Miskolci sztrájk: lebénulhatnak a munkásjáratok

A törvényben meghatározott minimumtól két százalékkal több, azaz 68 százalékos teljesítményt kínáltak fel a miskolci közlekedési dolgozókat képviselő szakszervezetek sztrájk idejére elégséges szolgáltatás gyanánt.  Az ajánlatot hétfőn továbbították a Miskolc Holding Zrt. kebelén belül működő, a közösségi közlekedésért felelős MVK-nak.

A miskolci közlekedési dolgozók szakszervezetei elővették legújabb „ütőkártyájukat” azért, hogy a bértárgyalásokon sikerrel járjanak. A törvényben előírt elégséges szolgáltatások ugyanis csak a közösségi közlekedésre vonatkoznak, a szerződéses járatokra nem. Márpedig az MVK több nagy miskolci céggel – például a Bosch-sal, vagy a Takatával – is külön szerződésben biztosít olyan járatokat, amelyekkel a dolgozókat munkába szállítják. Itt akár nulla is lehet az elégséges szolgáltatás mértéke – mondta lapunknak Zelenka László –, így ezen a fronton megbéníthatják a miskolci közlekedést, amennyiben a munkáltató továbbra sem teljesíti korábbi ígéretét az egységes, három százalékos béremelésről.

Miként arról korábban már beszámoltunk, tavaly áprilisban állapodott meg a szakszervezet arról, hogy egységesen és januártól visszamenőleg három százalékkal emelik a közel háromezer dolgozó bérét 2015-ben. A tulajdonos azonban közölte: nem tudja teljesíteni korábbi ígéretét, mert likviditási problémái vannak. Később a cég új ajánlattal állt elő, már csak a villamos- és buszvezetők bérét emelte volna, s azt sem visszamenőleges hatállyal. A szakszervezet azonban  elfogadhatatlannak tartotta, hogy össze akarják ugrasztani a különböző munkaterületen dolgozókat, s bejelentették: sztrájkolni fognak jogos jussukért.

Zelenka László, a Miskolci Autóbusz- és Villamosvezetők Érdekvédelmi Szervezete elnöke lapunknak hétfőn azt mondta: döntöttek arról, hogy a törvényben meghatározott minimumtól valamivel magasabb, 68 százalékos mértékben tartják elfogadhatónak az elégséges szolgáltatást sztrájk idejére. Amennyiben erre a munkáltató nemet mond, bíróság dönt majd arról, hány járatot kell kötelezően üzemeltetniük a munkabeszüntetés ideje alatt. Mindez azért lényeges kérdés a miskolciak számára, mert bizonyos vonalakon takarékossági okokból már most kevesebb járat közlekedik, mint amennyire szükség lenne, s ha közülük egy is kiesik, sokan lemaradnak majd  a villamosokról, buszokról.

Blogok
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.