Ötszáz sofőr hiányzik, lázadnak a volánosok
Végtelenül kockázatos és felelőtlenség túlterhelt, fáradt és az alacsony bérek miatt elkeseredett buszvezetőket munkába küldeni, márpedig az állami tulajdonú Volán-társaságoknál jó ideje ez a helyzet – szögezi le közleményében a KKSZ. A szakszervezet attól tart, hogy a tulajdonos, az MNV Zrt. és a kormány egészen addig nem veszi komolyan az egyre sűrűbben küldött vészjeleket, amíg tragédia nem történik – hangsúlyozza Baranyai Zoltán elnök.
Az elismert kritikus létszámhiány miatt helyenként csak a törvényes foglalkoztatás határát súrolva tudják a társaságoknál biztosítani a buszok közlekedtetését. A nyílt jogsértést vállalni pedig nagy felelőtlenség lenne, ezért ha nem történik változás, a szakszervezet szerint hamarosan járatkimaradások és leállások lesznek.
Az ötven év feletti buszvezetők túlterheltsége még nagyobb gondot jelent, ám az illetékesek mintha meg sem hallanák a vészharangot – véli az elnök. Baranyai állítja, az ágazatban általánossá vált az elkeseredettség, ezért egyre többen keresik máshol a boldogulást. A szakmában működő szakszervezet – más közlekedési érdekvédőkhöz hasonlóan – újabb levélben hívja fel a kormány figyelmét a kockázatos helyzetre.
A KKSZ napokban tartott kongresszusán felmerült: amennyiben a kormány nem talál új ösztönző megoldást a járművezetők képzésére, s megfelelő bérekkel továbbra sem teszi versenyképessé a volános munkát, a szakszervezetek országos figyelemfelkeltő akciósorozatot indítanak, illetve csatlakoznak a MÁV és a városi közlekedésiek által tervezett megmozdulásokhoz.