Orbán a saját nappalijából is kivonult?
A hétfő esti egész pályás kormányfői letámadást kevesen csúszták le. A hétfő este hétkor több adón is sugárzott beszédet az akkor tévé előtt ülő nézők 65 százaléka látta. Ez az összlakosság harmada. (Az adatok szerint tehát este hétkor minden második magyar a képernyők előtt ül).
Az Index.hu által ismertetett adatokból kiderül, hogy a 18 és 49 év közöttiek körében alacsony volt Gyurcsány nézettsége. A korcsoport 22,7 százalékát látta a kormányfőt. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a reklám szempontjából megcélzott emberek kevesebb arányban is voltak otthon, hiszen közülük aki tévét nézett, 60 százalékban Ferencre figyelt. Vagy mégsem? A mindhárom földi sugárzású országos adón (vagyis egyes tájakon kikerülhetetlenül) közreadott beszédet a fiatalok egy része nem is nézte végig - pedig nem kellett sok percet kibírni. A nézettségi görbék szerint ahogy elkezdődött a beszéd, sokan távirányítójuk után kaptak. Nyilván elsőre belefutottak egy másik Gyurcsányba, ahogy például az RTL-ről a TV2-re rántották a tévét, de azért a többség megtalálta másutt a politikamentes műsort. A gondosan kiválasztott tesztcsaládok által számolt adatok pártszimpátiát nem tárolnak. Tehát nem tudható, hogy a politikai meggyőződés szerepet játszott-e a távirányításban.
Azt azonban nem felejthetjük el, hogy a 18 és 49 közötti korosztályra elsősorban a reklámszakemberek koncentrálnak, nem a politikusok. Az autókkal szemben a voks ingyen van - legalábbis a szavazóknak. A nyugdíjasok pedig a szocialisták egyik legfontosabb bázisát jelentették a múltban.