Újabb határt lépett át az L. Simon László körüli hálózat: immár egymilliárd forintnál is több közpénzt kasszírozott. A legfrissebb ügy főszereplője is Hornyák Tibor, L. Simon jelenlegi kabinetfőnöke, aki – mielőtt visszatért az államtitkárhoz – a Magyar Alkotóművészeti Közhasznú Nonprofit Kft. (MANK) vezetőjeként dolgozott.
Hornyák Tiborról a Népszabadság tavaly írta meg, hogy az általa vezetett állami cég összesen hozzávetőleg 72 millió forint értékben bízott meg három „baráti” vállalkozást olyan meghívásos jellegű pályázatokon, amelyeken kizárólag a későbbi nyertesek indultak el. A Hornyák egykori, az egyetemi újságírás környékén szorgoskodó munka- és üzlettársa, Kisfalvi Gábor résztulajdonában lévő Shortcut Communications Kft.-ről, az egykori közös, közeli munkatársuk, Bondár Péter tulajdonában lévő YCP (jelenlegi nevén HSC) Communications Kft.-ről és a Kortárs Média Kft.-ről van szó. Arra a Kreativ.hu hívta fel cikkeink nyomán a figyelmet, hogy az utóbbi cég szintén meghívásos jellegű pályázaton, ugyancsak versenytársak nélkül indulva kapott bő 17 millióért megbízást a Múzeumok Éjszakájával kapcsolatos kommunikációs teendők ellátására.
Hornyák tavaly év végén távozott a MANK éléről. Ám utolsó előtti munkanapján, december 30-án még egyszer szerződött ugyanezzel a három ismerős céggel, újabb több tízmillió forintért bízta meg azokat különböző feladatokkal, ismét meghívásos pályázatok eredményeként. Mindösszesen mintegy 150 millió forint jutott a MANK-tól a barátoknak. Bondár Péter cégével szemben ezúttal sem indult senki, míg a Shortcut Kft. ellenében két olyan vállalkozás tehetett ajánlatot, amelyeket egyfelől – amint a Magyar Narancs feltárta – feltűnően sokszor hívnak meg velük együtt pályázni különböző közintézmények, másfelől pedig mindkét vállalkozás kapcsolatba hozható valamilyen mértékben a kétharmados kormányzó párttal.
L. Simon László. A barátai egyre jobban teljesítenek Reviczky Zsolt / Népszabadság |