belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
25. péntek

Orbán: a róka nem képes önmagát szabályozni a tyúkólban

Tusnádfürdőről jelenti kiküldött tudósítónk

Európában véget ért a baloldali „politikai és a gazdasági mitológia" korszaka, s a jövő mindenképpen a jobboldalé lesz, ehhez Magyarországon már csak a mielőbb parlamenti választásokra van szükség - fejtette ki szombati tusnádfürdői előadásában Orbán Viktor.

Tibori Szabó Zoltán| NOL| 2009. július 18. |211 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Dr Photon | 2009. július 23. | 06:49:28

Borszívóügynök | 2009. július 21. | 12:51:30
Nem jelent semmit az, hogy nem Magyarorszagon elek. Napi 3-4 orat toltok hirolvasassal, hosszu evek ota. Vegigolvasom a NOL-t, az Index-et, az MNO-t, a Magyar Hirlapot es a Kuruc.Info-t.Ezen felul a Der Spiegel kotelezoen, minden nap, vagy 10 eve nyomtatasban is jaratom, ide Amerikaba. Otthoni rokonaim, vagy az atlagos otthoni ember sokkal kevesbe tajekozott, szemelyes beszelgetesekbol tudom. A rokonaim helyzeten keresztul pedig pontosan tudom, hogyan elnek es ereznek az otthoniak. Evente 1-2 alkalommal hazalatogatok. A tejekozottsaghoz nem kell otthon elni, megis pontosan lehet tudni mindent, jobban, mint aki otthon el.
Amit irtam, annak semmi koze ahhoz, hogy mit mondott Madam Pompadur. Az altalam javasolt penzugyi rendszer minimalis erofeszitessel bevezetheto es garantalni tudja a tartos gazdasagi novekedest. Errol kellett volna ervelned, nem arrol, hogy mit beszelt ossze vissza Madam Pompadur. Emlekezz vissza, az elejen a felanalfabeta Mari nenivel probaltal folenyesen ervelni, aztan miutan ravilagitottam, hogy semmifele muveltseg (vagy legalabbis nem tobb, mint a keszpenzes fizeteshez) nem szukseges az latalam javasolt rendszerhez, mar csak a bankok erdekenek valo feltuntetessel probaltad tamadni az elkepzelesemet. Ez utobbi sem erv, hisz az adofizetok erdeke a meltanyos kozteherviseles meg a maffiak visszaszoritasa. Te valojaban a maffiakat veded az erveiddel, nem a becsuletesen dolgozo es adozo embert. Ezt persze nyiltan nem mondanad meg.

Borszívóügynök | 2009. július 21. | 12:51:30

Dr Photon | 2009. július 21. | 10:40:40

Az ékezetek nélküli kommentjeidből arra következtetek, hogy nem Magyarországon élsz. Felesleges vitatkozni valakivel, aki a hazai viszonyokkal ilyen szinten nincs képben.
Ilyenkor Madame Pompadour - jut az eszembe, aki azt mondta: "Nincs a népnek kenyere? Hát akkor miért nem eszik kalácsot?"

Részemről a polémiát befejezettnek tekintem.

Dr Photon | 2009. július 21. | 10:40:40

Borszívóügynök | 2009. július 20. | 12:48:01
A bankbeteteket az allam garantalja a legtobb orszagban egy bizonyos osszegig. Magyarorszagon is. Azon felul, ha nem tiltakozol az ellen, hogy mar legalabb 6 eve minden telefonbeszelgetesedet emailedet es web-bongeszesedet rogzitik, nemzetkozi egyezmenyeknek megfeleloen, a NY-i repulogepes bombazasok kovetkezmenyekeppen, teljesen felesleges barmifele penzugyi titkolozashoz valo jogra hivatkozni. A bankszamlavezetesert jobbhelyen semmi penzt nem kernek. Kellene allami tulajdonu bank, ami a szamlavezetest ingyen vegezne, hogy sarokba szoritsa a maganszferat. pl egy postabank jellegu bank. Ezer utja modja van, hogy a szamlavezetest olcsova tegyek, itt az USA-ban, a legutobbi idokig ingyenes volt a bizonyos alacsony (750$) feletti osszeget tartalmazo szamlakra. Az allamnak elemi erdeke az egesz penzforgalom reszletekbemeno ismerete, regisztraltta tetele, majd elemzese. Ez elkerulhetetlenul igy lesz, legfeljebb a maffiakat vedo idohuzast tudnak a hozzad hasonlo erveket hangoztatok elerni, nyilvan ez is a celjuk. Racionalis gazdasagtervezeshez elengedhetetnel a penzaramlas minde reszletre kiterjedo ismerete. Erre alapozva csakis penzforgami es penzparkoltatasi egykulcso adot kell bevezetni es a fellendules garantalt lesz, akar meg nagyon nagy adokulcsok mellett is. Nagyon egyszerue megvalosithato rendszer es azonnali gazdasagi fellenduleshez vezet. Arrol nem is beszelve, hogy a rendszer robosztussaga es atlathatosaga miatt a kulfoldi befektetok szamar felertekelodne Magyarorszag es a forint, amivel az adossagszolgalat terhei rohamosan csokkennenek. Mindez egyszeruen megvalosithato es garantalt a sikere. ha csak nem szabotaljak el szant szandekkal a megvalositasat es a jo es preciz mukodteteset. Nagyon egyszeruen megoldhato volna az egesz es az egyetln iztos garanciaja a magyar gazdasag fellendulesenek. de mas orszagokban is ezt fogjak alkalmazni elobb utobb, mert ez az egyetlen penzugyi rendszer, ami a jelenkori technologiai eszkozok szintjenek megfelel. Elkerulhetetlen lesz a bevezetese. Nekunk kell eloszor megtennunk, hogy masoknal hamarabb profitaljunk a hasznabol.

Karesz (Charlie) | 2009. július 20. | 14:54:31

kutas | 2009. július 18. | 18:11:18
"... még soha nem hallottam, hogy valahol is a rókára bízták volna a csirkét, sőt a magyar „okosság” a kecskére sem bízza a káposztát"

es nem hallottad, hogy Oszko Petert neveztek ki penzugyminiszternek?
Hol elsz?

ja hogy rablobol lesz a legjobb pandur?
az is nepi bolcsesseg...



PUBI | 2009. július 20. | 14:40:30

Ha ORBÁN a róka a tyúkólban,akkor még szabályok se kellenek,VISZ MINDENT,még az itatót is,az összes magot is összeszedi,nehogy maradjon belőle a következő csapatnak.

Borszívóügynök | 2009. július 20. | 12:48:01

Dr Photon | 2009. július 20. | 05:09:18

A kártyát/csekket nem csak használni kell: meg is kell azt szerezni! Egy olyan országban, ahol a lakosok ~85% - a a megtakarítását (ha van), még ma is párnacihákban tartja, mert nem bízik a bankokban. Persze - joggal!
Egy efféle szabályozás nem csak az adóhivatalnak illetve az államkincstárnak használna, hanem főként a bankoknak szolgáltatná ki a polgárt. Őket hozná kvázi-monopolhelyzetbe.
Helyedben nem adnék tippeket a pénzügyi lobbinak...

vanzinlu | 2009. július 20. | 12:46:46

Kedves Villon! "Orban az utobbi idok legveszedelmesebb politikai szelhamosa!"
Egyetértek Önnel!

mammer | 2009. július 20. | 12:20:50

tehát a gazda (főtyúk,kakas) a tyúkok (lakosság 99%-a) által megválasztott 1%. ez a főtyúk foglalkoztatja a kutyákat, hogy azok elkergessék az önmagát nem szabályozó rókát. a róka ne jöjjön be, de tegye le a szajrét az ajtó előtt. mehet éhesen haza. mit esznek a kutyák? (tyúkot, tojást) mert búzát biztos nem. és honnan lesz a búza? a tyúkok termelik a búzát, amit majd a gazda igazságosan újra eloszt, mert ugye vannak gyengécske tyúkok is, akik nem tudnak termelni. ismerősnek tűnik ja....tényleg nem működik

Toleranciaterror | 2009. július 20. | 11:40:30

mammer | 2009. július 20. | 11:17:17

"Toleranciaterror | 2009. július 20. | 00:53:42
segíts megérteni, ki a róka, ki tyúk, ki a hiányzó kutya és ki a gazda"

róka = bankok, multicégek, monopólummal rendelkező vállalatok (pl. ÉMÁSZ)
tyúk = a lakosság 99%-a.
kutya = erős, igazságos kormány (rendőrség, ügyészség)
gazda = a lakosság vagy amíg megengedi, az általa felhatalmazott kormány.

mammer | 2009. július 20. | 11:17:17

Toleranciaterror | 2009. július 20. | 00:53:42
segíts megérteni, ki a róka, ki tyúk, ki a hiányzó kutya és ki a gazda

Toleranciaterror | 2009. július 20. | 11:06:12

Ilyen az amikor a róka vérszemet kap.
Aki fizet a magánnyugdíjpénztárát és egyre kevesebb az alapja, az olvassa el, hogy miért is?

http://href.hu/x/9lww

antináci | 2009. július 20. | 10:03:20

egy olyan párt kell ide aki a magyarokért az itteni emberekért akar tenni a munkahelyeket megvédeni nem kihordani a pénzt hanem itt magyar embreknek munkahelyet teremteni elvégre több joguk van itt a cigányoknak mert azok is épitették ezt az országot és nem az erdélyiek

antináci | 2009. július 20. | 09:57:35

nem értem mit akaz ez az orbán erdélyt vagy magyarországot szolgálni többet van erdélyben mint itt én debreceni vagyok a rossz daciá helyett már minden román bmw-vel nagy értékü gápkocsival jön át ebben ment tönkre ez az ország nem védte senki a munkahelyeket elzavarták a magyart felvették a románt sőt sok helyen feketén melozni most is válság ide válság oda kifele kell vinni a pénzt még erdélybe nincs mindenkinek helikoptere

evianna | 2009. július 20. | 08:54:13

Dr Photon | 2009. július 20. | 05:09:18

csak egy kérdés: van fogalmad arról, mibe kerül a kártya elfogadójának a POS terminál üzemeltetése?
jó, Mari néni kifizeti a dombornyomott kártyával (ha kap olyat) az 5 deka élesztőt, a kereskedő meg fizeti a fix minimumtarifát a banknak, amelynek az összege titok.
mert ez nem Amerika.
szóval nem elég Mari néni hozzáállásán változtatni, hanem az egész rendszer úgy van belőve, hogy mindenkinek, akinek hatalma van, jó legyen, a saját ízlése szerint.
olvasd el a sajókazai cikket... aztán gondold végig, mit tud ezen a helyzeten változtatni egy "jó király"...

evianna | 2009. július 20. | 08:48:13

Toleranciaterror | 2009. július 20. | 00:53:42

népi bölcsességeket rosszul alkalmazni meg nem vall észre.
ha ugyan van ilyen népi bölcsesség.
én csak olyan biológiai törvényszerűségről tudok, hogy a rókák és a nyulak egymást "szabályozzák" (sok más hasonló állatpárhoz hasonlóan): ha a rókák túl sok nyulat megesznek, akkor éhen halnak, így a nyulak száma ismét felszaporodik, megint van kaja, stb. - de ez valami egészen más.

antináci | 2009. július 20. | 08:04:12

gyerekek unjátok a melot jelentkezettek közmunkára 1-2 öra munkaidő sörrel borral pálinkával ezért jár minimál bér +munkaruha+egyéd jutattás de ha fönöki rangra viszed 100 fellett kapsz a marha ado fizetőktől menjél nyugodtan mert az önkormányzat ugyse tud munkát adni de kötelezö alkalmaznia nem baj ha alkoholista vagy mi is azok vagyunk itt ihatsz amenyi beléd fér a fönök sem szól hisz veled iszik -----ez a monoki modell éljen szepessi guszti monok polgármestere ez van pl vámospércsen remélem TASO UR felfigyel erre a problémára és ha eltünnek bajnaiék EZEN VÁLTOTATNI FOGNAK

Dr Photon | 2009. július 20. | 05:09:18

Borszívóügynök | 2009. július 19. | 10:56:50
>>Dr Photon | 2009. július 19. | 07:04:43
>>"Ami a megvalositast illeti, ceterum censeo, csak azt tudom kivanni, hogy >>vegre csak elektronikus es csekk alapu fizetes legyen, keszpenz ne."
>A félanalfabéta Mari néni - aki még életében nem látott bankot belülről - >a bivalybürgözdi vegyesboltban csekkel? Vagy kártyával? Vagy utalja át az >5 deka élesztő árát online banking keretében?
>Ugye magad sem gondolod ezt komolyan

Te vagy felanalfabeta, Borszivougynok. Pontosabban rosszundulatu gancsoskodo.

Nagyon jol tudhatnad, hogy Amerikaban a szupermarketekben, vagy akar a legkisebb boltokban kartyaval es csekkel fizetnek az emberek. Pontosan annyi ertelmi kepesseg kell hozza, mint a keszpenzzel valo fizeteshez. Az online banking helyett szepen kitolt egy csekket es elkuldi postan oda, ahova kell. pontosan ugy, mint Amerikaban, azok, akik nem hasznaljak az interenetet. Semmi kulonos ertelmi kepesseg nem kell hozza, egeszen biztosan nem tobb, mint a keszpenzes fizeteshez.
A kartyat mindenki le tudja huzni a penztargepben, vagy a csekket beletenni, amire a gep rairja a fizetendo osszeget, majd a vevo alairja. Minossze alairni kell tudni a csekk eseteben, a kartya eseteben pedig attol fuggoen, hogy credit vagy debit kartya, vagy kell alairas, vagy meg az se.
Ennyi. Semmifele tudas neem kell hozza, meg a keszpenzhasnalathoz szukseges mennyisegu sem.
Megis mibol gondolod, hogy a 'felanalfabeta Mari neni' butabb lenni, mint a csak bofogni tudo amerikai gettolako, aki amugy tudja, hogyan kell kartyaval vagy csekkel fizetni, mert ha mashogy nem, ket x-et tud a csekkjere tenni, vagy az ujjlenyomatat tintaval ranyomni (Az USA-ban Magyarorszagnal sokkal nagyobb az analfabetizmus).
Az uj rendszer lenyege a mar ismert kartyas/csekkes fizeteshez kepest az olna, hogy minden ilyen fizetes az allami adohatosag rendszeren megy at. Ez az alapja a jovo racionalis es meltanyos gazdasaganak. A mostani csod soran, pl Angela Merkel veteette fel ennek a rendszernek a nemzetkozo penzforgalomban valo alkalmazasat, de a maffia ellenallasaba utkozott sajnos. Nalunk bevezetheto lesz, mert a nep annyira melyen utalja a kozpenzek lenyuloit, a legkulonfelebb maffiakat, hogy a bosszu mukodo eszkozet latja majd ebben a rendszerben - es jogosan. Mindenfele racionalis gazdasagi elmelet alapja a penzaramlas reszletekbe meno tanulmanyozasa es megertese lesz a kozeli jovoben, elkerulhetetlenul. A bankok mar biztosan alkalmazzak ezt az eszkozt, de az allamnak kellene alkalmazni a kozerdek es a meltanyos kozteherviseles ervenyesitese erdekeben.

oldfish | 2009. július 20. | 02:02:23

Ja és mielőtt belefulladnánk a nyálas múltba révedésbe: a hosszú-hosszú évtizedek alatt egy nagy adóssághegyet sikerült felépíteni, azóta meg ütemesen tovább növelni. Persze ha majd újra megszabadulunk a piactól, lesz erős államunk, pártunk, akkor minden jóra fordul. Már egy év se kell, és itt a Kánaán. Halleluja.

oldfish | 2009. július 20. | 01:49:22

Valaki mondja már meg, hogy mitől "jobboldali" az, amit O. V. szeretne, nekem fajtiszta állami fosztógató-osztogatósdinak tűnik az elképzelése, Szanyi Tibor is elmondhatta volna.

Toleranciaterror | 2009. július 20. | 00:53:42

evianna | 2009. július 19. | 22:45:15

"ez a róka meg a tyúkól, ez totál hülyeség.

mert tegyük fel, hogy a róka = baloldal."

Rossz a feltevésed, evianna.

Népi bölcsességeket meg lehülyeségezni nem vall túl nagy bölcsességre. :)

kunta:kinte | 2009. július 19. | 22:53:47

Moderálási alapelvek- komment törölve -

evianna | 2009. július 19. | 22:45:15

ez a róka meg a tyúkól, ez totál hülyeség.

mert tegyük fel, hogy a róka = baloldal.
már itt sántít a dolog, mert ez egy olyan róka, amelyik a tyúkokkal nőtt fel, nyilván, csak most "ráront a nemzetére".

igen, tudjuk. (igaz, ahhoz vagy egy másik tyúknak, vagy esetleg kakasnak kellene lennie, de hagyjuk.)

de a lényeg: ennek a mesének nincs megoldása.
egy megoldás lenne: ha ugyanis jön a gazda, és rendet rak, akkor nyilván, a rókának annyi.
csak ki az a bizonyos gazda? aki a tyúkólat létrehozta, a tyúkokat nevelgette, etette, gondoskodott róluk (amíg a róka meg nem jelent...)

de ki a gazda?
csak nem személyesen orbán viktor?!

vagy a tyúkok között van egy kakas, amelyik most majd nekimegy a gonosz rókának?
na, ez már biztosan orbán viktor.
csak miért nem csinált eddig semmit?
persze most is csak kukorékol, nem?

maradjunk inkább a dakotáknál.

tölgyes | 2009. július 19. | 21:52:19

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tölgyes | 2009. július 19. | 21:28:03

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kékbálna | 2009. július 19. | 21:21:14

Moderálási alapelvek- komment törölve -

fututeincur | 2009. július 19. | 21:02:53

Moderálási alapelvek- komment törölve -

fututeincur | 2009. július 19. | 20:55:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kunta:kinte | 2009. július 19. | 20:53:10

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Artúr király | 2009. július 19. | 20:17:42

Bocsánat, rossz helyre keveredtem. További kellemes anyázást.

kékbálna | 2009. július 19. | 20:02:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Artúr király | 2009. július 19. | 19:40:25

Orbán Viktor fejében igen nagy a zavar a politikai jobboldal-baloldal kérdéskörben. Egyszer mondta azt is, hogy szerinte ma már nincs is ilyen. Ha jól értem, amit most mond, akkor Margaret Thatcher például baloldali volt.
Nade, ez mindegy is. A Fidesz választóit vezérük zavarossága nem nagyon befolyásolja. A lényeg, hogy heti rendszerességgel leszedje a keresztvizet a baloldali-liberális-kommunista-tőkepárti-offshore-os közellenségről. Ennyi politikai tudás bőven elég ma Magyarországon ahhoz, hogy valakiből miniszterelnök legyen. Jól elvagyunk.

kékbálna | 2009. július 19. | 19:24:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Józsi | 2009. július 19. | 19:24:20

Kedves Mindenki!

A bábszinház paravánja előtt mozgó figurák nem maguktól mozognak, leisztingerek,kapolyik,csányik, kenyeresek és további 50-60 hasonló lény + a a transznacionális társaságok állnak a háttérben. Szanyitól Orbánig,Bajnaitól Kókáig , Oláh Lajostól Kövér Laciig úgy táncolnak, ahogyan ezek fütyörésznek.

Innentől kezdve nincs mivel azonosulni, ma már csak az a kérdés, hogy pártoktól, kormányoktól függetlenül mikor szűkülnek be 1-2 millió ember lehetőségei annyira, hogy már egy nap egyszer sem tudnak enni.
ekkor megrohanják a tescokat, metrokat, és társaikat, felgyújtják az önkormányzatokat és miegyebeket.
Adja az ég, hogy valaki megállítsa a nagy magyar önsorsrontó ámokfutást. Teljesen mindegy, hogy Orbánnak vagy másnak nevezik, csak valami racionális történjen már végre a 20 éves önpusztítás helyett.

Ezek a választások üzenetei is.

miloka | 2009. július 19. | 18:50:58

gabuska | 2009. július 18. | 16:13:50
Na látod ezt nem hiszem el! Mert az a részlet nem akkor ment úgy fel! Vagy elfeledkeztél, gabuska-butuska, hogy azóta eltelt több mint 7 év?

istván9 | 2009. július 19. | 17:12:58

kékbálna | 2009. július 19. | 12:43:34

…„Baloldali és liberális családtagjaim, barátaim már nem szavaznak sem az MSZP-re, sem az SZDSZ-re. MSZP-sek Jobbik, Lehet Más a Poltika (sőt, Fidesz is), SZDSZ-esek Fidesz, és Lehet Más a Politika. Vagy otthon maradnak.”

Egyszer erre, másszor arra – ahogy az érdekük kívánja? Talán 4-5 párttagkönyv is van a zsebükben, és mindig azt húzzák elő, ami jól mutat? A családtagjaid, barátaid nem baloldaliak, liberálisok, csak forognak a széltől, mint a kakas, arcukkal keresik a fényt, de az a sötétség, csak azt hiszik, hogy világít, majd fordulnak tovább!

A kormányzati teljesítményről meg annyit, hogy a zéró teljesítmény nem most, hanem húsz évvel ezelőtt a rendszerváltásnak nevezett valamitől kezdődött! Akkor kaptunk egy hatalmas lehetőséget, de a rossz utat választottuk, mint mindig! Amikor hagytuk, hogy végletesen eluralkodjon a mutyi, amikor csak a kocsmákban morogtunk, hogy a törvények rájuk nem, csak ránk vonatkoznak, amikor hagytuk a társadalom/családok visszafordíthatatlan megosztását és hagytuk, hogy az emberek bicskát rántsanak egymásra! Amikor, mint háromszáz-forintos szavazók, arra voksoltunk, hogy maradjon az egészségügy olyan, amilyen, ahol szemlesütve dugdossuk fehér zsebekbe a borítékot a semmiért! És végezetül hagytuk, hogy az ország mentálisan és gazdaságilag totálisan összeomoljon! Végére értünk az útnak, a kígyó bekapta a farkát, s a lakmározásban a fejénél tart! Valamennyien felelősök vagyunk, hogy ide jutottunk, vagy mindig is itt voltunk?
Továbbiakban az vállalja az ország vezetését, aki a rántottából tojást tud csinálni!

fututeincur | 2009. július 19. | 17:11:39

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Szkeptikus | 2009. július 19. | 16:52:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

özvegylegény | 2009. július 19. | 16:19:20

Moderálási alapelvek- komment törölve -

özvegylegény | 2009. július 19. | 16:14:34

Moderálási alapelvek- komment törölve -

özvegylegény | 2009. július 19. | 16:08:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kékbálna | 2009. július 19. | 16:05:10

Moderálási alapelvek- komment törölve -

walsz | 2009. július 19. | 15:42:50

Idézetek Orbán Viktortól


• "Mit gondoljunk akkor, amikor az egyik miniszterjelölt meghallgatásakor kijelenti, hogy minden tekintetben helyre kell állítani a '47-es tulajdoni állapotokat. Vagy arról, hogy akad olyan miniszterjelölt, aki szerint a Kádár-rezsim kormányainak minden intézkedése törvénytelen."
(Parlamenti jegyzőkönyv, 1990. május 22., az Antall-kormány programjának vitája)

• "…vannak-e garanciák arra nézve, hogy az egyházak nem avatkoznak be közvetlenül a politikai életbe, nem gyakorolnak közvetlen befolyást az államra? Ez a kérdés."
(Parlamenti jegyzőkönyv, 1991. július 4)

• "Én úgy gondolom, hogy a mai magyar politikai helyzetben az, hogy az állam költségvetési támogatásban fogja részesíteni évente az egyházakat, az kifejezetten függőségi viszonyt teremt az állam, egyház viszonylatában."
(Orbán Viktor parlamenti beszéde, 1991. július 4.)

• "Ha ma megnézünk egy vidéki MDF-es társaságot, azt kell mondanom, hogy nagyon-nagyon rossz közérzettel távozik az ember egy-egy összejövetelről. A tagság kicserélődésének a jele és bizonyítéka, hogy Lezsák az MDF alelnökeként visszatért a vezetésbe, és Csurka István ma az MDF legnépszerűbb politikusa."
(Beszélő, 1992. március 7.)

• "...összességében az MDF egy olyan elkorhadt, régi világot képvisel, ami soha többé nem fog Magyarországra visszatérni. [...] a XX. század végi modern társadalomtól idegen az a gondolatvilág, amellyel kéretlenül boldogítani akarják a nemzetet. [Az MDF] a társadalommal szemben keres politikai szövetségest az egyházakban". "[...] vajmi kevés esély van arra, hogy a kormánykoalíció pártjaiból korszerű konzervatív párt alakuljon ki"
(A Fidesz pécsi kongresszusa, 1992. május.)

• Ennek az országnak a sorsát csak egy polgári középerőkből álló kormány tudja megnyugtatóan rendezni. Olyan polgári liberális kormány, amely... nem enged sem egy jobb-, sem egy baloldali etatista gazdaságpolitika csábításának. Csak egy ilyen liberális kormány látszik alkalmasnak arra, hogy megértesse a polgárokkal, hogy a privatizáció lehetőség, hogy meggyőzze őket arról, hogy minden olyannyira várt intézkedés - legyen szó nyugdíjról, gyedről, családi pótlékról, munkanélküli-segélyről - csak akkor lehetséges, ha előteremtjük hozzá a szükséges pénzt. Márpedig pénz csak piacgazdaságban terem, pénz és piac pedig nincs a pénzforgatáshoz értő vállalkozók, tőkések nélkül... Hangulatkeltés folyik a bankárok, a bankok, a pénztőke és a nemzetközi pénzügyi intézmények ellen... Egy liberális kormány képes lesz arra, hogy kíméletlenül szembeszálljon az... idegengyűlölettel...

• Szeretném leszögezni, hogy... a szocialista politikai gondolkodás és gyakorlati politika számunkra nem az ördögtől való... A kommunisták utódpártja, az MSZP esetében... az eltelt másfél év alatt... odáig fejlődtek a dolgok, hogy talán már a következő választási ciklusban hiteles szociáldemokrata párttá válnak... A magyar demokrácia stabilitása érdekében úrrá kell lennünk rossz emlékeinken

• A radikális jobboldal nemzetiségi politikája patetikus magyarkodásban, hazafias frázisokban... merül ki. Visszaélnek a nemzeti retorikával, valójában nemzetellenes politikát folytatnak... Csak olyan liberális pártok érdemlik meg, hogy talpon maradjanak ebben az országban, amelyek képesek választ adni arra a politikai kihívásra, amelyet a határainkon kívül élő magyarok iránti felelősség jelent... Ugyanakkor egyetlen magyar kormány sem érezheti felhatalmazva magát arra, hogy a kisebbségek iránti politikai felelősséget átvállalja a határainkon kívül élő magyarok politikai szervezeteitől.

• A nacionalizmus... és a politikai demagógia újjáéledését, az autoriter nosztalgia és a politikai szélsőségek fölerősödését tapasztaljuk az egész térségben. Ez az új, a szélsőjobb elvakult, demokráciaellenes erői által szított és a megnövekedett szociális feszültségeket kihasználó radikalizmus rendkívül veszélyes. A radikalizmus ma egészen mást jelent, mint tegnap. A tegnap radikalizmusa a demokrácia kiépítéséért és az emberi szabadságjogokért küzdött, a mai radikálisok pedig megpróbálják lerombolni a demokratikus rendszert.

• Aki ma életkörülményeink gyors javulását ígéri, hazudik... Ha szembefordulunk a többpárti parlamentáris demokrácia intézményeivel, akkor helyette valami más fog következni Magyarországon... A parlamentáris demokráciánál csak rosszabb megoldás létezik... a parlamentáris demokrácián kívül minden más rendszer szükségszerűen vezet az egyén szabadságának elvesztéséhez..

1956.október 23. | 2009. július 19. | 15:18:17

"sydney | 2009. július 18. | 16:40:51
"antoni3" -akkor én mondok neked "Ditti" helyett is néhány államfő-jelöltet, akik a mainál sokkal alkalmasabbak lennének, de nyilván nem vállalnák el ebben a politikai struktúrában: Vizi E.Szilveszter, Presser Gábor, Kocsis Zoltán, Rubik Ernő, Zorán Sztevanovity, Kis János, Kuncze Gábor, Glatz Ferenc,(magamat csak azért nem említem, mert bosszúálló vagyok - a hülyékkel szemben, és ez nem jó tulajdonság, mert lehet, hogy ők pedig engem tartanak annak....)"

Kifelejtettél a névsorból 4 fontos személyiséget: Győzikét, a fekete Pákót, Kiszely Tündét és Kelemen Annát.

nemistudom | 2009. július 19. | 15:13:09

kékbálna | 2009. július 19. | 12:43:34

Hiszi a psizi! Mind a Jobbikra szavaznak, úgy ám! Nem kell félni ezt kimondani!
Aki magyar, velük tart, nem?

kékbálna | 2009. július 19. | 14:40:10

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tölgyes | 2009. július 19. | 14:39:47

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tölgyes | 2009. július 19. | 14:37:43

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tölgyes | 2009. július 19. | 14:32:51

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nugát | 2009. július 19. | 14:06:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

dekimi | 2009. július 19. | 13:48:12

Kékbálna!
Állj a tükör elé és ne félj az utolsó négy sorodat annak a szánalmas alaknak a szemébe vágni.

bbicus | 2009. július 19. | 13:24:28

evianna 2009. július 19. 10:30:38

"Járainak voltak igényei"
- és ki is tudta azokat elégíteni, hiszen 2007 tavaszán, a jegybanktól történt távozásakor benyújtott vagyonnyilatkozatából kiderül: MNB-elnökként nettó éves jövedelme 51,5 millió forint volt.
No comment...

bbicus | 2009. július 19. | 13:08:57

Nézem a fotón a két pasast, milyen jól elvannak együtt. Kedélyesen vigyorogva társalkodnak, közös pódiumon lépnek fel. Népiesen szólva egy tálból cseresznyéznek.
Elég nehéz lesz ezek után Orbánnak az erdélyi autonómiáért szónokolni, hiszen hallhatta Basescutól közvetlen közelről: Románia egységes nemzetállam.
S szemmel láthatóan nem szállt kemény vitába emiatt kedvenc partnerével.

fututeincur | 2009. július 19. | 13:07:08

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kékbálna | 2009. július 19. | 12:43:34

Moderálási alapelvek- komment törölve -

gatoth2 | 2009. július 19. | 12:07:34

"Európában véget ért a baloldali „politikai és a gazdasági mitológia" korszaka, s a jövő mindenképpen a jobboldalé lesz, ehhez Magyarországon már csak a mielőbb parlamenti választásokra van szükség - fejtette ki szombati tusnádfürdői előadásában Orbán Viktor."

A baj csak az, hogy az Orbán által vázolt jobboldali politikának, valójában köze nincs az igazi jobboldalhoz, hanem inkább egyenes út vissza a szocializmusba.
Hiszen miről is beszél? Gondoskodó, erős államról, aki majd leveszi a felelősséget az emberek válláról, és megold mindent helyettük. Hisz tulajdonképpen ez volt a Kádár rendszerben is, és végső soron ez is okozta a csődjét. A baj akkor is az volt vele ami majd most is lesz: ha az emberek, megszokják, hogy mindent megoldanak helyettük, akkor egy idő után ellustulnak, fejlődésképtelenek lesznek. a jóléti társadalom kulcsa pedig a folyamatos fejlődés, aminek párosulnia kell az egyén fejlődésével is.
Nézzük meg a kapitalizmus fellegvárát az USA-t, ott aztán lesheti bárki is, hogy megoldják a problémáit: bemész a kórházba súlyos sérüléssel, mi az első kérdés?: van biztosítása? --- hát az izé őő --- köszönjük, akkor menjen ahová akar.. és ez ott így is van elfogadva, senkinek nincs is problémája vele. Ja de igen, de azok is kik, a bevándorlók, a társadalom alja... de ott az ő problémáik sem érdekelnek senkit, bár most Obama nagyban belekezdett a reformba, de hát valljuk be ős is közülük való.
Ja, és hogy ez kegyetlen dolog? Miért az élet nem az?

Erre kéne itt is rászoktatni az emberek jó részét, hogy ne várj mástól semmit, amíg magad nem tettél meg mindent...Ez lenne a siker kulcsa, és ez az. amivel homlokegyenest szembemegy Orbán új ideológiája. Hisz egykor ő is hasonlóképp gondolkodott, de mára ő lett az egyik legmegátalkodottabb szocialista.. és ha ezeket a dolgokat komolyan is gondolja, amiket mond, akkor tényleg becsődöl Mo.
Abból, hogy most a Fidesz és Orbán ilyen népszerű egy dolog látszik tisztán: ez még mindig Kádár népe, akinek bölcs vezér kell, aki majd megmondja mi a jó mindenkinek, nehogy nekik kicsit is gondolkodni kelljen...
És ezért is nem fogunk még jó ideig nyugati életszínvonalon élni...

Félreértés ne essék, ezeket a posztkomcsi idiótákat se tartom többre, hiszen ők ugyanezt csinálták ( mértéktelen osztogatás stb.) és ezért is tartunk itt, ahol. Ők már rájöttek, hogy mi lenne a célravezető, csak ilyen társadalommal, meg ilyen ellenzékkel ezt már nagyon úgy tűnik, hogy nem lehet megcsinálni.
Pedig ez lenne az egyetlen út a sikerhez: semmi osztogatás, old meg a saját problémáidat..

fututeincur | 2009. július 19. | 11:57:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

dekimi | 2009. július 19. | 11:14:44

xy-kám!
Természetesen lesz még az MSZP kormányon,mint ahogy volt is 72 százalékkal.Lojális volt veletek.Ha Bajnai lopott akkor jelentsd fel azannyát és monnyon le.
Te tényleg,ha Vityenka kiirtja a többi párt után az MSZP-t is akkor egypártrendszer lesz és ő lesz a Rákosi?Egyedül?Dehát most írta szegénykém,hogy a róka nem képes önmagát szabályozni,te meg gondolom nem fogod szabályozni?Akkor ki szabályozza?Ne áltasd magad az MSZP nem kisgazda,kereszténydekokrata stb...stb.Tapsolsz te még egy szocialista miniszterelnöknek!!!

nemistudom | 2009. július 19. | 11:14:02

Meglepetéssel hallom, hogy még van jobb- és baloldal. Nekem Orbán évek óta azt magyarázta, hogy ez a megkülönböztetés már régen értelmét vesztette.
Most pedig, láss csodát: újra van jobboldal. Sőt: rightists rule!

Ditti | 2009. július 19. | 11:05:51

kékbálna | 2009. július 18. | 19:57:41

Na most elégedett vagy magaddal, hogy így megmondtad????:))

Örülök, ha szidalmazásom kielégített téged, legalább van egy kis örömöd az életben neked is!

Orbán Viktoroddal kapcsolatos tanácsaidat meg csak hagyd meg a magadfajta talpnyalóknak, akik istenként szentesítik őt! Talán ők megfogadják!

Én nem! :)

Borszívóügynök | 2009. július 19. | 10:56:50

Dr Photon | 2009. július 19. | 07:04:43

"Ami a megvalositast illeti, ceterum censeo, csak azt tudom kivanni, hogy vegre csak elektronikus es csekk alapu fizetes legyen, keszpenz ne."

A félanalfabéta Mari néni - aki még életében nem látott bankot belülről - a bivalybürgözdi vegyesboltban csekkel? Vagy kártyával? Vagy utalja át az 5 deka élesztő árát online banking keretében?
Ugye magad sem gondolod ezt komolyan?

walsz | 2009. július 19. | 10:36:39

majombéka | 2009. július 18. | 17:08:49

Orbán nem kommunizmust akar felépíteni, hanem diktaturát.
Az AVH helyett az APEH veszi át a szerepet.
Hatalmuk alá vonják az összes mediumo, megszüntetve a baloldaliakat, ráülnek a kulturára és meghatározzák mi a magyar kultura és mi nem az. A katolikus egyházzal közössen vissza menetelnek szellemilleg a középkori feudális gondolkodásba, lesznek megfigyelési akták mint ahogy ismert a Fidesz Titkos Szolgálata már. A butaság erény lesz, a bugrisság uralkodó és úgy vélem beindul a XXI század elsö etnikai tisztogatása.
És a magyar lakosság mint 1944-ben most is tapsikolva egyetértöen nézi majd ezt.
Csak most nemcsak a zsidók lesznek a tisztogatás célpontjai.

evianna | 2009. július 19. | 10:30:38

walsz:
csak egy kis kiegészítés - az intézményesített korrupció, az "ami jár az jár" témaköréhez:
http://zona.hu/article/398/a-fed-elnoke-kevesebbet-keres-mint-az-mnbe.html

ehhez csak azt kell tudni, hogy az mnb elnöke tisztességes, de nem kiemelkedő fizetéssel rendelkezett, amíg nem jött Járai, akinek "voltak igényei", és ehhez kellett igazítani a jegybank fizetési jegyzékét.
az eredmény, az idézett cikk címében (jó cikk egyébként, nemcsak erről szól)

walsz | 2009. július 19. | 10:10:06

A politikus két arca - Orbán Viktor

A POLITIKAI ELLENFELEIRŐL
Kormányra kerülés előtt

Mi mindig ellenálltunk annak, hogy azon az alapon vegyük fel a harcot, hogy egyik oldalon vannak a tiszták, másik oldalon a gonoszok, hogy az egyik oldalon állnak a hazafiak, másik oldalon a hazaárulók. Továbbra is kerülni fogjuk, hogy beleugorjunk azokba a lövészárkokba, melyeket ellenfeleink ástak számunkra. Ha ellenfeleink az országnak károkat okozó politikát folytatnak, azt megmondjuk ugyan, de nem nevezzük őket nemzetellenesnek, a haza árulóinak. Ha volt funkcionáriusokat alkalmaznak vagy hagynak meg állásaikban, nem nevezzük őket kommunistabérenc átmentőknek.

Politikusportrék — Orbán Viktor, Századvég 1994, 176—189. o.

Kormányra kerülés után
Hazaárulók!
2002. február 5. Országgyűlés

***
AZ EGYHÁZAKRÓL

Kormányra kerülés előtt

A kérdés az, hogy teremthető-e, van-e olyan szituáció vagy teremthető-e olyan helyzet, amikor van garancia arra nézve, hogy az állam nem tud befolyást gyakorolni az egyházak hitéleti tevékenységére, és viszont: vannak-e garanciák arra nézve, hogy az egyházak nem avatkoznak be közvetlenül a politikai életbe, nem gyakorolnak közvetlen befolyást az államra? Ez a kérdés. Én úgy gondolom, hogy a mai magyar politikai helyzetben az, hogy az állam költségvetési támogatásban fogja részesíteni évente az egyházakat, az kifejezetten függőségi viszonyt teremt az állam, egyház viszonylatában.
1991. július 4. A volt egyházi ingatlanok rendezéséről szóló parlamenti vitában

Kormányra kerülés után

Azt kell válaszolni az Ön kérdésére, hogy a történelmi egyházak és a magyar kormány együttműködése az elmúlt több mint egy esztendőben minden várakozásomat felülmúlóan sikeres volt. a mostani polgári kormányt úgy írhatjuk le, mint amely visszaadta a lehetőséget az egyházaknak arra, hogy ténylegesen teljesítsék a küldetésüket. Soha ennyi ingatlant, iskolát, épületet nem kaptak az egyházak, mint az elmúlt időszakban, nagyon komoly segítséget nyújtottunk azzal, hogy a hitoktatóknak a fizetését mostantól az állam, tehát a kormány folyósítja, általában azt kell mondanom, hogy van egy vallási reneszánsza a történelmi egyházaknak, és ez mindegyikre igaz, nemcsak a katolikusra, hanem a protestáns egyházakra is. Egyfajta reneszánszukat élik Magyarországon. Kezdik elfoglalni a közéletben az őket megillető, méltó helyet, és a magyar közvélemény is nagyon megváltozott. Ma már nem gondolják, hogy az egyházi ügyek, azok csak az egyházakra tartoznak, hanem az egész társadalom közösségének összességét érintő ügyek.


PUBI | 2009. július 19. | 09:58:40

Orbán nem fogja a négy évét kihúzni,el fogják őt is kergetni mint,Ferkót.

walsz | 2009. július 19. | 09:55:22

Orbán szokás szerint megint csak hülyeséget mondott és ujra uszított.
Europai jobboldaliság nem a neonácizmust jelenti mint Magyarországon a Jobbik. Azt is tudjok, hogy a Fidesz jobboldalisága nem jobboldaliság hanem - mondjuk így - szolid diktetura kiépitése, a fidesz klientura hatalmanának minden áron való megszilárditása és a Fidesz maffia helyzetének megszilárdítása.
Ezen túl mutat amit 1998-2002 között is tapasztaltunk, a Fidesz belsö magjának határtalan gazdagodása közpénzekböl. Jobboldali Orbán felfogása és gyakorlata szerint az intézményesített korrupció is.

Így megy ez!

istván9 | 2009. július 19. | 09:46:20

xy1942
Én azt gondolom, hogy nem Ti jöttök, hanem a fidesz kft, az övéik - három-százforintos szavazók - jóvoltából!:-)Holnap július 20(!), ne felejtsd az adódat befizetni, nehogy úgy járj, mint Bajnai a libákkal!

evianna | 2009. július 19. | 09:19:08

kutas | 2009. július 18. | 18:11:18

én nem akarok itt vitatkozni az állandóan önmagukat ismételgető kommentelőkkel meg OV zavaros állításaival sem, csak tetszett, amit mondtál a néphatalom visszaállításáról:
ha tényleg ezt akarja ugyanis OV (vagy a jobbik), akkor két lehetőség van:
1. elkergetni a csúnya neolib tőkét és nézzük, miből élünk alapon körültáncoljuk a tábortüzeinket,
2. erőnk megfeszítésével újraállamosítjuk, amink van (a külföldi tulajdonosok meg röhögve távoznak a zsebre vágott profittal),
aztán azok a magyarok, akik nem halnak közben éhen, azok elmondhatják, hogy itt minden a népé.
ennek az utóbbinak van egy B változata: egy másik, magát nem neolibként definiáló tőkecsoporttól felveszünk annyi kölcsönt, amivel mindent visszafizetünk, eladósodunk nyakig, de már a "megfelelő" hitelezőnek, aztán jöhet a tábortűz vagy az államkapitalizmus...
csak miből fogunk élni? (mert arról még a fidesz soha, semmit nem mondott)

xy1942 | 2009. július 19. | 09:15:39

Moderálási alapelvek- komment törölve -

dekimi | 2009. július 19. | 09:05:33

xy kám!
Minden
állításodról lehetne vitázni,de csak vitaképes partnerrel.A libatolvajlásról csak annyit,hogy kedvenc szennylapod most vesztette el a pereket a bíróságon amiben ugyanilyen hülyeségeket állított mint te.

xy1942 | 2009. július 19. | 08:54:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

vydio | 2009. július 19. | 08:16:59

Hát valóban ortodox Orbán hívőnek kell lenni,hogy ezt a katyvaszt lelkesedve elfogadja az ember.Az,hogy Orbán mit hisz,elég kétesélyes.Immár nyolc éve hiszi,hogy előrehozott választás lesz,kolompol,hogy a haza nem lehet ellenzékben,s dől be válogatás nélkül minden kormányzati lépésbe.Isten bizony várom,hogy jobboldali kurzus jöjjön.A sok duma után mutassa meg végre,hogy nem a szájával erős csak, van hitele-nem hazudott és hazudik az életszínvonal általános javítását illetően-van célratörő gazdaságpolitikája,korrupciómentes tisztségviselői,s úgy él ahogy ítél.Az ujabb dumaözönt az elődök hazugságairól,a nem ismert országos gondokról és szerződésekről már előre elutasítom.Teszem ezt Boross miniszterelnök úr kijelentésére utalva-aki ebben a parlamentben azt mondja,hogy nem ismeri a kltsg.vetés valamennyi kérdését,az nem odavaló-teszem ezt,azért,mert előre bejelentették,hogy újra tárgyalnak szerződéseket-akkor nyilván ismerik-teszem ezt azért,mert"a romokban az ország"-nál nincs lejebb.A baloldal valóban szépen felmorzsolta saját magát.Nyilván összetettek az okai.De hogy a korrupció,a kaparj kurta-lehetőleg a rokonoknak haveroknak is,jó nagy szerepet játszott,az biztos.

dekimi | 2009. július 19. | 07:45:38

Kormányok jönnek-mennek.Hogy a mi posványosi Viktorunk meddig lesz miniszterelnök?Lehet,hogy csak 4 évig,lehet,hogy addig se,lehet,hogy átadja Bod Péter Ákosnak-már egyszer felajánlotta neki,vagy akárkinek-lehet,hogy nem is nyernek 2010-ben.Ki lát a jövőbe?Nem kell ezt misztifikálni,most leht,hogy ő jön,aztán majd megint más,ez már csak így van a demokráciákban.Ha az lesz.

dekimi | 2009. július 19. | 07:40:17

Dr Photonnak!
Még egyszerűbb,ha az állam oda sem adjaa pénzt az embeteknek ,hanem maga osztja szét saját működésére ami kell, a többit meg-munkabér címén-szétosztja.A hatalommal élni kell!!!! Mintha már lett volna hasonló Magyarországon!

tsz elnok | 2009. július 19. | 07:33:13

"az új, 15-20 éves korszak azonban kétségtelenül jobboldali lesz."DDDDDD Hat igen.Nekem remlik valahonnan,hogy amikor a mi Viktorunk kint volt Amerikaban-pacsizni a Svajcinegerrel meg kozonsegnek beengedtek a republikanusok valasztasi naggyulesere-szoval ott meg valami olyasmit bofogott,hogy a "demokrataknak nincsenek ervenyes valaszai a jovo kihivasaira"...vagy valami ilyesmit.Csak ezek a hulye amerikaiak nem hallottak meg,amit a mi Viktorunk mondott nekik es ezt a demokrata Obamat valasztottak meg.Hat ennyit a mi Viktorunk eleslatasarol es jostehetsegerol...Gondolom mindenkinek van hasonlo peldaja.

medve1942 | 2009. július 19. | 07:26:59

"Jó darabig nem értettem, hogy Lenin miért gyilkoltatta meg az öreg szarkeverő cárt, és családját?" A cárt és családját még az Ideiglenes Kormány távolította el a fővárosból. Hogy Lenin gyilkoltatta-e meg személyes utasítással, vagy a helyi szovjet (=tanács, önkormányzat) buzgólkdott és a lett lövészek szívesen segítettek, azt a fene tudja. Akkor nem volt olyan egyszerű a kommunikáció, és egy "fehér" hadsereg közeledett. Márpedig az uralkodói vér karizmája veszélyes, nemhogy maga cár, hanem a legkisebb cárevics vagy cárevna is "felkenhető", ezért kellett - politikai szempontból - az összes családtagot kinyírni. De hogy a dokit meg a szobalányokat miért kellett lelőni - ha jól emlékszem, ők osztoztak vagy négyen a család sorsában -, arra nincs magyarázat, ha csak az nem, hogy tanú nélkül az igazi a gyilkolás, és különben is, benne voltak a puffogtatásban, továbbá meg "vojna - vojna". (Bár a harmincnál fiatalabb olvasók már nem is értik az orosz nyelv e tömör kifejezéseit:-) - hál'kinek is? na jó, istennek.)
Amúgy fontos mondatokat nem árt megjegyezni az elmúlt húsz évből: "A hatalmat nem szégyellni, hanem használni kell."
A pénzforgalom ellenőrizhetőségének ügyében Dr Photonnak teljesen igaza lehet.

Dr Photon | 2009. július 19. | 07:04:43

Jol beszelt Orban es Tokes is. Ami a megvalositast illeti, ceterum censeo, csak azt tudom kivanni, hogy vegre csak elektronikus es csekk alapu fizetes legyen, keszpenz ne. Minden penzugyi transfert allamilag ellenorzott es regisztralt csatornan kell atfolyatni. Az adorendszert pedig vegletesen le kell egyszerusiteni a penzforgalom illetve a penz-parkoltatas (szamlan) egykulcsos adoztatasara. Az ado kulcsa a mindenkori politikai vezetes dontese, de a rendszer maga ne valtozzon sose. A befolyt adobol, a mindenkori politikai donteseknek meegfeleloen lehet aztan visszaosztani. dea robosztus penzforgalmi ellenorzes es adozas ne valtozzon. Es a kulkerskedelmi egyensuly kikenyszeritese a kulfolddel kapcsolatos penzforgalom dinamikus penzforgalmi adoztatasan keresztul szukseges meg. Ha ez megvan, kesz es mukodik az Orban altal emlitett uj alapokon nyugvo meltanyos gazdasag. Ennyi. konnyen vegrehajthato.
nem lesz feketegzdasag, mert csak ellenorzott penzaramlas lesz. A maffiapenzek mozgasa nem lesz tovaba lrejtheto. Ime a szep uj vilag, amirol Orban bezelt, remelem, hogy o is ilyesmire gondol. Sok sikert a jobboldalnak a penzugyi rendszer es a gazdasag forradalmi megujitasahoz a kozerdeknek megfeleloen, a meltanyos kozteherviseles szempontjai szerint!

dekimi | 2009. július 19. | 06:47:50

Azt mondom a Jóisten mentse meg Magyarországot egy ilyen hatalommániás,erőszakos,a határokon kívül is mindig viszályt szító(Tőkés,Szász,most Bugár)a szomszédainkat nem tisztelő,antidemokratikus embertől,pláne az ő kétharmadától.

dekimi | 2009. július 19. | 06:41:22

Orbán mint mindig,most is hazudik.A róka-rókája válogatja-igenis képes önmagát szabályozni.Gondoljunk csak az 1994-1998 közötti időszakra,amikor az MSZP-SZDSZ koalíció 72 százalékos többség birtokában bármit-hamgsúlyozom-BÁRMIT megtehetett volna és mégis konszenzusra törekedett egy olyan ellenzékkel aki azt nem érdemelte meg.Aztán 1998-ban jött egy másik róka-mondhatni rókácska-aki nem volt képes önmagát szabályozni.A háromhetes parlamenti ülésezés,az ellenzéki kezdeményezésű vizsgálóbizottságok megakadályozása,a politikai vitanapok létrejöttének megakadályozása,a bizottsági helyek elosztása,az Érdekegyeztető Tanács megszüntetése,a kétéves költségvetés és még sorolhatnám hosszan a demokrácia elleni támadásokat,ez a róka nem volt képes önmagát szabályozni.A 2002-es választások elvesztése után,ügyvezető kormányként-törvényesen,de nem etikusan-a kis róka megint nem fogta vissza magát,két kézzel szórta a tízmilliárdokat a saját klientúrájának.(Főtisztviselők!)

regmelocco | 2009. július 19. | 06:29:26

Ritkán szoktan OV beszzédeket olvasni, de kivételesen minden tételével egyetértek. Nimródnak igaza van. Egyetlen dolgot kellene megjegyezni, hogy a neoliberális ideológiát csak magyar politikai berkekben szokás baloldalinak nevezni, mivel az az egész világon jobboldalinak számít politikai hagyományait tekintve. De erre a kis hibára már TGM többször rámutatott. Ez a beszéd önmagában jó, ezt OV ellenfeleinek is el kellene ismerni. A világ a piaci fundamentalizmus erőszakja ellen lázad. Soros már valóban bebizonyította pénzügyi elméleti könyveiben, hogy az iskolában oktatott neoliberális dogma a valóságban nem működik.

kovacsi | 2009. július 19. | 01:55:32

Ez egy pojáca, s ez nem baj, mert így is boldogul! A hívők, akik hozzá segítik ehez, azokkal van!

Villon | 2009. július 19. | 00:13:33

Moliere
Erre mondjak azt, hogy amikor kerdez akkor is hazudik?

Moliere | 2009. július 18. | 23:46:01

Micsoda dörzsölt gizda! Minden szava olyan hazugság, hogy még az ellenkezője se igaz.

JFK2008 | 2009. július 18. | 23:27:14

Orban a vilagtörtenelem elso jobboldali marxistaja.

Annak idejen Biszku elvtars nagy anti-reformer volt, de azert annyira nem volt piacgazdasagellenes, mint Orban.

Bela gyere vissza! Te szülj nekünk rendet!

medve1942 | 2009. július 18. | 22:31:13

Ferike visszajön, és megtudhatjuk, hogy a 15-20 jobboldali év rossz álom volt csak, nyugi, Pamela...:-)))))
A kereskedelmi bankok hivatalból mohók. Most viszont - van ilyen elmélet is - felsőbb bárorításra lettek ilyen mohók, mert amerikai demokrata körök felülről arra bíztatták őket, legyenek elnézőbbek a "subprime" adósokkal. Ezért aztán sokan kaptak hitelt olyanok, akik nem fix törlesztők, és egy bizonyos ponton belépett a lélektani tényező, amelyet magyarul majrénak neveznek. Innen indult a lavina. Lásd azt a bizonyos apró telefonálást, amiből a Postabank csődje - vagy inkább nem-csődje - lett.

medve1942 | 2009. július 18. | 22:24:45

AMI PEDIG A PIACI FEJTEGETÉSEIT ILLETI, AZ EGYSZERŰEN BUTASÁG.... - mondja tölgyes. Végül is lehet, én pusztán mint egy német-globalista cég felülről merő jóindulatból tönkretett középvezetője szűrtem le némi tapasztalatokat, és reménytelenül bölcsész vagyok, nem közgazdász, bár Kortent és hasonlókat szívesen olvasok. Közelnézetben gyakran bután látja az ember a történteket, de nekem úgy tűnt, az óriáscégek mretüknél fogva pont olyan tájékozatlanok és tohonyák, mint egy ún. szocialista nagyvállalat.

Villon | 2009. július 18. | 22:24:38

Pare
Ez egy nehez ugy.
Ugyanis a "dikatatura" a sajat korlatoltsagaibol kifolyolag,
egy bizonyos hatar utan, nem engedi magat tovabb fejlodni.
Gondolod Tajvan idaig jutott volna a kommunista diktatura alatt?
kulykuruty
--Ez bizony elofordulhat...

kutykuruty | 2009. július 18. | 22:19:46

Nyugalom, még visszajöhet Gyurcsány Ferike!
Ha Bobby fel tudott támadni a Dallasban, akkor Ferike is vissza tud jönni. :DDD

medve1942 | 2009. július 18. | 22:15:19

Ha már felütöttem Komoróczy antológiáját, íme egy négyezer éves aktuális mondás: A szegénynek a kölcsön az orrát csavarja.

Villon | 2009. július 18. | 22:15:14

medve1942
Te vagy a kiraly!

Pare | 2009. július 18. | 22:12:32

Egyáltalán nem biztos, hogy a következő 15- és a többi év Európáról fog szólni.
Én Ázsiára, azon belül Kínára szavaznék. Volt már ilyen a világtörténelemben.

medve1942 | 2009. július 18. | 22:08:04

Végtelenségig vitatkozhatunk azon, hazudhat-e valaki úgy, hogy azt mondja magáról, hazudik. Ez már a régi görögöknél is a logikai csapda példája volt (krétaiakkal). Sajnos, a választásokat lélektani dolgok döntik el, nem tények. 2006-ban Gyurcsány volt a "szuper-Orbán". Utáltam is, JOBB HÍJÁN szavaztam rá.
Annak viszont nagyon örülök, hogy akadnak még emberek ebben az orszűgban, akik becsülik a sumer közmondásokat. Én is mondok egyet: "Akár hazudsz, akár igazat beszélsz - hazugnak tartanak." (Fénylő ölednek... 2. kiad. 307.old.)

tölgyes | 2009. július 18. | 21:58:15

Moderálási alapelvek- komment törölve -

majombéka | 2009. július 18. | 21:56:07

Orbánéknak is volt annyi korrupciós és sikkasztásos stiklije mint az MSZP-nek meg a Szadesznak...ezek azért nem fognak sosem kiderülni, mert egymásnak falaznak. A színfalak mögött ezek a politikusok üzlet -és bajtársak. Emlékezzünk az Orbán papa bányáira, a tokaji szőlőügyekre...a vizsgálóbizottságok sosem tudták ízekre szedni Vikcsit pedig annyira egyértelmű volt...csak éppen nem állt érdekükben a tagoknak hogy kiderüljenek a csalások. Ezek az ügyek mindig a feledés homályába merülnek...Az Orbán hívek meg beveszik azt a maszlagot hogy a vezírük patyolattiszta, és véletlenül sincsenek milliárdjai a svájci bankszámláján...ccc...csórikáim.

tölgyes | 2009. július 18. | 21:52:52

Moderálási alapelvek- komment törölve -

medve1942 | 2009. július 18. | 21:43:06

A róka hosszabb távon kénytelen önmagát szabályozni, mert ha minden csirkét elfogyaszt, nem lesz tyúk és kakas, ami új tojást és csirkét produkáljon neki. Más kérdés, hogy a róka nem hosszú távon gondolkodik, hanem úgy véli, ha itt elfogy, lesz másik ól a szomszédban. Kapitalizmusra lefordítva: amíg egy vállalkozás ki tudja mutatni, hogy "felélpítési fázisban" van és "piacokat hódít", addig bőven kap hitelt, és egy bank se figyel arra, lesz-e vevő azon a piacon, és ha lesz, fizet-e, és ha fizet, mivel fizet. Ez a nagy világszíntű pilótajáték. Időnként eljön az igazság pillanata és a általános zabszemhangulat, és akkor a rókák böjtölnek. De azért végső soron szabályozzák magukat. Nem is haltak ki, sem ők, sem a csirkék.
Egy rossz gazda viszont el tudja érni, hogy az összes csirkéi megdögöljenek, még akkor is, ha a szomszéd csodarabbinak vannak még ötletei.
Számomra nagyon érdekes a jövő 15-20 év jobbosságára való hivatkozás. Hogyan? Akkor ez sem végleges megoldás? Nem egy jó gazdának álcázott óriásróka sompolyog a kert alatt?

szerotomi | 2009. július 18. | 21:39:22

Az öszödi beszéd volt gyurcsányi egyetlen igaz beszéde.
Elkurtuk, mondta.
De magában azt gondolta: ha lebukunk, mindent az Orbánra fogunk.

Jó darabig nem értettem, hogy Lenin miért gyilkoltatta meg az öreg szarkeverő cárt, és családját? Most mát tudom. Hogy soha többé ne jöhessen vissza.

tölgyes | 2009. július 18. | 21:35:08

Moderálási alapelvek- komment törölve -

értelmetlenségi | 2009. július 18. | 21:24:12

"Három tételt kell lerombolnunk: hogy a piac mindenható, az állam akkor jó, ha gyenge, és a gazdaság akkor jó, ha önszabályozó. Helyettük új tételeket kell felállítanunk, amelyek Európa megújulásának lehetnek az alapjai - közölte."

Lefordítaná nekem valaki ezt a mondatot? Az, hogy mit kell lerombolni, még bejön valahogy - főleg a rombolás -, de mit, kinek, mikor, miért, merre és hova kell felállítani?

"Az az állítás, hogy a csirke akkor nő a legjobban, ha a róka gondjaira bízzák, kudarcot vallott. A válság azt bizonyította be, hogy a róka nem képes önmagát szabályozni, ha a beengedik a csirkeólba. Ez az az egyszerű népi bölcsesség, amit az európai választásokból kiolvashatunk - érvelt."

Ez aligha népi bölcsesség - ilyen mázsás baromságot a nép nem tud kitalálni, csak másnapos hivatásos szövegírók.

neandervölgy | 2009. július 18. | 21:13:49

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tölgyes | 2009. július 18. | 20:19:10

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tölgyes | 2009. július 18. | 20:16:18

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Thought | 2009. július 18. | 20:15:36

Vajon ilyeneket mond Merkel, Sárközy, az angol konzervativok, és Berlusconi is? Mert ha nem, akkor ez az orbáni duma eléggé napszúrásosnak hat. Buggyantnak.

kékbálna | 2009. július 18. | 19:57:41

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Ditti | 2009. július 18. | 18:51:36

medve1942 | 2009. július 18. | 18:35:45

Teljes mértékben egyetértek, és köszönöm, hogy ilyen világosan megfogalmaztad a lényeget! Minden így van, ahogy leírtad! Jó lenne, ha eljutna ez mindenki tudatáig!

ip1000 | 2009. július 18. | 18:45:59

Villon | 2009. július 18. | 18:31:31

Hasonlattal élve: más betörésről beszélni, vagy valakit arról beszélni vélni, és más azt végre is hajtani. Merőben más kategória.

medve1942 | 2009. július 18. | 18:35:45

Az öszödi beszédet érdemes többször is végigolvasni, végighallgatni. Összevetve azzal, ami akkor kezdődött, amikor kormányoztak. Arról van szó, hogy nem hozták meg azokat az intézkedéseket, amikkel ellensúlyozni lehetett volna a Medgyessy féle önreklám-programot. Amikek nem volt meg a fedezete, de nem lett meg az EU-ba való belépéssel sem.
Egyébként ma délután a rádióban volt egy nagyon fontos Csepeli-interjú. Elmondta a lényegetz: Magyarország A KIEGYEZÉS ÓTA különféle külföldi hitelekből élt és él erején felül. Heltai Jenő mondta egyszer: Ha én egyszer megengedhetném magamnak, hogy úgy éljek, ahogy élek!
Ezen a szitun a legbölcsebb Orbán se tudna módosítani. A dolog világprobléma: az egész világgazdaság hitelből éli fel a jövőjét, kaparva az amerikai középosztály jóléte után, különösen annak a tévében-filmen látható képét követve. Mindenütt a fejlett világban VEVŐHIÁNY van, ez az igazi gond, és ebben van Kína és India jövője, a milliárdos, árukra vágyó tömegeikben. A bal meg a jobb oldal - ez a probléma csak heregolyószinten érvényes. Működjenek azok a golyók, és ahogy az utolsó KISZ-kongresszus jelmondata hirdette ...s termelni eladhatót! (Kiegészítették a Dolgozni csdak pontosan, szépen... szöveget.)
Mindenesetre amit ma Bajnaiék tesznek a gazdaságban, némi többé-kevésbé sikeres rendcsinálásban, azért Orbánék csak köszönetet mondhatnak (persze, ez nem várható), mert az ő leendő malmukra hajtja a vizet.

Villon | 2009. július 18. | 18:31:31

ip1000
Nem allitottam azt, hogy aki hazudott az "artatlan".
Amit(a sorok mogott)ki lehet(ett) volna olvasni
pedig az, hogy a masik oldal sem "artatlan".

ip1000 | 2009. július 18. | 18:30:51

gabuska | 2009. július 18. | 18:07:01
"Ő vitte el a balhét Viktor helyett is. Ennyi.. Más kérdés?"

Látod pont ez a legnagyobb hazugsága az igazságbeszédnek. A ballib oldal azóta is ehhez tartja magát mondván: mindenért zorbán a hibás, meg a válság.
Egy picike önkritika de jó is lenne!

ip1000 | 2009. július 18. | 18:24:30

Villon | 2009. július 18. | 18:03:20
"... azzal, hogy ok hazudtak (beismertek) nem jelenti azt, hogy a masik tabor nem hazudott (nem ismertek be)."

Szerinted mi történne, ha a bíróságon a vádlott azzal védekezne, hogy igaz, hogy betörtem és lebuktam. Ez azonban egyáltalán nem jelenti, hogy mások nem betörők - csak ők még nem buktak le. Én beismerem, ezért nem bűnöző vagyok, hanem igazságbeszédet mondtam, tehát nem itélhet el senki.

Ditti | 2009. július 18. | 18:21:49

gabuska | 2009. július 18. | 18:07:01

Az őszödi beszédet SOHA nem fogják megérteni azok, akik eddig nem értették....mert nem akarják...

Még az Mszp-N BELÜL SEM ÉRTETTÉK meg sajnos, akkkkor mit lehet várni az agymosottak gyülekezetétől???

Ditti | 2009. július 18. | 18:19:07

poika | 2009. július 18. | 16:30:31

Nem. Sokkal inkább azok!

kutas | 2009. július 18. | 18:11:18

Tulajdonképpen mit akar ez az ember, mármint Orbán? Gondolat társításai is betegesek és hazugok, mert még soha nem hallottam, hogy valahol is a rókára bízták volna a csirkét, sőt a magyar „okosság” a kecskére sem bízza a káposztát.
Rendben van, nem kell tapsolnunk annak a baloldalnak, amely kiszolgálja a tőkét s azon belül a leg-éhesebbet, a banktőkét. Mit csinál OV a bankokkal, ha hatalomra kerül? Kisajátítja, államosítja – úgy, mint Rákosiék tették? De ez nem ma már nem megy. Itt maradunk Európa közepén önellátással, megszakítva Kelettel, Nyugattal minden kapcsolatot? Német Zsolt az oroszok ellen acsarkodik, nem kell a Déli Áramlat, mert képtelen felmérni, hogy az 3-4% ami a Nabuccóra esik a gázszállításból semmire sem elég. És ma már még falun sem lehet kukoricacsutkával, napraforgó tővel kihúzni a telet. Miközben a Merkel kancellár Asszony szívélyesen mosolyok az orosz elnökre, és építik az Északi Áramlatot.
Magam is azt hiszem jelenleg a piac gazdaság legmélyebb válságát éli meg s ennek a válságnak a kisemberek isszák meg a levét – és ami elkeserítő: a gyerekeik! Annak a korosztálynak vagyok a tagja mely őszintén mondta József Attilával: De fölnőttünk már valahára/Kik nem tudjuk, mi az vígan élni,/ És mostan vashittel, jó bátorsággal/Sorsunk akarjuk fölcserélni. És mit adunk át a gyerekinknek, az unokáknak? Azt a megveszett eszmét, melynek képviselői nácit formáló egyenruhában akasztást, felkoncolást, „elszámolást” hirdetnek, de, hogy mi jön azután, arról egy szót sem szólnak – élükön a nagyokost játszó OV-vel. Rendet akarnak csendőrséggel, gárdával – de nekünk nem kellenek a „cicázó csendőr tollak”. Korosztályom vonult ki az utcára 1956-ban s ma azt kell látnom, hogy semmi nem maradt abból, amit mi a „kivonulók” akartunk, se a rendszerváltás előtt, se azután. Akik azt kiabálják, ők ’56 örökösei, az én szememben ócska árulók.
De akkor merre is menjünk? Meg lehet-e találni a dolgozó nép okos gyülekezetét? Lehet-e olyan társadalmat felépíteni, melyben a szegényeket kifosztó bankok képviselője, az egyenes kérdésre hazug választ ad, majd menti magát ő nem ismerhet minden bankot! Kicsit hosszú lettem - befejezem, pedig még lenne mit mondani!

gabuska | 2009. július 18. | 18:07:01

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Villon | 2009. július 18. | 18:03:20

nimrod
Nem vagyok Gyurcsany ugyvedje, de azzal, hogy ok hazudtak (beismertek) nem jelenti azt, hogy a masik tabor nem hazudott (nem ismertek be).
A cikkhez-
A Fidesz-elnök kijelentette: az a tétel tehát, miszerint a tőkével rendelkezők önérdekének maximalizálása a leghasznosabb dolog a tőkével nem rendelkezők számára is, megbukott.---Ebben tokeletesen igaza van.---
Kifejtette: a nagy varázslat „befuccsolt", kiderült, hogy a piac megtéveszthető, félrevezethető, és az emberi mohósággal szemben védtelen, most pedig a globális gazdasági elitet az emberek által befizetett adóból kell kihúzni a bajból.--Ebben is igaza van--
új tétel keretében kell kimondani: a piac önmagában csak a tőkével rendelkezők érdekeit védi, meghatározó szereplőinek nem érdeke, hogy ők védjék a tőkével nem rendelekező emberek érdekeit.(Ebben is tokeletesen igaza van) Utóbbiak érdekeit tehát csak „a közjót megtestesítő állam" védheti meg.--NOS ITT KEZDOKIK AZ AMIT REMELEM SZAMON FOGNAK KERNI TOLE, HA HATALOMRA KERUL.--
Egyebkent egyetertek Gyurcsany "egy" megallapitasaval (nem szoszeint)
Orban az utobbi idok legveszedelmesebb politikai szelhamosa!

majombéka | 2009. július 18. | 17:52:37

A politikus egy áru. Ugyanúgy el kell tudni adni, mint egy szappant. Marketing az egész. A politikai kampányban a marketing az egymásra licitálás, a nagyotmondás, az ígéretdömping. Mint a szappannál a selymes bőr.
Hazudtunk reggel, délben, este. -> nemcsak ők, hanem a politikai elit a győzelem érdekében.
Orbán sem gondolta komolyan a 14. havi nyugdíjat, mégis megígérte. Gyurcsány legalább belátta; hazudtunk a hatalomért, bizalmat szavaztak nekünk, most tennünk is kell érte valamit! Úgyhogy szedjétek össze magatokat! B@sszátok meg...:D

nimród | 2009. július 18. | 17:39:59

Az a legkisebb baj Gyurcsány őszödi beszédével, hogy káromkodott. A baj az, hogy gyakorlatilag beismerte: csalással -trükkök százaival- nyerték meg a választást. Hogy "hazudtak reggel, délben, meg este". Hogy "évekig nem csináltak semmit". Ezek megbocsájthatatlan bűnök. Lehet mentegetni, miszerint "igazság beszéd" volt. Ez a mentegetőt minősíti. Gyurcsány & Co. mérhetetlen károkat okozott Magyarországnak.

ip1000 | 2009. július 18. | 17:35:26

gabuska | 2009. július 18. | 17:28:00
"Miről beszélt Gyurcsány Ferenc akkor?????"

Ok, tudom. Arról, hogy végighazudták az utólsó másfél két évet reggel meg este. És ilyen böszmeséget még ország nem csinált...

kutykuruty | 2009. július 18. | 17:34:40

Morvainak egy dologban igaza van (azon kívül, hogy a a rendőri beavatkozások minimum az arányosság oldaláról... hogy így mondjam kétségeket keltenek), mégpedig az EU szerepe, amiben tetszeleg. És is úgy érzem, hogy kezd az Államok után a második Világrendőrség lenni, miközben érdekes dolgok történnek a területén.

gabuska | 2009. július 18. | 17:28:00

Moderálási alapelvek- komment törölve -

majombéka | 2009. július 18. | 17:26:10

Jaj ez az öszödi beszéd elbagatellizálása!!! Annyira álszent az, aki azon háborog 3 éve, mert Gyurcsány káromkodott! Nektek még nem volt olyan főnökötök, aki jól lecseszett benneteket mert szarul végeztétek a dolgotokat? Ezt nem a külvilágnak szánta, hanem az embereinek! Csúnyán beszélt, és? Tán a Fideszesek ebben is különbek, hogy még az életükben nem b@szdmegoltak? Tán Orbán nem küldte még el egyiket sem a kurv@@nyjába? Ne nevettessetek már!
Ráadásul azóta a Fideszes parlamenti képviselők NEM DOLGOZNAK!!! Mert nekik derogál beülni a plenáris ülésre! Csak felveszik a milliókat havonta! Ez nem szúr senkinek sem szemet??? Szerintem ez sokkal ocsmányabb viselkedés, mint az, hogy valaki elengedte magát egy zárt rendezvényen!

HIRDETÉS


Orbán Viktor és Traian Basescu Tusnádfürdőn 2009. július 18-án
MTI - Oláh Tibor
A Fidesz elnöke Traian Basescuval, Tőkés Lászlóval és Németh Zsolttal közös vitán tartott előadást, majd válaszolt a tusványosi táborozók kérdéseire is.

Orbán messziről kezdte. Emlékeztette hallgatóit arra, hogy az Egyesült Államok „a korábbi hagyományokat megbontó elnököt" választott, miközben Ázsia gazdaságilag felemelkedik, Oroszország pedig új expanziós politikát fogalmaz meg. Majd elmondta, mégis úgy látja, hogy a világ következő húsz esztendejének változási epicentruma Európában van.

Szerinte az Európában körvonalazódó változást a baloldal konjunkturális változásnak szeretne beállítani, az új, 15-20 éves korszak azonban kétségtelenül jobboldali lesz. Véget ért ugyanis „a politikai és gazdasági mitológia uralmának korszaka", amelyben „mítoszok, tabuk és babonás hiedelmek kusza és nyomasztó szövevényével" kellett megbirkózni, s amelyben a piacot „nagy varázslatnak" tekintették.

HIRDETÉS

- A most lezáruló korszakban azt mondták, a piac szent, morális és önszabályzó, s aki ebben kételkedik, az eretnek, maradi és szélsőséges. - mondta. Kifejtette: a nagy varázslat „befuccsolt", kiderült, hogy a piac megtéveszthető, félrevezethető, és az emberi mohósággal szemben védtelen, most pedig a globális gazdasági elitet az emberek által befizetett adóból kell kihúzni a bajból.

Orbán úgy vélte, egy-két évtizeddel ezelőtt a baloldal légüres ideológiai térbe került, miközben a baloldali gazdasági elit egyre jelentősebb előjogokat követelt magának. Ez váltotta ki a baloldal identitásválságát is, ideológiai céltalanságát.

Rámutatott: kiútképpen a baloldal megpróbált egy mesterséges ellenségképet felépíteni. „Minden riválisát, válogatás nélkül, antiszemitának, nacionalistának, kirekesztőnek és szélsőségesnek bélyegezték". Másfelől a „saját baloldali elitjük pénzügyi érdekeit beleerőszakolták a baloldaliságba". A fideszes politikus szerint ez a „modern baloldal" bukott meg most csúfosan.

A Fidesz-elnök kijelentette: az a tétel tehát, miszerint a tőkével rendelkezők önérdekének maximalizálása a leghasznosabb dolog a tőkével nem rendelkezők számára is, megbukott. Az a tétel, hogy piaci alapra kell helyezni az egészségügyet, az oktatást, a nyugdíjrendszert, egész Európában megbukott.

-Az az állítás, hogy a csirke akkor nő a legjobban, ha a róka gondjaira bízzák, kudarcot vallott. A válság azt bizonyította be, hogy a róka nem képes önmagát szabályozni, ha a beengedik a csirkeólba. Ez az az egyszerű népi bölcsesség, amit az európai választásokból kiolvashatunk - érvelt.

Orbán azt állította, a neoliberalizmus formájában megújult baloldal ma már azokat az értékeket és jogokat veszélyezteti, amelyeket néhány évtizeddel ezelőtt éppen ő maga harcolt ki és emelt fel az európai politika napirendjére. Annak a véleményének adott hangot, hogy új tétel keretében kell kimondani: a piac önmagában csak a tőkével rendelkezők érdekeit védi, meghatározó szereplőinek nem érdeke, hogy ők védjék a tőkével nem rendelekező emberek érdekeit. Utóbbiak érdekeit tehát csak „a közjót megtestesítő állam" védheti meg.


Résztvevők az autonómia feliratú táblákat tartják kezükben Tusnádfürdőn 2009. július 18-án
MTI - Oláh Tibor
Mára világos, mutatott rá, hogy „a magyar baloldalt is felvásárolta egy neoliberális tőkés csoport", amely mindent elvett a magyaroktól, amit hosszú évtizedeken át közösen felépítettek. - Ez a csoport elvette Magyarországtól és szétverte egészségügyi rendszerét, elvette az emberektől a nyugdíjmegtakarításokat és a nyugdíjbefektetéseket, fölszámolta a szociális és családtámogatási rendszert, odalett a közbiztonságunk, ez a baloldal elvette tőlünk a nemzeti összetartozás reményét december 5-én, amikor magyart uszított a magyarra, ez a baloldal elvette tőlünk magyaroktól 2006. október 23-án a demokráciába vetett hitet, amikor békés emberekre uszították politikai megrendelésre a rendőrséget. Ez a tőkéscsoport által fölvásárolt baloldal mindentől megfosztott bennünket, amit hosszú-hosszú évtizedek alatt, pártállási, ideológiai meggyőződésre való tekintet nélkül a magyarok Magyarországon közösen felépítettek - hangsúlyozta.

Szerinte a baloldali politika kudarca hatalmi, politikai és gazdasági válságot eredményezett, amely a nemzetközi válsággal összeadódva a magyarokat nyomasztja. Az utóbbi néhány esztendőnek pedig az a következménye Orbán szerint „a két szélsőséges politika megjelenése Magyarországon: az egyik a szélsőséges liberális baloldal, a másik a szélsőséges jobboldal.

- Egymásból élnek, egyik a másik következménye. Ezekkel a szélsőségekkel szemben csak a kiegyensúlyozott és sikeres, eredményeket hozó polgári kormányzás lehet az az alternatíva - fogalmazott.

Leszögezte: az európai jobboldalnak az a feladata, hogy véget vessen „a neoliberális pénzügyi körök által finanszírozott agresszív ideológiai kísérleteknek". E kísérletek lényege szerinte „kisgazda antitézis: se isten, se haza, se család". - Ennek a korszaknak véget kell vetnünk, az egész európai civilizációt kell megújítanunk - mondta.

Úgy vélte, Európa polgárai azt várják el a jobboldaltól, hogy számolja fel a káoszt, és teremtsen végre rendet. - Három tételt kell lerombolnunk: hogy a piac mindenható, az állam akkor jó, ha gyenge, és a gazdaság akkor jó, ha önszabályozó. Helyettük új tételeket kell felállítanunk, amelyek Európa megújulásának lehetnek az alapjai - közölte.


Tőkés László és Orbán Viktor, a Fidesz-elnöke beszélget Tusnádfürdőn
MTI - Oláh Tibor
Magyarországnak nem szabad kimaradnia a vizionált új európai jobboldali korszakból, amely most veszi kezdetét. Ehhez radikális, erőteljes politikai fordulatra van szükség, vélte Orbán. - Ezt várjuk a minél hamarabb bekövetkező parlamenti választásoktól - tette hozzá.

Traian Basescu gondolataira reflektálva, Orbán elmondta: pártja „alig várja azt a pillanatot", amikor Romániában a Fidesz európai politikai közösségéhez tartozó párt által támogatott Basescu újra elnök lesz, Magyarországon pedig jobboldali kormány kerül az élre, és közösen előrelépést érhetnek el a vitás magyar-román kérdésekben is.

Tőkés külön kisebbségi törvényt kért a magyaroknak

Tőkés László EP-képviselő tusnádfürdői előadásában megköszönte Basescu elnöknek a kommunizmust - Európában is élen járó - elítélő jelentés kidolgozását, és azt kérte, hogy a magyarok elnyomását is elismerő, közismert Tismaneanu-féle jelentésnek jogi következményei is legyenek. - Sokatmondó számunkra, hogy hivatalban lévő román államelnököt köszönthetünk körünkben. Azért is fontos Basescu elnök Orbán Viktorral történő találkozója, mert nemsokára ő lesz Magyarország miniszterelnöke - mondta. Tőkés kérte, hogy Basescu támogassa a romániai magyar alkotmánymódosítási törekvéseket.

Az EP-képviselő bírálta a szlovák nyelvtörvényt és kérte Traian Basescut, hogy a magyar nyelvhasználatot Romániában az igazságszolgáltatásban is biztosítsák, és fejezzék be „a román katonai expanziót Székelyföldön". Tűrhetetlennek nevezte a csángókat érő nyelvi diszkriminációt és a magyar nyelvű oktatás egyes területén tapasztalható.

Elismerte: Romániában vannak „szerény eredmények" a kisebbségi jogok terén, de az autonómia tekintetében Európa sokkal messzebb tart. Sürgette az autonómia megvalósítását, a „a nemzetpolitikai rendszerváltozást a Kárpát-medencei magyar nemzet ügyében", az alkotmányos reformot, és külön magyar kisebbségi törvényt kért Romániában.

 

 

 

 

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    211 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS