pumpkin | 2010. július 24. | 14:57:06
moszkvicssluszkulcs
te vagy nem ismered a "regi rendet" vagy csak tenyleg ostoba vagy....valoban regen egy part volt es abban a partban nem haverok osztottak az eszt, hanem szakertok, a bekes kadar-idokben rendkivul nagy megbecsulesenek orvendett Magyarorszag a vilag minden tajan! attol meg, hogy valami uj, nem feltetlenul jobb is, mint ahogy orban es haverjai erre tokeletes peldak! tobbet artanak az orszagnak par honap alatt, mint akarki az elmult 50 evben!
Jager László | 2010. július 24. | 14:29:01
Láttam már a pincsit kutyapózban a buldog előtt!!
Mondjuk pihegve!!
Esetleg lihegve.
J.L.
Gesztenye7 | 2010. július 24. | 13:40:39
Érdekes mindig tanul ujjat az ember a farok a kutyát szokta mozgatni és nem a macskát.
Gesztenye7 | 2010. július 24. | 13:35:41
A hitel és a segély két különböző katergória ne keverjük össze.
baker_ | 2010. július 24. | 12:55:32
zemilke
az OTP elnöke, és bankszövetség elnöke szerint sem hárítható át az ügyfelekre a bankadó, de a jelek szerint a külföldi tulajdonú bankok sem azért mentek nagyhévvel óvodás módra árulkodni az IMF-delegációhoz, mert oly' könnyen lenne kikerülhető a bankadó. Főleg, hogy már remélhetőleg nem egy töketlen PSZÁF fogja ezt ellenőrizni Bajnai etikai kódexét lobogtatva maga előtt, hanem egy bírságoló PSZÁF. Javaslom, hogy a megszorítás- és bankárpárti ballib oldal hisztériázás helyett kezdjen gyűjtésbe a haveribankok megsegítéséért :)
zemilke | 2010. július 24. | 11:09:39
10 milliós ország és majd mi megmondjuk az IMF-nek!
Ez az így tovább!
Adó a bankokra!
Ennyire hülye legyen!
Mindenkit irányítani akar!
Csak sajnos nem vagyunk abban a helyzetben hogy ugráljunk!
A bankok tőlünk szedik be azt a 200 milliárdot!
CSAK AKI HÜLYE AZ NEM LÁTJA BE EZT!
Az IMF meg az unió is le van magasról ....!
Így kell ezt!
De ha megint be üt a mennykő akkor ki fog nekünk pénzt adni?
Na ez a kérdés?
usanet | 2010. július 24. | 11:07:39
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Halász | 2010. július 24. | 10:30:20
"lui70 | 2010. július 24. | 00:29:10
pumkin
egy a lényeg legyen egy olyan kormány aki valami értelmeset is létrehoz.....nos az elmult 8 évet ismerem......."
Nos, én az elúlt húszat. Ezért nem várok áttörést Orbán Vikdolf kormányától...
Deák János | 2010. július 24. | 08:56:42
Mi magyarok most is, mint évezredes történelmünk során többször, és félek hogy nem utoljára, megpróbálkozunk annak bizonyításával, hogy a farok mozgatja a macskát.
Innen üzenjük a papírtigris nyugati hatalmaknak, hogy minket ugyan nem... Ugocsa non coronat
benedek | 2010. július 24. | 08:56:17
Fogalomzavarban vagy! Az IMF nem segélyt ad, - hanem keres rajtunk...
Gyurka46 | 2010. július 24. | 08:29:48
Az IMF szerződés nem jár le októberben, az csupán a kölcsön lehívásának határideje. A szerződés akkor jár le, ha a hitelt törlesztettük.
Egyébként az IMF akkor avatkozik be adósainak gazdálkodásába, ha rossz gazdasági politikát követnek. Ha egy kormány bemutatja részletes cselekvési tervét és annak reális pénzügyi kihatásait, akkor az IMF gratulál, aláír és távozik. Ha hülyeségeket beszélnek nekik, akkor próbálnak tanácsot adni.
O.V. azt mondta, hogy a továbbiakban csak az EU-val akar tárgyalni. Csakhogy az EU-nak sokkal szigorúbb követelményei vannak, mert nemcsak a hitelt akarja visszakapni, de közép- és hosszú távon is jól gazdálkodó országokat akar a soraiban látni, akik felelősen gazdálkodnak és nem szorulnak támogatásra.
joan | 2010. július 24. | 07:55:56
Vae victis
moszkvicssluszkulcs | 2010. július 24. | 05:43:41
Moderálási alapelvek- komment törölve -
pumpkin | 2010. július 24. | 04:30:21
kimeneteltek europabol es a civilizaciobol orban vezenyletevel! haha, nesze nektek orbanfanok! remelhetoleg a gyerekeiteknek tobb eszuk lesz! remelhetoleg...
sharapova2008 | 2010. július 24. | 03:43:57
Moderálási alapelvek- komment törölve -
beaver | 2010. július 24. | 03:26:10
Moderálási alapelvek- komment törölve -
ametiszt | 2010. július 24. | 01:58:08
Moderálási alapelvek- moderált komment -
z hlyzt, hgy z kjlnttt mr tbbszr s, hgy z MF nlkl(nnk htlms szkrtlm s nfrstrktrj mtt, mvl z nm rndlkzk) nm trgyl snkvl tmgtskrl.
Úgyhgy vgy trgyl vk z MF-l, vgy TÉNYLG csdb mgy z rszg, s ks bszk lsz mgr ngyn.
vzr gyr tbb s gyr ngybb hbkt kvt l.
Nhz lsz kmszn kkr xrbl...
talabér | 2010. július 24. | 01:51:38
Tárgyi tévedésről: Az EU nem ad hitelt, csak az IMF. Igen csak nem vagy képben, az EBRD az IMF vizsgálata és javaslata után ad pézt. Ő nem foglalkozik közvetlen hitelkihelyezéssel.
Csak hogy ne csak tölem halld.
"Az IMF irodavezetője: "Arra az orbáni kijelentésre, hogy „az IMF illetéktelen abban, hogy Magyarország milyen módon teljesíti költségvetési hiánycéljait”, felhívta a kormányfő fi gyelmét, hogy téved, ugyanis az IMF és az EU nem választható el egymástól a Magyarországnak nyújtott kölcsönök ügyében. „Együtt dolgozunk az EU-val, ez közös program és az is marad” – mondta. És ezt Brüsszelből is ígylátják, a konzultációs kötelezettségének eleget kell tennie a kormánynak, nem elég a „sárga csekken” elküldeni a törlesztőrészletet."
"Kovács Mátyás, a Raiffeisen Bank elemzője érdeklődésünkre elmondta, hogy az IMF hazaküldésének komoly kockázata van, hiszen az EU nem szokott olyan hitelkereteket biztosítani, mint amilyenre elővigyázatossági okokból számítana a kormány. Ez a valutaalap működési területe, ebben ők a szakértők."
Csak akkor vádolj valakit tárgyi tévedéssel, ha tudatában vagy a tényeknek.
lui70 | 2010. július 24. | 01:12:46
talabér
Még egy óriási tárgyi tévedésed, amit már másoktól is láttam: O.V. csak az IMF ből nem kér.Az EU val tárgyal , mintahogy a mostani hitelt is az IMF EBRD és EU adta össze és nem kizárólagosan az IMF !!!
És ezt az egész dolgot megelőzte egy O.V. Merkel talákozó Berlinben ahol O.v. vállalta a jövőre 3% os hiányt amiért cserébe több mint biztos, hogy német támogatást kapunk egy M.o. E.U megállapodáshoz.......
Ennyit a Te ha nem is gazdasági szakértelmedröl de megfigyelőképességedről.......már bocs....
lui70 | 2010. július 24. | 01:07:11
talabér
szerinted azért segített az Eu , hogy nehogy tönkremenjen egy tagállama ?
ne röhögtess már , az ok prózai volt....az osztrák bankoknak nagy az érdekelségük M.o. n , történetesen az osztrák bankok tulajdonosai szorosan kötődnek Német o. hoz , és ezt a dominót akarták elkerülni................
A kioktatásról annyit , hogy itt ténleg rengetegen írnak vadbaromságokat úgy , hogy halvány lila gőzük sincsen hozzá, ez nem baj mert ez a net , így aztán én is ehhez alkalmazkodom egy kicsit.......
Csak azt sajnálom, hogy mi lesz sok kommentelővel amikor esetleg a népszabi eladásra kerül (ami esélyes) és más lesz a világnézete , egyébként itt ténleg nem sok értelmes vitát lehet lebonyolítani mert mindenki vagy gyurcsányozik vagy o.v zik és néha már engem is bele visz ebbe........megnyugtatlak ritkán látogatom ezt az oldalt , pont az értelmetlen parttalan veszekedés miatt.........csak néha rám jön......és eleinte jót röhögök az egészen míg meg nem unom........
pumpkin | 2010. július 24. | 00:46:23
jucika
jajistenem, ne terheld a fejedet ilyen ostobasagokkal, nekem meg sem fordult a fejemben, hogy elolvassam, nalam orban mar ott megbukott, amikor kokarda cimen probalta elmagyarazni ki magyar es ki nem.....en azota tudom, hogy nem normalis! a nep pedig remekul erzi magat a zavarosban, nekik mindegy ki kormanyoz, csak senki ne zavarhassa meg oket a mindennapi trukkozeseikben...es ez igy is van! annyira sikerult lepofatlanodniuk, hogy gatlastalanul lopnak, csalnak, hazudnak mindemelle csak szorakozas, szinhaz szamukra az orban-parade!
talabér | 2010. július 24. | 00:44:19
lui70.
"ez így nem igaz mert ezek szerint amikor GY.F. barátunk elsőként tartotta a markát azonnal adtak , na innetől kezdve az egész okfejtésed megdőlt az elmúlt tényeket is alapul véve"
Egyáltalán nem látom megdölni az okfejtésemet, mivel úgy látom, te onnan közelíted meg a kérdést, hogy az EU direkte akarja-e avagy sem tönkretenni egyik tagállamát. A kérdéshez való hozzáállásod nem hiba, nem érthet mindenki a gazdaságpolitikához.
Az EU, mikor annó Gyurcsányod pénzt kért tőle, természetesen segített, mert ha nem teszi, akkor tevőlegesen hagyja tönkremenni egy tagállamát. Azonban más ma a helyzet, mint akkor. Ma már az EU olyan problémákkal közd, mint Görögország, Spanyolország, vagy épp Szlovákia. Nekik ők már fontosabbak, azonban a mái napig, ha bármely tagállama kér, akkor annak nyújt segítséget. Emlékeztetlek, ha netán tegnap óta már elfelejtetted volna, Orbán azt nyilatkozta, hogy köszöni, de nem kér segítséget. Innentől kezdve az EU nem fogja erőltetni a segítséget, mert lehet, hogy valszeg, ha egy gazdaságilag szegény és analfabéta tagállam kiesik az únióból, attól az únió csak erősebb lesz.
Véleményem szerint - olvasva a mindenkit kioktató hozzászólásaidat - attól, hogy teleírod a kommenteket, még nem látszol okosnak, max nagy dumásnak. De nem baj, ezt nem rosszból mondom, holtig tanul az ember.
pumpkin | 2010. július 24. | 00:42:33
lui70
az elmult nyolc evben nyakig benne volt a fidesz is....fogalmam nincs hogy tudak eladni a nepnek a maszuletett barany szerepkoret, ez csak ugy fordulhatott elo, hogy a magyar emberek tobbsege buta!
demo | 2010. július 24. | 00:39:33
lui70 | 2010. július 24. | 00:29:10
Az elmúlt években azt tették, ami a helyes!
Rendbe tették az államháztartást, és a hiányt!
A reformok elmaradása kinek a hibája is volt?
Tombolt a demagógia és az ostobaság!
Már baromi unalmas ez a Gyurcsányozás !
Főleg a jelenlegi ámokfutás tudatában!
jucika | 2010. július 24. | 00:36:47
Moderálási alapelvek- komment törölve -
demo | 2010. július 24. | 00:34:52
lui70 | 2010.július 24. | 00:24:49
Persze, az a másfél millió ember, akinek devizahitele van, ami most úgy 30 %-kal drágább lesz, az nem érdekes! Rengeteg hitel fog bedőlni, és az államadóság is jelentősen nőni fog!
Nem beszélve arról, hogy egy sértett ember személyes bosszúja nem határozhatja meg M.O. gazdaságpolitikáját!
Nem lehet ebben a stílusban politizálni, nekimenni mindenkinek, becsapni M.O. mögött az ajtót!
Nem tudom mit képzel ez az ember, totál lejártatja ezt az országot!
lui70 | 2010. július 24. | 00:29:10
pumkin
azt mondod a fidesz elmebeteg társaság , hát akkor az előző garnitúra nem tudom mi volt........
egyébként én letojom a fideszt az mszp az szdsz az mdf et.......
egy a lényeg legyen egy olyan kormány aki valami értelmeset is létrehoz.....nos az elmult 8 évet ismerem.......
Jager László | 2010. július 24. | 00:27:21
Azért még megvárom ,hogy Orbán miként tárgyal az IMF-el!!
Tárgyalni fog helyette Matolcsy,vagy Varga,mert ő nem ért a közgazdasághoz
Csá J.L.!!
lui70 | 2010. július 24. | 00:24:49
demo
Volt tavaly amikor a font értéke megegyezett a euroval......
A mostani világgazdasági válság legnagyobb gondja, hogy egyszerre jelentkezett mindenkinél és hiába értékeli le a saját valutáját nem tud hova exportálni mert mindenki egyszerre szeretné ezt tenné,hogy rendbe tegye sajár gazdaságát......ezt nem én írom hanem kögazdászok.....izland példáját nem sorolnám.....
egyébként nekünk pont ez a legnagyobb bajunk, hogy nem tudjukleértékelni a forintot eléggé a deviza hiteles cégekés magánszemélyek miatt , egyébként hidd el a bajnai kormány lett volna az első aki ezt tette volna de inkább gyurcsi és nem lett volna kormányváltás a bajnai felé sem......
egyébként o.v. ék pontosan a max. 290 sávban tartják ami még mindenkinek "jó".......egyébként nagy pénzügyi guru lehetsz ha tudod az árfolyamot akkor szerintem bátran vegyél eurót vagy dollárt amit akarsz.......tuti jól fogsz járni...
pumpkin | 2010. július 24. | 00:21:18
global warning
almodj nagybetukkel felolem, ettol meg jelentektelenek maradtok fajdalmas felebredessel!
sterneschii | 2010. július 24. | 00:19:02
mivel magyarorszàg egy nagy nulla minden szempontbol, mert ugye ott se technologia, se nyersanyag, se sajàt gazdasàg nem lètezik ès nem is fog, termèszetesen teljesen kiszolgàltatott helyzetben van. egy ilyen orszàg rà van szorulva ès elemi èrdeke hogy szimpatikus benyomàst keltsen a vilàggazdasàg mozgatoival vagy gazembereivel ahogy tetszik szemben.
ezen erök joindulatàn nagyon sok mulik ès szerintem viktor ezt tulsàgosan lebecsülte.
Global Warning | 2010. július 24. | 00:17:29
Moderálási alapelvek- komment törölve -
pumpkin | 2010. július 24. | 00:15:06
lui70
teljesen mindegy milyen minosegben kormanyzott az mszp-szdsz, 2010-ben egyetlen kormanyzasra alkalmas partja van magyarorszagnak es ez az mszp! nem az a kerdes, milyen minosegben kormanyoztak, mert senki nem kepes jobban csinalni, csupan az a kerdes, ha nem vagytok veluk elegedettek, miert nem adtok lehetosegeket jobb partok letrehozasara, miert kell egy szazszor rosszabb, elmebeteg tarsasaggal felsulni egyreszt a nagyvilag elott, masreszt tovabb huzni-vonni meg evekig ezt a rendszervaltast?! az az erzesem lui, hogy NEMFIGYELSZELEGGE!
demo | 2010. július 24. | 00:12:35
lui70 | 2010. július 24. | 00:00:07
Szerintem még néhány hét, és sírva könyörgünk a Bajnai kormányért!
Maszop, nem Maszop, ez a Fidesz ámokfutás ultra gáz!
Rámegy az ország!
Kíváncsi lennék, mi kell hozzá, hogy legalább összevond a szemöldököd, és egy ejnyé-t kiejts a szádon! Pl. 350 ft-os Euro ?
pumpkin | 2010. július 24. | 00:10:28
Global Warning
haha csak azt latjuk, hogy a kispadra lett kenyszeritve!:)
Global Warning | 2010. július 24. | 00:05:02
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Vasökör | 2010. július 24. | 00:03:14
Mikor veszik már észre végre, hogy az elnök úr közveszélyes?!
lui70 | 2010. július 24. | 00:00:07
öszijő
Te nem figyelsz eléggé...O.v. azt mondta az IMF től nem kell a hitel és ezután az EU val tárgyalunk csak , mintahogy eddig sem csak az IMF adott pénzt hanem az EU az EBRD és az IMF összesen.....kapish....
és azt is hangsúlyosan mondta Berlinben, hogy betartjuk jövöre a 3 % ot és erre Merkel vaószínűleg biztosította,hogy akkor az már tárgyalási alap nekik is......
ilyen "egyszerű" történet ez, azért teljesen idiótának se képzeljük már a fidesz kormányt, főleg egy ilyen minőségű maszop szdsz után....
pumpkin | 2010. július 23. | 23:57:02
jucika
akarmilyen temabol, amibol meg nem irtak dolgozatot, lehet doktorit szerezni! akinek doktorija van, arrol feltetelezheto, hogy egyetlenegy temaban jaratosabb, mint az atlagemberek (nyilvan nem azert, mert okosabb, hanem azert, mert tobbet olvasott rola, tobbet foglalkozott vele)...igy peldaul, ha tobboldalas tanulmanyt keszitesz a kukacmintaju terdzoknik felfejteserol, azt fogjak feltetelezni, hogy nalad csak kevesen tudhatnak tobbet a kukacmintaju terdzoknik felfejteserol, igy jar neked jogosan a doktori kukacmintaju terdzoknik felfejtesebol! nah kb valami ilyenerteku lehet orban doktorija is....annyi szent, hogy ez az ember egyetlen napig nem dolgozott! nekem lenne egy tippem, milyen temaban szerezhetett doktorit: az ellensegkepgyartas fortelyai cimu temakorre tippelek es nem is vitatnam sosem ebbeli jartassagat!
öszijő | 2010. július 23. | 23:52:42
"akkor meg elkezdi magát ajánlgatni"
sok sötét magyar ember azt hiszi,hogy az imf-nek a világ legnagyobb szívességét tettük,amikor elfogadtuk a rongyos húz milliárdjukat.
A valóságban amikor már a világon nem adott senki nekünk kölcsönt,akkor az imf adott. ez egy hitel,amire kamatot kell fizetnünk.
természetesen ha van egy olyan karakán nemzeti kormányunk,amilyen van,mondhatjuk,hogy mostmár köszi nem kell a pénz,visszafizetjük. az úgy fog történni,hogy elmegyünk a nemzetközi pénzpiacra,fölveszünk hitelt /ugyanis nekünk most sincs egy vasunk sem/magasabb kamatra,mint az imf-é,is abból visszafizetjük. a két hitel közötti kamatkülönbözetet meg a zemberek fogják kifizetni,ugyanis más nem fogja helyettük.
egyszóval nem ártana racionálisan gondolkodni és nem játszani a menőt,mert nincs mire.
lui70 | 2010. július 23. | 23:48:32
pumpkin
szerintem Te nem figyelsz eléggé pl. Ázsiá ra....hidd el baromi változások lesznek itt és vannak folyamatban ami akár a végén teljes bedőléssel is fenyeget.....Kína az USA legnagyobb hitelezője mintahogy az Eu nak is...
Kína legnagyobb felvevő piaca az EU..ahol csökken a vásárlóerő.....
Lesz itt egy nagy ördögi kör, és már cikkeznek a kínai ingatlan lufi ról.....
Egy biztos nem mi leszünk a világrend bedöntői és a legnagyobb vesztesei sem.....
Amennyiben megnézed a nagy gazdasági világválságot és benne M.o. t az is érdekes tanulságokkal szolgál a jövőre való tekintettel....
jucika | 2010. július 23. | 23:43:57
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Jager László | 2010. július 23. | 23:43:08
Nézem Orbánt a HÍR tv-n!
Elég szánalmas!!
Megint a nyugati nagykutyákról szövegel.
2/3 -dos szöveg ismét előjött a forradalommal együtt!!
Leragadtam a a nemzeti centrumnál és várom a baloldaliakat is!
Magyar civillizációra van szükség!!
Mindezt mondta Orbán Viktor dadogva és saját magát meggyőzve!!
J.L.
pumpkin | 2010. július 23. | 23:38:24
lui70
ne remenykedj, csak a magyarok szivhatnak, fel nem fogod amerika milyen gazdag! raadasul magyarorszag semmilyen szempontbol nem tenyezo, ha megis lecsapnak pld kosa szavaira, az nem azert van, mert megijednek valamilyen magyar "tranzakcio" miatt:) sokkal inkabb, mert ugrasra keszen varjak orbanek minden apro tevedeset, hogy azokat felnagyitva tehessek nevetsegesse! Orban sosem lesz elfogadott miniszterelnok a nyugat es eszak-amerika elott! Pedig enelkul magyarorszag miniszterelnoke SEM lehet! legfeljebb elmeletben!
lui70 | 2010. július 23. | 23:38:17
usanet
nem vagy teljesen tisztában az ország adósságának összetételével melyen belül ha hiszed ha nem nagyobb súllyal devizában a cégek és magánszemélyek vannak , az már más kérdés , hogy végső soron az államnak kell jót állnia a legvégén az egészért......egyébként a magyar állam akkor is vett fel hitelt amijor még 20 ft volt egy nyugatnémet márka meg akkor is amikor negyven meg akkor is amikor 220 ft volt egy Euro....stb
látom nem nagyon érted de majd megérted.....
alterego56 | 2010. július 23. | 23:36:41
Moderálási alapelvek- komment törölve -
kisember8 | 2010. július 23. | 23:35:56
nekem furcsa ez az IMF
szombaton sértüdütten feláll és amikor a forint visszaáll az erdeti szintre, akkor meg elkezdi magát ajánlgatni
persz syolt a Moody-znak, hogy szorongasd meg a magyart, hogy vegyen tölünk sok hitelt, hisezn mi ebböl élünk
elég mocskos dolgo ez :-(
pumpkin | 2010. július 23. | 23:32:54
jajhat en izgatottan tordelem a kezem, mikor fogtok a NATO-tol is "megszabadulni", hogy meginkabb onallokka valjatok! szerintem putyin is epp erre var!:)
lui70 | 2010. július 23. | 23:31:38
talabér
ez így nem igaz mert ezek szerint amikor GY.F. barátunk elsőként tartotta a markát azonnal adtak , na innetől kezdve az egész okfejtésed megdőlt az elmúlt tényeket is alapul véve......arrólnem beszélve, hogy ha valaki k- eu ban rosszul áll (a befektetők szerint !, minősítve , hivatalosan !vagy spekulációbol..? hihi....nem vicces ez egyébként, hogy így működik a világrend) akkor mindenki megérzi a környéken , és emlékezz a nem oly régi Kósa mondatig ami akarva-akaratlanul New York ig ért...
(mert így akarták egyesek és nem a fidesz feltétlenül) vajon ki tudott róla Frankfurtban, hogy Kósa Debrecenben beszélni fog , hogy még tudósítót is küldtek ? vicces igaz ?....
Na reméljük egyszer ez az egész szarkupac az usa ra is rászakad mert az ő kapzsisága működteti így a viágrendet ma per pillanat......
Global Warning | 2010. július 23. | 23:31:03
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Global Warning | 2010. július 23. | 23:29:12
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Robin Good | 2010. július 23. | 23:27:30
spartacus | 2010. július 23. | 21:30:25
►” a forint — mint az már most is jól látható — folyamatosan gyengülni fog. ...ami kb. 350-375 forintos eurót fog jelenteni.”
Ha ilyen nagy látnok vagy, akkor meg fogsz gazdagodni: Felveszel egy nagy forinthitelt, beváltod euróra, aztán majd 375-nél visszaváltod és a különbözetet zsebrevágva törlesztesz.
Siess, nehogy megelőzzenek!
usanet | 2010. július 23. | 23:23:14
Moderálási alapelvek- komment törölve -
talabér | 2010. július 23. | 23:19:29
A forint semmilyen hatással nincs a nemzetközi piacra. Ha a forint bedől, azt reptéri őrmacskát nem érdekli a befektetőkön kívül, akik egyszerűen kivonulnak, magukkal víve a befektetéseiket.
Az EU kicsit morcos lesz, mert megint itt egy kelet-európai ország, aki annó melldöngetve, teljes politikai egyetértésben kérte és kapta a csatlakozás lehetőségét, és alig telt el öt év, máris kifele kacsingat. De nem is ez a nagyobb baj, hanem az, hogy hibás gazdaságpolitikája gyengíti (nem dönti be) az EU-t. Mivel Magyarország nem tartozik az euróövezeti zónába, nem jelent veszélyt az euróra, így valszeg (pont a zónába fektetett euró milliárdok miatt) semmiféle segítséget nem fog kapni. Az EU egyszerűen hagyja tönkremenni az országot, s mikor majd újjá kell építeni, itt fog sorban állni, és nem kérni fog, hanem elvenni.
És ez csak enyhén pesszimista elképzelés a jövőről.
Szlovákiát nem érdemes példaként felhozni, mert ő euróövezeti tagország és az ő gazdasága közvetlenül hatással van az euróra. Szlovákia és Magyarország nem egyazon kockázati tényező, nem is egyformán állnak hozzá.
lui70 | 2010. július 23. | 23:17:46
spartacus
ki írt arról, hogy az IMF dől be ,Te esetleg diszlexiás vagy ? vagy csak egy szavazó...........
lui70 | 2010. július 23. | 23:15:31
spartacus
Én nem minősítenélek ,de a megadott hozzászólásomban pontosan le van írva a link ,ne haragudj ha nem írom le neked minden hozzászólásomban a linket......nem szoktam személyeskedni de Te valóban megtestesíted azt a régi marxista egyetemet végzett félművelt figurákat akikhez volt szerencsém egy pár évig a régi állami cégemnél.....
Global Warning | 2010. július 23. | 23:11:44
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Kardos | 2010. július 23. | 23:11:19
O.V.: "mi ezzel egyetértünk, mi ezt támogatjuk, és mi is le fogjuk vinni 3 százalék alá a magyar költségvetés hiányát"
Gondolom T. Forradalmár urak valós szándékait ebben a témában csak októberben fogjuk megismerni.
Azonban számítani lehet arra, hogy mindenkinek fájni fog, nem kicsit, nagyon!
lui70 | 2010. július 23. | 23:10:47
Feri12
az ideális határ a gazdasági elemzők szerint 290 ft os Euro árfolyamnál van , nos ha megnézed akkor láthatod , hogy a fidesz végig itt tartja mióta kormányoz ......az igaz, hogy ugrál ami nem jó egysek szerint (mert ténleg nem jó) de be kell látni, hogy ha elkezd stabilan beállni akkor mindíg csak egyre erősödésnek indul ami meg megint nem jó (áprilisban londonban írták, hogy jövőre 250 ft lesz egy euro, na az megint nem jó).....így aztán marad ezaz ugrálósdi.....
Egyébként a deviza hitelesek jó része még mindíg jobban áll most is mintha régen forintban vették volna fel........csak náluk nem az a mérce hanem kiszámolták forintra pontosan, hogy x tízezer forintoto még havonta ki tudnak éppen szorítani és azt hitték ez mindíg így lesz.......
Global Warning | 2010. július 23. | 23:09:11
Moderálási alapelvek- komment törölve -
spartacus | 2010. július 23. | 23:08:39
lui70 | 2010. július 23. | 23:03:31
spartacus
írtam már előző kommentekben a konkrét linkeket
22:41 gazdassági rádió
és a 22:31 kori hozzászólásomban , de ha egy kicsit ügyes vagy akkor több gazdasági oldalon megtalálod magad is , ha nem akkor ...no comment..”
Ha állítok valamit, akkor azt KONKRÉT forrásokkal alátámasztom. Ha erre nem vagy képes, akkor no comment.
Zöld Őrült | 2010. július 23. | 23:07:07
Ne vegyünk fel hitelt? Fizessenek többet! Fognak? Nem! Nos?
A jobboldal egyre jobban kiszaggatja Magyarországot Európa térképéről. Ez fájni fog nekünk? De még mennyire...
spartacus | 2010. július 23. | 23:05:38
ui70 | 2010. július 23. | 22:50:57
nagy baj nem lehet hiába szórakoznak a forinttal mert tudják, hogy a bedőlésig nem mehtünk el , elvégre akkor ők is dőlnek ”
Hogy ti honnan szeditek ezeket a baromságokat? Az IMF bedől, Hát persze.
lui70 | 2010. július 23. | 23:03:31
spartacus
írtam már előző kommentekben a konkrét linkeket
22:41 gazdassági rádió
és a 22:31 kori hozzászólásomban , de ha egy kicsit ügyes vagy akkor több gazdasági oldalon megtalálod magad is , ha nem akkor ...no comment..
spartacus | 2010. július 23. | 23:03:11
gjokkel | 2010. július 23. | 22:38:09
Nem tudom mit óbégat mindenki: a gyenge forint mindenkinek jobb,”
1) Kifejtenéd ezt bővebben?
2) Akkor Orbány ellenzékben végig hazudozott,amikor sírt a forint gyengülése miatt?
Vagy ez most úgy van, ha a világgazdasági válság hatására gyengül a forint, de a szocik vannak hatalmon, akkor ez rossz, viszont ha emberi hülyeség és aljasság miatt gyengül a fotint (Kósa, Szíjjártó, Orbán, stb.), viszont ezen marhák jobboldaliak, akkor jó a forintgyengülés?
Feri12 | 2010. július 23. | 23:03:10
gjokkel | 2010. július 23. | 22:49:45
Mondom a legnagyobb jóindulattal, ha nem akarsz butaságot írni akkor néz utánna...
A magánnyugdíj pénztárakban az emberek pénze van!!! ez a befektetés a jövőbe, ugyanis amikor nyugdijasok lesznek akkor a nyugdíjuk 25%-át ez biztosítja!!! és ez be van fektetve! Az államnak ekkor 25%-al kevesebbet kell fizetnie majd. Pont emiatt, az lenne az ideális ha mindenki minden nyugdija ilyenbe lenne!!! Miért mert akkor meg lenne ez a pénz!!! Mindegy lenne mennyi nyugdijas van mert mindenkinek meg van a saját számlája .
Értsd meg az exportra menő dolgokhoz import! alapanyagok kellenek!
Az import cuccok meg simán drágulnak! Az államadósság devizában van! ennek a forint értéke nő!!!! több 100 milliárdot(kb 600milliárdot) jelent egy ilyen csökkenés!
Az államadóságot nem tudod megvásároltatni! (Az IMF és EU hitel 4%-os.. )Ha bóvli kategóriába kerül Magyar ország ,sokan több 1000! milliárd Ft befektetést elvisznek az országból!!!
Jager László | 2010. július 23. | 23:02:15
Minek szólnak ide akik a tejtermeléshez sem értenek,nemhogy a gazdasághoz!?
Írnak mindent,de nem közgazdászok!! Halvány fogalmuk nincs,hogy mitől javulhat a gazdság,nőhet az ipari,mezőgazdasági termelés!!
Szajkózzák a sok butaságot!!
J.L.
spartacus | 2010. július 23. | 23:00:23
lui70 | 2010. július 23. | 22:31:50
INDEX 2010 április 30. cikke
"Ha máskor ilyen segítséggel kopognának, akkor becsapjuk az ajtót"
És végülis nem jól emlékeztem mert Csányi nyilatkozta..”
Most akkor hiszünk a Csányinak vagy nem? Mert, ugye ő is off-shore lovag. Ja, meg Orbán egyik pénzelője évek óta.
talabér | 2010. július 23. | 23:00:07
Csak emlékeztetnék arra, hogy Magyarország is devizában van eladósodva. Vagy arra más gazdasági törvények vonatkoznak, mint a lakosságra? Az állami addósságnak jó a gyenge forint?
Csak kérdem.
spartacus | 2010. július 23. | 22:58:33
lui70 | 2010. július 23. | 22:16:11
spartacus
válággazdaság és figyelő”
FORRÁS? Link?
Global Warning | 2010. július 23. | 22:57:55
Moderálási alapelvek- komment törölve -
lui70 | 2010. július 23. | 22:56:50
gjokkel
Egyetértek veled , a gyengébb forint valóban jobb persze csak bizonyos határig , ami állítólag olyan 290 - körül van , és fidesz kormány látszik a kezdetektől fogva eszerint a stratégia szerint kormányoz , soha nem engedi visszaerősödni..........
A deviza hitelesek problémáiról nem igazán kívánok értekezni......mindenki felnőtt állapolgár , bár amennyire látom M.o. nagyon sok felelőtlen ember van nem csak politikus aki engedte ezt az egészet elszabadulni....persze Gy.f. ék miért ne engedték volna hiszen csak így tudták elhitetni az országgal, hogy fejlődünk....egyébként már legalább 5 ! éve zéró a fejlődés és akkor nem említettem a múlt évi visszaesést.......
gjokkel | 2010. július 23. | 22:51:58
talabér,
A forint pedig tényleg visszaerősödött.
Most persze gyengül majd. Kíváncsi leszek melyik szentiment győz a befektetők körében.
Mellesleg: csak nem gondolog, hogy véletlen, hogy mindig PÉNTEKEN DÉLUTÁN nyilatkozik ilyeneket a kormány?....
lui70 | 2010. július 23. | 22:50:57
szevatron
te kiforgatod a mondatokat , mert pont azt tették amit mondtak egy éve....
az csak egy gesztus, hogy miután segberugták őket a multhéten tett egy udvariassági mondatot és megköszönte....de azért azt is üzente, hogy befejeztük , egyébként akárki akármit mond jól csinálják, nagy baj nem lehet hiába szórakoznak a forinttal mert tudják, hogy a bedőlésig nem mehtünk el , elvégre akkor ők is dőlnek és ezért magabiztos (bizonyos határig) O.V. és természetesen a belpolitikának is szánja a választások előtt , és pont ezért klasszissal jobb játékos a sokat istanített Gy. F. el szemben mert ő egy valóban elképzelt és végiggondolt sakk játszmát játszik.......és véghez is viszi nem utolsó sorban.......
Mielőtt indulna a papgáj kommandó nem vagyok fidesz sem semilyen párt szavazó , mondjuk a maszop ot rühelem az biztos......
Global Warning | 2010. július 23. | 22:50:20
Moderálási alapelvek- komment törölve -
gjokkel | 2010. július 23. | 22:49:45
Feri,
Nem elvenni, BEFEKTETNI. Masszív gazdasági növekedés előtt állunk.
Az import drágulása javítja a belföldi termelők helyzetét.
Az államadósságot pedig meg lehet vásároltatni másokkal.
talabér | 2010. július 23. | 22:46:06
Milyen érdekes, mennyit változott a kommunikáció egy hét alatt.
Ja. És mivel Orbán látnok úr egy hetes haragra számított, fellélegezhetünk, holnap visszaerősödik a forint, és a leminősítések visszaminősülnek. Már csak egyet kell aludni.
Feri12 | 2010. július 23. | 22:46:05
gjokkel | 2010. július 23. | 22:38:09
Rettenetesenb buta vagy!!!!!! ehez a témához.
Nem jobb az egyre gyengébb forint!
Növeli az inflációt, drágitja az importot.
Próbálj meg külföldre utazni... ezenfelül "drágul" az államadósság finanszírozása és nő maga az államadósság mértéke is!!!
A belső piacnak ugyan miért lenne minegy? 2x áron akarsz pl számítógépet venni?
"Finanszírozási vészhelyzetre ott van a magánnyugdíjpénztárak pénze."????
Mármint sok ember nyugdíjának 25%-át akarod ellopni??? Az emberek pénzét????
A többi meg baromság mint a fentiek.. vegyél meg közgazdasági tankönyvet és tanulj!!!!
gjokkel | 2010. július 23. | 22:42:48
Ismétlem: MINDENKINEK jobb a gyenge forint.
lui70 | 2010. július 23. | 22:41:44
www.gazdasagiradio.hu/cikk/51193/
Tessék mondani miért csak ennyire van leminősítve és nekik nem szólt be az IMF míg
Szlovákia is hasonlóan bajban van /részben/ de ott a várható gazdasági növekedés a legmagasabb lesz továbbra is az EU ban és oda viszont beszólt az IMF.......
ÉRDEKES dolgok ezek és elgondolkodtatóak.........
Hát így tessenek kezelni a mi IMF sztorinkat és hozzájuk köthető minősítő cégek "szórakozásait"..........
játszanak velünk.......
csak nem jó a játék...
szevatron | 2010. július 23. | 22:39:24
NAHÁT! Akkortájt, amikor az IMF-el történtek ezek a megállapodások, a mostani kormány házatájáról még csak véletlenül sem hangzott el ilyen kifejezés, hogy hálásak lehetünk, sőt, pont az ellenkezője. Lejárató kampány volt. Erre talán még mindenki emlékszik ebben az országban. Vagy mégsem?
Feri12 | 2010. július 23. | 22:38:30
Rhododendron | 2010. július 23. | 22:33:40
Nagy tévedésben vagy! Nem kell balosnak lenni (csak némi ismeretekkel kell rendelkezni),hogy lássa az emberfia a kontárságot és a hazudozást orbán részéről..
gjokkel | 2010. július 23. | 22:38:09
Nem tudom mit óbégat mindenki: a gyenge forint mindenkinek jobb, kivéve a devizahiteleseket, de arra megvan a devizatartalék (a lehívott, de el nem költött IMF hitel formájában), amivel forintra lehet váltani.
Az exportra dolgozó vállalatok ezért imádkoznak jó ideje.
A belső piacnak tök mindegy, mennyi a forint árfolyama.
Finanszírozási vészhelyzetre ott van a magánnyugdíjpénztárak pénze.
És hát ugye... van egy barátunk, aki hajlandó mélyen a zsebébe nyúlni, ha baj van. Aki nem tudja, ki az, annak valószinűleg nem is árt, ha nem tudja.
És innen jön Orbán magabiztossága.
Még az is lehet, hogy tudunk mutatni valami érdekeset az EU-nak, meg az IMF-nek.
rejtő | 2010. július 23. | 22:36:22
Romokban volt az ország ? Ez a cinizmus borzasztó.
Épül a bolsevik polip.
A zemberek jóléte attól függ kitől mit veszünk el ?
A parasztoktól a földet (kulák) , a szivarozó bankároktól a nyereséget,a zemberektől a megtakarításokat, a tulajdonosoktól a tulajdont(ld. munkás gyárigazgatók)
A zemberektől a hitélet szabadságát(ld hiszekegy)
Akinek nincs valami miatt, annak a legegyszerűbb másoktól elzabrálni.(nem ősmagyari, nem koleszos, más a bőrszíne, stb.)
Ez már lassan kommenizmus !
krapulax | 2010. július 23. | 22:35:01
Rhododendron | 2010. július 23. | 22:33:40
Csak a devizahiteleseket féltik. Ellentétben a magyar kormánnyal, aki szórakozik velük és elszegényíti ezen emberek százezreit.
lui70 | 2010. július 23. | 22:34:02
/index.hu/gazdasag/magyar/2010/04/30/nem_lesz_szavazati_korlat_az_otp-ben/
krapulax | 2010. július 23. | 22:33:56
"Minden off-shore lovag menjen a búsba."
Akkor mehetsz Te is. Magyarország a 10%-os társaságiadó-kulccsal gazdasági értelemben off-shore ország lett.
Rhododendron | 2010. július 23. | 22:33:40
Mondjátok, kik vagytok Ti, akik az IMF oldalán álltok?
Mondjátok, Ti "balosok", jó irányba haladtok?
AZ IMF és a "bal" egy égtáj felé esik?
Én nem hiszem!
Akkor, Ti balosok, miért arra mentek?
A TŐKE vezérli a "PROLETÁROKAT"?
lui70 | 2010. július 23. | 22:31:50
INDEX 2010 április 30. cikke
"Ha máskor ilyen segítséggel kopognának, akkor becsapjuk az ajtót"
És végülis nem jól emlékeztem mert Csányi nyilatkozta....
centurio | 2010. július 23. | 22:22:08
spartacus | 2010. július 23. | 22:06:57
Minden off-shore lovag menjen a búsba, ezek is, élükön Simorral (mégiscsak ő volt a legmagasabb rangú állami tisztségviselő, aki lebukott) egyetértek! Nem is vagyok elvakult fideszes, sőt! De az tény, hogy az előzőhöz képest ez a kormány egy megváltás! Végre hozzányúl olyan dolgokhoz is, mint pl. ez a fizetés! Szimbolikus, de fontos! Érzed, hogy vezetve van az ország, nem pedig csak folyunk szét egy erélytelen bagázs alatt...ez itt, Mo.-on fontos...lehet, hogy nálad az USA-ban nem, de itt igen!
jucika | 2010. július 23. | 22:21:21
Moderálási alapelvek- komment törölve -
lui70 | 2010. július 23. | 22:21:01
spartacus
amennyiben az OTP s cikkre kérdezel akkor azt is megtalálod ezeken a gazdasági oldalakon......nem hűlyítésböl írom hidd el.....én nem vagyok sem mszp sem fidesz párti......már elvből nem szavazok egyik pártra sem.....
lui70 | 2010. július 23. | 22:16:11
spartacus
válággazdaság és figyelő
ja és szlovákia sem áll valami fényesen..........
keress rá....a neten is megtalálod az online kiadásain, a hét elején vagy a mult héten jelent meg a cikk........
lui70 | 2010. július 23. | 22:14:07
és még mindíg írogatják , hogy a forint száguld lefelé.....
Hát igen tegnap erősödni látszott de ma sikeresen két hitelminősítő (IMF közeli) le akarta minősíteni M.o - t holott minden gazdasági elemző szerint szükségtelen lenne.........
Ellenben Írország 1 ! év alatt 20 % ról 65 %! ra emelte az államadósságot
és az idén felkészültek egy estleges 20 !% os GDP arányos hiányra !!!
Na ki tudja mennyi ennek az országnak az adósbesorolása, hát lássanak csodát A s még ha a legalsó is........
Nálunk elzavarták az IMF et bevezették a bankadót rögötn leminősítéssel fenyegetnek.........
na ja amikor nyakig voltunk a slamasztikában de a maszop csontig benyalt akkor a hitelminősítő csöndben volt és annyira nem eröltette a leminősítést csak amennyire muszáj volt......most pedig láss csodát...
....................
spartacus | 2010. július 23. | 22:08:11
lui70 | 2010. július 23. | 22:06:34
FORRÁS?
spartacus | 2010. július 23. | 22:06:57
enturio | 2010. július 23. | 21:47:53
”Egyébként már az off-shore ügyeknél húznia kellett volna a búsba..”
Nos, ha véleményed nem a pártszimpátia alapján váltogatod, akkor szeretném látni, ahogy a következő fideSS-közeli off-shore lovagok távozását is ugyanilyen vehemensen követeled:
1. Gál András Levente. Közhivatal: államtitkár, Közigazgatási Minisztérium.
2. Csányi Sándor. Közhivatal: MLSZ elnök.
3. Liszkay Gábor, Magyar Nemzet főszerkesztője,
4. Töröcskei István, a Hír Tv volt tulajdonosa, Orbán Viktor gazdasági tanácsadója:
5. Lantos Csaba, a Heti Válasz volt tulajdonosa, Orbán Viktor gazdasági tanácsadója
6. Baji Csaba, Az MVM leendő verzérigazgatója, Orbán Viktor energiapolitikai tanácsadója
7. Nyerges Zsolt, mindenes,
8. Kékessy Dezső, volt párizsi nagykövet, Orbán Viktor családi bizalmasa:
(gyűjtés: offshorelovag.blog.hu)
lui70 | 2010. július 23. | 22:06:34
OTP vezetője nyilatkozta az IMF és kormány által rájuk eröltetett és fél évvel ezelőtt az utolsó fillérig visszafizetett 1 milliárd eurós kölcsönéröl: ha legközelebb kopogtatnak akkor becsapjuk előttük az ajtót.....fél évvel ezelőtt nyilatkozta nem O.V. nem Csányi hanem az egyik igazgató (visszakereshető a neten)nem emlékszem melyik......
és azért volt felháborodva mert jóval a piaci árak felett kaptak kölcsönt mint amennyiért az OTP a piacról tudott volna szerezni, ráadásul nem is volt rá szüksége , de a nemzetközi befektetők megnyugtatására erőltette az IMF és kormány. Ekkor volt az a botrány , hogy a kölcsön fedezeteként (amit nem akartak felvenni) OTP részvények kerüljenek a kormány kezébe (oroszok kerültek a képbe mint potenciális vásárlók).Nagy vihar után végül ez nem jöhetet létre.......gratula a nemzetvédő Gyurcsi társaságnak és annak is aki még mindíg ajnározza ezt a szuper srácot......
spartacus | 2010. július 23. | 22:00:30
Global Warning | 2010. július 23. | 21:50:39
Nem kell itt riogatni mindenféle forintbedőléssel, meg hasonlókkal, mert ez egyszerűen hülyeség.”
Persze, láthatjuk az elmúlt két hónapban csak kétszer esett meg ez a „hülyeség”.Igaz, ha Orbánya és az egybites hívei ezt állítják, akkor így van, csak végre valaki szólhatna a pénzpiacnak is, mert azok az istennek nem akarnak Orbánya új gazdaságpolitikája szerint működni.
”Nagyon helyes, hogy Orbán nem akar több kölcsönt felvenni, mert most az van, hogy kölcsönből törlesztjük a kölcsönt. Végül is ezt kell most megoldani, hogy adjanak hosszabb - rövidebb időkre kölcsönt ilyen célra. ”
Értelmes. Koherens. Mint egy Orbánya beszéd.
Rá Dios | 2010. július 23. | 21:52:41
Értem. Nincs gond, csak gond ne legyen, ha meg mégis lesz, majd megint kérünk a rohadékoktól. Ennyi a nemzet gazdasági stratégiája?
(Sajnos beleláttam az Echo tv-n a "kötetlen" beszélgetésbe, ahol Bayer Zs. büszkén emlegette, mennyire belefutottak egyesek az ő nem is olyan vészesen zsidózó cikkébe, amely akörül forgott, hogy az IMF tárgyalófél az egyébként, de ezt ő, a sváb, honnan is tudhatná, Rosenberg nevű német volt. Tényleg elviselhető, sőt kívánatos volna 2010-ben még, vagy már megint ez a színvonal?)
Global Warning | 2010. július 23. | 21:50:39
Moderálási alapelvek- komment törölve -
centurio | 2010. július 23. | 21:47:53
"Hiába vonul fel a fél világ", egy alapvető elvi kérdésről van szó, és "nem áll módunkban erről a kérdésről érdemben tárgyalni senkivel" - jelentette ki.
Így van!! Nem is értem: 8 milliónál független zseni, 2 milliónál meg nyálcsorgató Marionett-figura?? Miről beszélünk?? 2 miskát a Közt. Elnök sem keres szerintem...ez fontos, szimbolikus lépés volt: a bankár csak egy szakma a sok közül, mint az orvos...és akkor még arról sem beszélünk, hogy az orvosi fizetések szintjére került a 2 millióval...Egyébként már az off-shore ügyeknél húznia kellett volna a búsba...példátlan skandallum, így utólag is...Kiskovács Elemér (bocs, ha van ilyen) fuxos maffiózó-vállalkozó amit megtehet, közjogi tisztség nélkül, azt nem teheti meg az MNB elnöke!
spartacus | 2010. július 23. | 21:46:21
"Ez a szerződés így október végén teljesülésbe megy, mind a két fél szabad, az IMF is és mi is" - emelte ki. Arra a kérdésre, hogy a szerződés lejárta után lesz-e dolgunk az IMF-fel, a kormányfő azt válaszolta: "ez azt jelenti, hogy az IMF-fel nem lesz dolgunk;…”
Csak az ostobábbak kedvéért: az IMF-nek tartozunk, nem is kevéssel. Amíg vissza nem fizetjük a tartozásainkat, addig bizony dolgunbk van vele. Annyiból lesz rosszabb a heélyzet, hogy nem lesz, aki Orbánya Viktátor kezére üssön, mint tették most a Lex Járai esetében is, mivel ha nincs újabb hitelszerzősdés, az azt is jelenti, hogy nincs újabb egyeztetési kötelezettség.
lazus | 2010. július 23. | 21:42:32
Orbannak igaza van. Nem lehet hitelfelvevo egy egeszseges nemzet allam.
Vegre a fejerol a talpara kell allitani az orszagot.
Drugics Cézár | 2010. július 23. | 21:41:25
Moderálási alapelvek- komment törölve -
napkelet | 2010. július 23. | 21:40:21
Ekkora beképzelt mit ugrálsz miniszter elnököt még nem látott a világ!! Ja és birka nyáját!!!!Veri is az isten az országot mióta ők vannak hatalmon!!!
Jager László | 2010. július 23. | 21:35:55
Nemzetközi"nagykutyák" nekünk ne diktáljanak!!
Mondá a MINISZTERELNÖKÜNK!!!!
Kiskutya-nagykutya nem ugat hiába?!
Én meggondolnám miket mondok!!!!!
Bolond lyukból bolond szél fúj!!
Mondhatnám!!!
J.L.
Reggedieh | 2010. július 23. | 21:35:23
Moderálási alapelvek- komment törölve -
spartacus | 2010. július 23. | 21:32:41
Reggedieh | 2010. július 23. | 21:21:18
A IMF jelenleg levegő után kapkod és nem tudja, mit mondjon. De Orbán érvelése kifogástalan, tisztán logikus, és érdekvédő.”
— Miért logikus Orbán érvelése? — kérdi bármely értelmes ember.
— Csak. — válaszolják a hívők.
— Ja, így már minden érthető.
helyettem | 2010. július 23. | 21:32:12
"Újabb nagy pofonokat kapott Magyarország közvetve az IMF-delegáció távozása miatt. Reggel a Moody's, délután a Standard & Poors is közölte: leminősítési felülvizsgálat alá vette hazánkat"
http://ecoline.hu/interstitial.aspx?rawurl=%2fpiac%2f20100723_mitortent.aspx
A forint száguld lefelé
spartacus | 2010. július 23. | 21:30:55
FOLYT:
► a gyengébbek kedvéért: az államháztartási hiányt is finanszírozni kell valamiből, nem véletlen, hogy annak mértékén ekkora vita van. A már meglévő kölcsönök visszafizetése (amelyeknél egyelőre csak a kamatterheket fizetjük) akkor kezdődhet meg, ha az államháztartás sufficites lesz, de ennek Orbán és kormánya minden megnyilatkozása ellentmond.
helyettem | 2010. július 23. | 21:30:35
Eszement állítás, amit Matolcsy György ma nyilatkozott, miszerint Magyarország elindult a pénzügyi függetlenség felé - vélte Békesi László, volt pénzügyminiszter az Ötösben. A függetlenedés ugyanis azt jelenti, hogy megszakítjuk hitelkapcsolatainkat az IMF-el, és csak saját forrásainkból gazdálkodunk. Ha így lesz, akkor Magyarországon nem 11, hanem 30 százalékos lesz a munkanélküliség – mondta a közgazdász, aki szerint érthetetlen, hogy mire gondolt a nemzetgazdasági miniszter azzal a kijelentésével, hogy ez bővíti Magyarország mozgásterét.
http://www.klubradio.hu/cikk.php?id=16&cid=112488
bulgárgyörgy | 2010. július 23. | 21:30:26
Moderálási alapelvek- komment törölve -
spartacus | 2010. július 23. | 21:30:25
Előre az Orbáni úton a teljes elszegényedésért.
Mindazoknak, akik bőszen tapsolnak a Vezír baromságaihoz, hadd szabadjon felhívnom a figyelmet a következőkre:
► a forint — mint az már most is jól látható — folyamatosan gyengülni fog. A következő néhány napban az összes hitelminősítő le fogja minősíteni Magyarországot, és csak idő kérdése, hogy mikor spekulál valaki a forint ellen. Ha ez megtörténik, a foruint ”bedől„, ami kb. 350-375 forintos eurót fog jelenteni.
► a gyenge forint automatikus áremelkedést jelent minden területen, ahol Magyarország nem önellátó. Drágább lesz az üzemenyag, a fűtés, a világítás, az élelmiszerek 90%-a, és emelkedni fognak a kamatterhek. Nem csak a devizahitelek esetében, hanem az önkormányzatok és az állam által felvett hitelek esetében is.
► csökkenni fog a fogyasztás, amely tovább fogja növelni a munkanélküliséget. Ez különösen erősen fog jelentkezni a szolgáltató szektorban, csökkentve annak arányát a hazai gazdaságon belül. (Ami épp ellentétes átalakulás, mint az kívánatos lenne.)
► az IMF-től való függetlenség és szabadság orbáni demagógia. Akkor leszünk ”szabadok„, amikor az utolsó törlesztőrészletet visszafizettük. Emellett a megemelkedő országkockázati tényező miatt a tobvábbi hiteleket csak méreg drágán lesz képes az ország beszerezni, illetve a meglévő hitelek törlesztőrészletei is emelkedni fognak.
FOLYT:
nonemárt | 2010. július 23. | 21:26:15
Belehallgattam ennek a hólyagnak a dumájába, hát nem volt egy élmény. Ha annyira ragaszkodik egy egy költői, mindenkit szíven fogó jelmondathoz, rendelkezésére áll az egész magyar irodalom, nem kell neki kontárkodnia. Ha meg a korrupt, bunkó, úrhatnám közszolgán akar ütni (de tényleg), akkor mit keres a porondon még mindig a csakis tőle függő Meggyes, Kósa, minek kell látnunk Lázárt, Járait, és még sorolhatnám. Magyarul, semmi sem igaz abból, amit mond, ő egyáltalán nem azt gondolja, amit szeretne, ha mi gondolnánk. Ő csak a hatalmat akarja, a nyers erőfölényt. Gyerekek, ne hagyjátok, hogy megtévesszen benneteket ez a cukrosbácsi!
józsefbé | 2010. július 23. | 21:24:01
Örvendenék ha ez elérné a célját.Mármint a saját gazdaságból és gazdálkodásból való talpraállás.
Reggedieh | 2010. július 23. | 21:21:18
Moderálási alapelvek- komment törölve -
|