A nyílt pályázat ellenére várhatóan egyszereplős lesz a metrókocsitender. A 3-as metró felújítása a főpolgármester legújabb verziója szerint legkorábban 2019-ben fejeződhet be. A kormányzati szerepvállalás részletei továbbra is ismeretlenek.
Tarlós István főpolgármester majd mindennap beszél a 3-as metró felújításáról. Csak éppen önmagának is ellentmond. Az InfoRádiónak pénteken még azt mondta, hogy 2016-ra a teljes rekonstrukció befejeződhet. A Magyar Nemzetnek hétfőre helyesbített: csak a kritikus szakaszok megújítása fejeződhet be addigra, a teljes pályát legkorábban 2019 végén adhatják át.
Már csak azért sem lehet hamarabb, mert felújítás tervezése is előreláthatólag 2015 végéig tart. A Főmtervnek ugyanis műszaki állapotfelmérést is kell végeznie, hiába készült korábban egy 1100 oldalas dokumentáció. Ezt követi az engedélyezés. A 4-es metró esetében ez hónapokig tartott. A nem kevésbé időigényes kivitelezői tendert csak a tervek birtokában hirdethetik meg. S csak ennek sikeres lezárása után – szerencsés esetben valamikor 2016 vége felé – kezdődhet a tényleges munka, amely előreláthatólag öt évig tart majd.
A felújítást szakaszolnák, így évente 3-4 állomást zárnának le. Nagyobb kiesést nem bír el a fővárosi hálózat. Egyes szakértők szerint 2020 előtt tehát aligha vághatnak szalagot. A kormány júniusban adott engedélyt a hitelfelvételre, de még mindig titkosak a részletek. A kormányszóvivői iroda a kormány szerepvállalását firtató kérdéseinkre csupán annyit válaszolt, hogy a 3-as metró finanszírozásáról szóló kormányhatározat a héten jelenik meg.