Nyakó István, az MSZP szóvivője lapunknak azt mondta, a következő hetekben is a közösségi médiára helyezik majd a hangsúlyt. – Tájékoztató kampányban világossá tesszük, hogy a jogi relevanciával nem bíró népszavazással Orbán csak teszteli az országot: előkészíti az unióból való kilépést – közölte. Kérdésünkre, hogy a Huxittal való ijesztgetés nem növeli-e majd a részvételt abban az országban, ahol a lakosság többsége még mindig uniópárti, Nyakó azt válaszolta, el fogják tudni magyarázni az embereknek, hogy az otthon maradás a helyes döntés.
A DK három hét múlva, szeptember 2-án vág bele a kampányba: Gyurcsány Ferenc tart majd beszédet a párt politikai szezonnyitóján. A szocialistákhoz hasonlóan a Demokratikus Koalíció politikusai is ki fognak települni az utcákra. Az MSZP abban bízik, hogy a vidéki rendezvényeik révén „be tudnak törni” a helyi újságokba, hiszen a megyei lapok széles előfizetői táborral rendelkeznek. A DK több olyan nyugati városban is tart majd kampányrendezvényt, ahol magyar munkavállalók élnek. Felvetésünkre, hogy a külföldön dolgozó választók továbbra sem szavazhatnak levélben – így várhatóan kevesen fognak a követségekig utazni, hogy voksolhassanak –, Gréczy Zsolt szóvivő azt mondta, nem csak a bojkottról fognak szólni ezek az események. – Megragadjuk a lehetőséget, hogy megmutassuk körükben a DK EU-s elköteleződését – hangsúlyozta.
A kisebbik baloldali szervezet, az Együtt pénteken már el is kezdte kampányát. A párt elnöke, Szigetvári Viktor a fővárosi Lehel téren azt mondta, már a feltett kérdés is hazug, Orbán saját céljaira használja a referendum intézményét, ezért nem szabad választ adni neki. A 168 Óra című hetilap nemrég arról számolt be, hogy ebben együtt fog működni a PM-mel és a Bokros Lajos vezette Momával. A lap értesülését Szigetvári megerősítette, azt mondta, a kreatívokról még egyeztetnek.
|
Fotó: Veres Viktor / Népszabadság |
A DK is vásárol majd reklámfelületeket a köztereken, az 1,8 milliárdos hitelét nyögő MSZP viszont azt vizsgálja, hogy lesz-e erre elég pénze. A szocialisták azon is lamentáltak, hogy elfogadják-e az állami televízió által felajánlott ötvenperces reklámidőt. Nyakó szerint ezzel még mindig hátrányban lesznek a kormány egész országot elárasztó „Tudta?” kampányával szemben, éppen ezért minden lehetőséget meg kell ragadniuk. Mivel a szabályozás szerint csak a frakcióval rendelkező pártok kaphatnak az MTVA-nál megjelenési lehetőséget, az Együtt hirdetései nem fognak feltűnni a köztévén, viszont Szigetvári szorgalmazza, hogy szervezzenek stúdióvitát.
Az LMP továbbra sem akar kampányolni. – Trükknek tartjuk a referendumot, ezzel terelik el a figyelmet az oktatás, az egészségügy válságáról, a nyomott bérekről és a korrupcióról – mondta lapunknak Szél Bernadett. A párt társelnöke szerint a következő hetekben – ahogy eddig is – ezt fogják hangsúlyozni, a választópolgárok pedig döntsék el, hogy részt vesznek-e a voksoláson. Továbbra is úgy véli, hogy a feltett kérdésre – ahogy ezt a Fidesz is hangsúlyozza – a helyes válasz a nem. Korábban ebből némi félreértés adódott, az ellenzéki pártok azzal vádolták az LMP-t, hogy egy követ fúj a Fidesszel. Szél szerint erről szó sincs, ők még a népszavazás megtartását sem támogatják.