Mi közöd hozzá? Fiatalok a holokausztról
A Fiatal Írók Szövetsége (FISZ) és a PlotPoint kampányának alapjául 11 rövidfilm szolgál, amelyekben olyan emberek szólalnak meg, akiknek van véleményük a témában és merik is vállalni – mondta el Csepregi János projektvezető csütörtökön, a társadalmi célú kampányt elindító budapesti sajtótájékoztatón.
A kampány célja, hogy a rövidfilmek hatására minél több 14-26 év közötti fiatal fogalmazza meg saját gondolatait, véleményét a holokausztról. A szervezők a mikozodhozza.hu honlapra feltöltött 2-3 perces videókat az év végéig várják. A FISZ a kampánnyal azt szeretné elérni, hogy a sokszor ismételt, erejét vesztett szavak helyett személyes, valódi gondolkozás kezdődjön a holokausztról.
A kampány alapgondolata, hogy a holokauszt nem zsidó belügy, ahogy sokan hajlamosak sztereotip módon hozzáállni Magyarországon – fogalmazott Kollár Árpád költő, a FISZ elnöke. Mint mondta, éppen ezért egy szikár kérdést – Mi közöd hozzá? – intéznek az emberekhez. Ezzel szeretnék megkapirgálni a felszínt, felkavarni az állóvizet, ezért szólal meg a filmekben sokféle ember, főleg fiatalok.
A témában folytatott párbeszéd szükségességéről szombaton felolvasásokkal és filmvetítéssel egybekötött beszélgetést rendeznek a budapesti Művelődési Szintben (MÜSZI).