Tíz évre bérelne 75 autóbuszt a BKV, holott kevesebb pénzből ugyanennyi új járművet lízingelhetne. A szerződést már megkötötték, de a Fővárosi Közgyűlés még nem hagyta jóvá. A szakszervezet elbocsátásoktól tart.
A BKV vezetése költséghatékonyság címén szórja a pénzt – állítja Nemes Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke. Az érdekképviselet számítása szerint a közlekedési cég tíz év alatt 14,7 milliárd forintot fizetne ki a tavaly kiírt tender két győztesének 75 busz rendelkezésre tartásáért, miközben ugyanennyi buszt hatmilliárd forintért lízingelhetne.
Az üzemeltetési konstrukció szerint ugyanis a buszvezetőket és az üzemanyagot is a BKV biztosítja, a buszok tulajdonosaira a járművek javítása marad. Csakhogy az új, lízingelt járművek az első években garanciálisak, később kicsi a szervizigényük, amit a BKV karbantartói el tudnának látni. A BKV ehelyett elbocsátja karbantartóit, majd bérbe adja a cég telephelyein lévő műhelyeket külsős szolgáltatóknak, amelyek csekély bérleti díj fejében használják a BKV infrastruktúráját.
Buszok a cinkotai garázsban. A járművek kétharmada megérett a selejtezésre Móricz-Sabján Simon / Népszabadság |