Orbán megadta a kilövési engedélyt Tarlósra?
Ez nem szakmai vita, hanem durva politikai csata – állítja az LMP fővárosi frakciója. Az ellenzéki párt szerint mindez jól látszik abból, hogy a végrehajtó szerepét Rogán Antal fővárosi képviselő, V. kerületi polgármester, parlamenti képviselő, a fővárosi és a parlamenti gazdasági bizottság elnöke vállalta el. Az a Rogán Antal, aki úgy indította ezt a képviselői ciklust, hogy elvette a fővárostól az idegenforgalmi adót, sok milliárd forint kárt okozva a fővárosnak. A pénzből pedig telekszomszédját akarta megbízni az V. kerület népszerűsítésével 120 millió forintért. A Tarlós-ellenes Budapesti Önkormányzati Szövetség (BÖSZ) prominens tagjaként az új önkormányzati törvényen keresztül gyakorlatilag felszámolta volna az egységes Budapestet, és a parkolási bevételek maradékát is elvette volna a fővárostól – figyelmeztet az LMP lapunknak eljuttatott közleményében.
De azt is furcsállják az ellenzéki képviselők, hogy Rogán, miközben arra kéri a fővárost, hogy állítsa le a fejlesztéseit, kerületi polgármesterként 1,5 milliárdot lobbizott ki magának a Ferenciek terének átépítéséhez. Eközben dilettáns, és az emberek idegeit borzoló 10 ezer forintos útdíj-ötletével sarcolná értelmetlenül a fővárosiakat, majd utána letagadja, hogy az ő javaslata volt. Hazudik most is – írják közleményükben –, amikor úgy nyilatkozik, hogy a főváros egyetlen forint működési támogatást sem adott a BKV-nak 2010–2011-ben. Az igazság ezzel szemben az, hogy a főváros összesen 28,4 milliárd forint beruházási és működési támogatást adott. Fővárosi képviselőként furcsa módon elfeledkezik arról is, hogy a kormánynak jelentős tartozása van a BKV felé – nem fizeti ki a BKV-nak járó normatív támogatást, és évek óta elcsalja a megrendelt szolgáltatásért járó pénz egy jó részét. Mint ahogyan elfelejti azt is, hogy 2011-ben 20 milliárd Ft került központilag elvonásra, 2012-ben pedig újabb 10 milliárddal csökkennek a főváros bevételei. Eközben a belső kerületek bevételei – és különösen az V. kerületé – százmilliókkal, milliárdokkal javultak.
Az LMP szerint az egységes közlekedési kasszába befolyó, közlekedéshez kapcsolódó bevételekből megoldható lenne a főváros közlekedési feladatainak finanszírozása, és növelhető a részesedése a cég finanszírozásában. Ebben a fővárosnak is van tennivalója, amely nem használja ki még a meglévő lehetőségeket sem (pl. teherforgalmi útdíj, jegyértékesítés). Egyre nyilvánvalóbb azonban, hogy a cél a főváros romba döntése. Egyszerűen nem lehet másképpen értelmezni azt a támadássorozatot, amit az Orbán-kormány Rogán Antal – és más fővárosi fideszes képviselők és polgármesterek – aktív segédletével művel. Lehet, hogy Rogán Tarlós székére ácsingózik, de nagyon el van tévedve, ha azt gondolja, hogy ezt megteheti a BKV lerombolásán, és budapesti lakosok életének felforgatásán keresztül.