Nézettségi összeomlás fenyeget

Bizonytalanságban tartja az állami média a beszállító cégeit, kapnak-e erre az évre megrendeléseket az átalakuló tévékben. Lapunk információi szerint a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) a külső beszállítóinak többségétől egyelőre nem rendelt meg idénre nagy költségvetésű szórakoztató produkciót.

A Fábry-show esetleges megszűnéséről a Borsban jelent meg információ, de úgy tudjuk, Fábry Sándor produkciója nem kerül le a képernyőről, csak a médiaszolgáltatási alap még most állítja össze a március 15-től átalakuló tévécsatornák műsorstruktúráját. Márciustól ugyanis az M1 hírcsatorna lesz, az eddig ott futó szórakoztató műsorokat a Duna TV-re teszik át, nyártól pedig indul az M4 Sport. Az MTVA hivatalos közlése szerint „az előkészítő munkák során természetesen sok olyan kérdés van még, ami nyitott, megválaszolásuk nem végleges. Egy azonban biztos, a Fábry-show marad”.

Jakupcsek Gabrielláékkal százezrek eveznek át a Dunára
Jakupcsek Gabrielláékkal százezrek eveznek át a Dunára
Forrás: Facebook

Úgy tudjuk, hogy a „nyitott kérdések” közé tartozhatnak a „piszkos anyagiak” is, Fábry cége, a Trisó Produkciós Kft. adásonként 22 millió forint plusz áfáért szállítja a show-t, évi húsz adással számolva az több mint 400 millió forint. A legnagyobb külső beszállító cégek közé tartozik a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Hung-Ister, amely a Magyarország, szeretlek! című produkciót gyártja.

Az állami média műsorstruktúrájának 2011-es megújítása óta a Magyarország, szeretlek! az M1 egyik legsikeresebb műsora, az MTVA 2012-es tájékoztatása szerint a produkcióért adásonként áfával együtt 24,1 millió forintot (nettó 19 milliót) fizet a Hung-Isternek. A nagy külsős gyártócégeket olyan nevek fémjelzik, mint Závodszky Zoltán – a Show and Game gyártja például a Maradj talpon!-t –, a Kálomista Gábor érdekeltségébe tartozó cég készíti a Fapad című sorozatot, a Hír TV-től érkezett egykori CBA-háziasszony, Borbás Mária vállalkozása gyártja például a Gasztroangyalt.

Persze van miből rendelni, az MTVA idén több mint 80 milliárd forintból gazdálkodik, információink szerint eddig éves szinten több mint 10 milliárd forintot költött főként külső gyártású szórakoztató produkciókra. Úgy tudjuk, hogy a szórakoztató műsorok egy része március közepéig nem is kerül képernyőre. Nézettségi szempontból az MTVA nagyot kockáztat. Az eddig legnépszerűbb, főműsoridőben átlagosan 200-400 ezer főt vonzó M1 hírcsatornává történő átalakítása „nézettségi öngyilkosságot” eredményezhet, egy kizárólag híreket, hírháttér-magazinokat sugárzó tévé normál hétköznapokon maximum 1-2 százalékos (100-150 ezer fő) nézettséget tud produkálni.

Ennél többen csak rendkívüli esetben – kormányválság, terrorcselekmény, szélsőséges időjárási körülmények – nézik. A mostani M1 nézettségének a felét produkáló Duna TV-re pedig szinte lehetetlen lesz „átterelni” mindazokat a százezreket, akik eddig az M1-re főként a szórakoztató műsorok miatt kapcsoltak. Szakemberek szerint a nézők egyvalamit biztosan nem szeretnek, ha változtatniuk kell a tévénézési szokásaikon. Ezért a világ tévécsatornáinak többsége ha változtat is a megszokott műsorstruktúráján, azt nagyon lassan, óvatosan, körültekintően teszi, nehogy elpártoljanak a nézői.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.