyettesíthetik a szülőt. A szakszervezeti vezető a kezdeményezéssel megfelelő infrastrukturális és finanszírozási feltételek biztosítása mellett, és helyi igény esetén ugyanakkor egyet tud érteni.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    100 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS