A miniszterelnök nem tárgyal a BKV-finanszírozásról Tarlós Istvánnal, mert a főpolgármester a nyilvánosság elé vitte a problémákat, a vitákat. Felmerült a közlekedési cég leállítása is, ha elfogy a pénz, de a városvezető addig nem menne el.
Nem fogadja Tarlós Istvánt a miniszterelnök, Orbán Viktor ugyanis erősen nehezményezi a BKV finanszírozásáról folyó vita nyilvánossá tételét. Tarlóst viszont az lepte meg, hogy Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter egy mindkét fél által elfogadott megállapodás ellenében jelentette be két hete, hogy az állami támogatás jövőre 40 milliárdra, 2017-ben 37 milliárdra, majd 33 milliárdra csökken. Ráadásul a kancelláriaminiszter azóta folyton az uniós fejlesztésekről beszél, miközben ő a működés finanszírozásáról.
A kettő ugyan nem független egymástól, de azért nem ugyanaz.
A Népszabadság információi szerint a lázári bejelentés előtt alig egy héttel zárták le azt a tárgyalássorozatot, amelynek során úgy tűnt, hogy meggyőzték a kormányt a kiszámítható finanszírozás szükségességéről. A Fővárosi Közgyűlés kormánypárti és ellenzéki képviselői ritka egyetértésben vallják: ebben a kérdésben Budapest már elment a falig. Jelenleg az iparűzési adó 51 százalékát költik a közösségi közlekedés fenntartására, holott ezt korántsem csak a budapestiek használják.