Nem jár órára a tanár, egy anyuka tartott órát Miskolcon

Egy szülő tartotta meg az irodalomórát egy miskolci szakközépiskolában, mert a lánya arra panaszkodott, hogy a tanár nem jár be tanítani.

– Iskolai színes. A lányom ki volt akadva, hogy eddig egyetlenegy irodalomórájuk sem volt, noha a tanár az iskolában tartózkodott. Mondtam neki, megtartom én az órát önkéntesként. Reggel simán bejutottunk az osztályba. Magyaróra, tanár sehol, na gyerekek, mondtam, én tartom az órát. Leültem a zongorához, és elkezdtem püfölni Nicolae Bretan megzenésített Ady-verseit, ami egyébként szenzációs feldolgozás. Kérdeztem a gyerekeket, szerintetek ki a költő? Nem tudták. Megjegyzem: középiskola, 12. osztály. Végigjutottam húsz versen a kotta végéig, tetszett nekik. Egyszer csak bejön a tanár, s azt mondja, jaj de jó, hogy bent vagyok, mert neki még dolga van, és kiment. Talán azt hitte, magam is egy tanár vagyok? Eszméletlen. Később bejött, én kimentem ennyi. Semmi cicó. Este meg jön haza Józsi fiam, aki általános iskolás, s azt mondja, nem kell egész évben szolfézsra járni. – Miért? –  kérdeztem. Kiderült: szintfelmérőt írattak, s azt mondták, az alapján mindenki tudja az anyagot, ezért nem lesz oktatás. Csak beírják majd, hogy énekkaron részt vettek, de ez csak kamu, de kamuból be kell írni... No komment.

Ezt a bejegyzést tette közzé közösségi oldalán a miskolci Pém Mihályné. Megkerestük, hogy megtudjuk tőle, melyik iskolába járnak a gyerekek, de azt mondta, épp az ő érdekükben nem szeretné az iskola nevét nyilvánosságra hozni.

– Elég az hozzá, hogy egy viszonylag laza intézmény, ahová amúgy szeretnek járni a gyerekek. Zömükben hátrányos helyzetű diákokról van szó, sok köztük a roma. Jók a tanárok is. Talán a lányom egy kissé kilóg a többiek közül, mert ő nemcsak a művészeti tárgyakat élvezi, de igénye van arra is, hogy a közismereti tárgyakból – matematikából, irodalomból – előbbre haladjon. Ezért hiányolta a tanárt az irodalomórákról – mondta.

A többdiplomás asszony hozzátette: mivel ő maga épp állástalan magyar–ének szakos tanár, ideje és kompetenciája is volt arra, hogy megtartsa az órát. Elismerte: ez nem túl szokványos jelenség Magyarországon, de az Egyesült Államokban szavai szerint van arra példa, hogy a szülők egy-egy tantárgy oktatásába besegítenek a pedagógusoknak.

Úgy vélte, ez a módszer egy-egy leterheltebb, tanárhiánnyal küzdő borsodi iskolában sem jönne rosszul.

Blogok
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.