Kíváncsiak voltunk a két vállalkozás eredményeire, de az online cégadatbázisokban nem találtunk adatot 2014-es árbevételükre és nyereségükre.
A Kálomista Gábor résztulajdonában lévő Megafilm Service Kft. eddigi szerződésállománya viszont már jól láthatóan meghaladja az 1,8 milliárd forintot. Ez a cég gyártja a Munkaügyek című szituációskomédia-sorozatot, amelynek több évadját összesen 600 millió forintért rendelték meg, ez epizódonként tízmillió forintot jelent. A Megafilm készítette a Hacktion krimisorozatot, valamint a Fapad vígjátéksorozat 24 epizódját több mint 300 millió forintért, s március közepén kapott megbízást a Csak színház és más semmi című sorozat koprodukciós gyártási szerződésére 300 millió forint értékben. A Mesélj nekem című animációs sorozatot is a Megafilm gyártja epizódonként csaknem egymillióért, a megrendelés összesen itt is meghaladta a 200 milliót. A Megafilm tavaly csaknem egymilliárd forintos árbevétel mellett 152 milliós nyereséget produkált.
Az egyik legstabilabb főszereplő az MTVA-nál az Apropó Média Kft., ez gyártja ugyanis Jakupcsek Gabriella beszélgetős műsorát, a Ridikült, valamint a Noé barátai című magazinműsort. Az állami tévé nettó 3,4 millió forintot fizet a Ridikül egy-egy epizódjáért, ami kétségkívül az egyik kedveltnek mondható állami műsor, nézettsége az M1-es időkben jelentősen meghaladta a 200 ezret. Csakhogy a köztévé hírcsatornájának térfoglalásával költöznie kellett, ami nem tett jót a nézettségnek, hiszen a Duna TV-n 200 ezer alatti átlagokat produkál.
Azt nem lehet tudni, hogy mekkora a beszállítók haszna, de a lapunk által megkérdezett gyártási szakemberek ár-érték arányban soknak tartják a Ridikül egyetlen adásáért kifizetett 3,4 millió forintot. A műsornak ugyanis állandó arca és díszlete van, csak a meghívott vendégek „változnak” a stúdióba szervezett nézőkkel együtt. Az MTVA december végéig újabb 141 adást vásárolt a műsorból 479 milliós áron, így az eddigi megrendelésállomány már meghaladja az 1,6 milliárd forintot.
Az MTVA az év végéig megkötötte szerződését Fábry Sándor cégével, a Trisó Kft.-vel is. Az állami médiában jó nézettségnek számító, stabilan több mint 300 ezer nézőt vonzó Fábry-show egy adásáért a korábbi 22 millió forint helyett 17 milliót fizetnek. A show több mint harmadik éve fut az állami médiában, így a gyártócég összesített megrendelése meghaladta az 1,1 milliárd forintot. A Trisó tavalyi adózott nyeresége 35 millió forint volt.
|
... és Fábry Sándor is túl az álomhatáron Zih Zsolt / MTVA
|
Stabil beszállító Borbás Mária Stratcomm Kft.-je, amely 2011 őszétől több mint 350 millió forintos megrendelést kapott. A cég a Gasztroangyal egy adásáért 3,7 millió forintot kérhet el.
Az MTVA éveken keresztül Simicska Lajos cégétől, a Hung-Istertől rendelte meg a Magyarország, szeretlek! című produkciót, amelyet aztán a kormányfő és bizalmasának összeveszése után belső gyártásba vitt át. Ugyanezt teszik a Maradj talpon! című vetélkedővel, amelyet korábban a Hung-Ister és a Show and Game gyártott a köztévének. E két cég összes megrendelése az elmúlt években megközelítette a hárommilliárd forintot, de a legfrissebb adatok szerint az MTVA egyetlen szerződésüket sem hosszabbította meg. A Hung-Ister egyik lába azért benn marad az állami tévében, 15 éve gyártja a szombati lottósorsoláshoz kapcsolódó műsort a Szerencsejáték Zrt. megbízásából, s ez a szerződése 2019-ig szól.