belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
25. péntek

Orbán: Azért az időt már ne lopják el tőlünk!

A vagyont és a reményt már ellopták, azért az időt már ne lopják el tőlünk - Orbán Viktor képtelenségnek nevezte, hogy egy (remélt) előrehozott választás után megalakuló új kormány ne tölthesse ki a négyéves ciklusát. A Fidesz elnöke nem lát reális esélyt egy kétharmados győzelemre.

Csuhaj Ildikó| NOL| 2009. május 12. |44 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Gábor53 | 2010. január 6. | 03:26:04

Nem kell o.v.re szavazni, nehogy már 2/3 os többséget szerezzenek...!!!

Borszívóügynök | 2009. május 17. | 15:13:28

Idézet az Örökös Miniszterelnök Úrtól:
„Én azt lehetetlennek tartom, hogy amikor Magyarországon négy évre kap felhatalamzást egy kormány, akkor a kormányzás ne négy évig tartson, hanem "három év öt hónapig".”

„A feloldás nem lehet más, minthogy a választópolgárok négy évre adnak lehetőséget az országnak, hogy a kormány irányításával egy bizonyos programot megvalósulhasson.”

Persze mondanunk sem kell: ez a vaskövetkezetességű megállapítás CSAKIS egy Orbán kormányra vonatkozhat!
Máskülönben egy ilyen következetes Vezénylő Tábornok Úr nem hisztériázna furtonfurt "előrehozott választásokat követelve...

antidakota | 2009. május 13. | 10:08:09

Tisztelt Mindenki! Bejelentem, hogy szervezzuk ( MI igy tobbesben ) az ADK-t, az Anti Dakotak Koaliciojat. Ha elerjuk a parlamenti kuszobot, szeretnenk ellenzekben dolgozni, a kovetkezokeppen:
mindent ( MINDENT ) megtorpedozni
kivonulni a parlamenti ulesekrol
kivonulni az utcakra terekre, kulonfele indokokkal
durcaskodni
becsmerlo plakatokat ragaszta(t)ni
ott keresztbetenni, ahol csak lehet
Majd a ciklus vegen mindent a kormanyzo partra kenni, illetve rajta kovetelni
Aki egyetert terveinkkel kerem szavazzon az ADK-ra. Hajra magyarok!

Dr. Kotász | 2009. május 13. | 00:41:50

ja, és még valami, kedves bagoly!
A magyar alkotmány által alkalmazott technikát (azaz a választások idejének fixálását) sok más ország alkotmánya is tartalmazza. Nem országgyűlésre ugyan, de sokak által ismert példa az USA elnökválasztásának napja (nem jó példa, elismerem). De legyen szabad utalnom az Európai Parlament választásának napjaira, az is fixált, stb. Nyilván fröcsögésből...

Dr. Kotász | 2009. május 13. | 00:36:25

Kedves bagoly!
Bár méltóságon aluli, hogy a hozzászólása után még szóba állok Magával, de roppant kiváncsi lennék, mivel "fröcsögtem"? Szerintem tényeket írtam le. Sz@r dolog, de emlékszem rá. Mint ahogy sok másra is OVI politikai múltjából (amihez persze nem kell más, csak újságot olvasni. Mondom, újságot...). Az egyetlen "vélemény" az OVI megjelölés. Asszem, igencsak belül van az elfogadható határon.

Kukamaci | 2009. május 12. | 22:55:58

Most fog összekecsintani az MSZP és FIDESZ: Bajnai, mint Palimadár megoldja, ő nem, mi viszont maradunk. Meglátjátok, ez lesz.

-komment törölve- | 2009. május 12. | 22:19:07

"nyugdíjas | 2009. május 12. | 20:31:23
Tehát kedves bagoly várjuk a csodát...."

A csoda már megtörtént.7 évig hatalmon tudott maradni egy idegen érdekeket szolgáló társaság.

Kukamaci | 2009. május 12. | 21:45:47

Ja, igen: még javaslom Viktornak Dr. Stephen W. Hawking "Az idő rövid története" című munkáját. Az idő egy teljesen más, politikamentes dimenzió. Mint ahogy rajta kívül mások és én értelmezzük.

Kukamaci | 2009. május 12. | 21:32:11

Ezek a sejtelmes dumák, hozzáértőnek tűnő megnyilatkozások a fidesztől, amivel nem mond semmit, csak perspektívát sejtet: Viktor, tárd elő a programot, ami még nincs persze kész, ismerje meg mindenki, hogy az tényleg az ország érdekeit szolgálja: rád fog mindenki szavazni. Gondold át, mert ha hazudtál, nem fogod te sem kitölteni a négy évet! Nos, hol a megváltó, eddig titkolt, naprakész teendők listája?

chili | 2009. május 12. | 20:58:52

A cenzorok itt is mar jobbra hajlanak, ugy veszem ki. Folyik a helyezkedes itt is. Valaki irta, hogy megis Orbannak lett igaza. Hat, taposott is erte. Het eve, ha a kormany kiejtette a szajan, hogy feher, ok rogton a durvan raorditottak, hogy micsoda bunteny ez (lasd Bajnai-program). A masik trukk: leallitotta a metroepitest, most meg kit hibaztat? A harmadik: Polt Peter beepitese az ugyeik elkenesere. Ezek tenyek.

vakablak | 2009. május 12. | 20:45:13

"Aki ellenzékben nem képes felelősen viselkedni, az alkalmatlan kormánypozicióra is."

Ez bár logikusan hangzik, sajnos valamiért mégsincs szükségképpen így. Elképzelhető, hogy mind a Fidesz jobb lenne hatalomban mint ellenzékben, mind pedig az MSZP ellenzékben, mint hatalmon. Nem állítom, hogy így van, csak azt, hogy van ennek is esélye. Az empirikus tény, hogy a Fidesz (gyakorlatilag: Orbán) ellenzékben katasztrofális teljesítményt nyújt, még nem jelenti egyértelműen, hogy kormányon is dedós gyerekként viselkedik. Négy évig volt alkalmunk figyelni a Fideszt kormányon, és akkor teljesítményükkel kapcsolatban lehetne találni érveket pro és kontra is. Majd most elfigyelgetjük őket a következő 12-20 évben is, na utána már többet tudunk erről mondani. ;)

bbicus | 2009. május 12. | 20:31:34

Na most akkor mi van ezzel a lopással?
Az alkotmány lopta el a fidesztől a vagyont és a reményt?
Az a passzus, amit anno a fidesz frakció - Orbánnal együtt - megszavazott?
Orbán annyira beleszerelmesedett ebbe a "lopás"-ba, hogy folyton fújja, ha van értelme, ha nincs.
A másik kedvenc szó a "nem".
Mindenre nemet mond, mint egy dacos óvodás.
A megmérettetés már megtörtént.
Aki ellenzékben nem képes felelősen viselkedni, az alkalmatlan kormánypozicióra is.

nyugdíjas | 2009. május 12. | 20:31:23

bagoly rendkívül higgadtan nyilatkozik és ez engem reménnyel tölt el. Ő valamit tud.Lehet, hogy el fog jönni a Kánaán, meg a 14. havi nyugdíj, meg az ingyen sör és virsli.Ha a Vezér előveszi a varázspálcáját, valszeg az egész világnak leesik az álla.
Tehát kedves bagoly várjuk a csodát....

Kukamaci | 2009. május 12. | 18:57:24

És nyilvánosan kijelenti: "A Fidesznek egyetlen kötelessége van, hogy készen álljon a megmérettetésre". Nem, Pártelnök Úr! A fidesznek, mint ellenzéki pártnak rengeteg kötelessége lett volna, most is az lenne, ha tennék a dolgukat. Remélem, hogy a kivonulgatások miatti információhiányt rövidesen bepótolják, és megismerik újra a parlamenti munka menetét, valamint a teendők igen széles skáláját. A megmérettetés jelen helyzetben századrangú kérdés.

-komment törölve- | 2009. május 12. | 18:56:49

brysis!
Némileg vitatkoznék veled. Az ,hogy az ember igazat beszél elméletileg alaphelyzet,ami akkor értékelődik fel ha valaki más meg igaztalan dolgot beszél.Ha azonban az igazat beszélőre mondják ,hogy hazudik az extrán felértékeli (az igazság kiderülése következtében)az igazat beszélő értékét.Ezt látjuk ma.

bagoly | 2009. május 12. | 18:55:12

Mindent bele Dr. Kotász, Piti Palkó és a többiek! Csak nyugatosan, tárgyilagosan, elvégre megcsináltátok, belehúztatok és megmutattátok. Mindnesetre vigasztalgassátok magatokat. Mindnesetre számomra, mint afféle primtív, büdöslábú, izzadtságszagú ovi vezér hívőnek reménytkeltő, hogy Szili elvtársnő - akinek többek között a legnagyobb magyar gondolkodó politikai túlélését is köszönhetjük - jókora zakót kapott ráadásul egy igazi demokratikus fellegvárban. Hajra, hajrá, további jóízű fröcsögést kívánok. Pl. ovi vezér ellopta a Szent Koronát, a parlamentben csupán egy hamisitvány van. Vagy: ovi vezér nyereg alatt puhítja a húst, és felvásárolta az egész Balatont. Vagy: Ovi vezér valójában Adolf Hiter reinkarnációja (ez a felvetés egyébként teljességgel igazolja "komment törölve" olvasótársunk tudományos megalapozottságú észrevételét.

brysis | 2009. május 12. | 18:50:41

-komment törölve- Orbán hitelét az adja, hogy egy idő után kiderül: NEKI VOLT IGAZA!

-komment törölve- | 2009. május 12. | 18:40:40

Orbán Viktor a magyar politikai élet csodája.Volt ő már minden és annak az ellenkezője is.Népszerűségét nagymértékben köszönheti a 15 éve tartó rágalomhadjáratnak ami mára elérte ,hogy ellenkező hatását érte el mint amit a rágalmazók üdvösnek találnának.Az egyetlen fegyver az ellene ha ellenségei elkezdenének igazat beszélni (ami mindig kiderül) róla pedig semmit.Ennyi.

brysis | 2009. május 12. | 18:19:21

Kedves toop! Ön és a pártja nyugodtan áltathatja magát, de jobb ha szembenéz a tényekkel: Tolerre se mentek el többen szavazni mint most...tehát ha az MSZP hívek most csak egyharmadnyi szavazatot adtak, annak az az oka, hogy már nem kellett nekik az MSZP...

itogi | 2009. május 12. | 17:57:00

A ballib média cenzora résen van, bedig csak a "szalagcím" szavait ismételtem, de nekem azt sem szabad...
Megközelthetjük úgy, hogy a nagyon kedves gondoskodó politikusaink a nehéz és fáradságos munkavégzéstől megkímélnek minket,...levették a vagyonnal járó óriási, nyomasztó terhet is a vállunkról.

tooop | 2009. május 12. | 17:34:24

Ja! Azért az elgondolkodtató, hogy Pécsett csak az össz választó kb. 25 -30 %-a szavazott a Fiúkra, tehát a fanatikus tábor ennél nem nőtt nagyobbra! Ezért válaszolta azt, hogy nem lesz meg a 2/3, hogy továbbra is izgalomba tartsa a hívőket, ami már 8 éve tart!

vakablak | 2009. május 12. | 17:28:48

Dr. Kotász | 2009. május 12. | 17:12:36
"nincs semmilyen alkotmányos ellentmondás. Ugyanis az Alkotmány (1997 óta) egy szóval sem mondja ki, hogy az OGY megbízatása négy évre szól."

Hmm. Ez érdekes. Ha így áll a dolog, akkor visszavonom, amit mondtam.

tooop | 2009. május 12. | 17:25:42

Emlékszünk még a "hetente" ügyeskedésre?!
ELKEZDŐDÖTT - a cikkben idézett kijelentésével egyértelművé tette.
A most még lojális közhivatalokban már elkezdődött a helyezkedés, mindenki készül már az egy év múlva kezdődő tisztogatásokra - borzalmas időszak következik!

PUBI | 2009. május 12. | 17:16:24

Moderálási alapelvek- komment törölve -

vizenjáró | 2009. május 12. | 17:16:01

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Piti Palkó | 2009. május 12. | 17:14:39

Ovi annyi mindent letagadott már amit ez előtt csinált hogy ez sem lesz neki probláéma. A " fanok " meg úgyis neki hisznek " oszt jó napot "

Dr. Kotász | 2009. május 12. | 17:12:36

nincs semmilyen alkotmányos ellentmondás. Ugyanis az Alkotmány (1997 óta) egy szóval sem mondja ki, hogy az OGY megbízatása négy évre szól. Egy hanggal sem. Csak azt, hogy a rendes választások április/májusban vannak. Pont. A redkívüli választás pedig akkor, amikor. Pont.

Dr. Kotász | 2009. május 12. | 17:10:11

Az ominózis alkotmánymódosítás 1997-ben volt, aból a célból, hogy ne "mozogjon" a választás napja (a korábbi szabályok értelmében ugyanis a választás napja mindig tolódott volna a korábbihoz képest 1-2 hónappal.) És azért fixálták április/májusra, hogy a költségvetést minden évben normális rendben elő lehessen készíteni. Az egész alkotmánymódosítás nem is szólt másról, csak a választások napja körüli szabályok pontosatásáról. Tehát nem elbújtatott, nem suttyomba' becsempészett szabályról van szó, hanem olyanról, amiről több mint egy hónapig vitáztak.
A javaslathoz csatolt indokolás szerint: "A Javaslat szerint az rszággyûlés feloszlása vagy feloszlatása esetén is csak annyiban törik meg ez az elv (ti. az áprilisban/májusban tartandó választás - Dr. Kotász), hogy az elõrehozott választáson megválasztott Országgyûlés megbízatása nem pontosan négy évig tart, hanem - áprilisi idõpont esetén - három év négy hónap és négy év három hónap közötti ideig."

Ja, és OVI megszavazta, mint ahogy az akkori Fidesz frakció többsége...
http://www.parlament.hu/szavaz/szavlist/7aem1401.htm

vakablak | 2009. május 12. | 17:04:54

Teljesen igaza van abban Orbánnak, hogy nem fordulhat elő az, hogy egy elvben négy évre választott kormánynak eleve rövidebb idő juthasson. Lehet, hogy az Alkotmány önellentmondásban van, de ennek miért kellene olyan megoldását elfogadnunk, hogy egy előre láthatólag hatalmas legitimitással bíró új kormány mandátum-idejét fél évvel lerövidítjük? Ez valóban méltánytalan lenne. A kérdéses alkotmányos ellentmondásra valamilyen ésszerű megoldást kell találni.

"lát-e reális esélyt arra, hogy a Fidesz a parlamenti választáson is kétharmados győzelmet arasson, Orbán Viktor mindössze azt közölte: "nem"."

Én szinte bizonyos vagyok a fideszes 2/3-ban. Hogy Orbán ennek esélyét is tagadja, csak annak a régi szlogennek a frissített változatát jelenti, mely szerint "mindenki jöjjön el, és hozzon magával még egy embert". Nyilvánvaló, hogy a "nem" üzenet hogyan hat a Fidesznek teljhatalmat kívánó rajongókra: még inkább megerősíti őket elhatározásukban, míg egy "igen" (azaz várható lenne a 2/3 Orbán szerint) a Fidesz rajongóinak legalábbis egy részét ellustítaná.

Orbán többi szövege szóra sem érdemes.

Piti Palkó | 2009. május 12. | 16:58:21

Én itt valamit nem értek. Most akkor akar a Fidesz előre hozott választást vagy nem. Mert most azt mondta Orbán Viktor / feltételezem tudja mit beszél /
". Én azt lehetetlennek tartom, hogy amikor Magyarországon négy évre kap felhatalmazást egy kormány, akkor a kormányzás ne négy évig tartson, hanem "három év öt hónapig". Na most akkor mi van? Ezek szerint szó sem lehet előrehozott választásokról. De akkor miről beszéltek eddig?

Piti Palkó | 2009. május 12. | 16:51:41

Nem tőlünk lopták el a vagyont hanem Ő előle.

benburns | 2009. május 12. | 16:46:07

Azannyát! Ellopták tölük a vagyont? Ez azé' új információ!

bagoly | 2009. május 12. | 16:31:25

hurvj97 | 2009. május 12. | 15:27:48

"Te felelőtlen szélhámos. Amit tettél az országgal, azért örökké utálni foglak."

Nagyon helyes hozzászólás. Méltó a mindenkor intelligens, körültekintően mérlegelő, széleskörű műveltséggel rendelkező nagyon semleges olvasótársakhoz. Elvégre mélységes megvetést érdemel az, aki kiegyensúlyozott költségvetéssel, csökkenő gdp arányos államadóssággal adta át nagyon européer utódainak a kormányrudat. Azokról az országrontó marhaságokról, mint pl. a nemzeti középosztályt erősítő tudatos lépéssorozat (Népszabadság, 2008. 11. 15.), pedagógus életpálya program, Széchenyi terv, stb. már ne is beszéljünk. Az elmúlt hét év megmutatta, hogyan is kell egy igazi, demokratikus, körültekintő kormányzatnak vinnie az ügyeket. Nem megvetni kell Orbán Viktort, máglyára vele.

szuahéli | 2009. május 12. | 16:10:38

Moderálási alapelvek- komment törölve -

itogi | 2009. május 12. | 16:08:55

Moderálási alapelvek- komment törölve -

László | 2009. május 12. | 16:06:37

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nemecsekerno | 2009. május 12. | 15:56:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kunta-kinte | 2009. május 12. | 15:48:25

ki kicsoda!
Megpróbált úgy nyilatkozni ,hogy az MSZP szavazók is értsék de ez képtelenség.

ki kicsoda | 2009. május 12. | 15:43:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

thurvj97 | 2009. május 12. | 15:27:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Hammada Fleet | 2009. május 12. | 15:21:25

Orbánnak még az ötven százalék is csak nehezen lesz meg (esetleg a jobbikkal vagy nagykoalícióban a szocikkal - pénzügyminiszter Gyurcsány Ferenc- de jót fogunk szórakozni). nem tudom, feltűnt- e valakinek, hogy Pécsett alig több mint negyven százalék szavazott, viktorkának ugyanúgy kb. 30% elkötelezett szavazója van, mint eddig bármikor, egy darabbal sem több. Azt persze nem lehet állítani, hogy aki nem szavazott, az mind MSZP-s, de az biztos, hogy a modernizáció irányába elkötelezett vagy legalábbis annak szükségességét megértő MSZP-s szavazók nem nagyon örültek, hogy Szilit kéne helyzetbe hozni. Amúgy meg a szocik pécsi teljesítménye eddig egy nagy nulla. Ha Gyurcsány nem rugdosta volna őket három éven keresztül, akkor az országos teljesítményük kettő darab nagy nulla lenne.

garcia | 2009. május 12. | 15:15:07

A kétharmadot--hogy igen vagy nem -- majd mi választók eldöntjük. Végül is most is arról olvastunk, milyen fej-fej melletti küzdelmet folytat Szili Katalin. Érdemes arra is figyelni, hogy Orbán Viktor nem a kétharmadról beszélt, hanem az ország talpra állításáról. Lehet, hogy fontosabbnak tartja ?

zoli28 | 2009. május 12. | 15:06:56

Tilikov: Orbán nem azt mondta, hogy nem szeretné, vagy ne törekedne arra, hogy kétharmaduk legyen; hanem azt, hogy szerinte nem lesz kétharmaduk. Ennek pedig semmi köze az ambícióhoz...

Tilikov | 2009. május 12. | 14:28:41

Ennyire nincsenenek ambíciói Orbánnak? Hát hogy lesz így nagy népvezér?

HIRDETÉS
Orbán Viktor
Orbán Viktor
Népszabadság - Móricz Simon

A pécsi választás azt mutatta, hogy a Fidesz készen áll arra, hogy részt vegyen az előrehozott választásokon, s készen áll arra is, hogy egy új választás után, ha van felhatalmás és bizalom, végrehajtsa a programját és kihozza Magyarországot a mostani nagyon nehéz helyzetből. A Fidesznek egyetlen kötelessége van, hogy készen álljon a megmérettetésre - közölte Orbán Viktor a Fidesz elnökségi ülését követő sajtótájékoztatón, melyet a vasárnap pécsi polgármesternek választott Páva Zsolttal közösen tartott.

Három és fél év nem elég

A Fidesz elnöke úgy vélte, hogy Magyarországnak új irányra, és jól láthatóan politikai változásra van szüksége, ami csak új választások révén lehetséges. Arra a kérdésre, hogy egy őszi, illetve 2010-es előrehozott választás esetén a kormány mandátuma csak három és fél éves lenne, hiszen az alkotmány szerint a negyedik év tavaszán kell parlamenti választásokat tartani, Orbán Viktor úgy reagált: mulatságosnak tartaná, ha ez így lenne. - Az alkotmányos rendszeren belül van egy ellentmondás. Egyrészt négy évre kap mndátumot a kormány, a másik meg azt, hogy négy évente tavasszal kell választást tartani. A két alkotmányos szabály egymással szembe megy. Én azt lehetetlennek tartom, hogy amikor Magyarországon négy évre kap felhatalamzást egy kormány, akkor a kormányzás ne négy évig tartson, hanem "három év öt hónapig". Azért az időt már ne lopják el tőlünk! - tette hozzá a Fidesz elnöke, aki megjegyezte, hogy a "vagyont és a reményt már ellopták". Ez egy alkotmányos feszültség, amit fel kell oldani, mert a rendszerváltás után rossz jogszabályszövegezések készültek. - A feloldás nem lehet más, minthogy a választópolgárok négy évre adnak lehetőséget az országnak, hogy a kormány irányításával egy bizonyos programot megvalósulhasson.

HIRDETÉS

Önellentmondás az alkotmányban?

Az alkotmány 20. paragrafusának az 1. bekezdése úgy szól: az országgyűlési képviselők általános választását - az Országgyűlés feloszlása vagy feloszlatása miatti választás kivételével -, az előző Országgyűlés megválasztását követő negyedik év április vagy május hónapjában kell megtartani. Fideszes szakértők szerint a megfogalmazás önmagában is ellentmondásos, hiszen csak azt lehet tudni, hogy az előrehozott választás napja nem kell, hogy áprilisra vagy májusra essen - az viszont kérdéses, hogy a soron következő választás napjára is vonatkozik-e a kitétel.

Nem lát esélyt a kérhamadra


Orbán a Fidesz-KDNP EP-kampánynyitó nagygyűlésén
Népszabadság - Kocsis Zoltán
A sajtótájékoztatón munkatársunk kérdésére, miszerint a pécsi kétharmados győzelem után lát-e reális esélyt arra, hogy a Fidesz a parlamenti választáson is kétharmados győzelmet arasson, Orbán Viktor mindössze azt közölte: "nem".

Olajfa helyett szomorúfűz

A pécsi "olajfa-koalíció" és az MDF kapcsán, anélkül, hogy pártnevet említett volna, Orbán Viktor úgy fogalmazott: mégiscsak képtelen, abszurd helyzet, hogy odaáll egy párt egy polgármester-jelölt mögé a győzelem reményében, majd annak a jelöltnek a veresége után bejelenti, hogy "bocsánat, ott sem voltam", mindez "a helyi ellenállás" volt. Ebből kellene kikecmeregni, már ami a közéletet illeti - tette hozzá. A Fidesz elnöke "aranyérmesnek" nevezte a helyzetnek azt a leírását - amit egy újságírótól hallott -, hogy olajfa-koalíció helyett "szomorúfűzről" lehet beszélni, Gyürk András EP-képviselő, fideszes kampányfőnök jellemzését ("bonszáj") pedig "ezüstérmesnek".

Javíthatatlan a rendszer?

Orbán Viktor a sajtótájékoztatón az MSZP kapcsán arról is beszélt kérdésre válaszolva, hogy "az elmúlt hét évben kialakult a demokráciától lényeges pontokon eltérő Gyurcsány-Bajnai-rendszer", már ami a közéleti állapotokat illeti. Ez a rendszer megreparálhatatlan, ezen túl kell lépni, ezt a "csúfos korszakot" talán már a szocialisták is szeretnék lezárni - állította a Fidesz elnöke.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    44 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS