belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
25. péntek

Réthelyi belépője: minden napra egy testnevelés óra

Czene Attila lesz a sportért felelős államtitkár

Ismét megadná a lehetőséget az osztályzásra, és megszüntetné a buktatás szülői beleegyezéshez kötését az alsó tagozatban Réthelyi Miklós. A leendő nemzeti erőforrás miniszter az oktatási bizottsági meghallgatásán kiszámítható és vonzó életpályát ígért a pedagógusoknak.

Varga Dóra| NOL| 2010. május 27. |57 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

HHRT 1975 | 2010. július 10. | 14:14:42

A katonai oktatást is bevezethetnék, mint egykor a japán iskolákban. Így a diákok fegyelmet tanulnának és vezérként tisztelnék Orbán Viktort. A testedzés kultusza és a pszichotikus tekintélyelvűség gyakran fonódik össze, legyen szó akár egyes alvilági - félvilági szubkultúrák testépítő kultuszáról, akár a képmutató polgári csoportok testnevelés iránti vonzalmáról. És mi történik azokkal a diákokkal, akik intellektuálisan előrehaladottak, de mozgáskoordinációjuk visszamaradott? (Az elméleti készségek kifejlődése a gyakorlati készségek kárára mind a tudományos pszichológiában, mind az intuitív népi pszichológiai tudásban megjelenik. Gondoljunk csak a szöget falba beverni nem tudó professzor sztereotípiájára!) Az ilyen diákok számára a testnevelés órák sokszor a rettegett megaláztatások színterei, ahol gúny és megvetés tárgyává válnak a tanulmányaikban kevésbé sikeres osztálytársaik, nem egy esetben pedig a szintén nem túlzottan intelligens testnevelő tanár részéről.

konczrenata | 2010. június 14. | 02:38:34

Másként viszonyul egy tanár, egy diák, egy szülő, egy hivatalnok ehhez a javaslathoz, mert mindenkinek más az érdeke. Én személy szerint örülnék annak, hogy mire megszerzem a földrajz-testnevelő tanári diplomámat, addig nagyobb lenne a kereslet a testnevelők iránt is, és időben el tudnék helyezkedni tanárként.Nem azért tanulok 5 évet az egyetemen, hogy utána árufeltöltősdit játszak pl. a Tesco-nál.

sákáráhárá | 2010. június 5. | 10:57:05

Moderálási alapelvek- komment törölve -

EkviLibrium | 2010. május 29. | 00:55:56

Agricola | 2010. május 28. | 06:41:19
Bocs, ha talán tényleg túl sötéten írtam. Főleg ha nem derült ki, hogy a testnevelést én is nagyon fontosnak tartom. Azonban a törvények és kötelességek helyett én a vonzerőt hangsúlyoznám.

revify | 2010. május 28. | 19:51:38

... én még a vallás/etika órákat is hozzávenném. Mi lesz akkor a gyerek megterhelésével? Vagy tartsam a hittant "mozgás" közben?

Agricola | 2010. május 28. | 06:41:19

EkviLibrium | 2010. május 27. | 22:33:15

Feltetted a sötét szemüveget és a cikben leírtakból irracionálisan nádpálcára és fenyegetésre vizionálsz.

A testnevelésre szerintem nagyobb szükség van, mint ahogyan te gondolod.

Már régen felismerték: "Mens sana in corpore sano", azaz ép testben ép a lélek.

Az életre felkészítéshez a fizikai képsségek fejlesztése is hozzátartozik.

Az ember nemcsak agyból áll.

navigator | 2010. május 28. | 03:27:21

Minden rendben lesz ezzel, ha nem militarista szellemű testedzés lesz. Tehát csuklógyakorlatok, laposkúszás, menteltetés, alakiztatás stb. nélkül. Legyen mind több úszás, evezés, foci...

EkviLibrium | 2010. május 27. | 22:33:15

A testnevelésről és a sportról.
A tv és a számítógép valóban komoly kihívás de azért nem lehet mindent rájuk fogni. Mi van az ingyen vagy olcsón végezhető testmozgásokkal? Ami igazából természetes igénye lenne a fiataloknak. Még akkor is ha az grundfoci, sízés vagy éppen gyalogtúra egy kellemes helyen. Magam tucatnyi sportpályát tudnék felsorolni amit felszámoltak bár régebben ingyen is lehetett mozogni ott. Az olvasótársak bizonyosan többet is tudnak. A túrázás, kempingezés is jobbára kiment a divatból vagy nincs rá elérhető lehetőség.
Régen ott volt az MHSZ is (fiatalabbaknak a Magyar Honvédelmi Szövetség). Ott névleges tagdíj fejében sokféle sportot lehetett űzni. Nem volt kötelező mégis sokan voltunk. Pusztán érdeklődésből és a sport öröméért.
Mi a helyzet az élsporttal? Ami húzóerő és példakép lehetne a fiataloknak. Hol vannak a sportbeli sztárok akik bemondják a tv-ben, hogy rengeteg szeretettel, lelkesedéssel és munkával érmet szereztem világversenyen. Gyertek ti is erre meg erre a pályára és megpróbálhatjátok. Segítünk! És nem óriási pénzekért.
Ehelyett azt halljuk, hogy innen elszármazott (esetleg más országban befutott és villát vásárolt) sportoló hány százezer dolláros összdíjazású versenyen vett részt.
Olimpiai érmeink is vészesen lecsökkentek. Félő, még jobban fognak. Pedig ez is egyféle összekovácsoló erő volt egy kis nép számára.
Szóval tessék csak újabb törvényeket, szabályokat és fenyegetéseket alkotni.

EkviLibrium | 2010. május 27. | 22:06:05

No, még egy „fiatal” demokrata aki vagy ifjúkori megfakult (és talán igaz sosem volt) emlékei/élményei alapján akarja kormányozni a jelen magyar oktatást vagy szimplán a fides előírt kurzusát szajkózza. Jó eredmény egyik alapján sem lesz.
Manapság már régen nem lehet újabb törvényekkel, szabályokkal és előírt kötelességekkel teljesítményre bírni a gyerekeket és fiatalokat. (A kevésbé fiatalokat sem.) Volt ugye a porosz és az erre hajazó szovjet módszer amikor tölcsérrel betölteni vagy pálcával beverni volt szokás a tudást a fejekbe. Illetve olykor megalázó módon sportteljesítményeket kicsikarni. Ennek vége, ideje lenne észrevenni.
Már csak az újkori, hihetetlen tudásmennyiség és információdömping miatt sem lehet követni a régi modellt. A személyes szabadság iránti igény és a rengeteg választási lehetőség csak fokozza ezt.
A mai közoktatás (és részben a felsőoktatás) örüljön ha egyáltalán szimpátiát és érdeklődést tud kiváltani a diákokban egy-egy tudományág vagy sport iránt.. Mert ez lenne a lényeg. Ha az indíttatás megvan akkor a fiatal öntevékenyen elindul egy vonalon. E nélkül suhoghat a nádpálca (tudom ez már nincs), előírhat a miniszter úr bármit de semmi komoly eredmény nem lesz.

evianna | 2010. május 27. | 21:59:47

megmindiggyori | 2010. május 27. | 21:12:29

szülői szemmel nézve egy álom, amit leírsz... pedig a németek nincsenek megelégedve a saját oktatási rendszerükkel.
igaz, nálunk meg 40% a "funkcionális diszlexiás" - magyarán: nem tud olvasni, vagy nem fogja fel a szöveget.
és mi a magyar megoldás?
ha a megfelelő szakértői testület diszlexiásnak minősíti, akkor
- az iskola több fejpénzt kap érte,
- ő ingyen kapja a tankönyveket és
- kap 50 pluszpontot a felsőoktatási felvételinél (egy középfokú nyelvvizsga csak 35 pont, de kettőért is csak max 50-et adnak)
marhára meg van oldva, nem igaz?

citoyen | 2010. május 27. | 21:50:43

megmindiggyori | 2010. május 27. | 21:12:29

a rothadó kapitalizmustól átitatott NSZK-ban persze ez is jól működik :-))), de majd mi megmutatjuk, hogy lehet ezt "jobban" is csinálni. :-)

megmindiggyori | 2010. május 27. | 21:12:29

A cikket és a hsz-eket olvasva az alábbi dolgok jutottak eszembe.
- Felmerült, h. több tesi tanár kell. Itt Németo-ban a különböző tantárgyakat tanító tanároknak különbözik a kötelező óraszámuk. A tesi tanároké a legtöbb, vsz. azért, mert nekik viszonylag kevés dolgozatot kell otthon javítaniuk. Ez még M.o-n senkinek nem jutott eszébe?
- Sajnos az iskolákban sem nagyon ismerik el a sport szükségességét. A fiam pl. otthon járt alsó tagozatba, ha rosszalkodott a napköziben (mert értelmes gyerek, hamarabb végzett a házival, mint a többiek, és unatkozott), büntetésből nem engedték le a fociedzésre, ahová pedig én beírattam. Itt pedig elismerik, a város korosztályos focicsapatában a legtehetségesebb gyerek, ezzel kiváltságokat szerzett már magának, pedig csak 2 éve vagyunk itt.
- A szövegértéshez: a lányom most elsős, a cél, h. év végéig megtanulják az összes betűt, pedig a németben sokkal kevesebb van. Teljesen helyesen írni és hangsúlyozva olvasni pedig 4. év végére kell. Lehet, h. megéri a nyugis tanulás, a Pisa felmérésben Szászország, ahol élünk, az élen végzett.
- Ja, és itt is szövges értékelés van,a félévi "bizonyítvány" egy levél volt, ami a gyereknek volt címezve, h. mi az, amit jól tud, és mit kellene még gyakorolni. A végén pedig egy jókívánság,h.sok erőt a továbbiakhoz,és h. mennyire örül a tanító néni, h. ő taníthatja meg a sok szépet a gyereknek. Nem pedig az otthoni módszer szerint, ahol alá volt húzva, ami a gyerekre vonatkozott, simán lehetett tudni, hányas j

paradicsom | 2010. május 27. | 21:00:10

Agricola
A 7. a fontos, a többivel könnyen elbánunk.
A 7. hosszú távú stratégiát igényel a kormányzástól és az iskoláktól, na az necces.

Agricola | 2010. május 27. | 20:45:48

Nem hatékony az iskolarendszer akkor:
1. Ha a követelményeket leszállítják a béka feneke alá és a leggyengébbekhez igazítják.
2. Ha nem lehet buktatni, vagy osztályozni.
3. Ha minden tanulótól nem követelik meg a rendszeres iskolába járást.
4. Ha miden tanulótól nem követelik meg a fegyelmezett viselkedést, azt, hogy viselkedésével ne hátráltassa a többiek előmenetelét.
5. Ha nem fékezik meg az iskolai erőszakot.
6. Ha nem vetnek gátat a tanárok megfélemlítésének, lejáratásának, fizikai bántalmazásának.
7. Ha csak egy papír a végbizonyítvány, ami nincs összhangban egy követelménynormával, aminek meg kellene felelni és boldog, boldogtalan megkaphatja a megszerzett tudástól függetlenül, amennyiben valamennyi ideig koptatta az iskolapadot.

Mekmörfi | 2010. május 27. | 20:32:16

Ez így, ebben a formában lózungok gyűjteménye.
A német és a francia gyerekeknek jó a szöveges értékelés. Ezekből legalább egy porosz gyökerekkel rendelkezik, akárcsak a mi oktatási rendszerünk.

Ha naponta tartunk tesi órát a gyerekeknek, akkor ahhoz tornaterem is kellene, (a tesi tanárról nem is beszélve), mert a tanteremben legfeljebb a karhajlítást meg a karlendítést lehet gyakorolni valamilyen közkedvelt, és a nemzeti közösséghez tartozást erősítő rigmus dallamára.

boros0208 | 2010. május 27. | 19:47:17

"a nevelés céljait pedig - különös tekintettel a művészeti oktatásra...újra kell fogalmazni a Nemzeti Alaptantervben"

A ballib. kormányoknak hobbija volt az alapfokú művészeti oktatás megfojtása. Minden évben kevesebb pénzt adtak rá. Teljesen tandíjassá akarták tenni, amivel sok tehetséges viszonylag szegény gyerek esett el a tanulási lehetőségtől. Bevezették, hogy egy gyerek csak egy művészeti oktatásban lehetett állami finanszírozott. A tanárok meg egymás elől csábítgatták el a tehetséges gyerekeket. Ezen a rendszeren talán javítani kéne, megadni a lehetőséget legalább két művészeti oktatásban való részvétel állami támogatására.

paradicsom | 2010. május 27. | 18:39:48

Antoine... | 2010. május 27. | 18:29:10

Ez igaz, nem vitatom. Megoldás heti plusz 1-2 tesi óra kötelezően? Csak ezt kérdezem.
Szerintem inkább ha lehetne normatívát (fejkvótát) kapni tömegsportra, vagy pályázni egy keretre, és ehhez jó, motiváló hatású tanár van, ez lenne a sikeresebb.
Persze ÓCÓBB kötelezően kiadni +1 órát, azt meg fizesse ki a fenntartó önkormányzat, nem a minisztérium, innen is fúj a szél! Más pénzén én is okos vagyok!

paradicsom | 2010. május 27. | 18:34:40

Na, nekem az jön le az egészből, hogy egyetértünk, nagyon kell a szervezett, hozzáértő tanár által vezetett mozgás. De nem a többi képesség rovására, okosan támogatott sportkörökkel és nem a kötelező órában, ahol már így se fér semmi. Az erre szánt pénzt, ha van ilyen egyáltalán nyugodtan odalökhetik a sportkörnek, iskolai szervezésű tömegsportnak. Nomeg tesi teremre.

Antoine... | 2010. május 27. | 18:29:10

paradicsom | 2010. május 27. | 18:24:42

Nem mondtam, hogy ne tanuljanak fizikát.
Viszont a jelenlegi tendencia mintha az lenne, hogy a gyerekek egyre ványadtabbak (torna) és butábbak (matek). Ezen kell változtatni. Nyilván úgy, hogy a fizika is megmaradjon.

paradicsom | 2010. május 27. | 18:26:49

zeni | 2010. május 27. | 18:10:09

Igen, ezt írtam én is.
Tudom, nem pótolja a kötelező tesit, de mit csinálnak örömmel a gyerekek, ami kötelező?
:)

Antoine... | 2010. május 27. | 18:25:26

Hozzáteszem, mivel eredetileg a tornaóráról volt szó, hogy én sem a mindennapi bordásfalra gondolok, ennyiben igaza van komszomolnak, hogy a gyerekeknek lehetővé kell tenni a "szabad mozgásválasztást", ami praktikusan sportági szelekciót jelentene szerintem. 3-4 sportágat minden iskola tud vinni - ha van terem.

paradicsom | 2010. május 27. | 18:24:42

Antoine... | 2010. május 27. | 18:13:09

Ez ennél bonyolultabb, és nem baj, hogy az, kérlek értsd meg azokat is, gyerekekről beszélek, akik fizikából stb. tehetségesek, hozzátesznek a világhoz ezzel, legalább a fele népesség.
Éppen azt mondom, hogy az alapozó szkaszban nagyon fontos a magyar, matek, nyelv, nomeg a tesi, de ezután lépés van/kell előre.

paradicsom | 2010. május 27. | 18:20:49

komszomol | 2010. május 27. | 16:58:18

"Egy baromság az egész! Nem kéne tesi óra, csak hagyni kéne játszani a gyerekeket. De amelyik mozog, ahogy kell, és ahogy egészséges, azt "hiperaktívnak" minősítik az állatok."

Van olyan hogy hiperaktív, a tanárállatnak meg tudnia kell kezelni ezt, ebből ne általánosíts!

Antoine... | 2010. május 27. | 18:13:09

paradicsom | 2010. május 27. | 17:47:08

Elég sok fizikát és matekot tanultam. De a fizika-kémia-biológia nem fog mindenkinek kelleni. (Én pl. máig nem tudom, kik a párosujjú patások, és kémiából örültem a kettesnek annak idején). Szemben a másik négy tárgy tanította dolgokkal (nyilván nem a Pitagorasz-tételre gondolok). Ezért úgy gondolom, az általános iskolai órarendnek úgy kéne kezdődnie, hogy először beírjuk az említett négyest, majd utána a többit a maradék helyekre.

zeni | 2010. május 27. | 18:10:09

Nem vagyok sem oktatási sem sport szakértő, de úgy gondolom a napi testedzés nem ártana egyetlen gyereknek (felnőttnek)sem. Úgy vélem a legegyszerűbb megoldás lenne délutáni elfoglatságként különböző sport-szakköröket szervezni, ahova ki-ki gusztusa szerint mehetne. Végülis a rendszeres mozgáson van a hangsúly, szerintem még a tanulás is jobban menne egy kis energialevezető mozgás után. Kötélre mászni, meg bordásfalazni elég heti 2 alkalommal, másik 3 nap meg maradna a játékos mozgásra, kötelezően de osztályzás "számonkérés" nélkül. Más kérdés miből finanszíroznák az edzőt (tornatanárt)

paradicsom | 2010. május 27. | 18:05:07

marcotardelli | 2010. május 27. | 16:55:35

Mint koncepcióval semmi bajom, de beszéljenek a távolabbi kihatásairól, akkor elismerem, hogy látják a helyzetet.
Igen, igazad van abban, hogy mindent meg kell tenni az iskolában a mozgásért. A magam idejében igyekeztem ezt külsős sport oktatókkal megoldani, széles skálát kínálva a szülőknek a választáshoz, természetesen a szülőknek nem került semmibe! Forrást találtam hozzá, sőt a jó példán beindulva egyes hozzáértő szülők maguk léptek a tettek mezejére. Tanítási órán kívül. Más megoldást ma nem látok.

paradicsom | 2010. május 27. | 17:47:08

Antoine... | 2010. május 27. | 17:06:48

"Szerintem a magyar-matek-nyelv trió mögött, mellett a tornaórának kellene következnie fontossági sorrendben. Minden más csak ezután lenne szabad jöjjön."

Komoly? Bántottak fizika órán vagy mi?
Egyébként meg korosztályfüggő.
Nagyjából 6. osztályig van az amit írsz.
Ez alapozza meg a szükséges készségeket.
Utána növekvő óraszámban természettudomány, és informatika.
Is. Tehát ez belép a többi marad. Mi ezzel a gondod, ennyi természettudomány se kell?

marcotardelli | 2010. május 27. | 17:44:29

komszomol | 2010. május 27. | 17:21:16

Manapság azért már a háztartások döntő többségében van számítógép, és a szegényebb gyerekek is oda mennek "játszani", ahol van.
Sajnos az én falumban már régen nem hallok, látok gyerkőcöket a réten focizni, az erdőben fakergizni, vagy számháborúzni a bokrok között.
Nekünk így telt el a gyerekkorunk, sajnos ennek vége.

Antoine... | 2010. május 27. | 17:37:19

komszomol | 2010. május 27. | 17:24:11

A mindenkori oktatási rendszer, úgy kb. a régi görögök óta, valamiért mégis azt képzeli, hogy a fogócskázás nem helyettesíti a tornaórát. Persze, lehet, hogy ők tévednek. Mellesleg vannak ügyetlenebb gyerekek is. Ők a második lebirkózás, elrontott bukfenc után szépen leülnek a sarokba, mert nem akarják megint kinevessék őket.

komszomol | 2010. május 27. | 17:24:11

"Antoine... | 2010. május 27. | 17:06:48

A hagyni kéne játszani a gyereket kb olyan, mint hogy adjunk neki kockás papírt, hátha kedve támad kiszámolni, mennyi kétszer kettő."

Ritka baromságot beszélsz! Kockás papíron magától számoló gyereket még nem láttam, de magától rohangáló, bukfencező, birkózó stb. gyereket olyannyira, hogy a mi időnkben még mindegyik azt csinálta.

komszomol | 2010. május 27. | 17:21:16

"marcotardelli | 2010. május 27. | 17:10:25

komszomol - láttál már mai gyerekeket?
Ők ugyanis a "játékot" ma szinte kizárólak számítógép előtt ülve képzelik el, és így is művelik."

A szegény gyerekek is? Ugyanis a gazdag gyerekek járhatnak sportolni, ha nem állatok a szüleik, a szegények viszont nem sűrűn számítógépeznek, azok még most is fogócskáznak vagy fociznak. (Ha hagyják őket.)

marcotardelli | 2010. május 27. | 17:10:25

komszomol - láttál már mai gyerekeket?
Ők ugyanis a "játékot" ma szinte kizárólak számítógép előtt ülve képzelik el, és így is művelik.
A hiperaktív baromságban egyetértek veled.

Antoine... | 2010. május 27. | 17:06:48

Szerintem a magyar-matek-nyelv trió mögött, mellett a tornaórának kellene következnie fontossági sorrendben. Minden más csak ezután lenne szabad jöjjön.
Persze, ha nincs tornaterem, akkor nem lehet harangozni.

A hagyni kéne játszani a gyereket kb olyan, mint hogy adjunk neki kockás papírt, hátha kedve támad kiszámolni, mennyi kétszer kettő.

zlatibor32 | 2010. május 27. | 16:58:56

"...A felsőoktatási intézmények jelenlegi számát soknak tartja, ám mint fogalmazott: ezek munkahelyeket jelentenek, ezért nem arról van szó, hogy föl kellene számolni ezeket, hiszen munkahelyeket jelentenek, hanem feladatot kell találni számukra..."
Én naiv meg azt gondoltam, hogy a feladatokhoz kell embert találni, most meg kiderül, hogy fordítva van a dolog. Egy régi vicc :Tégy ki az önkormányzati hivatal folyosójára egy felesleges, kiselejtezett asztalt, két nap mulva már ott ül majd valaki, és tele lesz iratokkal.

komszomol | 2010. május 27. | 16:58:18

Egy baromság az egész! Nem kéne tesi óra, csak hagyni kéne játszani a gyerekeket. De amelyik mozog, ahogy kell, és ahogy egészséges, azt "hiperaktívnak" minősítik az állatok.

NewWave | 2010. május 27. | 16:56:29

3pillango | 2010. május 27. | 15:46:21

KÖSZÖNÖM!
Mert én is ezt kérdezném meg : HOL tornázhatnának a gyerekek NAPONTA???
Az én gyerekeim 12 éve járnak Bp-i iskolákba, eddig mindegyik iskolájuk szerencsés volt, mert 2 db tornateremmel büszkélkedhetnek, mégis csak heti 2x tornaórát tudnak tartani!!!
Tornaórákon összevonják az osztályokat, 2-3 osztálynak tartanak egyszerre tornaórát, mégis az egyiket az udvaron vagy a közeli Parkban kell megtartani (esőben is!) mert nincs elég hely a tornateremben!!!

Ez volt az általános iskoláikban is (eddig 3 ált. iskolába jártak) és most a középiskolában is...

Jó a GONDOLAT, a gyerekek is örülnének neki, de vajon honnan lesz hozzá több tornaterem?!

marcotardelli | 2010. május 27. | 16:55:35

paradicsom - ha jó tesitanárok felügyelete minden nap megmozgatják az ifjúságot, az már sokkal, de sokkal, mint amit eddig tettünk az ügyben.
Természetesen ez mind kevés, és a legnagyobb felelőség és feladat e téren is a szülőké, ebben egyetértünk, de ez a cikk nem erről szól.
Hanem arról, hogy az oktatási intézmények is tegyék meg a tőlük telhetőt, szerintem Réthey koncepciója ebből a szempontból üdvözlendő.

paradicsom | 2010. május 27. | 16:44:22

marcotardelli

heti 3-4 tesi helyett 5 tesi megoldás az általad említett problémára????
mert szerintem nem!!!

paradicsom | 2010. május 27. | 16:39:28

a számítógép előtt görnyedés nem iskolában valósul meg, jórészt a szülők felelőssége!!!

paradicsom | 2010. május 27. | 16:38:07

marcotardelli

heti 3-4 tesi helyett 5 tesi megoldás az általad említett problémára????
mert szerintem nem!!!

paradicsom | 2010. május 27. | 16:37:18

marcotardelli

szerintem meg nem lehet prioritás egyik vagy másik, főleg nem mehet egyik a másik rovására!

marcotardelli | 2010. május 27. | 16:33:06

jucus - téged szemlátomást nagyon megviseltek a választási eredmények, de nem csodálkozom, hiszen ahhoz képest, hogy még egy hónappal a választások előtt is arról értekeztél, hogy majd OV jól elszúrja ezt is, és az MSZP győz, valóban nagy kataklizma lehetett neked a 2/3.
Ezért el is nézem, hogy olyan csacskaságokra következtetsz a tesiórák számának növeléséből, hogy azok a Fidesz-droidok nevelését célozzák.

paradicsom - vannak prioritások. Hiába vágyunk mi újabb Nobel-díjas tudósrétegre, ha azok, mire kidogoznák a híres díjat érő teóriájukat, mind meghalnak szívinfarktusban.
A magyar fiatalok egészségi állapota katasztrófális, aki nem veszi észre, hogy azonnali cselekvésre van szükség, az nem itt él.
És igenis a kötelező óraszámban kell megmozgatni őket, mert egyébként kizárólag a számítógép előtt görnyednek.
Minden tiszteletem a tudományok tudoraié, de nem hinném, hogy a görnyedt hátú, dagadt atomfizikus, max 50 év átlagéletkorral lenne a magyar jövő megtestesítője.
Először kell egészséges embert nevelni, és az egsézséges emberekből tudósokat.
Szerintem.

paradicsom | 2010. május 27. | 16:21:59

Félreértést szeretnék eloszlatni:
1. a testnevelést az iskolában nagyon fontosnak tartom, eredetileg fizika tesi szakra jelentkeztem, országos bajnok sportoló voltam, de sérülés miatt nem fejeztem be a tesit, más szakot végeztem, ezzel remélem a hozzáállásom tiszta.
2. a bölcsészettudományokat ugyanúgy fontosnak tartom mint a természettudományokat, nem irigylem a heti 5-6 magyar órát sem, sőt!

Mégsem jó most bevezetni a mindennapos tesi órát, csak így előkészítés nélkül előhúzni a dobozból!

lusta | 2010. május 27. | 16:07:34

pacsul | 2010. május 27. | 16:05:20
Majd jön az új Széchenyi terv és a mi fiaink valamikorra felépítik őket. Mindenesetre így jól fognak a támogatóink járni.
Ki van ez találva.

pacsul | 2010. május 27. | 16:05:20

Bocsánat, de testnevelés , az egészség nevelés RENDKÍVÜL fontos, hozzátartozik egy túlsúlyos társdalom neveléséhez!
Ez nem jobb, vagy, bal, vagy más.......
Ezen túl az igazolatlan hiányzás a legnagyobb probléma(PL.:a tanulok egy harmadánál középiskolákban), én ezt a problémát belülről látom, a staisztika nem a valóság.
Az iskolák is kozmetikáznak és szülők is ezt teszik, vagy könyörögnek a hiányzások igazolásáért, ez tény és pont.

paradicsom | 2010. május 27. | 16:04:58

Köszi jucus :) Leventéket?

Ja, nem a tornaterem a legnagyobb probléma, bár azt is érinti elismerem, mindig a tornaterem beosztása volt a gondom vezetőként, az alsósok hetente csak 3x jutottak be, ugyanakkor reggel 8-tól este 8-ig tele volt, ez van, de nem ez a legfő.
A fő baj, a mindennapos tesi gazdasági kihatásaiban van. Több óra, a tanárnak túlórakifizetés a mostani állapothoz képest, mert nem mindenhol jön ki egy új tesi tanár felvétele, vagy ha kötelező óraszám emelés, akkor meg tanári munkanélküliség a többi vonalon.
KÉNYES EGYENSÚLYI helyzet van. Elemzés nélkül ilyeneket kinyilatkoztatni disznóság és hozzá nem értés.
Tényleg hány tanítási csoport osztály van ebben az országban 1-től 12-ig? Ha csak heti 1 órával mindnek emelni az óraszámát, az mennyi? Ehhez hány új tesi tanár kell ha heti 22 a kötelező óra? Van ennyi???

lámpás | 2010. május 27. | 16:03:30

Úgy olvastam, a heti egy tesi órát az általános iskolában tervezik bevezetni.
(Milyen jó lett volna pontosan ismertetni a kormányprogramot, mert csak ilyen félinfókat lehet hallani szinte minden területről.)

Nagyon egyet értek paradicsommal és pillangóval. Nem eszik olyan forró a kását, ezer akadálya lesz a heti egy tesinek.

És néhány év múlva valóban nem lesz fizikatanár a gimnáziumokban.
Azt még szeretném megérni, amikor erre a társadalom rádöbben! Akkor kezdik majd el a tüzet oltani, amikor már leégett a ház.



Szamok Embere | 2010. május 27. | 16:03:10

"nemzeti erőforrás miniszter"

Kicsit technokrata titulus, különösen, hogy a kultúra is alá fog tartozni.

Paradicsom, a természettudományok mostoha sorsát említve, alighanem sokkal sűlyosabb problémát érint. De ki nem sz.rja le.

3pillango | 2010. május 27. | 15:46:21

Csendben, lábujjhegyen megkérdezném: a napi 1 testnevelés órát hol töltik a diákok?
Volt iskolámban 950 tanulóra 2 tornateremnyi hely jutott. Már a 3. tornaóra is az udvaron/aulában zajlott. Az alsó tagozaton már annak is örültek a gyerekek, ha hetente egyszer bejutottak a terembe. Most varázsceruzával rajzol az Orbán-kormány tornacsarnokokat?

jucus | 2010. május 27. | 15:44:12

paradicsom
Az oktatással kapcsolatos problémát jól látod, a célt nem. FIDESZ alattvalókat kell nevelni, akik nem gondolkoznak.

paradicsom | 2010. május 27. | 15:42:26


együtt is csak egyharmad a természettudomány aránya. Így is heti 30 feletti órát ülnek bent a diákok, minek? Baj van, tehát növeljük a tesit. Ügyes! Vagyis shit!
Legyen sport, legyen tömegsport, legyen valódi támogatott sportkör, ösztönzés, egyetértek, de ne a kötelező tanítási órákat b.tassuk tovább!

paradicsom | 2010. május 27. | 15:38:33

Csókolom.
Paradicsom vagyok.
Ebben a paradicsomi minőségemben vezettem már iskolát. Ez tény, ne vitassátok. Tehát volt már az én felelősségem, hogy hány tanár milyen évfolyamon mennyi és milyen órát tart hetente.
Szerintem az új miniszter nem ismeri az ide vonatkozó törvényeket, de azok változtatási lehetőségeit se!!! Az esetleges változtatások egyéb területekre való kihatásait se.
Nem kezdek hosszas elemzésbe, de amit ő mond a mindennapi tesiről, azt évek óta előírja a közoktatási törvény, csak nem lehet betartani az egyéb szabályok miatt.
Ha elkezdjük betartani, akkor vagy a diáknak generálunk plusz órát, vagy valamilyen műveltségterülettől, magyartól, matektól, töritől, természettudománytól veszünk el órát.
Az már most gondot jelent, hogy a természettudományos órák rovására emeltek a közelmúltban mindent. Meglátszik sajnos a negatív hatás.
Tanári (természettudományos tanári) munkanélküliséget generáltak, ez kihat az egyetemi képzésekre, magasról zuhan a színvonal.
Ha ezt folytatják végünk.
Lehet zenélni, táncolni, matatni órákon, lehet testnevelni, de ennek az országnak hamarosan nem lesz bevethető műszaki értelmisége, ugye nem kell felsorolnom a magyar találmányokat és Nobel díjasokat, mert mindez már most a múlté. Hamarosan már külföldre sem tudunk ilyet képezni.
Az arányokat tekintve, ma egy gimnáziumi osztály óráinak alig egynegyede természettudomány és ebben benne van fizika biosz föci kémia, 4 éves átlagban is csak heti fél ! óra jut egyre, és matekkal együ

geva | 2010. május 27. | 15:29:54

ja ezt más cikk alá szerettem volna, sebaj. ide is elmegy.

geva | 2010. május 27. | 15:28:23

na ezek a huszárok, nagy rendszerváltó huszárok.

xanadu | 2010. február 20. | 06:52:12
Néhány visszafurakodó a múltból.

Mikola István – H azafias Népfront, elnök
Varga Mihály – K ISZ titkár
Deutsch Tamás – K ISZ titkár
Orbán Győző - párttitkár, O rbán anyuka pedagógusi pályát cserélte fel egy pártbizottsági állásért.
Orbán Viktor; - Gimnáziumi, majd egyetemi K ISZ titkár
Kövér László – K ISZ titkár, és Magyar Szocialista Munkáspárt Központi Bizottsága és az alá tartozó Társadalompolitikai Intézet munkatársa
Stumpf István – M SZMP tag, Hazafias Népfront alelnök
Járai Zsigmond – M SZMP tag, kormánytag, III/2 ügynök
Matolcsy György – M SZMP tag, III/2 ügynök
Martonyi János – M SZMP tag, kormánytag, III/2 ügynök
Chikán Attila – M SZMP tag
Pintér Sándor – M SZMP titkár


díszes társaság, a nyugdíjasok bedőltek a HIRTV nek. Jól csináltátok fiúk a hatalom átmentését. Hajrá ügynöksiserehad!

Baltazár | 2010. május 27. | 15:27:15

Nem tudom hogyan lehet megcsinálni de az alapelvvel mélységesen egyetértek.
A gyerekeimnek heti három tesije van de az is sokszor elmarad. Ha valami osztályfőnöki jellegű dolog van az is mindig a tesi óra kárára történik. Sokszor csak a folyosón bohóckodnak valamit testnevelés óra gyanánt. Siralmas. Az enyémek szerencsére sportolnak, így a mozgásigényük ki van elégítve, de az osztálytársaik csaknem fele semmiféle sporttevékenységet nem végez.
Pedig az vitathatatlan, hogy a fiatalok későbbi erőnlétét, testi egészségét az általános iskolás és középiskolás korban kell megalapozni. Minden más pótolható, ez nem.
Nagyon egyetértek Csapó Gáborral aki szerint nem az a gáz, ha egy gyerek hoz egy hármast földrajzból hanem az, hogy ha a szülők ezért eltiltják a sporttól amíg nem javít. Nálunk ilyen nincs. Rossz jegy becsúszik, se számítógép se tv stb.. A sport az alap. Nem vitatéma.

Minorkavidor | 2010. május 27. | 15:12:30

Érdekes lesz ez a napi egy testnevelés óra, amely már vagy 30 éve terítéken van. Azért lesz érdekes, mert ez heti 5 órát jelent. Egy diáknak heti hány órája van. Az én időmben napi 6, azaz heti 30. Ha hozzáveszem a 0-dik órákat max. 35. Hány tantárgy van a tesin kívül? Technika óra, Rajz-és műalkotások elemzése, ének-zene, matematika, fizika, kémia, biológia, földrajz, történelem, magyar nyelv és irodalom, ez eddig 10, de lehet, hogy van még. jA, IGEN AZ IDEGENNYELVEK! (A technikaórában nem vagyok biztos, nekem még volt!)+ órákat kérhet még a matek, töri, magyar tanár is. Nehezen jön össze.

nugát | 2010. május 27. | 14:49:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

HIRDETÉS
Dr. Réthelyi Miklós nemz...
Dr. Réthelyi Miklós nemzeti erőforrás miniszter meghallgatása a Parlament Oktatási és Sport Bizottságok együttes ülésén
Népszabadság - Reviczky Zsolt

A szöveges értékelés nagyon fontos, én magam is szoktam a hallgatóimat így értékelni, ám úgy tűnik, „újdonságával" nem talált megfelelő helyre az adminisztráció miatt egyébként is túlterhelt pedagógus társadalomban - fogalmazott miniszteri meghallgatásán a Parlament oktatási és sport bizottságának összevont ülésén Réthelyi Miklós. A leendő nemzeti erőforrás miniszter szerint ezért - akihez öt terület, az oktatás, a kultúra, az egészségügy, a szociális ügyek és a sport tartozik majd - meg kell adni ismét a lehetőséget a számszerű értékelésre. Megjegyezte: érthető, hogy a szülők és a diákok az összehasonlíthatóság és a változások nyomon követése miatt osztályzatokat várnak.

Alsó tagozatban 2004. szeptembere óta kell osztályzatok helyett szöveges formában értékelni a diákokat, a negyedik osztály félévéig pedig megbuktatni is csupán szülői beleegyezéssel lehet őket. Réthelyi Miklós szerint a buktatás tilalmának bevezetése óta alig csökkent az évismétlő diákok aránya, ezért valószínűleg nincs szükség a szülői vétóra. - A buktatás negatív jellegét azonban tompítani kell, a szülőt pedig időben értesíteni kell, ha a diák tanulmányi előmenetelében problémák vannak - tette hozzá a leendő tárcavezető.

Réthelyi Miklós kijelentette: a szülőket természetes szövetségesnek kell tekinteni, a nevelés céljait pedig - különös tekintettel a művészeti oktatásra, a közösségi értékekre, a környezeti nevelésre, a diáksportra, a szakkörökre és az önképzőkörökre - újra kell fogalmazni a Nemzeti Alaptantervben. - Az oktatás nem pusztán az ismeretek átadását jelenti, a pedagógusoknak ezért olyan élet- és munkakörülményeket kell kialakítani, amely lehetővé teszi, hogy teljes személyiségüket az oktatás-nevelésnek szenteljék, és amelyek vonzóvá és kiszámíthatóvá teszik a pedagógus pályát - mondta a leendő miniszter, aki kiemelt feladatnak tartja a pedagógusképzés megerősítését. A tanárképzésben változtatna is a bolognai típusú rendszeren: szerinte megtisztelő, hogy csatlakoztunk az egységes európai felsőoktatási térséghez, ám az új típusú képzések bevezetésének gyorsasága megkérdőjelezhető.

Réthelyi Miklós azt mondta: a felsőoktatási felvételinél szükség van egy összehasonlítási alapra, vagyis arra, hogy csak emelt szintű érettségivel lehessen bekerülni a támogatott felsőoktatási helyekre. A felsőoktatási intézmények jelenlegi számát soknak tartja, ám mint fogalmazott: ezek munkahelyeket jelentenek, ezért nem arról van szó, hogy föl kellene számolni ezeket, hiszen munkahelyeket jelentenek, hanem feladatot kell találni számukra. - A felsőoktatási PPP-szerződések felülvizsgálatra szorulnak, mert jelenlegi formájukban nagy terhet jelentenek a felsőoktatási intézmények számára. Az egyetemek kutatójellegét erősíteni kell és ebbe be kell vonni a doktorandusz hallgatókat is - sorolta tovább a leendő tárcavezető, aki időt adna arra, hogy kiderüljön, mennyire válik be a kutatóegyetemi program.

A miniszterjelölt német mintára duális szakképzést szeretne bevezetni, azaz a gyakorlati képzés a vállalatoknál folyna, a fiatalok "vállalkozói tudatát" pedig már általános iskolás kortól fejlesztené. A "testben és lélekben egészséges" diákság érdekében napi egy órában bevezetné a mindennapos testnevelést is. Megerősítené az egyházi oktatási intézményeket, és rugalmasabb finanszírozást vezetne be a közoktatásban; olyat, amely kiszámíthatóbb és növeli az állam szerepvállalását. Személyes ügyként fogalmazta meg a kistelepülési iskolabezárások áttekintését és lehetőség szerint ezen intézmények újbóli megnyitását.

A sportról szólva a miniszterjelölt hangsúlyozta: vissza kell állítani a magyar sport tekintélyét, ezért minél több nemzetközi rendezvény megszervezésére kell törekedni. Magas színvonalú sportegészségügyi hátteret kell biztosítani, és a közoktatási sportiskolák rendszerére kiemelt hangsúlyt kell helyezni. Szükségesnek tartotta a felsőoktatási sportolási lehetőségek bővítését is.

HIRDETÉS

Az MSZP és a Jobbik tartózkodott - Czene államtitkár lesz

Réthelyi Miklós kinevezését 16 igen és öt tartózkodó szavazattal támogatta az oktatási bizottság. Tartózkodó szavazatot az MSZP és a Jobbik adott le. A sport bizottság 14 igen, 1 nem és 3 tartózkodó szavazattal támogatta a jelölést. Nemmel a szocialista Varga László szavazott, a többi szocialista képviselő és a Jobbik tagjai tartózkodtak. A meghallgatáson jelen volt Hoffmann Rózsa KDNP-s politikus, aki várhatóan az oktatást felügyeli, és Czene Attila, akit a sportért felelős államtitkárként említenek sajtóforrások.

 

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    57 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS