Furcsa pénzügyi kilengéseket mutat a zuglói parkolási rendszer kiépítése. A három éve egymilliárdos költséggel tervezett, tavaly 1,3 milliárdra hízott, idén viszont 870 millióra fogyott beruházást a jegyző kifogása megakasztotta. A polgármester új számítást kért. Eredetileg idén márciustól tervezték a fizetős parkolás bevezetését Zuglóban, de ezt a határidőt egyelőre kitolták.
A fizetős parkolási rendszer kiépítéséről még a fideszes Papcsák Ferenc polgármestersége idején döntöttek mintegy válaszcsapásként a szomszédos Kőbánya lépésére. A parkolás fizetőssé tételével ugyanis az agglomerációs autós áradat áttolódott Zuglóra, főként az Örs Vezér téren, az M3-as autópálya bevezető szakasza körül gyorsan tarthatatlanná vált a helyzet. A főváros még abban az évben hozzájárult a zónák kialakításához, két évig mégsem történt semmi. A Karácsony Gergely polgármester (PM) vezette új testület tavaly októberben vette elő az ügyet.
A Városliget széle mindennap tele van parkoló autókkal Földi D. Attila / Népszabadság |
A parkolóautomaták beszerzésére és ötéves üzemeltetésére 1,018 milliárdot forintot szavaztak meg. A tulajdonosi és közbeszerzési bizottság két héttel később nettó 1,365 milliárd forintra emelte a gyorsított meghívásos közbeszerzési eljárás becsült értékét. A 204 parkolójegy-kiadó automata gyártására, leszállítására, telepítésére és üzembe helyezésére, illetve ötéves üzemeltetésére vonatkozó felhívásra három ajánlat érkezett: a C-Ware Kft., KBT Kft. és a Parkeon SAS közös pályázata, valamint a DBM Kft. és a Fer-Park Kft. önálló ajánlata. A bizottság az utóbbit kizárta, és a bent maradt kettőtől kért volna ajánlatot. A kerület jegyzője azonban törvényességi kifogással élt, mondván, a bizottságnak nincs joga ilyen döntést hozni. Karácsony sürgősséggel a január végi testületi ülés napirendjére tűzte az ügyet, ahol az eljárás megállításáról és új beruházási célokmány készítéséről döntöttek.