MSZP: Pénzbehajtás a gyorsvonati pótjegy
Az ellenzéki politikus pénzbehajtásnak nevezte az intézkedést, amely nem jár többletszolgáltatással, így például ülőhelyet sem biztosít az utasok számára. Ez tehát egy burkolt áremelés, vagy a Varga Mihály által pénteken ismertetett pénzügyi csomag része - tette hozzá.
Korózs Lajos tájékoztatása szerint a jövőben alig lesz lehetőség pótjegy nélkül eljutni a fővárosból egyebek mellett Miskolcra, Győrbe, Debrecenbe vagy Szegedre. A szocialista politikus példaként Füzesabonyt említette, ahonnan napi 26 vonat indul a fővárosba, ám ezek közül csak három személyvonat. Ez utóbbival azonban csak két átszállás után lehet elérni a fővárost, így az egyébként egyórás út fél napig tart.
Az ellenzéki politikus további példákat sorolva megemlítette, hogy Szegedről csak egyetlen, hajnalban induló vonat lesz pótdíjmentes, míg Nyíregyházára még pótjeggyel is 4 órás az út, amit helyjegy híján állva kell megtenniük a nyugdíjasoknak és a gyerekeknek. A kismamáknak a velük utazó gyerekek részére is pótjegyet kell váltaniuk még akkor is, ha az utat a szülő ölében ülve teszik meg - jegyezte meg Kórozs Lajos.
Az MSZP elnökségi tagja emlékeztetett arra is, hogy amikor az autóbuszokon tavasszal pótdíjat vezettek be, azt azzal indokolták, hogy így kívánják növelni a vasút versenyképességét. Így ez a mostani döntés kizárólag a pénzbehajtásról szól - tette hozzá.
Fidesz: hiteltelen a baloldal aggodalma a vonatjegyárak ügyében
A Fidesz szerint hiteltelen a baloldal aggodalma, hiszen éppen a Gyurcsány-Bajnai-kormányok idején emelkedett 140 százalékkal a vasúti jegyek ára, továbbá regisztrációs jegyet, majd 500 forintos pótdíjat vezettek be, "mit sem törődve azzal, hogy a megszorító politikájuk miatt már így is nehéz helyzetbe került emberekre ezzel újabb terheket tesznek".
Az MTI-hez küldött reagálásukban hangsúlyozták, ezzel szemben a jelenlegi kormánypárt az emberek oldalán áll, és nem hagyja, hogy visszatérjen a 2010 előtti állapot. Éppen ezért Rogán Antal, a Fidesz parlamenti frakcióvezetője egyeztetést kezdeményezett a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal a MÁV által tervezett, bizonyos vonatokat érintő gyorsvonati felár felülvizsgálatának ügyében.
A MÁV korábban azt közölte honlapján, hogy május 15-étől gyorsvonati felárat vezet be egyes gyors- és sebesvonatokon. Az érintett járatokra kötelező lesz pótjegyet váltani, amely a megtett kilométertől függően 150-795 forintba kerül. Aki Budapest-bérlettel és csatlakozó menetjeggyel utazik, az is köteles az utazás teljes - gyorsvonattal érintett - viszonylatára pótjegyet váltani.