Büntet a Fidesz a kormánykritikus RTL Híradókért: 40 százalékról 50-re emeli a reklámadó felső kulcsát, amellyel most is csak az RTL adózik. A kormánypárt vezetői egyhangúlag döntöttek, egyikük a Népszabadságnak azt mondta: emelik a tétet, mert az RTL a Fidesz vezetőit vette célba. Az RTL szerint az adóemelés újabb támadás a sajtószabadság ellen.
A reklámadó felső kulcsának 40-ről 50 százalékra való emelését a Nemzetgazdasági Minisztérium adózásért és számvitelért felelős helyettes államtitkára jelentette be az Országgyűlés törvényalkotási bizottságának szerdai ülésén. Pankucsi Zoltán az adótörvényekhez benyújtott háttéranyagot szóban kiegészítve közölte, hogy felülvizsgálták a reklámadót, és ezután döntöttek a legmagasabb kulcs emeléséről.
Szellő István az RTL Klub Híradójában így vezette fel szerda este a reklámadóról szóló tudósítást Teknős Miklós / Népszabadság |
A kormány és a Fidesz egyértelműen az RTL Klubot bünteti ezzel, mert a reklámadó legmagasabb kulcsával eddig is csak a vezető kereskedelmi tévé adózott. A magyar médiumok közül kizárólag az RTL Klubnak van egy évben húszmilliárd forint fölötti árbevétele, amelyre eddig 40 százalékos adót vetettek ki. A reklámadó nyári bevezetése óta az RTL háborúban áll a kormánnyal, a vezető kereskedelmi tévé hírműsorai kritikusak, s ezt a kormánypárti politikusok egyre nehezebben viselik. Ráadásul az RTL Híradójának nézettsége folyamatosan nő, az elmúlt egy hónapban esténként közel egymillióan nézték. Még a késő esti, fél 11-es hírműsorra is több mint félmillióan kíváncsiak. Összehasonlításképp: az állami tévé fél 8-as főhíradóját átlagosan 400 ezren nézik.